Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5

Viestit - leepu

Semmoset hytit missä lämppäri vain katossa,niin tahtoo jalkoja palella.
Samat suodattimet käy mitä perkinssi verkussa,ei tuo nyt ihan mieluisin moottori oo mutta minkäs teet,tuossa mallissa aika matala viritys aste otetaan tuosta sata heppaa enemmänkin isommissa malleissa.Ihme ominaisuus puskee mustaa tyhjäkäynnillä,mutta kuormituksessa ei yhtään.Sisu diesel olis paras vaihto ehto,vois vaan claassin maine mennä kun remmit ei kestäis.
ei nyt jaksais alkaa virolaisten kanssa soosaan,varsinkin kun ei ole valmista tuotetta vaan se pitäis suunnitella valmistajan kanssa joka puhuu eri kieltä ja välissä yks joppari.Mieluummin ostasin suomalaista,onhan noita alustoja jotka kelpais itelle pitäis vaan teettää ne laidat,pajoja tällä alueella on missä se kyllä onnistuu.
Onko kukaan muu kaipaillut markkinoilta sellaista kärryä joka olis kuin nuot 16-18 tonnin maansiirto kärryt mutta avattavilla laidoilla.olis vaan aika paljon moni käyttöisempi.Laidat ja tolpat sais olla järeämmät mitä normi tuhti/junkkari,kestäisivät varmasti jopa kivisen maan ajon.Olis edullisempi rakentaa erilaisia kiinteitä laita paketteja jalka lava systeemillä,esim säilörehu,vilja kun ei tarttis kuin yhden lava pohjan.Tämmöisille olis varmaan kysyntää on niitä turhempiakin keksintöjä maatalouteen tehty.
Tuo olis täydellinen kone:



No ei vaiskaan. Nova Combi on melkeinpä täydellinen.
Ite tulis tuolla koneella kylvettyä liian pintaan ts.reisille.ei itäis ollenkaan!
Minkä merkkisistä koneista kasaisitte mieluisan koneen?Itelle tulis mieleen tälläinen hökötys:rapidista 6-pyöräinen pakkeri,runko,tupla lata,merkkarit,syöttölaitteet,vanhemman mallin boksi,offset pyörästö ja hara.Maestron säiliö,pyörät ja yllätys uusimman version vantaat.Tuo neli metrisenä niin siinä ois mieluinen kone.Rakentakaapa omanne.
Dyna-vt miehille tuo on ollu jo kauan arkipäivää.
Onko maailmassa mukavampaa hommaa ku olla päätoiminen viljatilan emäntä?
Levitys määrän saat ainakin kalibroitua näin: Vaunu täyteen. säädät asetukset paikoilleen eli renkaan kehämitat ym ja tyhjentää m3 total ja m3 cons muistit  . Vaunu tyhjäksi levitystä keskeytämättä. ja näppäilet montako kuutiota oli kyydissä m3 cons kohtaan.Kannattaa ajaa muutama kuorma ja seurata näyttöä kun vaunu tyhjenee onko tarvetta kalibroinnille,omassa oli säädöt kohdallaan tanskalaisten paska kuskien jäliltä.
Kysy Maitti oy:sta tai laita yyveetä.Mistä hommasit tuon vaunun ja onko minkä kokonen?
Muutama vuosi takaperin tein tämmöisen tempun joka vieläpä onnistui hyvin:oli aikainen kevät ja säilörehun korjuu oli aikaisin,sitten lietettä ,aurasin pellon ja kylvin ohran suoja viljana juhannus aaton aattona.Ohra ehti hyvin litistykseen ja oljet paalasin hiehoille appeeseen ja seuraavana keväänä oli
hyvä uusi nurmi taas,lähti aika paljon tonneja hehtaarilta.Elikkä samana vuonna yksi säilörehu ja ohra sato.
eikös tuo fliegl ollu ennen Maitti oy edustuksessa,eli tais käydä teromanit iso tuli ja vei.Samsononin vaunut vaihtoi myös yrmylle Maitilta.Mun mielestä tälläiset erikois koneet sopii jotenki paremmin pienille tuonti firmoille.
kohtuu halpa jos tunnit pitää paikkansa http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=794024&page=13&sortCol=&ord=&status=F&id_machineType=2&id_ssub_type=8&pfrom=5000&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=13@sortCol=@ord=@status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@pfrom=5000
spv:een kautta loppuu tasaseen tahtiin pikkutiloja,kun jatkajat jäisivät rahoituksen/tukien ulkopuolelle jatkossa jos kannattavuutta ei löydy.Mutta tahti on tietysti aivan liian hidas.Eilen näin kollegan pihassa maito auton kärryperässä,ei vissiin enää mahtunu nuppiin kerralla,ei tarvi ainakaan auton turhaa ajella ympäri pitäjää.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5