Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Ford8970

Kaikesta informaatiotasta voimme päätellä että Neuvostoliitto tarvitsisi kommardori Stalinin kaltaista johtajaa. Kaikki asiat olisi jo hoideltu ilman turhia asioita ja vänkäämistä. Ja olisi joku ketä potkisi Suomen politiikkoja persiille tämän maan taloudellisesta tuhoamisesta. Krimi oli alunperin Turkin. Pietari Suuren Venäjä sen valloitti ja Neuvostoliitto sen luovutti Ukrainalle.

Vai mitä toveri SKN:D
Arvoisa suomalainen lihaparoni.

Mää oon kattellu teitä ja ökyilyänne. Samalla olen haaveillu joskus saavani ylähuulen lisäks leivän päälle vaikka lauantaimakkaraa. Mutta ku ei oo rahaa, jauholakkina riudun köyhyyden ja kerjäläisyyden rajalla.

Voisittekos kerätä joulukolehdin ja laittaa vaikka jokasesta purkkiin päätyvästä kilosta 0.03euroa tililleni? Numeron saa yyveenä.



Nöyrimmin teidän rehuntuottaja nälkäpalkalla,

SKN.
Kuules nyt juoppo ei kukaan rahoita sun viinojas.
Siin on oivalinen esimerkki verku kuskisatta
Ketään ei voi kiistää sitä että jos fergusonnilla 7000 tuntia ajettu että sitä on jokaista tuntia kohden juotu ainakin yksi pullo keskikaljaa  :)
Niin eikai toi ole maantieversioksi tarkoitettukaan. Jos kone pysyy pihalla tai siirtomatkat lyhyitä niin nopeuden puolesta ei ole ongelmia. Kestävyydestä näin yleisesti voi olla montaa mieltä.
Ei siinä mun mielestä tartte nähdä kun aisa niin pitäisi kyllä saada kärry koukkuun, mutta jokainen taplaa tavallaan.
Peltohommiin ei mun mielestä ole asiaa traktorilla jossa ei ole pari pyöriä paitsi kynnössä. Vaikkei tallomisjälkiä näykään se ei tarkoita etteikö se talloutuisi piukempaan.
Jos se jalan hydrauli sylinteri olisi jalan sisässä niin sen huolto olisi hyvin vaikeaa. Ei ne ole ikuisia ja paskaa pääsisi sinne jalan sisäänkin. Mun mielestä siinä ei ongelmaa että se on ulkopuolella. Sitä vaan täytyy varoa niinkuin muitakin kuormaajan ja traktorin osia. Metsässä ei mun mielestä kuulu mennä huolettomana kuin taivaan lintu.
OK.
Eli tyhjällä kärryllä on hankalaa saada edes vetämällä kaukana sivulla olevaa isompaa pölliä lähemmäs, ja purkaessa kärryn pohjalle ei pidä jättää viimeiseksi sitä tyveä jos ei pääse ihan pinon viereen.

Mulla on DIY sammakkojalat, ja niillä tulee ongelmaksi jos tiellä pitää olla muun liikenteen vuoksi aivan reunassa ja kuormata siitä ojan yli - jalka kun osuu juuri ojaan eikä ylety oikein tukemaan. Talviaikaan nostan pöllejä siihen ojan täytteeksi, tai vaan yhden vankan pöllin vinosti poikittain minkä päälle saa tassun sovitettua.

A-tyyppi toimii siis luultavasti parhaiten kun ulottuvuutta ei ole kovin paljoa. Ei haittaa vaikkei pysty käyttämään sellaista mitä ei ole :-)

Viime talvena metsuri teki tilaustyönä yhdellä työmaalla suurimmat ikikuuset 6 metrisiksi. Vähän niitä joutui kikkailemaan pää kerrallaan Foresterillakin että sain ne pinoon. Kyytiin kyllä vierestä nousivat. Voima olisi ehkä riittänyt mutta tukijalat ja kärryn runko ei. Olisivat olleet oikean metsäkoneen heiniä.. mutta yhtä kuormaa varten sellaista sinne hommattu, ja  kyllä mä ne sieltä pois kikkailin muiden mukana.

http://littlepenquin.no-ip.info/tmp/kyytiin.jpg

Tällä nyt ei ole enää mitään tekemistä pienimuotoisen polttopuun ajamisen kanssa, mutta laitoinpa huvikseni tuonkin.

Näissä traktori-metsäpuuhissahan on aina mottona 'ei väellä eikä voimalla, vaan konstilla ja silmällä'.
Suurin osa noista sivuille laskeutuvista jaloista antaa periksi kun on kärryssä kuormaa ja yrittää kaukaa sivusta jotain painavaa puuta repiä kyytiin. A mallin ei anna periksi. Jokunen kunnon tukki kärryyn painoksi niin saa kyllä niin ison puun mitä kuormaaja jaksaa nostaa kyytiin. Yhdellä isännällä oli tukivarret traktorin työntövarren tapista kuormaajan molempiin sivuihin. Niissä oli nivelet kääntymistä varten ja liukuputket että kärry pääsi kallistumaan ajaessa. En tiedä kuinka kätevät oli mutta siinä ei kärry ainakaan kaadu kun traktorin oma paino tukee kuormainta.
Itse olisin suositellut eviä. Meillä on evi 2600 vuosimallia 89. Sillä koneella on tehty töitä enemmän kuin monella motolla. On sitä korjattukin mutta kaikki haaverit on tullut kaivuuvarustuksen takia. Pääpuomi on kerran mennyt poikki, korvakkeet on toisesta sylinteristä repeytyneet ja kääntö ratas on vaihdettu 2 kertaan. Kääntöratas rupesi kestämään kun vanha isäntä teki siitä öljykylpyisen. Ei tarvitse kuin laittaa pohjamutterin alle sopiva levy ja stefa. Jalat lasketuu suoraan alas eikä petä *****maisissakaan olosuhteissa kuin ne sivulle laskeutuvat. Mitäs muuta sitä kehuisi. Eikai sitä enempää parane kun uudempia ja parempia on mutta ne ei kestä isältä pojalle ja ehkä lapsenlapselle :). Mutta hyvä kuitenkin että löysit kuormaajan itsellesi. Onhan niillä vaijeri käyttöisilläkin tehty tehty töitä mitä moni ei osaa kuvitellakkaan :)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Puimuri
: 03.10.13 - klo:21:15
New Holland tottakai. Ei niitä sampo huoltomiehiä kannata ylityöllistää.
Kasvintuotanto / Vs: kultivointi
: 28.09.13 - klo:18:03
Tuntuu olevan muotia se 8 tonnin painoinen veturi pellolla ilman pari pyöriä hommassa kuin hommassa. Ehkä isännät on tullut laiskoiksi kun ei ole puolta tuntia aikaa laittaa edes taakse levikkeitä.
Sivuja: [1]