Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]

Viestit - hiihaamees



Varusteista jokseenkin olisin toistamieltä.
Mielestäni esim saksasta löytyy paremmin varusteltuja koneita kun suomesta.
Esimerkiksi itselläni 3080 datatronig fergu olikohan 87 mallinen jossa 4 portainen voimmanotto,tutka,kulutusmittari,ym....
Huoltomiehen mukaan suomeen ei ole koskaan tuotu tuollaisia ferkkuja tuollaisilla varusteilla.
Autojen varustelusta nyt puhumattakaan. ::)


Ihan samaa mieltä noista varusteista, mutta traktoreiden perusversiot saattaa olla eri (espanjan lämmössä ei tarvitse esim. moottorinlämmittäjää, joka saattaa olla vakiona suomikoneessa). Autot nyt on tuontikamana ihan erivehkeitä. Ja traktoreissaskin herkut, mutta onko perusversio aina sama kaikkialla?

joku kysyi millä varusteilla niitä verrataan, niin katsotaan parhaiten perusvarusteltu ja muut verrokit perään perus+lisävarusteita, niin että päästään parhaiten varustellun perusvarustukseen, ok?

ventti on aika hyvin varusteltu, portaaton, etu- ja hyttijousitus, onko siinä benchmark, vai löytyykö joku muu lähtökohdaksi (perusvarustelulla enemmän)?

Juu tehdään pientä kansalaisaktiivisuutta ja kerätään suoran kaupan hintoja tänne vertailtavaksi, jotta nähdään mihin hintaan niitä voi ostaa. Ehkä päästään vaikuttamaan hinnoitteluun kun kilipailijat näkevät toistensa kauppahintoja. (merkki, malli, hinta ja karkea aluejako (itä, länsi, pohjoinen, etelä)) riittänee.  ;D
Minusta tuntuu että olisi parempi antaa realihyvitys ja jos se ei ostajaa mielytä, niin sitten myydään itse ja saa sen uuden sillä realivaihdolla + välirahalla. Joku voi saada siitä enemmän myymällä suoraan ja luulen että kauppiaat olis vaan innoissaan, jos pihaan ei tarttis ottaa vaihdokkeja, joiden myyminen maksaa (markkinointi, korjaukset yms.) nekin kulut täytyy kattaa jollain ja siksi sinne varmaan jätetään sitä pelivaraa.

Hyvin pidetyt yksilöt menee varmemmin kaupaksi aina ja luulisi niiden myyjienkin laskevan hyvitykset sen hetken mukaan.

Niitä linkkejä voisin ottaa edelleen vastaan, kun paljon niistä on puhetta, mutta vielä en ole niitä huippuhalpoja nähnyt? Onko mulla väärät kontaktit?
noitten ulkolaisten kanssa kannattaa olla tarkkana, varustelutaso on monesti ihan eri kuin suomivehkeissä (heikompi varustus), sitten vielä verrataan alvittomia hintoja kotimaan alvillisiin hintoihin.

Joku voisi antaa linkkejä, noille ulkolaisille vaihtokonepalstoille ja kertoa minulle millä logiikalla ulkomailta tuotu kone (varustettuna suomivarustein) on niin "tolkuttoman" halpa. Uskon että suoralla kaupalla suomestaa saa uuden koneen melkein samalla hinnalla? Esimerkkeinä voisi olla vaikka jontikka ja ventti?

Kuten joku jo mainitsikin, niin vaihtokoneet ylihyvitetään aina ja siksi nuo listahinnat näyttävät olevan aina aika korkealla. Siinä vaiheessa kun alamme hyväksymään realihyvityksiä, niin listahintojenkin voisi kuvitella laskevan (tai alennusten nousevan). Tämän hetken tilanteessa ei ole mitään tolkkua, eikä kaikki ole ymmärtäneet koneiden erojakaan: sama kuin vertaisi Kiaa ja Mersua -> speksit voi olla lähellä toisiaan, mutta tuotteet ovat varmasti melko erilaisia, samoin kuin hinta ja jälleenmyyntiarvo. Traktorimaailmassa yritetään tasapäistää kaikki koneet samanlaisiksi, vaikka niiden yhtäläisyys on lähinnä neljä pyörää...
Tuota, tuota nyt oot kaenuunkeisrai viärin ymmärtänyt! Siis ilman peräkärryä ajettaessa maantiellä 55km/h keskikulutus pyöri siinä 20l/h kantturoilla vähän ehkä alle. Joo, ei sen lietekuorman reissun heittämisessä mennyt kuin suunilleen reilut 15 litraa, tuleehan siitä jo kolmella kiekalla ainakin 45 litraa ja siinä sitten hienolla Fendtillä ajoon opettelua niin meni n.70 litraa löpöä taivaantuuliin ;) :o Milkboi paljonko irtoo tuosta sun nyykkarista tehoja? Eikös se ole isompi kuin tämä 820 fendt? Onkos 50:n laatikolla? ??? Koivumäki on ihan oikeassa, ei Fendtin vähemmän kulutus ole kuin uskon asia :D :P Ja jos se söisikin enintään 5 litraa vähempi niin montako vuotta saisit Fendtillä köristellä, että olisi 20000€(kuviteltu hinta ero halvempaan tratoriin, ehkä liian pieni ;D ) kuronut kiinni 1500h ajuilla vuodessa?? Laskeppa Ojala!!  ???

en huomannut että kukaan olisi laskua suorittanut, joten kaava tässä:
kulutusero: 5l/h
hinta: 1€/l
käyttö/vuosi: 1500h
eli: 1500h x 5l/h= 7500l/ vuosi
kustannussäästö: 1€/l x 7500l= 7500€/vuosi
hintaero: 20000€
kuoletus: eli 20000€/7500€= 2,6 vuotta

toisin sanoen 2,6 vuoden jälkeen säästät 7500€/ vuosi ja sinulle jää jälleenmyyntiarvoltaan parempi traktori.

noilla kaavoilla voi pyöritellä vaikka sen oman käytön ja kulutuksen suhteen tuon kuoletusajan, korkoja ei otettu huomioon, mutta lasketaan että se olisi ollut esim. 7%/ vuosi, niin 20000€ korkokulut on 1400€/ vuosi, jos sitä ei lyhennettäisi, käytännössä kuoletus korkojen kera kestäisi n. 3 vuotta noilla käyttötunneilla.

että semmosta, halapaa tuo ventillä ajo ;).
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]