Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - Massey Deere

Niin onnistuukohan pyöreessä pöntössä olevaa 8 tuumaista Samin ruuvia saamaan pyörimään 5,5kw moottorilla, kun ruuvi on täynnä vehnää. Siellä siilon päässä oleva säätöluukku on täysin auki asennossa.... Vaatii ilmeisesti jonkunverran voimaa (tai voimalaitoksen) käynnistyäkseen ???
Mitenkä on, expander tapit on hienoja, hyviä, parhaita ja tietysti kalliita. Onko vastaavia muita olemassa (halvempia). Joskus muistaisin jostain lukeneeni että on, mutta en kookkelilla ainakaan heti löytänyt.....

Sattui tuossa kesällä, että kärry lähti omille teilleen täydessä vauhdissa kylänraitilla, kun eräästä suht pehmeästä ja loivasta routaheitosta ajoin. Koukku oli 99% varmuudella kiinni, koska kärry perässä oli ajettu jo pitkään, kipattukin oli kuorma pois....

Huoltomiehelle asiaa puhuessa kävi ilmi, että noita vahinkoja on 30 sarjan perus (ei ulostyöntyvä) koukuille käynyt.
Syy oli kutakuinkin seuraava; Tyhjällä suht tasapainoisella kärryllä ajaessa töyssyyn aisa lyö ylöspäin, jolloin silmukka nousee mukana. Vetokoukussahan on sellaset  kiilamaiset linkut.  Niiden kiilamaisuus jatkuu siitä lukituskohdastakin karvan ylöspäin, niin koukun noustessa lepoasennostaan ylöspäin (n 1cm) se avaa lukkokieliä vähäsen. Huoltomiehen mukaan kun tämä tapahtuu kovassa vauhdissa nopeasti niin  jouset ei välttämättä ehdi vetää kieliä takaisin ja koukku pääsee putoamaan alas.

Niin en tiedä onko rakenne muuttunut, meidän kone on vm. 2008

Koitettuani tyhjiltään nostaa koukkua lukitusasennosta vielä sen viimeisen sentin ylöspäin, niin todentotta sehän avaa hakasia vähän :/

Avuksi tähän, vetovarret pitäisi muistaa pitää ihan melkeen ylhänä ettei koukku pääse putoamaan, tai sitten hitsata pala rautaa koukun väliin niin, ettei koukku pääse enää nousemaan lukittumisensa jälkeen enää tippaakaan.

Itse katselin sen lukituskielen muotoilua ja minusta siitä jos sipasisi siivun pois kiilamaisuudesta, niin asia silläkin korjaantuisi, siitä en tosin tiedä heikentääkö se.

Tuskin tästä sepostuksesta kukaan selvää otti, mutta tulipaha ainakin itselle hyvä mieli kun kerroin  :)
Väittäävät että ammuttavilla nastoilla voisi ajaa ympärivuoden ja silti ne pysyisi suht hyvinä usean vuoden ajan... Mietiskelen vaan että jos kesällä ajaa sekalaista maatalousajoa vaan esim. 300 tuntia niin kuluuko ne käytännössä paljoa sinä aikana...  ja tuosta kesäajosta jonkuu verrankin asvaltilla.

Lisäkysymys, erästä Vesilahtelaista nastaheppua on kehuttu, mutta kuvista katsottuna ne näyttää kovin pieniltä ne hänen nastat, ainakin kun vertaan kymmenen  vuoden takaisiin muistikuviini...
Onkohan sellasilla pitoa?
Saunanpenkeillä tuli mieleen erittäin elintärkeä kysymys, pisin viettämänne yhtämittainen aika traktorin pukilla? Kusitaukoja yms taukoja ei lasketa. Eikä senkään väliä, mitä siellä hytissä on tehty, töitä, vai onko vaan mamma laittanut ulkoruokintaan?  ;D
Tuli mieleen, että mitä mahtaa nykyaikaset traktorit ja niiden sähköliitokset tykätä tien kesäsuolauksesta syntyvästä järjettömästä valkosesta pölypilvestä. Tunkeutuukohan miten syvälle liittimiin, elikkäs oisko fiksumpaa parin sadan ekun tienestit jättää suosiolla toisille? Bonuksena työn päälle vielä tulis koneen pesut  ::)
Vapaa sana / Kevään merkit -13
: 05.04.13 - klo:21:30
On taas kevät, kerjäläiset on ilmaantuneet kaduille, koirankakat taas katujen reunoihin. Nasta ja hietapöly ihanasti ilmassa leijailee ja hengityselimiä hyväilee.

Rengasliikkeeseen on jonoa ja kaljaterassit pipopäitä täynnä. Naisilla taas yläkroppansa päällä enää kolme kerrosta verhousta, talvisen neljän sijaan.

Teinipemarit on pesty ja skeittipojat on kääntäneet lippahattunsa taaksepäin.

Kevättä on rinnoissa, ainoastaan yksi asia tunnelmaa latistaa. Suomen hallitus on kriisissä, tosin Pohjois-Korean vieläkin syvemmässä sellaisessa :)
Sivuja: [1]