Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 43

Viestit - welger

120cm on paalit, paino ratkaisee ei koko. Onhan niitä kuviakin tullu otettua, pysyy omassa kansiossa visusti :P

Kärryt ei oo purkavia/lastaavia vaan matalia leveillä renkailla, hyd. "karsinoilla" ja tukijalat hydraaliset sekä kytkennät sarjana.


Ekana kesänä tuubi oli harjoittelua tuli mokiakin mut nyt onnistuu, vakio kuski käärijälle.
Meillä kääritään tuubilla ja erilliskoneella, omat(suurinosa) ja parin urakkatilan paalit laitetaan tuubiin, vuodesta riippuen n.4000-5000 paalia. Loput urakat ja omia kääritään yksittäin n.2000-3000 paalia.

Näin siksi koska suurin osa urakka tiloista ovat pieniä joille tuubi on mahdottomuus varsinkin kesä aikaan, itsellä tuli taas ajankohtaiseksi tuubi lisääntyneen rehualan takia.

Omat tuubit tehdään suoraan navettojen viereen hiekka kentälle jo senkin takia että pelloilta on max. 4km pihaan joten suotta niitä enää sinne pellolle jättämään.Nyt joku tietysti ajattelee että miksi ei siiloon? No siksi että tuubiin tehtynä rehu on halvempaa kuin siiloon ottaen huomioon molempien systeemien KAIKKI kustannukset.

Paalien ajoon on tehty meillä pajassa siihen sopivat kärryt ja piikit joilla homma käy,tuubille on turha yrittää ajaa paaleja vanhoilla ryskyillä yms..

Pieni aavistus on että tulevana syksynä kietastaan muovi tuubikoneella n.1500 pehkupaalin päälle.
Ei lähe olki tuolla hintaa minun pelloilta, humusta ja kuiviketta niistä tulee jatkossakin. Siinä vaiheessa kun olki määrätään "jätteeksi" ja pitää toimittaa poltettavaksi lopetan viljelyn.
No tänä keväänä tulee varmasti kiirettä, normi keväänä tuolla pitää kyllä keritä kylvämään tuo ala. Vanha takapyöräkone on nyt ainakin tämän kevään kylvöt varalla/tukena.
Vetonivel tiensä päässä.
4 metrinen Horssi tuli.
Kyllä tuo liittimien sulaminen oli/on fiateissa ominaisuus, en tiedä mistä johtuu mut johdot on ainakin tosi ohuvia.
Onkohan nuo muovi versiot miten kestävää, että kestääkö pieniä kolhuja ja kipinäsuihkuja?

Millä tavalla on agrolaiset toteuttaneet pajoihinsa kyseiset linjastot, uusi paja alkaa olla viimeistelyä vaille valmis.
Ilma tulisi siten että ruuvikompressori on erillisessä huoneessa pajan takana, sieltä pitäisi saada kulkeutumaan neljälle letkukelalle-linjastolle tulisi matkaa yht. n.40m.

Öljyt tulee myös tuolta takahuoneesta jakelumittareille, noille ei tartteis linjaa vetää kuin 10m.

Ilmanvaihtoakin pitäis tehä hitsauskäryjen sekä maalauksen takia.


Valmiitakin systeemeitä löytyy tuonne ilma/öljy puolelle, ovatten vaan suolasen hintasia.Oisko noihin ihan hyd.putki käypä, vai löytyykö LVI puolelta käypää kamaa?
Kongskilde delta 300, kulkee 120 heppasellakin mutta ei ois pahitteeksi olla lisätehoa.

 Tuommosella veturilla kultivointi onnistuu, mutta jankkurointi ei. Eka muokkaus matalaan, vaatii painoo ja terävät piikit, että kulkee tasaisesti. 1. ajolinja muu kuin puimurin käyttämä, viimeinen sadonkorjuun suuntaan. Sähköpylväiden ja muiden esteiden ympäryksien preparointi "tasaiselle" kentälle.
Miksi kultivointi tehdään kahteen kertaan?
Ne laakerit pitää sit olla tiukemmalla välyksellä kuin "normi" kuulalaakerit.
Yleensä syynä siihen että käyrät ei kestä on väärin koottu tai suunniteltu putkisto.
Aina ennen jättää pitäisi olla väh 0,5 metrin putki joka on pystysuorassa.peltikäyriä ei saa käyttää ollenkaan kierrätysputkistossa.
Mitäs muuta käytät kun ei arskalla ole kuulemmaa muita kun peltikäyriä? kyseessä siis muutama vuosi sitten kasattu yksilö avaimet käteen periaatteella.
Viime kesänä kokosin uuden Arskan omalle mäelle eikä mitään moittimista, osia ei puuttunut ja pultit sopi reikiinsä. Kasausohjeet olis voinu olla vähä paremmat. Sähköpuolella oli jotain epäselvyyksiä mutta niihin tuli ohjeet Keskustekniikalta saman tien. Mitä tehtaalle oon soitellu niin aina on homma toiminut. Vanhakin koneisto oli Arska eikä siinäkään 30v/7000h aikana mitään ongelmia ollut, uunikin oli alkuperäisessä kunnossa ja koko roska lähti vielä seuraavalle tilalle hommiin.

Naapurilta meni 3-4000 tunnissa Antin valukäyrät puhki, ei nekään ikuisia oo?
Ei ole ikuisia nekään, mutta arskasta kului 3 peltikäyrää ekana syksynä.
Arskassa ainakin ainevahvuudet pienempiä kuin esim. Antissa, ja peltikäyrät kuluu puhki kun valukäyriä ei taida arskalta saada?
130-90 Fiat voisi olla soppeli peli noihin hommiin, ajomukavuus parempi kuin setorissa ja natikassa. 110-90 menisi myös mutta kevyehkö painoltaan.

Sähköt on laadultaan kyllä vähän kehnot, mut yksinkertaset korjata, kierroskone on mut ei se haittaa koska se on tehty kierroskoneeksi.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 43