Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6

Viestit - bauer

Emmuista. Oisko käsisäätömahdollisuus Premiumeissa.
Pari vuotta sitten sai 1 eurolla. Standardimallin jousituksessa ei ole lukitusta eikä muitakaan säätöjä.
-98 ja uudemmissa on vankempi vetoaisa ja rasvattavat laakerit sullojan kammessa.
Vielä kun keksis millä tavalla on helpoin särkeä vanha laakeri, en ole löytänyt sopivaa ulosvetäjää kun väli on niin ahdas. Rälläkällä tähän asti tehnyt mutta on vähän hyttysen naintia..  :P

Dremelillä tai vastaavalla olen leikkonut laakereita ahtaista paikoista. Yllättävän tehokas vehje kun on hyvät terät.
No nyt on stefat vaihdettu ja ainakin kylmillä öljyillä kone pysyy ylhäällä paremmin. Pientä valskausta näyttäis vielä kuitenkin olevan.

Sylinterin männässä oli 2kpl  normi stefaa ja jonkilainen tappi+jousisysteemi männän- ja varrenpuolen välillä. Paikallisessa hydrauliikkaliikkeessä ihmettelivät moista rakennetta.

Männän sisällä oli myös paikka o-renkaalle mutta mitään tiivistettä siellä ei enää ollut. Sopiva o-rengas löytyi onneksi hyllystä.

Täytyypä koittaa vaihtaa letkun paikkaa traktorin ulosotossa jos sillä saisi vielä tuon lopunkin valskaamisen tyrehtymään.

On se vaan heti niin ryhdikkään näköinen kampe kun kone pysyy vaaterissa!
Mikähän on vikana kun -03 mallin yhdeltä puolelta niittävä Jf 3200GMS  ei pysy yläasennossa?

Jo parin minuutin päästä on vetopuolen sylinteri laskenut ala-asenttoon. Kun päästää lohkosta paineet pois niin toinenkin puoli laskeutuu alas ja ylösnoston jälkeen palkki on taas hetken vaaterissa. Jos nostosylinterin sulun vääntää kiinni niin kone pysyy suorassa vaikka talven yli. Isompia öljyvuotoja ei ole. Rakenne tuossa on mulle vähän erikoinen kun toinen sylinteri on 2-toiminen jonka männänvarren puoleinen öljy käyttää toisen puolen 1-toimista nostosylinteriä.

Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa?
Traktorissa vika ??? ::)

Samaa itsekin pähkäilin. Öljynhän ei pitäisi päästä traktorin suuntaan kun siellä on suuntaventiilli kiinni.

No, nyt on sylinteri kuitenkin purettu, joten kohta selviää oliko vika siinä.
Onpas nopeaa toimintaa!!

Sylinterin stefoja veikkasin itekki mutta mietiskelin vain että miksi tuo sulun sulkeminen estää tuon ongelman? Jos stefa valskaa niin silloinhan vain männänpuolen öljy siirtyy varren puolelle... :-\
Mikähän on vikana kun -03 mallin yhdeltä puolelta niittävä Jf 3200GMS  ei pysy yläasennossa?

Jo parin minuutin päästä on vetopuolen sylinteri laskenut ala-asenttoon. Kun päästää lohkosta paineet pois niin toinenkin puoli laskeutuu alas ja ylösnoston jälkeen palkki on taas hetken vaaterissa. Jos nostosylinterin sulun vääntää kiinni niin kone pysyy suorassa vaikka talven yli. Isompia öljyvuotoja ei ole. Rakenne tuossa on mulle vähän erikoinen kun toinen sylinteri on 2-toiminen jonka männänvarren puoleinen öljy käyttää toisen puolen 1-toimista nostosylinteriä.

Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa?
tekee 13 uutisotsikkoa vuodessa...
Pohjosempaa.
Rikoksentekijöiden etnisen taustan julkaiseminen johtaisi maahanmuuttokriittisen keskustelun laimenemiseen, koska ylivoimainen enemmistö rikoksentekijöistä on ihan kotoperäistä kaurahattu-rehupuntti-rotua.
Kuormaajan kyljessä oleva perävaunun pistoke jonka kautta virta menee vaihtoventtiilille kannattaa ohittaa paremmilla liitoksilla. Itellä värkkäsi hapettunut pistoke useamman kerran.

Samoin kannattaa tehdä hydrauliikan pikaliittimille jos kuormainta ei tarvi irrottaa. Mulla pikaliittimen sisukalut on särkyneet pari kertaa ja lyöneet kuormaajan jumiin.
Älä missään nimessä!
Joo, laturi ei ole pelannu mulla moneen vuoteen. Akkulaturilla latailen kerran viikossa.

Normi autonakut ei kestä kuin vuoden, mutta viimeksi hommasin halvimman vapaa-ajan akun ja se tuntuu kestävän paremmin.
Ite laitoin letkun päälle puutarhaletkun suojaksi ja hitsasin pitkittäin 2 pitkää lattarautaa letkun alle, joita pitkin letku pääsee liukumaan kelkan mukana.

Siis mullakin se ohjainpelti oli ruosunu ihan puhki. Revin sen kokonaan pois ja tein tuon yllämainitun viritelmän.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6