Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Duracelpupu

Etunostolaittetta en meinannu laittaa, pelkkä aurapuskuri. Pitää vaa jotekii sätöstellä kunnon tuenta sille.

Nii nii, vaan voit laitella alatuennan tolle aurapuskurille. Työntöhän tulee aikalailla suoraan mut toi alareuna on tiukimmillaa.

No tuleeha se voima osaltaa suoraan, mutta onha siinä aikalailla vääntävääkii voimaa.
Omas T170 on ollu aurapuskuri puskutukien kiinnityksien pulteis sekä muutamas etummaises jousituksen pultis.

Eikä oo ollu mitää ongelmia noitten puskutukien kanssa? homma toiminu hyvin?
Etunostolaittetta en meinannu laittaa, pelkkä aurapuskuri. Pitää vaa jotekii sätöstellä kunnon tuenta sille.
Loppuenlopuks vika oli hydraaliikan sähköohjauksen "mustassa" laatikossa. Sen laatikon liitin oli hapettunu ja napoja oli hapettunu poikki. Uusi mustalaatikko + johtosarja, ni johan alko kaikki toimimaan  ;D
Kärsiskö vain etunostolaitteelle iskeä semmosta tonnin puskulevyä, joka toimis lähinnä painona, auratessa perälevyn avustimena ja maanmuokkaushommissa vähä tasottelupökkimenä.

Kyllähän etunostolaitteen pitäis tuollane kestää. kiertävät  voimat on pahoja, esim. aura.

Ei taija tulla ideoita tuoho aurapuskuri hommaan  :-\ Se on sit vaa jotai keksittävä
Kyllä tuo vanha ursus kulki viellä iha hyvin (kuha sen sai eka käyntii  ;D ), vaikka ulkona -12'C ja tankki puolillaan joskus kesällä tankattua löpöä.
Riittääköhä se sitte, et vetää tuet vaa etujousille saakka. Valtralla tuntuvat ainakii tietävän, että jos sen aurapuskurin laittaa pelkestää keulaa kiinni ilman mitää tukia, ni öljypohjan tiivistettä saa olla vaihtamassa vähäväliä.
Mites T180 valtraan saa aurapuskurin "viisaasti"? Tai ongelmanahan on jousitettu etuakseli, eli aurapuskurin tukien pitäisi tehdä mutka jousituksen kohdalla  :D Löytyykö valmiita ratkaisuja, vai pitääkö se vain suunnitella ja tehdä oman mielen mukaan?  :-\
Revi se kiertokytkin irti ja ruiskuta kieman ruosteenestoainetta/ öljyä/crc:tä sinne putkeen joka paljastuu sen naviskan alta. Sitten se möntti takaisin ja muutaman kerran edestakaisin kiertokytkintä ja todennäköisesti pelaa.

Kiitos vinkistä, mutta ei se tepsiny. Pitää huomenna purkaa se sivupaneeli.
T sarjan korjaamokäsikirja ei ole hollilla, mutta tonnisarjan Hitechin kirja antaa ACB ja ACD mallin nostolaitteille koodille 34 seuraavan vian: Laskunopeuden säädin, signaali kytkimestä virheellinen, kosketushäiriö tai johdin irti.

Kiitos! Jos se vika sitten olisi siinä. Sivupaneeli auki ja liitännät tarkistukseen.
Varmaan olisi helpoin soittaa valtran huoltoon.. Eikö nyky isännät soita enää huoltomiehille ja kysy neuvoa ongelmaan... Täällä ainakin sen takia ajetaa valtralla kun huolto ja varaosat on lähellä. Muut merkit kun saamaan ei pysty.. 

Kyllä huoltoo soitetaa, mut sunnuntaisin siel ei kukaa vastaa. Ja nostolaite pitäs saaha toimimaan.
Ei tuossa minun ohjekirjassa ei kyllä ole diagnoosivalon vikakoodeja ilmotettu. Ohjekirja vain neuvoo "ota yhteyttä lähinmpään valtuutettuun Valtra huoltoon" Traktori on vuosimallia -04. Autocontrol nappi on ehjä. Pitänee ottaa huomenna yhteyttä Valtra huoltoon ja kysäistä mitä tuo koodi kertoo. Jos vika on vaikka jossain anturissa...
Eihän ohjekirjassa diagnoosivalon vikakoodeja ole?
Elikkäs kyseessä  T180 Valtra. Takanostolaitteet ei toimi milläkään tavalla ja diagnoosivalo vilkuttaa 3 ja 4 (eli 34?   :D ) Oisko kenelläkään tietoa että missä vika piilee ja mikä avuksi???
Sivuja: [1]