Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - Aleksi888

Juu, on pitkiä ja parista kohtaa taivutettu piikki
Ei meinaa löytyä Tuhti pöyhijään piikkejä mistään.... ei keskolta, ikh:lta eikä greneltäkään.....
vai mistä muut niitä ovat löytäneet??  jos jollain vielä on käytössä niin vanhoja vehkeitä.........
Vika ehkä paikallistettu.... saattaapi olla tuo polttoainesuodattimen pohjassaoleva anturi rikki.
Anturi joka mittaa vedenmäärä jotenkin suodattimessa, tämä ei jätä koneen muistiin mitään vikatietoja ja ilmoittaa itsestään juuri tuolla hehkun vilkkumisella ohjekirjan mukaan.
Suodattimessa ei kuitenkaan ole vettä, tai ainakin lasikupissa oleva polttoaine on tummanpunaista.... ja kaikki muut talon koneet toimivat kunnolla...

Tällä hetkellä valo ei vilku tyhjäkäynnillä, niinkuin teki pari päivää sitten...  ???
valo sytty kun moottori hieman huokaisee enemmän, tai esim. pelkällä traktorilla maantiellä, kun vauhtia tiputtaa suurimmalla vaihteella  ja sitten  painaa kaasun pohjaan noin 1200 kierroksessa niin valo vilkkuu taas hieman aikaa..
   
Eli vm-04 6920 jontikan hehkun merkkivalo syttyy vilkkumaan aina välillä kun moottori joutuu vähän kovemmalle, mutta sammuu sitten hetken päästä. Tehot eivät tipu koneesta tuolloin kun valo vilkkuu vaan kone toimii ihan normaalisti.

Nyt se valo rupesi vilkkumaan jo kun traktori käy tyhjäkäynnillä...??? ja koko ajan samaan aikaan vilkkuu myös se keltainen varoitusvalo.

Koneesta haettu jo vikaa läppärillä, ei ole löytynyt mitään... koneeseen ei jää mitään vikaa muistiin..
Polttoaine letkut on vaihdettu uusiin, uusi siirtopumppu ja polttainetankki putsattu..... painetta tulee läppärin mukaan tarpeeksi.
Onko kokemuksia mikä voisi olla vialla?   
En ole itse löytänyt mitään valmista ratkaisua jolla saisi tiputettua koukkua 20-25cm. Mikään pieni säätövara ei auta tässä tapauksessa.
Ja sen täytyisi olla myös helposti irroitettavissa, koska autolla ajetaan myös maastossa.
Eli Jeep Cherokeen koukku on noin 60cm korkeudella tällähetkellä ja auto laillisesti korotettu.
Kuinka olette koukun laskemisen toteuttaneet?
Mikä on "laillista" ja täytyykö käydä hakemassa hyväksyntä katsastusasemalta, jos vaikka jotain sattuu, että vakuutus korvaa?
En ole löytänyt muuta ratkaisua kuin tehdä oma laskemis "adapteri" jonka voisi helposti irroittaa kun ei koukku tarvitse.
agrimarketista saa osia.
Itse olen tarvinnut vain apulantapuolenkiekon juosineen, maksoi n. 230€ en tiedä onko se sitten kallis vai ei. Kun ei ole tietoa mitä muihin koneisiin osat maksaa. 
Hyvä kone on :) Itsellä samanlainen käytössä, kevennetyssä muokkauksessa.
Hyvin pelaa runsaammassakin olkimassassa.
Ja osia kyllä saa noihin, joskaan niitä harvemmin tarvitsee... :)
Käytetään Castrolin 10w-30 läpi vuoden kaikissa koneissa puimurista henkilöautoihin.
Ajattelin kokeilla kylvää puolet rypsialasta joka toisella vantaalla, ja katsoa onko kasvustoilla paljon eroa. Saisi ainakin rypsi enemän tilaa kasvaa ja varresta tulisi varmaankin vahvempi, ettei sitten syksyllä olisi kasvusto laossa.
Miettisin vaan tuota siemenmäärää, tossa jokatoisella vantaalla kylvettäessä? Onkohan siinä sama siemenmäärä kuin tavallisessakin kylvössä vai tarvitseeko vähentää vai lisätä?
Onko jollain kokemuksia asiasta?   
Ollaan jyrsinkylvetty monta vuotta, eikä olla muuhun vaihtamas.
Ensin ajetaan kerran lautasmuokkaimella puhaltumaan vähäksi aikaa noin puolipäivää/päivä, ja siihen jyrsinkylvö päälle. Nopeutta pidetään jyrsinkylvössä siinä 10km tunnissa.
Kolmenmetrin jyrsin ja täyskiekkovannaskone yhdistelmä, ja 125 heppaa riittää siihen.
Eikä mielestäni ole hidas kylvömenetelmä.
Kyl Lincoln on hyvä! Meillä ainakin toiminut hyvin, ei vuoda mistään ja painaa rasvan sinne minne kuuluukin.
Suosittelen!
Ei vaan oikein huvita lähtee sitä vaihdelaatikkoo ronkkimaan.

On kans tollanen 2850 jonnu, eikä se kyl kulje kans ku vähän päälle 40 kymppiä vakiokierroksilla...

No just noi on itselläkin ollu mielessä, ei vaan tahdo löytyä alle 5000 tuntia ajettua...
Sivuja: [1] 2