Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4

Viestit - Juhta

huomasin tuossa uudessa stollissa että siinä otetaan kauhat paikoilleen niin että kääntö käännettynä ihan alas  niin näkee korvakot kokonaan.siitä sitten pyöräytetään ylös ,eiole ohjaria putken yläpuolella vaan alapuolella.

Vastaavalla tavallahan Quicken kuormaimessakin työlaite kopataan kiinni. Kääntö vaan alas ja koukkaus.

Isä ukko oli käynyt autonsa kanssa merkkiliikkeen huollossa.

Normaalisti huoltoonhan ei kauaa kulu niin oli jäänyt odottamaan liikkeeseen. Eikä aikaakaan kun oli huoltopäällikkö tullut sanomaan että homma venyy hieman. Huoltoa varten ei ollut muistettu tilata tai on jäänyt tulematta sytytystulpat.. Parin korttelin päässä olevasta tarvikeliikkeestä lähtee kaveri tuomaan sopivia..

Isä oli hieman hämmentyneenä asiaa ihmetellyt ja huoltopäällikkö oli sitten selvittänyt että liikkeessä ei ole lainkaan varaosa varastoa. Ihan perushuoltoihinkin tilataan keskusvarastolta autokohtaisesti tarvittavat määrät tarvikkeita, mitään ylimääräistä ei hyllyssä ole...  :o  :o

Varastojen hallintaahan se vaan on, ei ne tavarat siellä korjaamon varaston hyllyssäkään ilmaiseksi makaa. Niissä on raha kiinni ja korot juoksee. Halvemmaksi tulee tilata ne keskusvarastolta päivittäin. Kaikenlisäksi jos jotkut tiivisteet yms. seisovat pitkiä aikoja varastossa, niin voivat menä käyttökelvottomiksikin. Tulee hävikkiä ja sekin taas maksaa.

käytin kans autoo merkkihuolossa ja makso1000€ aikalailla vitutti ko oli tuotu karkkilaatikko autoon (mahto olla kallis laatikko) >:(

Eikö ne sitten sitä autoa ollenkaan huoltaneet, vai mikä siinä karkkilaatikossa nyt niin harmitti? Jotkut ei vaan ole mihinkään tyytyväisiä  ???

eihän oikeesti tonnilla tehä autoon vielä mittän. ainoastaan normi huolto on alle tonnin..

Aika paljonkin alle tonnin. Audin käytin merkkihuollossa ja 30tkm LL-huolto maksoi n. 300€. Ei minun mielestä hirveän kova huoltokustannus yhdelle vuodelle.
Paripyörät on käytössä keväällä muokatessa sekä kylväessä. Muokkaustraktorissa 520/70-38 + 520/70-38 ja kylvötraktorissa 650/65-38 + 540/70-38. Edessä ei ole paripyöriä kummassakaan, vielä ainakaan... Ylileveysvalot on kylvötraktorissa.

Asennusaika noissa on todella paljon riippuvainen vanteista ja kiinnikkeistä. 520 milliset ovat rajun vanteilla ja niiden asentamiseen menee varmaankin sen liki tunnin verran. Nuo 540 milliset ovat ellegaardin vanteilla ja ne tiukataan sellaisella nivellukolla pitkällä vipuvarrella ja asennus on todella nopea.



 
n. 2,5m3


1.9 koneita ei tule enää... uusi malli on julkaistu johon pienin saatava d-kone on 2.0


miten tämä liittyy kitkarenkaisiin?


Aiheet karkailee käsistä, niinkuin täällä näyttää muutenkin aina tapahtuvan. Lisäksi tuota lainauksien tekoa voisi moni opetella. Moneenkohan kertaan nuo kuvatkin oli lainattu vastauksiin...

Kiitos ja anteeksi..
Continentaleilla on tullut ajeltua viisi talvea ja kuudes on tulossa. Kaksi sarjaa oli ContiVikingContact 3:a ja nykyiset ContiVikingContact 5:t.
Hyvin ovat toimineet, ei ole penkkoja tahattomasti tullut pöllyteltyä. Ajoa tulee tasaisesti valtateillä, paikallisteillä ja kaupungissa. Heikoimmillaan nastaton rengas on tietysti pienellä kuperalla peilijäisellä tiellä, mutta sopivalla varovaisuudella niilläkin pääsee hyvin etenemään kunhan ei päästä autoa luistelemaan. Luistonesto/esp auttaa tietysti, mutta ilmankin pärjää.
Hmm, no lasillinen ruuan kanssa yleensä ja sitten kahvin sekaan. Menisikö sitä sitten joku 3dl päivässä, joskus toki enemmän, 5dl?




Vapaa sana / Vs: Vain 6 euroa
: 08.05.10 - klo:15:22
Mikäli kaikki 2004 jonossa olevat raiviot otettaisiin tukien piiriin ja kyseinen summa otettaisiin olemassa olevista pinta-alatuista, niin leikkausvaikutus olisi vain 6 euroa hehtaarilta.
Sinänsä täysin mitätön summa, jos pinta-alatuet laskisi 6 euroa hehtaarilta, niin eihän noita raivioita tarvi olla kuin yksi hehtaari, niin se kattaisi sen menetyksen mitä minullakin tulisi olemassa oleviin pinta-aloihin, tästä muutoksesta on käyty loputtomia keuhkoamisia täälläkin ...

Varmastikkin niin, mutta jos ei ole sitä raiviota jonossa, niin esim itseltä se olisi liki 500€ pois...

Kasvintuotanto / Vs: Cordelia onkin Valoa
: 23.03.10 - klo:21:04
Käykö muillekkin näin:

Jos varaa lokakuussa "Cordelia-rypsinsiementä" ja varmistaa asian vielä tammikuussa niin saakin maaliskuussa laskun jossa lukee että "Valo-rypsiä"?

Vai liittyykö tähän lajikkeen vaihtumiseen pieni tilausmäärä  ::) Eipä sitä tietysti tiedä että mitä siinä säkissä sitten lukeekaan.

No mitäs siinä pussissa lukee, eli kumpaa siementä sait?



älä sotkeudu a-t:hen..kohta saa rempata ym..hinta yleensä 40 ja riippuu laittaako noita gsm hälyjä+muita hilippeitä..osta pelkkä koneisto 20t € ja merikontista siilo ja pannuhuone :D sitten vuorilaudoitus päälle..

mikäli hakkeen polttoa meinaat niin teet hakekeskus raapoilla..40t € koko höskä ja varastoa on moneksi kuukaudksi..

Syksyllä 2003 A-T 75Kw kontti otettu käyttöön ja vielä ei ole tarvinut rempata, milloinkas se sitten alkaa? :)



Tuskin kumpikaan...  :-X

Ylimainostettua tosiaan on Amatzonen laatu. Tutulleni tuli ko. merkin lautasmuokkain, niitä ensimmäsiä sarjoja, joita Suomeen tuli. Maali kesi pois heti ensimmäsenä vuonna   pahemmin kuin pohjanmaan koneista. Valmistuspaikka oli jossain entisen Itä-Saksan puolella valmistuskyltistä päätellen.
Turha noita Agropointin ruiskuja on vähätellä, puomistot ovat ainakin minun silmääni vankaa tekoa ja kuumasinkittyjä, joten pintakäsittelyn puolesta kestävät maailman tappiin. Amtatzonessa on selvää merkkilisää kymmeniä prosentteja ja osan siitä toki vie ison keskusliike, jonka pitää elättää melkoinen lauma eri portaan myyntimiehiä. Agropoint tietääkseni tuo leivän vain yhdelle henkilölle.

Katseleppas käytettyjä ruiskuja ja vertaile puomistojen kuntoa. Harvassa 10 vuotiaassakaan Hardissa on puomi ruosteeton. Näin ainakin omien havaintojen mukaan..

Valtra 6800 HT -99 ~4700h Valtra 660 etukuormaimella, uutena hankittu
- takuuseen kolme kertaa uusittu etunapojen stefa(t?), kolmas kerta toden sanoi
- jarrujen työsylintereihin uudet tiivisteet -08
- akku uusittu -09
- renkaat alkaa olla aika loppusuoralla (Taurus)
- työvalot tummuneet aika himmeiksi
- monitoimiviiksi rikki, pitkät palaa jatkuvasti, pitänee vaihtaa

John Deere 6900 -95 ~3500h, käytettynä hankittu ~2400h ajettuna
- kannentiiviste katkesi ja uusittiin -05
- nostolaitteen ulkohallintanappi uusittiin toisellepuolelle -06
- akku uusittu -08
- voimanoton katkaisin kiukuttelee, pitänee vaihtaa

Hakkeella lämpenee kaksi taloa ja verstas-autotalli sekä käyttövesi. Ala-Talkarin 75kW stokeri vuodesta 2003 ja varalla sähkövastuksia siellä-täällä.. Onneksi ei ole vielä käyttöä niille ollut, käyttäjän virheitä lukuunottamatta (=hake loppunut siilosta...)

sama ongelma 8950:ssä. valot ei pelittäny. vika löyty viiksen johdoista, oli 3 poikki. siitä kohdin mistä ratti niveltyy. olishan se jo ollu ihme jos 11000h kohdalla jo olis kombikytkin menny...

Joo'o, laatupelejä.... Ensimmäisen kerran viiksi hajosi jossain reilun 2000 tunnin paikkeilla, nyt taas 4300 tunnin kohdilla... Ihme himpula..

Sivuja: 1 2 [3] 4