Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Valtra Direct
: 25.02.14 - klo:21:47
Mitä särkyy kun nuin paljon haukutaan?
Lokasuojassa oleva ulosoton käytön nappi on melkoinen rahastus noissa, siellä on johdot valmiina, senkun kytkee mieleisensä suojatun painonapin lokariin. Suositeltava varuste vaikka ei äkkiseltään käyttöä sille keksisikään. Imupainevaunun kanssa ehdottoman kätevä.Eipäs muuten toimikkaan. Huoltomiehen pitää laittaa ne "päälle" läppärillä. Ovat pois käytöstä mikäli nappeja ei tehtaalta tilata.sama homma cruisen kanssa. Pätkä johtoa, katkaisija sekä läppärihoitoa..
Pitää kysellä huollosta, jos takuuseen sais nuo vaihtanee nii jos pääsis eroo noista "ominaisuuksista".
Tuo suunnanvaihto toimi siihen asti kuin ajatus, ennen kuin siihen päivitettiin uusin versu päivitys. Ennen päivitystä vaihteen vaihto oli erittäin hidas ja kuorman kanssa pysähtyi mäkeen sen takia mutta päivityksen jälkeen se ongelma poistui. Mutta sitten rupesi tuo suunnanvaihto temppuilemaan ja paikat kolisemaan. Valtra tyyliin, kun yksi vika poistuu toinen tulee tilalle
Mulla N121ht -08 Quicken 55 etukuormaimella ja ajettu vajaa kolmetonnia josta puolet meillä.
Miinuksia.
Koppi pitää ihme natinaa/narinaa kun nokalla paljon painoa ja ajelee epätasaisella alustalla. Ääni on lähes kuin hankaisi ilmapalloa kämmentä vasten. Kuuluu jostain tuulilasin nurkasta mutta ei ovia ahdista ettei koppi niin paljon vielä "elä".
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..
Tohtiiko kysyä että mistä paikoista vuotaa?
Nostosylinterit(sisäinen vuoto)
ulosottotumppi
Letkut(sieltä täältä etunostosta, polttoaine) tuntuu kuin olis kiireellä kasattu, löysällä, o-rengas puuttunut tai länässä.
HUOLIMATTOMUUTTA KASAUKSESSA.
Ajattelit tuossa ihan oikein. Pakka kestää kunhan ei ole kovilla lähdössä. Ei kestä lainkaan useita luistatuksia. Jotkut koneet on vain niin jäykkiä lähdössä ettei oikein sovellu. Pakka on aikas sama kuin varaderon kytkin. Eli pieni.Haitekkiissä kun vaihtaa ulosoton proportionaalin tilalle vanhan mallin solenoidin niin ei pala pakat, tarttaa vaan terävästi. Pakka kyllä pitää sen mitä koneesta lähtee kun on kiinni.
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..
mitähän mahtaa maksaa n valtraan koppijouset jälkiasenteisena? joutuu varmaan laittamaan koukunlaukaisun kans hydrauliseksi
Vettä siinä on, niin että se kyllä jäätyy talvella. Raktoreista ei näkemystä mutta kuorma-autoissa säilön pohjassa on lämmitin (vesikierto / sähkö) mikä koneen käynnistyttyä alkaa sulattaa möhkälettä. Laitteisto on sen verran viisas, että se haistaa, jos liemi on jäässä ja toimii sen mukaan. Urean ruiskutuslaite tyhjentää itsensä sammutuksen jälkeen estääkseen jäätymisvauriot, joten päävirtaa ei saisi kytkeä pois alle 3 min sammutuksesta. En tiedä, onko tämä järjestetty traktoreissa eri tavalla kuin kuorma-autoissa.
Urealiuosta pystyy itse sekottamaan vedestä ja säkkiureasta. Valmis AdBlue maksaa tänä päivänä ymmärtääkseni noin euron litra tai alle. Ureakoneen polttoaineenkulutus on pienempi kuin vastaavantehoisessa pakokaasujen takaisinkierrätyksellä varustetussa koneessa ja koneen tuottama hukkalämpö on vähäisempää (saa olla pienempi syyläri). Ainakin FH Volvoissa tankit on mitoitettu siten, että ureaa pitää lisätä 3-4 tankkauskerran välein. Urean kulutus pitäisi olla noin 4% polttoaineen kulutuksesta.