Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - m127302

Niin ehkä mutta toisaalta paine pysyy kutakuinkin vakiona vaikka koneen kierrokset muutuu.
Lännen C10-4 lusikkahaarukan Kytkinpaineen mittari heiluu 7-8 bar välissä pitäis kait olla jossain 12...14 välissä.
Saako painetta säädettyä jostain (laatikon kyljessä olevasta paineenrajoitusventtiilillä?). Kyseessä 3 vaihteinen Clark laatikko.
Mikäs vipu kys. länkkärissä käsijarrun ja penkin välissä tulee lattiasta ylös lämppärin etupuolella ja sitä voi vedellä ylös alas?
Olen tuota MF 3000 sarjan jarruvaivaa tutkiskellut ja päätynyt siihen lopputulokseen että systeemi on tosi herkkä pienille vuodoille (jarrujärjestelmähän on osa muuta hydr. systeemiä).
Syynä lienee se että jarrupolkimen jarrusylintereillä ei ole minkäänlaista jarrunestesäiliötä (kuten normaaleissa nestejarruissa on) vaan ainoastaa lyhyt ohut putki hydrauliikan säätöventtiililtä, joka kaikenlisäks näyttäis tyhjentyvän kun koneen sammuttaa (normaalistihan putkessa on koneen käydessä n. 7 bar paine). Nyt kun koneen samuttaa ja jos jarrujen päässä (ISOT O-renkaat) on pienikin vuoto jarruputkissa on heti ilmaa ja lopun tiedättekin.

Rakentelin piruuttani jarrusyliterien yläpuolelle pienen säiliön (säätöventtiilin ja sylinterien välille) ja tosiaan jarruongelmat on ainakin toistaiseksi pysyneet poissa, vaikka kone on seissyt parikin viikkoa.


No nyt ku ryssä teki veturista rattorin niin antakaapa mielikuvituksen lentää ja ideoikaa millaisia mahdollisuuksia tuo sähköinen voimansiirto ja ERITYISESTI sähköinen voimanulosotto luokaan tulevaisuudessa.

Voimme(ko) unohtaa nivelaksilat, kiilahinnat ja kulmavaihteet.
Piuhat vaan ja sähkömoottorit pyöriin...
Itellä kans ilmaa jarruis ja monet kerrat ruuvailin nippoja mutta aina vaan löyty ilmaa lopulta ostin biltemasta 4,99eur ilmaus putket ni sitten lähti ilmat...(ainakin toistaseks).
No nii puinnit alkaa loppumaan ja puimakone pitäis laittaa talveksi naftaliiniin minkäslaisia toimenpiteitä porukka tekee...?
Öljyä ruiskitaan sinne tänne?

Mites laitatteko polttoöljyn sekaan jotakin ennen talviseisokkia jostain olen kuullut jonkun laittavan 2-tahti öljyä ruiskupumpun suojaksi.

Onko olemassa jotakin "kaupallista" öljyä jota voisi laitaa polttoöljyn sekaan?

Hydrauliöljyn suodattimen varoitusvalo alkoi palaa (eli ns. korkeapainesuodattimen tai jotkut kutsuu sitä myös ohjaustehostimen suodattimeksi varaitusvalo). Öljyt ja kaikki suodattimet vaihdettiin juuri eikä ole ajettu sen jälkeen kuin pari tuntia.

Onko anturi sökö?
Meneekö jotain rikki jos jatkaa ajoa kaikki tuntuis kuitenkin pelittävän hyvin.

Vai onko vika pumpussa?
Sivuja: [1]