Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - hamaatta

Suoraan akulta tulee johto kahvalle, 1.5 neliön johto taitaa olla. Traktorin laturi antaa jännitettä 13.9, kahva oli alunperin säädetty toimimaan 14.5 voltin jännitteellä, huollossa säädettiin toimimaan tuolla 13.9 voltin jännitteellä. Eilen tuon laitoin huollon jäljiltä paikalleen ja toimi eilisen, mutta tänä aamuna ei sitten taas toiminutkaan. Ja ei kait nuita keloille meneviä liittimiä saa paikalleen kuin yhdessä asennossa, joten luulisin napaisuuksien olevan oikein. Pitää yrittää laittaa uusiksi tuo virran syöttö, mutta pitäis kait kuormaajan johonkin päin nytkähtää ennen kuin tuo kahvan elektroniikka tuohon jännitteen notkahdukseen kyykkää, nyt se ei tee yhtään mitään kun kahvasta vääntää.
Mulla kuormaajassa on tuo Valvoil sähkölohko mallia dlm142/2, käyttöohje löytyy http://www.walvoil.com/eng/products/distr_monoblocco_CAT.htm tuolta. Sitä on tässä yritelty saada toimimaan ergokahvan kanssa, mutta ei ihan plug ´n play tyylisesti tunnu onnistuvan, tökkii aika reippaasti. Jostakin syystä tuo lohko saa kahvan jumiin eli kahva ei anna jännitettä nuille propo-venttiileille lohkossa eikä kuormaaja liiku minnekkään. Kun työnnän propo-venttiileille jännitteen piuhoilla suoraan akulta, niin kauhan liikkeet ovat aivan normaalit eli nuo venttiilit eivät kai ole mitenkään jumissa eikä hydrauliikan puolella kait vikaa. Mittailin nuitten venttiilien vastuksetkin ja kaikissa näytti olevan vastusta saman verran olikohan 6-7 ohmia. Kahva itsessään on kait kunnossa, kävi valmistajalla tarkastettavanakin eikä tuo siitä vikaa löytänyt.

MIkähän tuossa vois mättää, hyviä arvauksia kellään?

Vahvana vaihtoehtona tällä hetkellä on kyllä hommata tuohon vaijerilohko, loppuu siihen tämä kadonneen jännitteen metsästys jota joku muu saa sitten jatkaa nuitten kamppeitten kanssa melkein pelkän kahvan hinnalla  :P
nosteltiinhan tuolla hetken aikaa paaleja ennen ko alko ongelmat. Vaihtoventtiiliä käyttäessä tulee ilmeisesti jostakin niin iso kuorma, että heittää kahvan jumiin. Jumitus poistuu kun nyppää lisätoiminnon piuhat irti, kaikki liikkeet toimii ok ilman tuota lisätoimintoa. Tuo diodi on kytketty vaihtoventtiililtä tulevan maajohdon väliin päästösuuntaan eli viivapuoli miinusta kohti, onkohan tuo oikeassa paikassa ja oikein päin? käyttöohjeen kytkentäkaaviossa tuo diodi on piirretty viivapuoli plussaa päin, niin eikös se ole silloin estosuuntaan kytketty, eikä virta kulje tuossa kytkennässä. Ainakin tuossa minun kytkennässäni tuo vaihtoventtiili ei toiminut kun diodia kääntelin. Johansson sanoi, että tuo on niin helppo kytkentä, että ei oikein pieleen voi kytkeä, mutta ei se nyt kuitenkaan näköjään aivan niin vain onnistunut  :) 
Kytken siihen sitten tavallisen releen, vaikka tämän http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=48-1873. Minkälainen tuon diodin pitää tuossa olla, tuommonen pieni juotettava pötkylä, joka motonetin valikoimista tuli haulla ensimmäiseksi vai mikä?
Kahvan käyttöohjeissa http://www.rotecengineering.fi/k-ytt-ohjeet/ on kytkentäkaavio lisätoimintojen ohjaamiseksi releen avulla, tuo diodi homma hämmentää pikkuisen. Eli jos laitan releeksi tämän http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=48-1965 ja kytken ohjauskaapelin johdot releen napoihin 1 ja 2, akulta sulakkeen kautta napaan 5 ja lisätoiminnon 3 napaan, niin onko kytkentä oikein. Diodi on tässä releessä kahvalta tulevien johtojen välissä ja käyttöohjeen kytkentäkaaviossa se on lisälaitteelle menevän johdon välissä. Onko tuolla diodin paikalla merkitystä, ihan vaan enempiä asennussavuja välttääkseni kyselen?
Onkohan ainoastaan rahanhukkaa lannoittaa keväällä kylvettyä nurmea näin kesällä? Saahan tuosta jonkun verran satoa syksyllä näinkin, mutta lisä ei ehkä olisi pahitteeksi, kun vanhat nurmet ei nyt ole aivan odotetusti kasvaneet.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: ZTR
: 10.07.10 - klo:08:42
IKH:n tiskiltä löytyy terälappuja ko. koneeseen
Sivuja: [1]