Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 01.03.23 - klo:04:51
-
onko ammattidiesel kuljetustukea, eemeli tekemässä karhunpalvelusta meijerin vieressä asuvalle maidontuottajalle :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Eikös ne maitoautot kuljekkaan sinisellä dieselillä.
Siinä varmaan juju miksei käy kepuloisille.
Kaikki autoilijat pääsisivät "kuljetustuen" piiriin. Kilpailu lisääntyisi entisestään.
Ja se on tissinkoittajan oma vika, jos jolla meijeri näkyy sontaluukusta, maksaa tundran takana viljelyn.
-
onko ammattidiesel kuljetustukea, eemeli tekemässä karhunpalvelusta meijerin vieressä asuvalle maidontuottajalle :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Mielenkiintonen kymysys... 🎅
-
onko ammattidiesel kuljetustukea, eemeli tekemässä karhunpalvelusta meijerin vieressä asuvalle maidontuottajalle :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Mielenkiintonen kymysys... 🎅
niin, ammattidiesel ei tule kuin mannasade etelän viljanviljelijän niskaan taivaasta kokoomuksen vaalivoiton myötä vaan josnkin selkänahasta se täytyy nyhtää, luultavasti vanhojen nokivasaroiden vero kasvaa ellei sitten kiinteistövero saa uusia ulottovuuksia.
kokoomushan on juurikin näittä haittaverojen suuria ystäviä, rasvaiset munkkipossut, sokeripalat kultakatrinakupposessa, pienhiukkaset mersun pakoputkesta, ne on kokoomuksen avaimia kestävyysvajeen taittoon :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Kuljetustuki ja ammattidiesel ovat kuin omenia ja meritähtiä, vertailtuna.
-SS-
-
Kuljetustuki ja ammattidiesel ovat kuin omenia ja meritähtiä, vertailtuna.
-SS-
mitä ammattidiesel oikeasti edes ratkaisisi, raha kiertäisi vaan entistä useamman mutkan kautta ja poliittinen epävarmuus siihen päälle :-\ :-\ :-\ :-\
-
Kuljetustuki ja ammattidiesel ovat kuin omenia ja meritähtiä, vertailtuna.
-SS-
mitä ammattidiesel oikeasti edes ratkaisisi, raha kiertäisi vaan entistä useamman mutkan kautta ja poliittinen epävarmuus siihen päälle :-\ :-\ :-\ :-\
Et ehkä ymärrä asioita kovin hyvin. No selitys sekin on. Dieselin alempi verokanta alkoi jo silloin kun oikeastaan ainoat dieselhenkilöautot olivat hitaita ja kömpelöitä nokivasaroita. Dieselveron alempi verokanta meni tarkoitettuun kohteeseen, eli ammatti- ja tavaraliikenteeseen, koska korkea ammttiliikenteen verotus olisi käytänössä kotimaisuudelle asetettu rangaistusvero ja toisaalta vientivero. Se siis ei ole[/i] [/i]verotukea[/i], vaan kahdenkertaisen verotuksen välttämistä. Bensiinivero oli korkea jo vuosikymmeniä sitten. Nyt yksityisten duunarien dieselhenkilöautoja on kertynyt jo 800000, koska kansa huomasi, että dieselhenkilöauto kulkee kovaa ja korkealta, ja saa polttoaineetkin halvemmalla. Alempi verokanta ei mene siihen tarkoitukseen, mihin sen kuuluisi mennä. Nyt sitten dieselveron palautus mahdollistaa dieselin hinnan nostamisen energiansisällön mukana bensiinin tasalle, ja tavaraliikenne vähentää sitten sen veron. Täysin verottomana ei kaasuöljyä saa ammattiliikennekään, eikä edes öljylämmittäjä tai maanviljelijä.
Tällä tavalla järjestäen 800000 verosiipeilijää jäisi kyydistä, henkilöautoverotus samalle tasolle käyttövoimasta riippumatta. Paitsi pyhän lehmän, sähköauton osalta. Se taas on vihreän siirtymän kolehtia se.
-SS-
-
Kuljetustuki ja ammattidiesel ovat kuin omenia ja meritähtiä, vertailtuna.
-SS-
mitä ammattidiesel oikeasti edes ratkaisisi, raha kiertäisi vaan entistä useamman mutkan kautta ja poliittinen epävarmuus siihen päälle :-\ :-\ :-\ :-\
Et ehkä ymärrä asioita kovin hyvin. No selitys sekin on. Dieselin alempi verokanta alkoi jo silloin kun oikeastaan ainoat dieselhenkilöautot olivat hitaita ja kömpelöitä nokivasaroita. Dieselveron alempi verokanta meni tarkoitettuun kohteeseen, eli ammatti- ja tavaraliikenteeseen, koska korkea ammttiliikenteen verotus olisi käytänössä kotimaisuudelle asetettu rangaistusvero ja toisaalta vientivero. Se siis ei ole[/i] [/i]verotukea[/i], vaan kahdenkertaisen verotuksen välttämistä. Bensiinivero oli korkea jo vuosikymmeniä sitten. Nyt yksityisten duunarien dieselhenkilöautoja on kertynyt jo 800000, koska kansa huomasi, että dieselhenkilöauto kulkee kovaa ja korkealta, ja saa polttoaineetkin halvemmalla. Alempi verokanta ei mene siihen tarkoitukseen, mihin sen kuuluisi mennä. Nyt sitten dieselveron palautus mahdollistaa dieselin hinnan nostamisen energiansisällön mukana bensiinin tasalle, ja tavaraliikenne vähentää sitten sen veron. Täysin verottomana ei kaasuöljyä saa ammattiliikennekään, eikä edes öljylämmittäjä tai maanviljelijä.
Tällä tavalla järjestäen 800000 verosiipeilijää jäisi kyydistä, henkilöautoverotus samalle tasolle käyttövoimasta riippumatta. Paitsi pyhän lehmän, sähköauton osalta. Se taas on vihreän siirtymän kolehtia se.
-SS-
perin mielenkiintoista, olisiko ammattidiesel sitten kytköksissä esimerkiksi liikennelupaan :-\ :-\ :-\ :-\
-
Ajatusmaailmasi sitä lapsellisuuden huippua.
Niin kauan kuin yksikin kaltaisesi vaeltaa maaillisessa elämässä, maatalouden asema ei tule muuttumaan.
Tyhmän ja yksinkertaisen eväät syödään ihan ensimmäiseksi.
Olet parasta esimerkkiä, miksei mitään muuta puoluetta kiinnosta maatalouden etujen ajo.
Asialla ei ole väliä, kunhan ajaja on väärä, loukuttaa peruskepu lapsellista jorkoniaan, asiast riippumatta.
-
Ajatusmaailmasi on sitä lapsellisuuden huippua.Nato sinuva varijelkooon ;) ;) ;) ;)
-
Ajatusmaailmasi sitä lapsellisuuden huippua.
Niin kauan kuin yksikin kaltaisesi vaeltaa maaillisessa elämässä, maatalouden asema ei tule muuttumaan.
Tyhmän ja yksinkertaisen eväät syödään ihan ensimmäiseksi.
Olet parasta esimerkkiä, miksei mitään muuta puoluetta kiinnosta maatalouden etujen ajo.
Asialla ei ole väliä, kunhan ajaja on väärä, loukuttaa peruskepu lapsellista jorkoniaan, asiast riippumatta.
mitkä ne sitte on eemelin kriteerit millä ammattidieselistä pääsee nauttimaan, pitäisikö kantapöytä abc.n parlamentissa riittää :o :o :o :o
-
perin mielenkiintoista, olisiko ammattidiesel sitten kytköksissä esimerkiksi liikennelupaan :-\ :-\ :-\ :-\
Sepä vois olla hyä lähtökohta... 🎅