Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Flavor

Mitä särkyy kun nuin paljon haukutaan?  :)
Jep, ja uudemmissa ei ole e-alkuisia koodeja.
Niin siis että millä sitä laatikkoa voi säätää. Nykyään edt:llä, tätä ennen multitoolilla. Valitettavasti en nuista vanhemmista malleista tiiä, sen verta myöhään menny töihin ko yhtiöön.
En tiiä hintaa. Voihan sinne ekaks kokeilla laittaa lisää alkupainetta f->r vaihtoon. Viisaammat sanoo onnistuuko ilman multitoolia.
Haiskahtaa pakka-rempalle. Pikkuhiljaako alko luistaa vai kerrasta?
Mikä kone? Jos versu niin joo mutta joku muu niin ei. Eihän oo uusi kone?
Lokasuojassa oleva ulosoton käytön nappi on melkoinen rahastus noissa, siellä on johdot valmiina, senkun kytkee mieleisensä suojatun painonapin lokariin. Suositeltava varuste vaikka ei äkkiseltään käyttöä sille keksisikään. Imupainevaunun kanssa ehdottoman kätevä.
Eipäs muuten toimikkaan. Huoltomiehen pitää laittaa ne "päälle" läppärillä. Ovat pois käytöstä mikäli nappeja ei tehtaalta tilata.
sama homma cruisen kanssa. Pätkä johtoa, katkaisija sekä läppärihoitoa..

Ei pitäs tarvitä pätkääkään johtoa mihinkään nuista...muuta kun katkaisijat kiinni, täpit ykköseks ja voila.

edit. control stopin kanssa sama homma.


Pitää kysellä huollosta, jos takuuseen sais nuo vaihtanee nii jos pääsis eroo noista "ominaisuuksista".
        Tuo suunnanvaihto toimi siihen asti kuin ajatus, ennen kuin siihen päivitettiin uusin versu päivitys. Ennen päivitystä vaihteen vaihto oli erittäin hidas ja kuorman kanssa pysähtyi mäkeen sen takia mutta päivityksen jälkeen se ongelma poistui. Mutta sitten rupesi tuo suunnanvaihto temppuilemaan ja paikat kolisemaan. Valtra tyyliin, kun yksi vika poistuu toinen tulee tilalle   >:(



Tuohon suunnanvaihdon muutokseen vaikuttaa se että sinne on ajettu uudet softat ni tehtaalla tehdyt säädöt muuttuu. Eli karkeasti pikavaihteet ja suunnanvaihto tarviis säätää uudestaan. Liikkeellelähdöt, f-r ja päinvastoin, n auto ja uudelleenkytkentä. uudelleenkytkentä vaikuttaa myös alueen vaihtoon.
Mulla N121ht -08 Quicken 55 etukuormaimella ja ajettu vajaa kolmetonnia josta puolet meillä.

Miinuksia.
Koppi pitää ihme natinaa/narinaa kun nokalla paljon painoa ja ajelee epätasaisella alustalla. Ääni on lähes kuin hankaisi ilmapalloa kämmentä vasten. Kuuluu jostain tuulilasin nurkasta mutta ei ovia ahdista ettei koppi niin paljon vielä "elä".


Voi olla kopin kumityyny irronnu liimauksestaan tai vulkanoinnista miten se sitte ikään onkaan kiinni, kumi natisee rautaa vasten. toinen on että kun löysänny kopin etupultit ja kiriny uudelleen, asentaessa pystyy jäämään vähän ns kierteelle jos toinen puoli kiritään ennen ku toisella puolen on pultti reiässä.
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..

Tohtiiko kysyä että mistä paikoista vuotaa?

Nostosylinterit(sisäinen vuoto)
ulosottotumppi
Letkut(sieltä täältä etunostosta, polttoaine) tuntuu kuin olis kiireellä kasattu, löysällä, o-rengas puuttunut tai länässä.

HUOLIMATTOMUUTTA KASAUKSESSA.

ja koeajajan välinpitämättömyyttä? vesiletkujen vuotoja ei kannata ihmetellä, kiinalaisia kumiletkuja ja lemmareita mitä ei kestä kiriä. Nyt on parempia osia onneksi. Hitechissa suurin ongelma lohkolta prioriteettiventtiilille menevä letku, vuotaa jo uutena. Halvempia liittimiä ja letkuja ei enää saa niin asiakas kärsii siitä.
Ajattelit tuossa ihan oikein. Pakka kestää kunhan ei ole kovilla lähdössä. Ei kestä lainkaan useita luistatuksia. Jotkut koneet on vain niin jäykkiä lähdössä ettei oikein sovellu. Pakka on aikas sama kuin varaderon kytkin. Eli pieni.
Haitekkiissä kun vaihtaa ulosoton proportionaalin tilalle vanhan mallin solenoidin niin ei pala pakat, tarttaa vaan terävästi. Pakka kyllä pitää sen mitä koneesta lähtee kun on kiinni.

Joo ja ku vielä pikavaihteitten propot vaihtaa kanssa ni kyyti on kivaa :) Ei luista :)
Pikkuviaton traktori? Nykyinen N 141 alkaa kyrsimään, kun vuotaa sieltä täältä ja yms risaa..

Tohtiiko kysyä että mistä paikoista vuotaa?
mitähän mahtaa maksaa n valtraan koppijouset jälkiasenteisena? joutuu varmaan laittamaan koukunlaukaisun kans hydrauliseksi

Jousen korvakkeet ja jouset on ihan simppeli asentaa mutta isotöisin varmaan vaihtaa välirunkoon kopin etukiinnikkeet mitkä on korkeammat jousitetussa mökissä. Hydr koukun laukasu ei ole mikään ihme homma. Sylinteri, muutama letku ja laatta/solenoidi paketti ja yksi keinukytkin. RIIPPUEN koneen vuosimallista, ns uudemmissa on johtosarja valmiina mutta vanhempiin joutuu lisätä koukun laukasun piuhan.
Vettä siinä on, niin että se kyllä jäätyy talvella. Raktoreista ei näkemystä mutta kuorma-autoissa säilön pohjassa on lämmitin (vesikierto / sähkö) mikä koneen käynnistyttyä alkaa sulattaa möhkälettä. Laitteisto on sen verran viisas, että se haistaa, jos liemi on jäässä ja toimii sen mukaan. Urean ruiskutuslaite tyhjentää itsensä sammutuksen jälkeen estääkseen jäätymisvauriot, joten päävirtaa ei saisi kytkeä pois alle 3 min sammutuksesta. En tiedä, onko tämä järjestetty traktoreissa eri tavalla kuin kuorma-autoissa.
Urealiuosta pystyy itse sekottamaan vedestä ja säkkiureasta. Valmis AdBlue maksaa tänä päivänä ymmärtääkseni noin euron litra tai alle. Ureakoneen polttoaineenkulutus on pienempi kuin vastaavantehoisessa pakokaasujen takaisinkierrätyksellä varustetussa koneessa ja koneen tuottama hukkalämpö on vähäisempää (saa olla pienempi syyläri). Ainakin FH Volvoissa tankit on mitoitettu siten, että ureaa pitää lisätä 3-4 tankkauskerran välein. Urean kulutus pitäisi olla noin 4% polttoaineen kulutuksesta.

Järjestetty Valtrassa ajastetulla päävirtakytkimellä, kun käännät virrat pois ni pumppu pyörii vielä tovin ettei jämähä kusi putkeen. Pöntössä lämmitysvastus samaan tapaan ku kuormureissaki. Muistaaksein tuo pissa kestää noin 11 astetta pakkasta.
Sivuja: [1]