Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 22 23 [24] 25

Viestit - rt

Sitä se on kun ei ole koneessa jenkkiperää... ;)

Eikös 6920:ssa just oo jenkkiperä? 6010 sarjan suurimmaassa ainakin oli
On,  ja 68*0 malleissakin on.
monesti oon katellu myös tuota yön teeren taka-aksilaa ja miettiny että on vähän heppasen näkönen jos esim. kuorma-autosta tehyn kärryn perään laittaa mutta tiedä häntä viisaammat valistakoon jos ylpeys antaa myöten :-\ :-\ :-\
Näyttäähän se valumöntin aksila järeältä, koska suurensivat öljytilaa banjoihin kun liikennelaatikko ja hammaspyöräpumppu vatkasivat öljyt vaahdoksi ;D
Tälläkin viikolla yhdestä uudehkosta valumöntistä tippui hiekan ajossa takapyörä öljyineen tielle ::)
Vapaa sana / Vs: Tukipaketti
: 03.09.09 - klo:21:33
Miksi velkaantuneita pitää tukea?

Palkitaan tavallaan huonosta taqlouden hoidosta.Kyllä ne rahat on yhtä vähissä vaikka ei ole velkaakaan.
Tästä olen samaa mieltä, vieläkin vähän ottaa kupoliin se ennen EU;ta tehty sopeuttamisvähennys, kun velkaiset tilat saivat vähentää huomattavan osan lainojensa lyhennyksistäkin verotuksessa >:(
"Parhaat" vielä hoitivat loput velkasaneerauslain avulla :o
Meikäläiselläkin loppui selkävaivat, kun sain etu- ja ohjaamojousitetun traktorin alle. Vaikkei olekaan fendt.
Olikohan sulla varmasti turvavyö käytössä ennen ohjaamojousitusta?
Joka kerta kun paaleja käsitterlee laatu ei ainakaan parane . Paalit tehdään yhdistelmäpaalaimelle jolloin käsittely vielä hankalempaa.
Yhdistelmäpaalaimen jäljiltähän nimenomaan se keräily kotiin saakka on parhaimmillaan: Paalit joutuu joka tapauksessa nostamaan, niin on aivan järjetöntä riiputtaa niitä paalipihdillä yksi kerrallaan pellon laitaan, kun voi nostaa suoraan kärryyn ja viedä perille saakka.

Ja isoissa kasoissa ei pakkanenkaan pääse kasan keskelle, pellon reunoille jätetyt paalirivit ovat amatöörien puuhastelua ;D
Se Elho tuunattu siten, että tekee n. metrin levyisen karheen. Ideana on paalauksen kannalta se, että Sampo (4,5m pöytä) tekee "liian leveän" karheen.
Tietystihän paalaus tapahtuu vieraan puimurin jäljiltä vieraalla pellolla, joten puimurin karheen kaventamista ei voi käyttää :-\
Huomasin vaan, että cl-aasi kaventaa pienenkin olkimäärän sellaiselle karheelle, että se pysyy sänken päällä koholla ja on nopea paalata, kun taas neverholland pieksää oljen sänken sisään murskaksi, josta sitä ei meinaa saada ilman karhotinta irti.
No, en kappaletaksalla muutenkaan suostu paalaamaan, joten aivan sama  :P :D ;D
Vapaa sana / Vs: Kepulaista ulkoruokailua
: 18.08.09 - klo:00:25
ja saavathan ravintolat ostaa raaka aineensa sitte sillä alennetulla alv kannalla
Pieni vaikutus
Enter ja veeti ei näytä ymmärtävän alv;stä mitään: Ei sisäänostohinnan alv;llä ole mitään merkitystä yritystoiminnassa!
Vapaa sana / Vs: Vaalirahoitus
: 12.08.09 - klo:21:53
Se kun on vaan aika kallista nykyään mediassa näkyminen,
Olen ollut pitkään sitä mieltä, että vaalimainontaa pitää rajoittaa todella radikaalisti: Nyt menee puoluetukien lisäksi lahjusrahatkin ylikansallisten mediafirmojen ym. pelle-erkkojen taskuun, parempi olisi olla pelkästään tasapuoliset tv;n vaalipaneelit ja lisänä puoluetuesta säästetyllä rahalla kustannetut erilliset maksuttomat vaalimainoslehdet tms.
Jopa jonkinlainen vaalikaranteeni olisi tarpeen, ettei seiskat saisi kirjoittaa nykäsestä mitään, jos se on ehdolla ;D
Mutta sen tunnistimen kalibrointi menee suurinpiirtein näin.

Suuret kiitokset!
Vaikuttaa kuitenkin, että tähän "minihesstoniin" on eri systemi, kun ei näytä olevan mitään bokseja ja ainoa ruuvauspaikka olisi anturin ja paalaimen rungon välisen kierretangon säätö.
Mutta koska vastuu siirtyi lukijalle ;D niin ohjettahan voi soveltaa: Jos toimii muuten samoin ja kiristää sitä kierretankoa sekä odottelee balecommandin äänimerkkiä.
Näin ruuvaamalla saattaisi selvitä ainakin se, että onko anturi kokonaan pimeänä :-\
no voihan mitekäs tuo korrenkatkoja on mennyt multa aivan ohi. Täytynee selvittää hintaa... ;D
$39,628
Pienimpään nyykkäriin olen odotellut jo yli kuukauden osia. Jos on kiire, niin 12 euron lisämaksulla osat pitäisi tulla Ranskasta kolmessa päivässä. Taitaa kannattaa maksaa toi 12 e automaattisesti, tosin aiemmin ovat tulleet parissa viikossa normitilauksellakin.....

Pari kertaa solmijoista on tippunut tappeja, muuten on sitonut ja toiminut.
Kosteasta tavarasta paalin tiukkuuden rajaa narujen kestävyys, kuivasta helvestä ja oljesta kuutiopaino on reilut 200 kg, pääsee toki n. 270;nkiin, mutta ei ole järkevää kiusata konetta ja hidastaa työtä.
Heinä yleensä kannattaa jättää löysemmäksi.

Tietääkö joku miten nyykkärin männän kuormituksen tunnistin kalibroidaan, kun huollossakaan kukaan on tuskin edes nähnyt kyseisiä koneita?
Vapaa sana / Vs: Ostaistko?
: 07.08.09 - klo:22:28
En ostaisi, politiikassa mukana olevilta tyypeiltä saa todennäköisesti euroopassa tai aasiassa valmistetun auton.
Tai päinvastoin: Karhotuksen laskutuksen tapahtuessa hehtaariperusteisesti, ei heikompia lohkoja välttämättä enää tarjota edes tehtäväksi (vielä parempi tässä suhteessa olisi €/h peruste). Tarpeeksi kehittyneellä ajotietokoneella olisi mahdollista laskuttaa erikseen siirto, ja voa-käytön mukainen karhotuksen työnmenekki.
En lähde ollenkaan niittämään enkä paalaamaan hehtaari-/kappaleveloituksella:
 Silloin saa tehdä kaikkein huonommat lohkot, hehtaarin lohko puidaan 5-satasella Sampolla neliöön ja pellot ovat niin "tasaisia", että poikittain kynnökseen ei voi ajaa yli 5km/h ja siitä vielä pitäisi paalata ;D  Alle 20 paalia tuntiin ja toisaalla parhaillaan 120.
Niitossa on pelkkä tuntiveloitus ja paalauksessa tuntiveloitus plus kappaleveloitus naruihin ja sitojien kulumiseen yms.

Toki useinkin hehtaariveloituksella niittäessä tulisi tiliä paremmin, mutta olen ajatellut, että nyt asiakas säästää ja ehkä tilaa uudelleenkin. Ehkäpä pellotkin ovat entistä paremmassa kunnossa, kun tietävät että ajansäästö tulee omaan taskuun, ja tästä taas hyötyy niittäjäkin koneiden ja oman selän kestävyydessä.

Paalausta varten monet ovat innostuneet karhottamaan, kun kokevat näin saavansa karhotuksesta palkan.

Olenkin ihmetellyt, miksei traktoreissa ole erillistä tuntimittaria voa;lle, kun esim. JD;ssäkin viisarimittari hyppää eri asteikolle ulosotto päällä. Tai sitten työkoneissa tuntimittarit. Olisi kätevä laskuttaa voa tuntien mukaan.


edit: Viitaten aloitukseen: Ei oo kukaan jättänyt maksamatta.
Onkos noissa kuin paljo remonttia? Taitaa olla pätevä kapistus, miksihän valmistus loppui, täpinäreiskalle urakointiin.  :P
Ainoa pakolllinen iso remontti on se, että sullojaroottorin akseli on valmistettu jostain "solidaarisuusteräksestä" ja hienoraetavarasta tehdyt sullojan siivet kuluttavat akselin reiät väljiksi > puikko käteen ja hitsaamaan, ei siinä monta viikkoa mennyt ;D
Muutenhan se on yksinkertainen: Pulteilla kasattu ja vain muutama  akseli ja kaksi ketjua, kestovoidellut laakerit jne.....

Runkoa ym. on joutunut hieman vahvistelemaan, mutta huomasin että uudemmissa runkopalkitkin ovat paksummasta tavarasta :o

Matala vetoaisa lienee jokin valinnaisvaruste, suomeen tuoduissa se näyttäisi olleen '92-malleista alkaen. Valmiit kiinnityskorvakkeet ovat kuitenkin jo marraskuun -88 jälkeen valmistetuissa valmiina = helppo heittää aisaksi joku vanha kärrynaisa ja sylinteri.
Nostolaitekiinniteisen kanssa on muutamia pahoja ongelmia: Puskee alamäessä jyrkkään käännyttäessä ja tulee jyrkässä ylämäessä vetovarret vaakasuorassa, vähemmän tilaa säilöntäainetynnyrille sekä kipattaessa ei saa olla yhtään ylämäkeä, muuten nostolaite nousee ylös ja kuorma jää takalaidan väliin, on muuten tiukka hartiahydrauliikalla talikoida :(
Jopa yli 7;n tonnin paino repii muuten 2850 JD;n nostolaitteet aika päreiksi, 6410 repiikin sitten vetoaisan päreiksi ;D

Valmistus lienee loppunut, kun se on jäänyt kaikkialla liian pieneksi, hehtaari tuntiin ei enää riitä.
Tosin (karhotettua) vehnän pehkua keräsin 8 hehtaaria 75 minuuttiin, eli yli 6 ha/tunti 8)

Halvalla on hl kärryn saanut, mulla saa olla ladossa noilla hinnoilla :P
Sivuja: 1 ... 22 23 [24] 25