Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3

Viestit - stenbken

Tarjoan siitä rakkineesta käymättömänä edelleen 2000€  tässä kunnossa mikä tällä hetkellä on ,Tuo pumpun korjaus maksanee todennäköisesti mitä lie€.

Kiitos jälleen tarjouksesta.....mutta en voi olla ilman konetta (kovin pitkään), pitää ensin ostaa toinen. Ja toiseks niin ei se pumpun korjauttaminen voi niin tajuttoman kallista olla. Toimivasta 4000h ajetusta pitäis sitten saada vähän enemmän.... ;D
Ruiskupumpun irroitus ja dieselkorjaamon hommat on sen verran työläämpiä, että vielä kannattaisi kokeilla kaikki alusta. Ja ikävä sanoa, mutta koskaan ei voi luottaa täysin mihinkään, ei itseensäkään näissä remonteissa.
Polttoaine ei aina ole sitä mitä sanotaan (pö/mpö), suodattimia on virheellisiä., letkussa pärsää, dieselmieskin joskus tekee töpin.

Tyhjää tankki ja HUUHDO se moneen kertaan ellet irrota ja kumoa sitä. Hanan banjoliitin on roskankerääjä, pura ja tarkista. Uudet prikat tai mieluummin usitit letkuliittimiin. Uusi aine tankkiin, vaikka dieseliä 10 litraa suoraan asemalta. Uudet suodattimet, pikkucav on halpa, ja uusilla tiivisteillään.

Ja sit ilmausta, suodattimet ja sitten pumpun päällekkäiset pienet ruuvit, alempi ensin. Ilmaa ei saa jäädä yhtään. Jos nyt tulee pumppaamalla kunnolla, matalapainepuoli on ok. Sitten 1 tai useampi suutinputki auki suuttimenpuolipäästä ja starttia. Jos joku putkista on kiinni, pitäisi pamahtaa käyntiin.

R-pumpussa voi olla törkyä jos on mennyt vettä polttoaineessa, sitten se on vietävä korjattavaksi.
 

Ihan ensiksi irrota letku ja puhalla vastakarvaan puhtaaksi, samoin tarkista siirtopumpun sihti.

Joo, totta on että ei voi luottaa itseensä edes selvinpäin (keskustelu alkoholista remonttihommissa). Valitettavan selvänä vaan on tullu tehtyä, mut katson silti vielä kaiken läpi uudelleen.

Tuo törky r-pumpussa kuitenkin on edelleen ykkönen ideoissa, kun välillä tulee tavaraa läpi ja välillä ei. Mutta ehkäpä se joskus kun sitä tuli läpi, niin paine on kuitenkin ollu liian pieni (kuinka kovaa sitä pitäisi tulla?). Entäs siirtopumppu, mistä tiedän että sieltä tulee tavaraa riittävällä paineella?

Tankki on kyllä pesty (uudella PÖ:llä) ja polttoainepuolen reiät sun muut tarkistettu, putstattu, letku vaihdettu yms. PÖ jota laitoin 20L oli ihan uutta paikalliselta huoltikselta. Vaikee uskoo et tossa olis ollu jotain. Mut kaikki on mahdollista...

Kaiketi volvossa perkinsin kone ja siinä cav-ruiskupumppu?
oireet mitä ilmeisemmin sopis ruiskupumpun matalapainepumppuun,
eli fiiberisiivet poikki, tää matalapainepumppu sijaitsee
ruiskupumpun päässä, ns nestepään vieressä.
melkein vaatii dieselikorjaamolla käynnin, (tiivisteet!)
välttämättä ei muuta vikaa.
yleensä yli 10 000 h ajettujen koneiden tyyppivaiva.


Joo kyllä. Pumppu on tuo (s. 23, pumppu 3230350): http://www.olssonsiellos.se/Archive/Bilder/Pdf/Volvo%20BM%202007.pdf

Matalapainepumppu on sitten varmaankin se musta osa siinä oikeassa päädyssä...? Siitä ainakin lähtee putket eteenpäin.

Tää on kyllä ajettu vasta 4000h, mutta ehkä siinä on käyny jotain muuta kun normaalia kulumista. Toisaalta niin kyllähän tuo käy sitten kun sen saa käyntiin....


Pumppu tuntuu olevan lääkärin tarpeessa. Etsi lähin dieselkorjaamo. Sinne ja perushuolto niin pelaa taas kauan.
Joskus säikäyttämällä nuo lähtee eli kilkutusta kylkeen mutta vika uusii pian.

Kilkutukset on kokeiltu jo. Ei apua. Ainoo mitä pohdin et uskaltaisko painaa paineilmalla johonkin reikään, josko mahdollinen roska lähtis veke...
Se siirtopumppu vaivaa mua vieläkin.Suuttimis mitään oo tommosilla tuntimäärillä ellet sitte oo sillä benssiinillä niitä pilannu?

Yhden kerran lorautin pari dl bensaa sekaan kun joku näin neuvoi. Mut kyllähän löpö siirtyy ruiskupumpulle. ja tulee myös pumpun ilmausruuveista. Mutta siitä eteenpäin ei enää kulje. Suuttimille asti ei siis kama kulje (enää). Ilmesesti alussa satunnaisesti näin teki ja sain ensin sellaisen kuvan että polttoaineen liikkumisessa ei ole mitään vikaa. Nythän se tyssää ruiskuun.

Asiasta mitään tietämättömänä tuntus jotenkin siltä et se sun vikas on siinä pumpussa ??? ??? Jos kerran sinne menee mut ei tuu pois. Ja jos ei ite asialle mitään osaa niin viet sen sitte johonkin asiantuntijalle.

Joo siis sehän tässä on nyt ykkösenä, siis ruiskupumppu. En tiedä uskallanko itse lähteä sitä purkamaan, eli pitänee viedä lääkärille. Katson vielä viimeiset jutut ja sitten otan sen irti ja koitan keksiä että mistä löydän jonkun joka osaisi sille tehdä jotain...
Se siirtopumppu vaivaa mua vieläkin.Suuttimis mitään oo tommosilla tuntimäärillä ellet sitte oo sillä benssiinillä niitä pilannu?

Yhden kerran lorautin pari dl bensaa sekaan kun joku näin neuvoi. Mut kyllähän löpö siirtyy ruiskupumpulle. ja tulee myös pumpun ilmausruuveista. Mutta siitä eteenpäin ei enää kulje. Suuttimille asti ei siis kama kulje (enää). Ilmesesti alussa satunnaisesti näin teki ja sain ensin sellaisen kuvan että polttoaineen liikkumisessa ei ole mitään vikaa. Nythän se tyssää ruiskuun.
Tämä alkaa menemään tumpuloinniks. Oppia ikä kaikki. Alkaa oleen palaneen käryä täs touhus.

En mä sitä vielä meinaa polttaa...
Niinhän se on kun pikkukaljoissa tumpuloittee eikä muista mitä on viimeksi tehnyt ja tuliko ilmausruuvi kiristettyä ym ym. ;D

Joo, se oliski hyvä jos olis selkee syy (kunnon känni) et miks välillä tulee kamaa läpi ja välillä ei. Vaikee on päätellä missä vika on kun yks ilta löpö kulkee muttei käynnisty ja joskus käynnistyy mut löpön kulku loppuu. Ja kaikenlisäks vaikutti vielä et lämpötilalla on osuutta asiaan, ja voihan se vieläkin olla näin.
Niin ja jos en olis tumpelo näiden kans ni en tänne kirjottelis vaan korjaisin vian samantien.... :o

Täytyy tehdä vielä viimehetken tarkistukset, mm se että onko se sammuttimen tappi oikeesti kiinni siinä vivun varressa, vai näyttääkö se vain toimivan. Sen verran vastusta tuntuu olevan kyllä että luulenpa että on kiinni.
Kyllä se muuten taitaa olla pumpun irrotus ja lääkäriin...

Tollainen vanha jakajapumppu täytyy ilmata myös suuttimen putkista. Vähintään yksi suutinputki löysälle ja sitten startataan niinkauan, että käynnistyy.

Koitin yhtä kerrallaan, ikinä ei tullu löpöö yhdestäkään suutinputkesta, saatikka että olisi käynnistynyt....tosin kun olivat kokonaan irti nii tuskin olisi muutenkaan käynnistynyt. Mutta pointti siis että ei tullu tippaakaan ainetta vaikka kuinka jauhoi konetta...
Ootko tsekannu sihdin siirtopumpusta?

Tässä vastaus kaikille viimeisille kommentoijille:

Siirtopumppua en ole avanut, vain sakkakupin sihti on katsottu. Mutta löpö kulkee nätisti ruiskupumpulle asti. Olen ostanut talvilaatua nimeltämaintsemattomalta SEO asemalta, ja sakkakuppiin tullut mikälie on jotain mitä en ymmärrä. Mutta nyt siellä on (ja tulee) vain PÖ:tä. Koitin ilmata ja jauhaa konetta yms., ilamusruuveista tulee löpöö, ei ilmaa.  MUTTA, ruiskulta ulos ei tule suuttimille mitään. Eli nyt on tää vikakuvaus vähän muuttunu....ruiskulle sisään tulee hyvin kamaa mutta ulos ei lähde mitään (enää). Tilanne oli eri jossain vaiheessa, mutta kyllä tää vika näyttää nyt rajoittuvan kuitenkin ruiskupumppuun. Roskaa....mitälie. Vielä en osaa sanoa, mutta tän päivän tutkimukset totesi että ruiskulle tulee....ja mitään ei lähde.

Voiko tää olla ilmaa? Roska on luonnolista. Jos siellä on roskaa tms. mitä sille voi tehdä? Esim. puhaltaa ilmaa johonkin...? Ja mun ilmaustaidot voi kyseenalaistaa ihan hyvin, mä en oo tässä mitenkään hyvä. Maalaisjärjellä tässä mennään, ei missään nimessä ammattitaidolla. Voi hyvin olla että olen töpänyt ilmauksessa. Mutta taustat huomioiden on erittäin todennäköistä että vanhoista suodattimista on päässyt roskaa pumppuun...

Mitä seuraavaksi? Pumppu irti ja atomeiks? Any idea's?

Thank's,  Kenny

Siis suodattimien ilmausruuveista tuli löpöä ja sitten ilmasit ruiskutuspumpunkin... Ja viimesenä suuttimilta pitäs saada ilmat pois jos ei muuten pelitä. Paha sanoo oikeestaan yhtään mitään, kun ei oo koneen vieres... Ja jossain vaihees kävikin jo? Jos suuttimille asti saat löpön eikä lähde, kallistuu homma sinne Wejjon ehdottelemiin suuttimiin.

Sammutinvipu jääny päälle?

Siis kyllähän tuo non käynty aina välillä kokoajan, mutta sitten taas loppuu. Voi käydä tunnin ihan jees, mutta päivän päästä taas ei lähde käyntiin.

Ruiskupumpussa on pari ruuvia jotka kuulemma on ilmaukseen tarkoitettuja, joten käsipumpulla "ilmasin" siten että ko. ruuveista tuli puhdasta löpöö ilman ilmaa. Mutta niinkuin viime mailissa kirjoitin, nyt homma on muuttunu siten että ruiskulle tulee löpöö, mutta siitä eteenpäin ei....eli ei suutin ongelma. Ainakaan nyt. Tuntuu että ongelman kuvaus vaihtuu päivittäin...¤%&/()=!
Ootko tsekannu sihdin siirtopumpusta?

Tässä vastaus kaikille viimeisille kommentoijille:

Siirtopumppua en ole avanut, vain sakkakupin sihti on katsottu. Mutta löpö kulkee nätisti ruiskupumpulle asti. Olen ostanut talvilaatua nimeltämaintsemattomalta SEO asemalta, ja sakkakuppiin tullut mikälie on jotain mitä en ymmärrä. Mutta nyt siellä on (ja tulee) vain PÖ:tä. Koitin ilmata ja jauhaa konetta yms., ilamusruuveista tulee löpöö, ei ilmaa.  MUTTA, ruiskulta ulos ei tule suuttimille mitään. Eli nyt on tää vikakuvaus vähän muuttunu....ruiskulle sisään tulee hyvin kamaa mutta ulos ei lähde mitään (enää). Tilanne oli eri jossain vaiheessa, mutta kyllä tää vika näyttää nyt rajoittuvan kuitenkin ruiskupumppuun. Roskaa....mitälie. Vielä en osaa sanoa, mutta tän päivän tutkimukset totesi että ruiskulle tulee....ja mitään ei lähde.

Voiko tää olla ilmaa? Roska on luonnolista. Jos siellä on roskaa tms. mitä sille voi tehdä? Esim. puhaltaa ilmaa johonkin...? Ja mun ilmaustaidot voi kyseenalaistaa ihan hyvin, mä en oo tässä mitenkään hyvä. Maalaisjärjellä tässä mennään, ei missään nimessä ammattitaidolla. Voi hyvin olla että olen töpänyt ilmauksessa. Mutta taustat huomioiden on erittäin todennäköistä että vanhoista suodattimista on päässyt roskaa pumppuun...

Mitä seuraavaksi? Pumppu irti ja atomeiks? Any idea's?

Thank's,  Kenny
Koita ny vaan ilmoo sitä kynnet ruvella,tiedät mitä se räpeltäminen pohjolan oloihin tehtyjen rakkineiden kanssa on.Mikään ei pelaa kun pitäs ja kun pitäs niin ei pelaa

Epäilen että tämä on ongelman ydin, mutta en osaa vielä sanoa....
Romu mikä romu 2000€ kohtuu hinta,käymättömästä tuskin tuotakaan eihän nuo ole uutenakaan maksaneet tuota 4000€.Anna vaan sitä aasinpotkua ja jätä  se kaljakori sivummalle, takuulla käynnistyy.Toisaalta ihan paskavehkeitähän nuo volvot ovat olleetkin ,nytkin vetäävät markkinoilta pois melkoisen määrän tiettyjen ongelmien vuoksi.

Ferkku on kova joo, mutta Volvossa ei tähän mennessä ole ollu mitään moittimista (päinvastoin helvetin hyvin on pelannu) ja Perkinsin kone tuntuu olevan tosi jees, vaikka öljyä tippuukin. En menis mollaamaan Volvoa ollenkaan, ainakaan omien kokemusten perusteella. Mutta ehkä pitäis ostaa Jontikka jos meinais ihan oikeisiin traktoreihin päätyä... ::) Valtraa ei lasketa koska se on Suomalaisen omapoika.

Vetävät pois markkinoilta? Häh? Vieläks ne tekee Boulinder-Munktelliä?  ;D

Mutta ei aleta tästä merkkipolitiikasta kinaamaan, muuten aihe karkaa totaalisesti käsistä.

Nyt kun kerroit sammumisen jälkeen olevan vaikea käynnistettävä ja muutenkin ymmärsin että nyt vasta että todella noin vaikeaa niin sulta on siitä siirtopumppu rikki? Ne takaiskut niistä yleensä menee.

Tuotaniin....ei...siis kun kerran lähtee käyntiin, voi sammuttaa 50 kertaa ja varmaan lähtee käyntiin yhdellä pyöräytyksellä jokakerta. Se oli homman nimi. Mutta nyt eilen ekan kerran hyyty matkalle ja ei enää lähtenytkään heti. Uusi ilmiö, mutta sakkakuppi oli sillon ihan kumman näkönen. Melkein (ei kokonaan)täynnä hyytynyttä töhnää, mitä ei ennen tätä ollut. tankin putsaus laittanu liikkeelle kamaa tms?! En tiedä mistä se sinne tuli, kun nimenomaan tankki oli tyhjennetty ja uudet varmasti ok aineet oli sisällä, ja laitettu päivä sitten.

En oikein jaksa uskoa siirtopumppuun....


Se on paikalliselta huoltoasemalta ostettua polttoöljyä. Luulisin olevan kelvollista, muuten on kaikilla muillakin samaa ongelmaa. Ja mulla oli ensin eri paikasta hankittya ainetta, sitten tyhjensin tankin kokonaan, pesin sen (PÖ:llä) ja laitoin uudet aineet tankkiin. Edellisen erän kanssa kokeilin myös lorauttaa vähän bensaa joukkoon (joku neuvoi) jotta syttyisi paremmin. Ei apua.

Dieseliä en kylläkään ole vielä kokeillut....



Kyllä sinula oikea polttoaine sitten on.

Minulla oli kerran Valmetissa sellainen vika, että kun siinä on sellaiset metalliverkkopäällysteiset kumiset poltoaineputket. Niistä oli se kumi pikkusen pykinyt sieltä verkon sisältä. Kun oli pakkasta niin aine oli hieman jähmeämpää ja imu oli silloin putkessa kovempi niin se otti pakkasella aina pikkuisen ilmaa polttoaineen sekaan. Starttasi heikosti ja veti huonosti muttei sammuillut aluksi. Siinä on sellainen itseilmaava pumppusysteemi joten se pystyi käymään vaikka saikin pikkuisen ilmaa. Se selvisi vasta kun irroitti letkut ja laittoi paineilmaa putkeen kun toinenpää oli tukittu. Alkoi metalliverkosta kuplia. Voin vakuuttaa, että kaikki muu oli viidesti tarkastettu ensin kovassa pakkasessa hihat märkänä polttoöljystä.

Sinun Volvossa on varmasti kunnolliset metalliputket mutta jos ei ole niin sitten tuo voi olla yksi mahdolisuus. Valmeteista/Valtroista niitä on mennyt vähän joka talossa muttei niistä puhuta sen enempää kuin muiden merkkien vaihteistorempoistakaan.

Ainoa muu kuin metalliputki on tankista sakkakuppiin. Ko. letkun vaihdoin uuteen tossa viikko sitten.  Loput on metallia ja kamaa kulkee...
Sivuja: 1 [2] 3