Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - nova

ota huoltomies koneeseen ja se koitaa ohjelmoida ne olemassaolevat "liipasimet" ohjaamaan takimmaisia ykköstä ja kakkosta. jos onistuu niin ei tarvitse kuin hommata omat liipasimet niille takimmaisille.
mooon "kyntäny" kylvön yhteydes 15km/h 3metrii leveelti vuodesta 03
novalla kylvetty -03 vuodesta alkaen.olen ollut koneeseen kohtuullisen tyytyväinen.mitä multavampi maa,sitä helpompaa on kylvää. suurimmat ongelmat tulevat kovilla/sitkeillä savilla johtuen juuri niistä erikokoisista kiekoista.tumen mainostama "hieno oivallus" sijoittaa lannoite ja siemen eri syvyyteen on tosiasiassa koneen huonoin ominaisuus.samankokoisilla kiekoilla kylvötyön hankaluudesta häviäisi 90%. loput onkin säästä johtuvia.tämä isompi kiekko aiheuttaa juuri sen että vako ei aina sulkeudu kunnolla,varsinkin takimmaisen rivin osalta.sekä kevään ensimmäisillä kylvöillä ne nostavat märkää savea ylös ja repivät vaon varsin epämääräiseksi. tosin tämä ilmiö on vähentynyt vuosi vuodelta johtuen maiden muuttumisesta multavimmiksi. ensimmäisinä vuosina pelattiin kylvösyvyyden kanssa "lovia"säätelemällä,mutta nyt on ajettu vuosia samalla säädöllä.rypsillä joskus multamaille nostettu lovi tai kaksi.3m kone tosiaan kulkee 90hv traktorilla, jopa pienemmälläkin jos on tasaista seutua. eniten voimaa tarvitaan tienpäällä säiliöt täynnä kulkiessa.itse kone on kestänyt yllättävänkin hyvin varsinaista kylvötyötä.mitään kulumisesta tai rikkoutumisesta johtuvaa remonttia ei ole vielä tarvinnut tehdä.jaa niin takareekaasta naula ja etusesta kanto läpi.molemmilla kerroilla kylvettiin kone tyhjäksi.ei sitä etupyörän vajausta syksyllä puitaessa mistään erottanut.nyt jos lähtisin konetta uusimaan ja tumen saisi samankokoisilla kiekoilla molemminpuolin,valinta olisi selvä. tässä nyt jotain mitä ensiksi tuli mieleen.ja kysele lisää jos vielä kiinnostaa.
Sivuja: [1]