Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - Perätalonen

Kertokaapaa eri traktorienne ohjattavuudesta. Mulla vertilussa JD6410 vm 2001. Kevyt ja tarkka kuin autossa.
Valtra n141 ht vm2011 ohjaus on kankeampi ja sellainen klappialue, että maantiellä pitää ikäänkunin navigoida. Ensin vähän toiseen reunaan ja sitten taas toiseen reunaan. Hankalaa ja varsinkin kuormalla heittelevää.

Pomppimisessa taas ero toisinpäin. JD pomppii siinä neljänkympin nopeudessa tavattoman paljon. Valtra pomppiii suhteelisen vähän ja voi huoletta ajaa viittäkymppiä.

Onkos tuo Valtran vika korjattavissa vai onko ominaisuus?. Onkos joku onnistunut vaihtamaan Valtraan parempilaatuisen orbitrolin? Nivelet eivät tunnu väljiltä, mikä on selvääkin 1350t ajetulta koneelta, jossa ei ole kuormaajaa eikä etupainoja.

Kävipä silmään otsikko traktorin ajokorttivaatimuksista  http://www.iltalehti.fi/autot/2015102220547757_au.shtml.
Pelko käväisi mielessä. Ollaanko tosiaan vaatimassa 50 Vallun kuljettamiseen peräkärryllä rekkakortti ?
Taitaa koittaa taas autokouluilla kulta-ajat jos kaikki maajussit, joilla on viidenkympin laatikolla oleva kone, joutuvat ajamaan rekkakortin. >:(
Pitäis hommata paripyörät 460R38 sellaiset jotka voi myöhemmin laittaa varsinaisiksi.
Mitä kokemuksia palstalaisilla Vredestein, Mitas, Cultor ja Continental -renkaista tositoimissa pellolla, tiellä, talvella?
Sivuja: [1]