Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9

Viestit - Jobbari

Samoilla linjoilla Jobbarin kans mut uusi laki olis toisin, entäs jos lannan kokonaiskuskauksesta
oliskin levityksen osuus 71%
Taitaa vaikuttaa vain liikennelupapykälään se, nyt menee puurot ja vellit sevo´n  :P

Nyt ojala sekottaa liikennelupa asiat paskan ajoon, vaikka ensin kyseli polttoaineista, vaikka kyllähän se norsun paska lämmiittää puolet pallomme väestön asunnoista.

Joten vasta kysymys
Jos omistat pakettiauton ja ajat paskaa pellolle niin tarvitseeko myös kyseinen laite liikenne luvan.

Eikö liikennelupa vaadita, jos (en muista) kokonais tuloista liikennöinti ylittää rajan.
kyllä yhteen omaankin fenriin on aski vaihdettu, jonka olen tuonut selväksi jo aikaisemmmankin forumin aikoina, kuten myös monet muut viat mitä omalle kohdalle kyseisiin laitteisiin on tullut.

Mutta tähän kyseisellä forumilla palaute on ollut luokkaa
-osta oma
-naapurista kuultu
-pyyhi korvantakuses
-ym.ym...
Siis laki pykälät ovat varsin yksiselitteiset,
-Jos ajat itselle liikennekoneella maatalousajoa kelpaa mpö
-jos ajat urakkaa eli vastinetta vastaan tai muuten muiden hyödyksi
tarvitaan tankkiin DI

Itse hoidan asian päivämaksuilla, joka on ainut maksu joka euroihin siirryttäessä laski.
Ei tulokseen vaikuta millä rievulla ajelee, vaan se että osaa hinnoitella työnsä ja tehdä se sen mukaan.
Urakointi hommissa olen/olisin ylivoimaisesti kallein per tunti hinnoittelussa, Mutta silti töitä riittää.

Ainoa mistä olen murheissani on ne räpeltäjät, jotka eivät osaa nähdä kokonaiskustannuksia. Ajetaan 30 ekee tunti ja liikevaihtopyörii.

Itsellä sen verta onnellinen tilanne että eukko ei niin hirviän kiukkunen, joten pystyy oleen kotonakin, jos joku muu haluaa ajaa talkoilla.


Onko synti omistaa fenri?
Mulla sattuu oleen  neljä, joten onko vaihtoehtoja,
1. tehdä konkurssi
2. maksaa kirkolle ane maksuja
3. ?????????
Kertokaa heti mullekkin jos löydätte venymätöntä ketjua
Jos hyvän haluaa niin se on TEBBE.
Niin vario laatikoista.
Meillä on yks semmonen laite mihin loora on vaihdettu.
Alusta asti ei toiminut kunnolla, joten vaihtoon meni motikka.
Automaateista ei mitään kokemusta/käsitystä.

Ittellä käytössä imettäjä lehmä käytäntö.

Systeemi jessuksen hyvä kun ei muusta tiedä.
Minun mielestäni kitka-ohjautuvat akselistot voisi kaikki tyyni laittaa sulattoon.

Jos pesot eivät riitä pakko-ohjautuvaan niin ota kiinteä.
Siiloahan oli ihan kelvollinen, mutta---

Mikä helvetin pässi laittaa 900 sarjalaiseen fenriin etukuormaimen.
Asiaa sivuten.

Ymmärtääkseni valio oli valmis hinnan alennuksiin sok:n neuvotteluissa.
Arla pyysi maltillista korotusta.

Tuloksena oli että tämä kaikki tietävä valio vei s-ryhmän toimitukset, josta tuli erimielisyyksiä meijeritoiminnan eri osapuolille.

Joten antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.
Urakointi hommissa se vähä mitä niistä ymmärrän on kahden laisia.
Niitä jotka tekee mitä lupaa ja vielä ajallaan sekä niitä jotka lupaa.

Itse tunti hinnoittelu hommissa olen varmasti ylivoimaisesti kallein.
JA tulen olemaan.

Ihmettelen suuresti että asiakkaat jotka ovat, jonain edeltäneenä vuonna, haukkuneet rosvoiksi, kyselevät jälleen palveluksia.

Tarkoitan vain että ajantasaisella kunnossa olevalla kalustolla hommat hoituu keskimäärin huomattavasti edullisemmin tehtyä yksikköä kohden, merkistä riippumatta, mikäli yksiköitä tehdään kauteen riittävästi.

Eikö oo selvintä että jos:
kone kulkee 50 kymmentä -C
Kone kulkee 40 kymmentä -T

Asiallahan, kuten edellä yritin tulkuttaa, ei ole mitään merkitystä JOS ei satu mitään, ainakaan kuolemaan johtavaa.
Koko hommassahan ei ole muuta kuin tulkintaa, mutta eihän lakia lueta vaan nimenomaan tulkitaa.

Itse tulkitsen sen niin että liikennetraktori vaatii aina C-kortin.

Rakkori hommissa kortilla ei ole käytönnössä merkitystä oliko minkäänlaista vai ei.

Mutta jos ja kun se mutkan takaa tullut punto on siellä etusien alla niin on se vaan jumalan hyvä jos sattuu olemaan C-lappu taskussa ja suurinpiirtein selvinpäin.

Äskenmainitusta syystä en päästä 15-vuotiaita kesäpoikia tienpäälle.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9