Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - tomme11

Jos ei muisti petä luukku on traktorin alla ,eli makaamaan traktorin alle  muistaakseni johto venttiilille meni peltisuojan sisällä sinne pohjaluukkuun.Oliskohan tarvinnu kardaaninsuoja/kardaani ottaa ensin poies!

No kardaani akselia ei tarvinnut irrottaa,suojan kun otti irti niin rupes löytyyn ja sulla sen verran petti muisti että se venttiili ei ole sielä luukun takana josta näkyy kytkinasetelmaa vaan siinä taaempana semmonen pieni peltinen suojus.
No siittähän se vika valu takin päälle kun sen pellin ja liittimen nykäs irti,oli niin paljo kondessi vettä ettei siittä ois kyllä 12v virta voinutkaan kulkea  :D senkun puhdistin ja laitoin kontakti sprayta ja liitin takasi niin alkoi casekin kummasti kulkeen eteenpäin  :) Kiitoksia vain sinulle sebring avusta !  :)
Keissi telakalla.....vaihteeks.... ;D
 
 Tämä keissi ei oo ollut telakalla kuin 2 kertaa, ja vaikkei pikavaihde toimikkaan niin silti mennee eikä meinaa. Meillä on kyllä semmonenki raktori mistä ei tiiä millon jääpi välille vaikka nuori vehe onkin,ja se ei ole case.
Ensinkisi kiitoskisa teille että vaivaannuitte vastaamaan  8)
Öljyt ollaan vaihdettu yleensä ajallaan paitsi tällä hetkellä on hieman vanhat öljyt,hy trania ei olla koskaan käytetty mutta ei kuitenkaan mitää tervaakaan. Ja luistoa ei kyllä ole voimansiirron puolella ole että ihan jäykkänä on  ;)
sebring: onko se venttiili siellä luukussa hytin alla että  otetaan penkki ja laattia matto pois vai siellä luukussa jonka näkemiseksi joutuu tankin irroittamaan,samasta näkee hydraalipumpun ?
Elikkä kysesseessä yllämainittu kone jolla takanaan 5600h ek työskentelyssä ja pikavaihde alkoi temppuilemaan.
Tarkempi vika kuvaus on että pikavaihde toimii ja ei toimi välillä pitkiäkin aikoja on ettei vaihda vaikka katkasin on kunnossa mutta jumittuu kilpikonna-asentoon ja välillä saa vaihdettua jänis asentoon ja toimii siinä jonkin aikaa kunnes taas ihtestään vaihtaa takasi ja sitte on siinä ja pysyy  :-\ . Jollain foorumilla sanottiin että vika voi olla ''Yksisuuntalaakerissa'' mutta kun raktorissa kytkin voimissaan ja hydraali pumppukin ettei tartte kovin äkkiä viiä tuntimiehelle,niin koittaa ensin ''kotikonstein'' . Että osaako kukaan sanoa että missä se pikavaihteen venttiili on, hytin alla ilmeisesti mutta missäpäin sielä ? Oisin vaan innostunut katsomaan sieltä venttiilin päästä että onko kaikki johot kunnossa, ja pika vaihteen pakka on vielä hengissä koska ei ole moottorijarru kadonnut. Kiitoksia etu kätheen jos joku tietääpi yhtään asiasta   ;)
Joo  vanha juttu on tämä,halusin vain korjata ''älä vaan caseen sekaannu'' käsitettä  ::)
Älä vaan Caseen sekaannu. Itselle tuli käyttöön kun ei uusi tunnu tehtaalta tulevan. Ajo ergonomia aivan p.....tä. Hydrauliikasta ei saa öljyä ulos että saisi kärryn kipin nousemaan. fordin 6600 saa sen kärrin kipin ylös. Itse valitsisin sen TS vaikka on kalliimpi. siinä on tosi hyvä moottori.
No jos laittaa perään 50l öljyä ja laskee ek (jos on) alan niin pitäisi nousta vaikka ois minkä lainen kuorma,mutta jos ei ole ikinä öljyjä vaihettu että sen takia pumppu on väliä niin sillonhan on turha koittaakkaan  :o
Ajoergonomiahan on aikalailla makua-asia mutta ratin säätämättämyys on kyllä huonopuoli, omasta mielestäni  ergonomiassa ois parannettavaa mutta on sitä tullu huonommillaki ajettua.
Jos tekisi jonkun koroketelineen tuolle laturille, laittaisi sen vaikka traktorin katolle. Saisiko sitten korkeampaa jännitettä kun virta putoaisi ylempää  ??? Tai laittaisi akun katolle  ;D
Sehän voisi toimiakkin  ;D  ;)

Metriysikympin teekkarin katolle propelli joka pyörittää laturia ajoviimalla ja vastatuuleen ajaessa pohojammaan lakeuksilla 78 Hankmoa kuuttakymppiä kiskoessa 7 metriä leviällä saralla joka on neljättä kilometria pitkä.

Valmetissa voisi toimia laturin pyörittäjänä jonkunlainen savuturbiinikin korsteenin nokassa.

Tai laittaa niin pitkän piiskan katolle että voi ladata akun suoraan sähkölinjoista  8) Joku vastus väliin vaan, jos viitsii.

On teilläkin fantasiat  ;D ;D ;D ;D
Eli tämä kyseinen  vastus asennetaan siten että ottaa samasta virran mitä laturin valo,liitin oli muistaakseni D+  ;D ?
Jos tekisi jonkun koroketelineen tuolle laturille, laittaisi sen vaikka traktorin katolle. Saisiko sitten korkeampaa jännitettä kun virta putoaisi ylempää  ??? Tai laittaisi akun katolle  ;D
Sehän voisi toimiakkin  ;D  ;)
Onko se muuten ''ominaisuus'' noissa Iskrassa että sitä joutuu hieman herättelemään ?  :-\
No yleismittarilla kun mittaa niin siinä 14.30-14.60v riippuu vähän kierroksista. kyllä nuihin Iskran latureihinkin saa ainaki hiilejä ja varmaan säätimiä,valtralla vaan sanoivat että kannataa ostaa koko laturi (220e) mitä hiilisarja joka maksais sen 100e melko rahastusta mutta uusi on aina uusi  ;)
kyllä on ollut Iskra vakonaki,tottakai pitää ostaa kalliimmat ja huonnoimmat osat
Joo annoin koneen käydä noin 2000 rpm about 10min niin alko vahingossa lataan :o  yleis mittari näyttää noin 14v eli lataus kunnossa  8)
 :(
en usko että laturi on sökö jo ostettaessa,tai no mistä näistä tietää  ??? luulenpa että vika löytyy akun vieressä olevasta releestä en tiiä tarkkaa nimiä tälle releelle,latausrelettähän ei pitäisi vaihtovirtalaturin kanssa tarvia ollenkaan  ::)
Ja onko muuten normaalia että laturi lämpenee niin ettei siinä kärsi pitää kättä 3sek kauempaa  :o johot ovat kyllä aivan oikein...
Palaako latauksen merkkivalo missään tilanteessa tai sammuuko laisinkaan? Polttimo ehjä?
 

Valo palaa kyllä kun laittaa virrat päälle,niinkuin joka vehkeessä on ja sammuu kun käynnistää. vika taitaa olla siinä lataus releessä joka on akkua vastapäätä...  Laturi on kytketty oikeen, ja maadoutus akun ja rungos välissä on kunnossa.
Sivuja: [1] 2