Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkis - 15.02.22 - klo:06:29

Otsikko: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: sorkkis - 15.02.22 - klo:06:29
Koolleega , joka ajaa paljon , haaveili eilen bensaveturin hankkimista jonka muuttaisi kaasulle .

Miten dieselit kaasulle onnistuu ?
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: sorkkis - 15.02.22 - klo:07:01
Löytyi jo . Dieseliä ei kannata muuttaa mutta uudempi bensaversio ehkä .
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: taneli - 15.02.22 - klo:07:20
Onhan noita jo ensimmäisen biokaasubuumin aikana ollut. Noin 10 % dieseliä, jolla sytytetään seos ja loppu energiasta sitten kaasusta.
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: traktorikuski - 15.02.22 - klo:09:00
Onhan noita jo ensimmäisen biokaasubuumin aikana ollut. Noin 10 % dieseliä, jolla sytytetään seos ja loppu energiasta sitten kaasusta.

Isot uudet rekka-autotkin käy kaasutankilla (tietenkin diesel moottori). Onko ne samalla tavalla muutettu kaasulle?
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: -SS- - 15.02.22 - klo:09:07
Fordeista sai 1970-luvun lopulle asti bensa- ja kaasuversiot valmiina. Moottorissa on paljon yhteisiä osia, tietenkin ruiskutuslaitteen sijasta kaasutin ja bensapumppu,  virranjakaja, erilainen imusarja ja ilmansuodatin. Männät ja kansi varmaankin ovat erilaiset, puristussuhteen säätämiseksi.

-SS-
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: Peltola - 15.02.22 - klo:10:08
EU aikoo kieltää jonain vuonna polttomoottorit ja samalla uudet kaasuautot. Suomessa sekavaa, kaasulla ajo ainakin vielä halvempaa. Biokaasun jakelussa on vain katkoksia ja säiliötä ei ole saanut aina täyteen. Muunnettuun autoon kannattaa jättää siksi alkuperäinen iso bensatankki.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/497f6ca0-40af-456a-8266-011a4404cf81

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/d04e16c0-d247-4df6-9bd5-db80fd3a63ab
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 15.02.22 - klo:11:08
Hassu ilmiö on tulossa. Patteriautoilusta johtuva yleistyvä homoaminen estää uusien ihmisten syntymisen. Jäljelle jää polttomoottoreiden omistajat ja heidän jälkeläiset. Tässä päästään kerralla eroon akkuvoima-autoista ja homoista. Aika tehokasta. Ehkä.
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: -SS- - 15.02.22 - klo:11:13
Suomen pitää nopeasti päästä eroon öljyriippuvuudesta. Se on aikaisempinakin kriisiaikoina osoittautunut kovin riskialttiiksi. Kriisin tullessa ainoa energiamuoto, mikä toimii, on sähkön jakeluverkko. Desantit nimittäin ovat käyneet sillä välin avaamassa maatilojen farmarisäiliöiden pohjaproput ja varastamassa ainakin täyttöpumppujen kahvat.

Sähköllä kriisiajan yli päästään, koska sähköjohtoja ei humaani hyökkääjä tohdi katkaista. Jukkatalon lämpöpumppu kun voisi hiljentyä.

-SS-
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: bouli - 15.02.22 - klo:12:04
Fordeista sai 1970-luvun lopulle asti bensa- ja kaasuversiot valmiina. Moottorissa on paljon yhteisiä osia, tietenkin ruiskutuslaitteen sijasta kaasutin ja bensapumppu,  virranjakaja, erilainen imusarja ja ilmansuodatin. Männät ja kansi varmaankin ovat erilaiset, puristussuhteen säätämiseksi.

-SS-
Varmaan kaikilla merkeillä oli Usassa kaasuversiot traktoreista saatavana sinne -70-luvulle asti. Toki bensiinimoottoreitakin myytiin siellä käsittämättömän pitkään.
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: sorkkis - 15.02.22 - klo:15:00
https://www.satakunnanviikko.fi/teksti/dieselinkin-saa-kaasulle-6.56.77852.ee9c22a60d
https://www.motiva.fi/ratkaisut/kestava_liikenne_ja_liikkuminen/valitse_auto_viisaasti/ajoneuvotekniikka/moottoritekniikka/kaasuautot
https://terragas.fi/tuotteet-ja-hinnat/

Ei näytä dieseli onnistuvan .
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: sorkkis - 15.02.22 - klo:15:22
https://www.skal.fi/fi/ekuljetusyrittaja/vaihtoehtona-kaasukayttoinen-kuorma-auto

Eli muunnosta ei kannata dieseliin tehdä .
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: mooses - 15.02.22 - klo:15:34
Koolleega , joka ajaa paljon , haaveili eilen bensaveturin hankkimista jonka muuttaisi kaasulle .

Miten dieselit kaasulle onnistuu ?

Met toisiajattelijat on  jo ajettu Biodieselillä. Näin 2-c alueella. Hyin toimii.
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: Make - 15.02.22 - klo:16:24
Nuo Fordin 70-luvun koneet perustuivat ottomoottoriin ja käyttivät moottorikaasua.
Nykyisin tehdään muutoksia biokaasulle. Biokaasun sijaan voidaan käyttää myös maakaasua, joka on koostumukseltaan samanlaista. Uusimmassa Koneviestissä on juttua koneiden muuttamisesta kaasulle.  https://www.koneviesti.fi/rakentaminen-energia/tilaajille-7.140698?aId=1.1754397
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: sorkkis - 15.02.22 - klo:16:40
Nuo Fordin 70-luvun koneet perustuivat ottomoottoriin ja käyttivät moottorikaasua.
Nykyisin tehdään muutoksia biokaasulle. Biokaasun sijaan voidaan käyttää myös maakaasua, joka on koostumukseltaan samanlaista. Uusimmassa Koneviestissä on juttua koneiden muuttamisesta kaasulle.  https://www.koneviesti.fi/rakentaminen-energia/tilaajille-7.140698?aId=1.1754397

Kaasu tarvitsee sytytystulpat kuitenkin ja puolet kaasua puolet dieseliä ei ole järkevä vaihtoehto , puukaasun kanssa samajuttu .
https://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic.php?t=842
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: Make - 15.02.22 - klo:17:02
Kuormitettuna 80% kaasua, ei tarvitse sytytystulppia.
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: icefarmer - 15.02.22 - klo:17:47
wärtsilän laivanmoottorithan vaihtaa sen kummemmin niiamatta kaasun, kevyen ja raskaan löpön välillä, sorkkis vaan rimpauttaa löytyykö yhtiöstä  mitään tohatsun konepellin alle sopivaa mallia :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Dieselistä kaasu versio .
Kirjoitti: sorkkis - 15.02.22 - klo:18:47
wärtsilän laivanmoottorithan vaihtaa sen kummemmin niiamatta kaasun, kevyen ja raskaan löpön välillä, sorkkis vaan rimpauttaa löytyykö yhtiöstä  mitään tohatsun konepellin alle sopivaa mallia :-\ :-\ :-\ :-\
::) ::) ::) ::) ::)

Totta kai voi käyttää jos alun perin suunniteltu siihen .