Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Pualooja

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Renkaat
: 29.03.16 - klo:12:28
Mitaksen kumit vaihtaa nimesä Cultoriksi ja Ent continental on taas Mitas, näin kertoili Vianorin myyjä männä viikolla. Itse renkaat pysyisi merkkiä vaille samoina.
Itse tykkään enemmän Mitaksesta kuin BKT :stä kumpaakin löytyy ja ainakin Mitaksen RD-01 malliston talvipito ollut parasta, BKT tulee hyvänä kakkosena.
Kakkos koneessa 10v vanhat mitakset ja nyt alkaa vähäistä pykimistä kyljissä näkymään.

BKT :ssä meille sattuneissa renkaissa koossa 650/65R42 laatuheittoa toinen vähän lieputtaa ja toinen taitaa olla vähän 'soikea' , tyhjänä pompottaa mutta vähänkin kuormaa niin tasoitttuu.
Vaihteiston paineita meillä nostettu muistaakseni jonkun 3-5bar ja kyllä kannattaa, vaihteisto pelaa paremmin kuin tehtaan jäljiltä..taitaa olla osuutta ohjelmoijallakin..  ;)
Ja tosiaan +300tappiteholla.

Ensimmäiset t7 ainakin lisättiin jostain sieltä mäntäpumpun yläpuolelta..prikkaa vaan jousen alle.
Jep, konetuonnin kautta osat ekana vuonna tuli niinku piti...seuraava vuosi ei puhelimesta saanut kiinni enää..
 
Nyt Agritekin eli Lh-Osan kautta homma luottaa, takuukin loppunut ja saarijärven aikaiset takuuosat saatiin mitään mukisematta kotiin asti..
Ei kyllä voi moittia, meillä T7030 PC -07 nyt 9200h mittarissa.

Se perus eli vetolevy remppa ~5000h kohdalla niin kuin teeämmissäkin.

Hyvä ajaa ja kaikki hallintalaitteet on hyvällä hollilla. Ja kyllä se tuo pc-loota onjo niin koiteltu et kyllä ne hyvällä huollolla kestää ja meilläkin +300hv & +1250nm voimaa eikä ongelmia, tosin laatikon paineet kannattas jo vakioistakin nostaa...pelaa paremmin ja jouhevammin sen jälkeen..  8)

Joo tuossa mikä on koeajussa ollu 15 motin livakan eessä 19 vaihe pitää pistää vasta 2000rpm yläpuolella, muuten ei mene ihan puhtaasti, on niin pitkä väli ilmeosesti. Tuo varmaan juat johtuu alhasista paineista pakalla?

Se 19 on suora välitys ohi pakkojen minun muistin mukaan, se vähä riippuu toisilla tuntuu nyhtävän ja toisilla ei..meillä ei. Ja KANNATTAA laatikkoa kalibroida sekin tehtävä lämpimillä öljyillä ja öljyä oltava lähes max merkkiin asti perässä. Muuten jää nyhtämään vaihdoissa jne.
Ei kyllä voi moittia, meillä T7030 PC -07 nyt 9200h mittarissa.

Se perus eli vetolevy remppa ~5000h kohdalla niin kuin teeämmissäkin.

Hyvä ajaa ja kaikki hallintalaitteet on hyvällä hollilla. Ja kyllä se tuo pc-loota onjo niin koiteltu et kyllä ne hyvällä huollolla kestää ja meilläkin +300hv & +1250nm voimaa eikä ongelmia, tosin laatikon paineet kannattas jo vakioistakin nostaa...pelaa paremmin ja jouhevammin sen jälkeen..  8)
Minä kysysin myös RP-Koneelta Matin vaunua, on asiallisen olosia.
http://www.nettikone.com/ford/6610/1211412

Siinä olis tosin halvempikin kelpais varmasti, mutta kummiskin idiootti varmaa tekniikkaa..pirun ketterä.
Meillä samanlaisella ajettu puuta joskus paljonkin, ympäripyöriviä penkkiä ei saa eikä mahdu mutta rattivaihteet metsässä ainakin omasta mielestäni plussaa, ei ole jalkojen välissä lattialla tiellä kun pyörit penkillä taikka sivullakaan.

Fiiatti vois olla toinen vaihtoehto.
Ts 115 samalla motilla, meillä meni siirtopumppu, samallai oireili mutta ajussa ei mitään eroa. T 7030 pöö suodattimien vaihdon ja ilmauksen jälkeen joskus tehnyt useita kertoja tuota ja jotkut suodattimet piti vaihtaa kun käynnistytti aina pitkään, en muista nyt mikä niissä tarvike suodattimissa oli vikana..
Ford 8210 vetää Welgerin rp235 suomi mallia ja varalla on 220 suomi malli. Käärijän edessä Leyland/NH/Ford/Fiat mikä aina joutilaana Elhon 1520 automaatti ja käsipeli löytyy siis ja Anderssonin tuubikäärin, tuubiin menee lähes kaikki.
Näillä semmonen 3500-5000 paalia vuoteen, omat ja urakkaakin.

Pihaan ajettaisiin ainakin kelirikkojen ajaksi paalia enemmälti varastoon kun saisi kentän tehtyä niille.
TS 115 ES PS Turbo oli meilläkin ajettiin siihe 7700h ja ei voi kuin kehua! Pirun ketterä kuormain koneeks ja isolla moottorilla, voimaakin sen mitä pumpusta sai, ainuat remontit uudekseltaan meni siirtopumppu myöhemmin alueenvaihto vaijjeri ja sitten nelivedon kytkentä rattaat, ja ei kevyimmillä hommilla ollut vedettiin myös 14mottista lietevaunua.
Ja jotkut etuakselia moittineet ei ollut meillä sen kanssa ongelmia ja kannettiin paaleja ja paljon.

En miettis hetkeekään jos sais hankittua samanlaisen vähillä tunneilla ettenkö ottaisi!
Mäkkäri varmasti hyvä ja luotettava, itsekkin vähän päässy kokeileen. Acronicista ja Elhosta en oo hyvää kuullu, Claassi vois mennä ihan nämä viimesimmät siis.

Meillä on Welger 220 ja 235, 235 idiootti varma ja luja kone, 220laakerointi vähä huonompaa, varakoneena pidetty.

Tornaadon kiinteäkammioista odotellessa.
Meillä samanmoisessa Foordissa on Grammerin ihan perusilma jakkara, pitkittäis joustolla ajanut asiansa hyvin. Ainut miinus on ettei käsinojissa ole korkeus säätöä.
Kaikkein kauhein ergonomia on MF 100 sarjassa. Joka saatanan poljinta painetaan eri suuntaan ja vielä eri tasoista. Kaiken kruunaa hydrauliikka jossa asennonsäätö on tarkoitettu tappamaan apumiehen. Joka saatanan liike siinäkin eri suuntaan ja sitten kun mennään alemmas,alkaa helvetti josta ei paatuneinkaan MF mies ymmärrä yhtään mitään lisättynä "hieno"sääto ruuvilla,loppukin on vituix mennyt. Ja jos jollain vielä painonsiirkokaari niin hoitoon tkuuluis ainakin se joka tuollaisen härvelin on myynyt puoli yksinkertaiselle isännälle joka ei tiedä muustakui MF.stä ja silloisesta Jjärven firmasta(onneksi loppui aikoinaan) ???


 100-sarjan masseriin kun on istutettu Palmun(?) hytintapainen, koirankopin kokoinen kehikko ja sinne kun talvihaalareissa survoutui, oli helppo kuvitella miltä sikanaudasta tuntuu säilykepurkissa. Kyllä esim. Ford 5000 on taivas tuollaiseen verrattuna.

MF 500-sarjassa ja Fordin 600-sarjassa osat onkin sitten toisinpäin, Verkun hyttiin kulku vaivatonta, Voortin penkille pitää oikein yrittämällä yrittää, samaa vikaa mm. JD:n ja Taavetin kopeissa.

Mikä mahtaa olla Fordin 600-sarja? :D

Komeimmat vanhemmista: http://www.tractorfan.nl/picture/661304/

Ja uusista: http://www.tractorfan.nl/picture/696548/

Myöskin -30 JD ja Uudet DF komeita = )
Sivuja: [1]