Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: varaventtiili - 16.12.07 - klo:15:24
-
Kysymys: Minkä valitsisit? Ja miksi?
JD 6430
NH 6020 plus
MF 5470
Valmet N111e HT
Ovat listattuna välirahajärjestykseen, halvimman ja kalleimman ero yli 10 k€ :)
-
Kysymys: Minkä valitsisit? Ja miksi?
JD 6430
NH 6020 plus
MF 5470
Valmet N111e HT
Ovat listattuna välirahajärjestykseen, halvimman ja kalleimman ero yli 10 k€ :)
No ihan ymmärrettävältä näyttää tuo "välirahan" mukainen järjestys. Kertoo vain markkinaosuustaistelun tilanteesta. Kaikilla noilla varmaan työt tulee tehtyä. Vuosien perästä vasta selviää, mikä oli kokonaistaloudellisesti paras vaihtoehto.
Et maininnut, mikä on menee vaihdossa...
-
Mikä on järjestys? Jos halvin, eli pienin väliraha, ensin niin sitten se.
-
Mikä on järjestys? Jos halvin, eli pienin väliraha, ensin niin sitten se.
Tottakai se on halvin, mutta täytyy aina muistaa, ettei hyvää ja halpaa ole vielä koskaan pakattu samaan pakettiin... 8)
-
Ja köyhällä ei ole varaa ostaa sitä halvinta.... ;D ;D
-
Et maininnut, mikä on menee vaihdossa...
En tiedä mitä se asiaan vaikuttaa...
Kerrotaan kuitenkin... MF 5455
-
Onko tuo JD premium vaiko SE malli?, vaikuttaa aika oleellisesti asiaan...
-
Kysymys: Minkä valitsisit? Ja miksi?
M-F 7465:n valitsisin.
-
Kysymys: Minkä valitsisit? Ja miksi?
M-F 7465:n valitsisin.
Paremmin noiden verrokkina olisi listalta "pari tonnia" pienempi - eli siis 5465. Ei olisi heti pannu ihan loppuunasti kiusattu. Sn myös omaan talliini ottaisi, ellei sitten 75:nen?
-
Kysymys: Minkä valitsisit? Ja miksi?
M-F 7465:n valitsisin.
Paremmin noiden verrokkina olisi listalta "pari tonnia" pienempi - eli siis 5465. Ei olisi heti pannu ihan loppuunasti kiusattu. Sn myös omaan talliini ottaisi, ellei sitten 75:nen?
5465 on ihan hyvä valinta.
-
Huollon läheisyys on aika tärkki rattori valintaa tehessä.
Minusta traktoria valittaessa tarkeitä asiota on Hinta, Huolto lähellä ja tietysti traktorin pittää olla mieluisa ajaa. Traktorin merkille on sama kun nuo kolme asiaa täyttyy. Ite valitsin keväällä valtran vaikka ei ollu niin hieno kuin portaaton ferku mutta hinta ja huolto oli kyllä paremmat ;)
-
Et maininnut, mikä on menee vaihdossa...
En tiedä mitä se asiaan vaikuttaa...
Kerrotaan kuitenkin... MF 5455
Speedshift? Luonteva vaihtoehtohan tuo 5470 dyna-nelkku ois .
Vaihtohyvitys merkkiliikkees yleensäkin on huonompi kuin vieraisiin mennessä.
-
Kysymys: Minkä valitsisit? Ja miksi?
JD 6430
NH 6020 plus
MF 5470
Valmet N111e HT
Eikö ne tuossa listassasi ole jo hyvässä järjestyksessä?? ;)
-
Muuten olisin ehdottomasti M-F kannalla jollei kysymyksessä olisi tämä valtrasekoitusverku,melkein JD:n puoleen kääntyy,ainakaan NH ei ole koskaan vakuuttanut muovisella olemuksellaan,käteenjäävine narisevineen muovinappuloineen. Ja valmettia en edes kommentoi.
-
Kysymys: Minkä valitsisit? Ja miksi?
JD 6430
NH 6020 plus
MF 5470
Valmet N111e HT
Eikö ne tuossa listassasi ole jo hyvässä järjestyksessä?? ;)
Komppaan.. ;D
-
Kysymys: Minkä valitsisit? Ja miksi?
JD 6430
NH 6020 plus
MF 5470
Valmet N111e HT
Ovat listattuna välirahajärjestykseen, halvimman ja kalleimman ero yli 10 k€ :)
No ota se joka parhaiten käteen sopii. Mikään ei niin pitemmän päälle syö miestä kuin kone, joka ei miellytä.
Kustannuksia laskettaessa kannattaa muistaa, että lopullinen pääomakulu on koneen hinnanlasku pitoaikana ja pitoajan keskihinnalle laskettu korko (yksinkertaistaen näin). Pelkkään hankintahintaan ei pidä tuijottaa. Pitemmän päälle laskettuna Valtra on ollut tähän asti vahva markkinoilla, pitää hyvin hintansa eli välirahat seuraavissa vaihdoissa pienet. Ja ainoita traktorimerkkejä, joille ilmoitetaan vaihtokonelistoilla tunnitkin jos menee yli 6000h, ja silti niilläkin on hyvä kysyntä eli paljon ajavalle Valtra pitkän päälle edullinen.
-
Kysymys: Minkä valitsisit? Ja miksi?
JD 6430
NH 6020 plus
MF 5470
Valmet N111e HT
Ovat listattuna välirahajärjestykseen, halvimman ja kalleimman ero yli 10 k€ :)
No ota se joka parhaiten käteen sopii. Mikään ei niin pitemmän päälle syö miestä kuin kone, joka ei miellytä.
Toi on se syy, miks mä ajan fergulla, sä ajat Valtralla jne... Tarpeeks paksu kinnas kädessä kaikki tuntuu samanlaisilta käteen... 8)
-
Kysymys: Minkä valitsisit? Ja miksi?
JD 6430
NH 6020 plus
MF 5470
Valmet N111e HT
Ovat listattuna välirahajärjestykseen, halvimman ja kalleimman ero yli 10 k€ :)
Ei tuos listas oo ku yks vaihtoehto.vielä 5465dyna eikös tuo 70 oo betonimyllyllä,tai pistä anoppi saat dynan,joojoo. :)
-
Valintajärjestys alhaalta päin!
Kesällä itse kokeilin kaikki nuo merkit ja Valtra sopi parhaiten käteen minulla! :)
-
412 Vario pesee koko porukan kaikilla ominaisuuksillaan,
myös hinnassa, YLIVOIMASESTI !
Muuta ei kannata edes ajatella 8)
-
412 Vario pesee koko porukan kaikilla ominaisuuksillaan
Paljonko 412 Vario maksaa jos siinä olisi lisäksi Quicke 55:ttä vastaava kuormaaja? Alveineen. Renkaat vähintään 600mm takana.
-
Soitapa Yrmylle tai Salmen MIkalle Valtralla,
myyvät niitä nyt kilpaa... ;)
-
Kysymys: Minkä valitsisit? Ja miksi?
JD 6430
NH 6020 plus
MF 5470
Valmet N111e HT
Ovat listattuna välirahajärjestykseen, halvimman ja kalleimman ero yli 10 k€ :)
No ota se joka parhaiten käteen sopii. Mikään ei niin pitemmän päälle syö miestä kuin kone, joka ei miellytä.
Kustannuksia laskettaessa kannattaa muistaa, että lopullinen pääomakulu on koneen hinnanlasku pitoaikana ja pitoajan keskihinnalle laskettu korko (yksinkertaistaen näin). Pelkkään hankintahintaan ei pidä tuijottaa. Pitemmän päälle laskettuna Valtra on ollut tähän asti vahva markkinoilla, pitää hyvin hintansa eli välirahat seuraavissa vaihdoissa pienet. Ja ainoita traktorimerkkejä, joille ilmoitetaan vaihtokonelistoilla tunnitkin jos menee yli 6000h, ja silti niilläkin on hyvä kysyntä eli paljon ajavalle Valtra pitkän päälle edullinen.
Etteikö muka ilmoiteta muissa merkeissä tunteja, jos on yli 6000 h. Kyllä muuten ilmoitetaan, jos vain pitävät paikkansa. Takavuosina oli myynnissä ykskin 1056 Natikka, jolla "piti" olla ajettu 4900 h, 14900 h olis oikein ollu, kunnallistekniikkahommissa, Fiat 80-90 , 7900 h paikalliskäytössä, 10000 h puuttui taasen ja 12000 ajettu kutosJontikka, josta puuttui lähes saman verran....Joskus vois olla fiksumpaa jättääkin tunnit omaan arvoonsa. Joskus asiakas "joutuu" arvioimaan käyttömäärät. Eikä tuo väliraha Valtrasta Valtraan on senkummaisempi kuin muillakin merkkiuskollisilla. Valtra on merkki jossa keinotekoisesti saadaan varustelistaa venyttämällä uudelle koneelle arvoa, ja näinollen luodaan vaihdokintarjoajalle kuva hyvästä hyvityshinnasta, kun varusteilla "ilmataan" hintaa. Muuten Valtra on kehittynyt ihan positiivisesti. Kaikilla noilla tulee toimeen, itselle listasta vois tulla kyseesen tuo JD tai MF, sitten tasapäin Valtra tai NH.
-
Etteikö muka ilmoiteta muissa merkeissä tunteja, jos on yli 6000 h. Kyllä muuten ilmoitetaan, jos vain pitävät paikkansa. Takavuosina oli myynnissä ykskin 1056 Natikka, jolla "piti" olla ajettu 4900 h, 14900 h olis oikein ollu, kunnallistekniikkahommissa, Fiat 80-90 , 7900 h paikalliskäytössä, 10000 h puuttui taasen ....
Öh, eli siis vahvistit näkemykseni että Valtralle kauppiaat tohtivat laittaa isotkin tunnit näkyviin, muissa vähintäänkin kaunistellaan tai ei ilmoiteta.
Jostakin syystä on vain niin, että urakoinnissa ja isoilla tiloilla joissa tunteja tulee paljon, on suhteellisesti katsoen Valtran osuus iso
-
Jostakin syystä on vain niin, että urakoinnissa ja isoilla tiloilla joissa tunteja tulee paljon, on suhteellisesti katsoen Valtran osuus iso
Urakoitsijat valitsevat Valtran, koska huoltomiehet lähtevät oli pyhä tai arki ja varaosat voi vaikka ite hakea tehtaalta.
-
kyllä minäkin noista valitsisin matalakierrosvaltran, konetta pitkäksi aikaa vie vähän löpöä ja on ihan mukava ajaa. traktorin hankinta on aina kokonaisuus jossa kuluja tulee polttoaineesta, huollosta yms. ja jos paljon ajaa niin huolto tulee tosi tärkeäksi. itse vaihdan konetta kun tunteja on noin 8000 remontteja on ollut vähän. ja valtran vaihtoarvo on hyvä.
-
Jostakin syystä on vain niin, että urakoinnissa ja isoilla tiloilla joissa tunteja tulee paljon, on suhteellisesti katsoen Valtran osuus iso
No sitten mä ymmärrän miks meillä on Massikoita... Tämmösellä pikkutilalla ja vain täpinöidessä tunteja tulee sen verran vähän, ettei kannata Valteemia ostaa...
Kaikki ON niin suhteellista...
-
valitse valtra jos haluut 7o0-80 luvun tekniikkaa.. :D
-
Valtroilla tehdään työt, muut seisoo nurkissa,pihan koristeena tai korjaamolla
odottamassa seuraavaa lentorahtia ja seuraavaa varaosa arvontaa ;D
-
Valtroilla tehdään työt, muut seisoo nurkissa,pihan koristeena tai korjaamolla odottamassa seuraavaa lentorahtia ja seuraavaa varaosa arvontaa ;D
Ja meidän isä tekee teidän äitien lapset. ;D
-
Tuttu lista tasan vuoden takaa... Valitsin N111 eH:n. Tyytyväinen olen ollut, muuhun paitsi jos tekee tarkkuutta vaativaa kuormaajatyötä, niin traktori hyppää helposti kytkintä nostaessa. Kaikissa puolensa, MF:ssä ihmetyttää liikenne version puute, jontikassa hinta. Edellinen ostos oli JD, eikä se laadullisesti, pa-taloudellisesti, eikä käteen sopivuudeltaan mitenkään hätkähdyttänyt. Viime kesänä työkoneiden arvonnassa JD:n sai häviäjä...
-
Tuttu lista tasan vuoden takaa... Valitsin N111 eH:n. Tyytyväinen olen ollut, muuhun paitsi jos tekee tarkkuutta vaativaa kuormaajatyötä, niin traktori hyppää helposti kytkintä nostaessa.
Eikös sitä kytkeytymistä saa säädettyä...
-
MF:ssä ihmetyttää liikenne version puute
****Massikat hommataan yleensä peltohommiin varakkaille omistajille jotka eivät maantietäpinöintiä harrasta.
-
MF:ssä ihmetyttää liikenne version puute
****Massikat hommataan yleensä peltohommiin varakkaille omistajille jotka eivät maantietäpinöintiä harrasta.
Kyllähän Dyna-VT sen viiskyt kulkee ja vähä yliki. Samoin 6475 Dyna-6, jota taannoin kokeilin.
-
MF:ssä ihmetyttää liikenne version puute
****Massikat hommataan yleensä peltohommiin varakkaille omistajille jotka eivät maantietäpinöintiä harrasta.
Uudenmalliset 6400-sarjalaiset saa 50 km/h versiona :D :D
-
Etteikö muka ilmoiteta muissa merkeissä tunteja, jos on yli 6000 h. Kyllä muuten ilmoitetaan, jos vain pitävät paikkansa. Takavuosina oli myynnissä ykskin 1056 Natikka, jolla "piti" olla ajettu 4900 h, 14900 h olis oikein ollu, kunnallistekniikkahommissa, Fiat 80-90 , 7900 h paikalliskäytössä, 10000 h puuttui taasen ....
Öh, eli siis vahvistit näkemykseni että Valtralle kauppiaat tohtivat laittaa isotkin tunnit näkyviin, muissa vähintäänkin kaunistellaan tai ei ilmoiteta.
Jostakin syystä on vain niin, että urakoinnissa ja isoilla tiloilla joissa tunteja tulee paljon, on suhteellisesti katsoen Valtran osuus iso
kylläpä valtrat on poistunu täältäpäin ainaki isoilta tiloilta kokonaan .
urakoitsijoilla niitä vielä on mutta kun kuskit ajaa niin aivan sama ja samatan rahoitus kuviot valtralla urakoitsijoitten mieleen.
-
Tuttu lista tasan vuoden takaa... Valitsin N111 eH:n. Tyytyväinen olen ollut, muuhun paitsi jos tekee tarkkuutta vaativaa kuormaajatyötä, niin traktori hyppää helposti kytkintä nostaessa.
Eikös sitä kytkeytymistä saa säädettyä...
Niissä on joitain ihme viiveitä kaikissa toiminnoissa noissa valameteissa. Ainakin niissä joilla olen ajanut.
-
Kannattaa kyllä traktorivalinnoissa ottaa listalle myös
Zetor. Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa HC Petersen on
nostanut Zetorin myynnin rajuun nousuun. Eikä tietenkään
mikään ihme, koska Zetor on viimevuosien aikana uudistanut
tuotantolinjansa tehtaalla, laittanut varaosakaupan järjestykseen
, kehittää koko ajan markkinointi ja vientiverkostoa ympäri
maailmaa.
Zetorin suuruuden aikana Zetor traktoreita vietiin 90 maahan
ja niitä on valmistettu yli miljoona. Zetor A.S on tänään
itsenäinen slovakialaisen HTC Holding yhtiön omistama
traktoritehdas. Zetor on pysynyt yli 60 vuotta traktorivalmistajien
etulinjassa. Lukemattomia traktoritehtaita ja traktorimerkkejä
on hävinnyt taivaan tuuliin mutta Zetor jatkaa.
Istu ja aja on Zetor.
-
Kannattaa kyllä traktorivalinnoissa ottaa listalle myös
Zetor. Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa HC Petersen on
nostanut Zetorin myynnin rajuun nousuun. Eikä tietenkään
mikään ihme, koska Zetor on viimevuosien aikana uudistanut
tuotantolinjansa tehtaalla, laittanut varaosakaupan järjestykseen
, kehittää koko ajan markkinointi ja vientiverkostoa ympäri
maailmaa.
Zetorin suuruuden aikana Zetor traktoreita vietiin 90 maahan
ja niitä on valmistettu yli miljoona. Zetor A.S on tänään
itsenäinen slovakialaisen HTC Holding yhtiön omistama
traktoritehdas. Zetor on pysynyt yli 60 vuotta traktorivalmistajien
etulinjassa. Lukemattomia traktoritehtaita ja traktorimerkkejä
on hävinnyt taivaan tuuliin mutta Zetor jatkaa.
Istu ja aja on Zetor.
Kukas sitä nyt tuo maahan zetra vai tr-osat? tr-osat vai zetra? molemmat vai ei kumpikaan.Ihme sekoilua.
Ja remonttia piisaa...
-
Kysymys: Minkä valitsisit? Ja miksi?
JD 6430
NH 6020 plus
MF 5470
Valmet N111e HT
Vastaanpa minäkin alakuperäseen kysymykseen. Jos nuista pitäs valita niin Hollantilaisen ottasin minä. Jontikka on varmaan kääpänen kone, mutta kun on tiällä tuo myyjä ja huolto hommat pikkusen retuperällä. Massikka olis kansa kutakuinkin mieleinen kone, mutta tuntuu hankalalta lähtee merkin vaihtoon. No, vaihtuspa tuo vaikka ottas minkä tahansa nuista, mutta kuitenkin. Ja pikkusen tympii tuo Keskon homma. Valmetti on kansa epämielusa kone. Tekköö silläkin nuo hommat mitä mullakin on, mutta eipä oikein tunnu passoovan minun nyrkiin Valmetti. Joten jää Hollantilainen jälelle. Huolto on pelanna hyvästi siinä sisar mallissa ja näkyy nuo konneetkin pellaavan. Ja penskat on ihastunna siihen jiäkuappiin sen ne haluvaa. Joten otetaan hollantilainen.
-
Kannattaa kyllä traktorivalinnoissa ottaa listalle myös
Zetor. Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa HC Petersen on
nostanut Zetorin myynnin rajuun nousuun. Eikä tietenkään
mikään ihme, koska Zetor on viimevuosien aikana uudistanut
tuotantolinjansa tehtaalla, laittanut varaosakaupan järjestykseen
, kehittää koko ajan markkinointi ja vientiverkostoa ympäri
maailmaa.
Zetorin suuruuden aikana Zetor traktoreita vietiin 90 maahan
ja niitä on valmistettu yli miljoona. Zetor A.S on tänään
itsenäinen slovakialaisen HTC Holding yhtiön omistama
traktoritehdas. Zetor on pysynyt yli 60 vuotta traktorivalmistajien
etulinjassa. Lukemattomia traktoritehtaita ja traktorimerkkejä
on hävinnyt taivaan tuuliin mutta Zetor jatkaa.
Istu ja aja on Zetor.
Kukas sitä nyt tuo maahan zetra vai tr-osat? tr-osat vai zetra? molemmat vai ei kumpikaan.Ihme sekoilua.
Ja remonttia piisaa...
Vm -98 9540 zetori oli ja ajoin sillä 5500h kunnes mokoma paloi. Remonttia tehtiin mm koneremontti mutta koko remppa maksoi saman ku valmettiin pelkät työt. Jos ei perusta sähkönamiskuukkeleista eikä vakionopeussäätimistä valinta on separaattori. Siinä saa rahalle vastinetta. Tietty renkinä mieluusti istusin valmetin tai jontikan jakkaralla mutta kun itte tarttee maksaa kaikki...
-
Paloiko sisällä vai ulkona? Armeijassa tuli ajettua noilla idän ihmeillä, sinä aikana kun niillä ajettiin (noin mitä 4kk) Niin sähkövikojen takia niitä paloi 2 kpl 16:sta.No onhan zetor länsi vehje verrattuna belkkuun, mutta kuitenkin. Säilytettävä 25m syttyvästä materiaalista ja rakennuksista.
Ja toinen seikka(hieman kärjistäen), sitten kun se kuulo ja selkä on mennyt meluisan ja jousittamattoman traktorin takia niin väliraha nykyisiin länsivehkeisiin tuntuu halvalta.
-
Hytin alta syttyi kesken äestyksen, 4 sammutinta tyhjensin mutta paloi lähes kokonaan. http://www.pottupellossa.com/galleria/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=5 En ole kuullut muista zetkoista jotka olis palanu (ihme kyllä sähköt tehty vähän niin ja näin) kaverilla kaks 9540 ja 11641 forterra eikä noissa ole ollut sähköonkelmia. Tuo meluisuus on makuasia minusta ratiopeltorit halvemmat ku väliraha uuteen valmettiin tms. Ja jousia jos kaipaa tarttee hommata takatuuppari ursus niissä on etujouset. ;D Kyllä minusta nykynuoret on tottunu liika hyvälle onhan se faariki ajellu jopa hytittömällä rattorilla eikä oo valittanu ainakaan mun kuullen. Eikä tarvi mun puheista vetää herneitä imusarjaan kuhan jakelen omia mielipiteitäni... ;)
-
Kyllähän noista Jontikka on ehdoton ykkönen, varsinkin jos on premium ja portaattomalla laatikolla. ;D Jos se- malli, niin silloin kallistuisin ferguun.
-
Hytin alta syttyi kesken äestyksen, 4 sammutinta tyhjensin mutta paloi lähes kokonaan. http://www.pottupellossa.com/galleria/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=5 En ole kuullut muista zetkoista jotka olis palanu (ihme kyllä sähköt tehty vähän niin ja näin) kaverilla kaks 9540 ja 11641 forterra eikä noissa ole ollut sähköonkelmia. Tuo meluisuus on makuasia minusta ratiopeltorit halvemmat ku väliraha uuteen valmettiin tms. Ja jousia jos kaipaa tarttee hommata takatuuppari ursus niissä on etujouset. ;D Kyllä minusta nykynuoret on tottunu liika hyvälle onhan se faariki ajellu jopa hytittömällä rattorilla eikä oo valittanu ainakaan mun kuullen. Eikä tarvi mun puheista vetää herneitä imusarjaan kuhan jakelen omia mielipiteitäni... ;)
Sairaseläkkeellehän ne on näistä hommista joutuneetkin.
-
Hytin alta syttyi kesken äestyksen, 4 sammutinta tyhjensin mutta paloi lähes kokonaan. http://www.pottupellossa.com/galleria/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=5 En ole kuullut muista zetkoista jotka olis palanu (ihme kyllä sähköt tehty vähän niin ja näin) kaverilla kaks 9540 ja 11641 forterra eikä noissa ole ollut sähköonkelmia. Tuo meluisuus on makuasia minusta ratiopeltorit halvemmat ku väliraha uuteen valmettiin tms. Ja jousia jos kaipaa tarttee hommata takatuuppari ursus niissä on etujouset. ;D Kyllä minusta nykynuoret on tottunu liika hyvälle onhan se faariki ajellu jopa hytittömällä rattorilla eikä oo valittanu ainakaan mun kuullen. Eikä tarvi mun puheista vetää herneitä imusarjaan kuhan jakelen omia mielipiteitäni... ;)
Vaan moniko ukko löytää 4 sammutinta pika pikaa toukopellolle? Ei ollenkaan huono suoritus.
-
Meillä oli ennen 9540 zetka. 4 vuotta ja 4000 tuntia ja korjaus-ja huoltokulut muutaman tonnin. Toki muutamia ihmevikoja, jostakin hammaspyörästä hävisi hampaat ja sähköthän siihen oli joku apina rakentanut. Mutta 60 litran pumpun tuotolla pieksi naapurin keissin kuormainkäytössä mennen tullen. Lisäksi yllättävän polttoainetaloudellinen. Penkkikin oli asiallinen grammer, joten sairaslomalla ei selkäkipujen vuoksi oltu. ja metelihän on vaan nannaa.. mieluummin sitä kuuntelee kuin eräitä auton laatikoita joista lähtee sellainen volina että tärykalvot räjähtää. ;D
Ja kun länsikoneeseen vaihdettiin, oli zetka ensimmäinen joka vaihtorivistä lähti. Sinne jäi valmetit ja caset riviin nököttämään.
Joop. Sori offtopicista. Oma valinta voisi olla JD jos premium, muuten fergu tai NH.
-
Ota tämmönen vanhan mallin N.Samanmoinen ujeltaja kun nuo uudet.Lämmityslaitet hytin sisäpuolella.=latest&PL[0]=listMachine.php?page=6@sortCol=@ord=@posted_by=@new=@update=]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=638812&PN[0]=latest&PL[0]=listMachine.php?page=6@sortCol=@ord=@posted_by=@new=@update= (http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=638812&PN[0)
-
Hytin alta syttyi kesken äestyksen, 4 sammutinta tyhjensin mutta paloi lähes kokonaan. http://www.pottupellossa.com/galleria/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=5 En ole kuullut muista zetkoista jotka olis palanu (ihme kyllä sähköt tehty vähän niin ja näin) kaverilla kaks 9540 ja 11641 forterra eikä noissa ole ollut sähköonkelmia. Tuo meluisuus on makuasia minusta ratiopeltorit halvemmat ku väliraha uuteen valmettiin tms. Ja jousia jos kaipaa tarttee hommata takatuuppari ursus niissä on etujouset. ;D Kyllä minusta nykynuoret on tottunu liika hyvälle onhan se faariki ajellu jopa hytittömällä rattorilla eikä oo valittanu ainakaan mun kuullen. Eikä tarvi mun puheista vetää herneitä imusarjaan kuhan jakelen omia mielipiteitäni... ;)
Vaan moniko ukko löytää 4 sammutinta pika pikaa toukopellolle? Ei ollenkaan huono suoritus.
Paloi n. kilometrin päässä kotoa suora tie ja velipoika toi maasturilla sammuttimia. Soitin heti sille kun oli palokunta soitettu paloi nääs turvemaalla.
-
Ota tämmönen vanhan mallin N.Samanmoinen ujeltaja kun nuo uudet.Lämmityslaitet hytin sisäpuolella.=latest&PL[0]=listMachine.php?page=6@sortCol=@ord=@posted_by=@new=@update=]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=638812&PN[0]=latest&PL[0]=listMachine.php?page=6@sortCol=@ord=@posted_by=@new=@update= (http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=638812&PN[0)
Kato kato...
Kepakot kuitenkin jo sivustalla. Millonkas ne näistä etistyksellisistä arkipoovereista sinne siirtyi?
-
Ota tämmönen vanhan mallin N.Samanmoinen ujeltaja kun nuo uudet.Lämmityslaitet hytin sisäpuolella.=latest&PL[0]=listMachine.php?page=6@sortCol=@ord=@posted_by=@new=@update=]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=638812&PN[0]=latest&PL[0]=listMachine.php?page=6@sortCol=@ord=@posted_by=@new=@update= (http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=638812&PN[0)
Kato kato...
Kepakot kuitenkin jo sivustalla. Millonkas ne näistä etistyksellisistä arkipoovereista sinne siirtyi?
No nyt niitä keppejä ei ole enään yhtäkään.
-
Niin onhan nuo vuosikymmenet ja tuhannet jo vaihtuneet...
-
JD:stä on tullut uusi 6030 (standard) mallisto ilman Premiumin turhuuksia. Selkeästi tasokkaampi kuin vanha SE. Tosin kaikkia malleja ei saa enää kevääksi. Verku tuli meidän valinnassa hyväksi kakkoseksi. Itse en juuri keksinyt Dyna4:lle mitään etua. Esim 6330 ja 6430 saa alle tonnilla 6 aluetta ja on vetovarsitunnustelu ja commonrail.
-
Verku tuli meidän valinnassa hyväksi kakkoseksi. Itse en juuri keksinyt Dyna4:lle mitään etua. Esim 6330 ja 6430 saa alle tonnilla 6 aluetta ja on vetovarsitunnustelu ja commonrail.
Niin onhan 5400 sarjassa nykyään vetovarsitunnustelu ainakin isommis malleis, 5465 ja ylöspäin. Meillä vielä työntövarresta anturilla, jota kyllä ihmettelen, mutta toimii sekin. Kai laitoit kuormaimenkin samalla...
-
Ota tämmönen vanhan mallin N.Samanmoinen ujeltaja kun nuo uudet.Lämmityslaitet hytin sisäpuolella.=latest&PL[0]=listMachine.php?page=6@sortCol=@ord=@posted_by=@new=@update=]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=638812&PN[0]=latest&PL[0]=listMachine.php?page=6@sortCol=@ord=@posted_by=@new=@update= (http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=638812&PN[0)
kovasti tunttuu valmetit kiinnostavan, siinä olis sullekkin konetta pitkäks aikkaa!!!
-
Ota tämmönen vanhan mallin N.Samanmoinen ujeltaja kun nuo uudet.Lämmityslaitet hytin sisäpuolella.=latest&PL[0]=listMachine.php?page=6@sortCol=@ord=@posted_by=@new=@update=]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=638812&PN[0]=latest&PL[0]=listMachine.php?page=6@sortCol=@ord=@posted_by=@new=@update= (http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=638812&PN[0)
kovasti tunttuu valmetit kiinnostavan, siinä olis sullekkin konetta pitkäks aikkaa!!!
JUU,ei tulis pideltyä.Kypärä pääs ja juovuksis,ajon jälkeen ikuinen kankkunen.