Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - 399

ei vielä,mut pari juttuu pitää selvitellä ihan varuiksi...tarviis vissiin sen valu osan johon kiinnittyy etuakseli,tai sit pitää korjata entinen :/

jos jollain on,ni vois tarjota tännepäin vaikka yv :)
löytyskö keneltä räjäytyskuvia ja varaosa leutteloa mf 399 vm-96
Itellä kokemusta 97 vusimallin turbotetusta koneesta. Aina tehty talon raskaimmat hommat noukkarin vedot ja paskan levitykset, kynnöt jne. Kun ei tahallaan yritä hajoittaa niin kestää kyllä. Isolla rengastuksella kulkee 50 km/h  Tosi pieni ruokanen verrattuna nykypäivän traktoreihin.

turbotitko ite? jos niin rakensitko ite pakosarjan?minkä turbo siinä on?
kai se kestää kun melkein piha traktoriks tulee,siis todella kevyeen käyttöön :)
vuosimalli on -96 tässä koneessa,kai siihen jotain parannuksia on sit jo tullut vrt. alkupään koneisiin...
no ehjistä ja suht vähän ajetuista varmaan yli 20 k€...pilkältiki
mut mites toin nelivedon kytkeytymisen jarruttaessa sais helpoiten pois toiminnast?paremminki vika ku ominaisuus ..

taitaa olla käsijarrulla,josta pari piuhaa yhteen. mutta helpo pitäs ola kuitennii,390 joilla oon ajellut ei jarruttaessa kuitenkaa nelikko ole kytkeytynyt...

tuollaisia hintoja ne pyytää,en sit tiedä mikä on toteutuneiden kauppojen hinta haarukka??
paljos olis tuollaisen ehjän vm-92 mallin mf399 hinta hyvällä etukuormaaajalla? kerron sit missä hintaluokassa liikutaan tämän yksilön kohdalla:)
niin kone tulee ihan kevyeen käyttöön,tuskin edes joka päivä liikkuu..
itse ajellut viimeisen 14 vuotta valtralla,mutta on kokemusta mf...
tuollaisesta sivukepillisestä mf399,olis kyse. nelikko ei toimi ja vika paikallistettu kardaanin päässä olevan murikaan,mennyt aikaisemminkin tästä koneesta. johtunee tuosta nelivedon kytkeytymisestä jarruttaessa.mitä maksaa osat tuollaiseen remonttiin? jos joku tietäs kertoa?

Mikäs tässä oikeen kiikastaa? Ostitko rikkinäisen ja nyt ei hinta ollukka sopiva? Pitäs saada rahaa takasin myyjältä???

en tiedä ilmaisinko asian epäselvästi? olen vasta ostattelemassa konetta ja myyjä on kertonut viat kyllä,ongelma on se että haluaisin tietäää paljon remontit köyhdyttää minua,ni sen mukaan tiedän sit paljonko olisi järkevää maksaa tuosta rikkonaisena.
Kannattaako ostaa tuollaista paskaa jos se on rikki. Tai menee samasta paikasta

se riippuu hinnasta kannattaako? ja nyt näyttää että kannattaa :D
tuokin alkaa kestää kun poistaa nelikon kytkeytymisen jarruttaessa
tuossa kysymyksessä piilee reilu annos huumoria!   kyllähän täällä päässä tiedetään jo alun perinkin että sälää tarttee jos jotain rikki, mutta mitä tarttee onkin toinen kysymys.   kannattaisko ensin katella ja sitten kysellä?

pointti on se,että kone on myy´nnissä ja haluis ennen ostoa tietää paljon joutuu panostamaan korjauksiin rahhaa :) muuten kyllä olisin jo purkanut sen...
yleensä menee booriakseli ja holkki...

Etuakselin keinulaakerit väljät ja akseli "kenottaa" ... syö boorit ja holkit. Ihan villi veikkaus, mutta jos kerran ennenkin mennyt, niin voipi olla syy ja seuraus. Huollosta sitten lähettää laskun , josta selviää mitä tekivät ja mitä se maksaa. mekaaniset viat vielä korjaa rahalla ::)

Täähän on keskikardaanisten ongelma, 399 on sivukardaani ristinivelillä ei mitään booriholkkeja.

En oo tuollaiseen tutustunu mutta sehän on hydraulisesti/jousella pakotettu suora hammaskytkentä, hampaat sileenä? Tuossa on se osa mikä työnnetään rattaan kylkeen kytkettäessä: http://www.traktoritjavaraosat.fi/selector-coupler-290-300-s-4wd.html .
juu sivukardaanilla on ja kaveri on ajellut kyllä koneella täysiään ilman kardaania.eli kun kirjottelin alun en ajatellut asiaa että kardaanin molemmissa päissä olis ns murikka :D tarkoitin juuri tätä nelikon kytkennän päätä
mfv8 linjalla jos mennään,kuten oletan.. millaista laakeria sinne joutuuu vaihtamaan?tarviikos muuta sälää?

tuollaisesta sivukepillisestä mf399,olis kyse. nelikko ei toimi ja vika paikallistettu kardaanin päässä olevan murikaan,mennyt aikaisemminkin tästä koneesta. johtunee tuosta nelivedon kytkeytymisestä jarruttaessa.mitä maksaa osat tuollaiseen remonttiin? jos joku tietäs kertoa?
Sivuja: [1]