Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkahessu - 04.04.09 - klo:17:14
-
Mistäs käytettyä jarrullista peräkärryä kannattais kysellä .
-
Mistäs käytettyä jarrullista peräkärryä kannattais kysellä .
No ei ainaka täältä..... ;D
-
Älä kysele mistään, tee itse niin saat juuri sellaiset kuin haluat ja tarvitset.
-
Älä kysele mistään, tee itse niin saat juuri sellaiset kuin haluat ja tarvitset.
Aika pula , toisaalta on toikin totta . ja on niitä tehtykkin
-
Jarrullisen perävaunun itsetehden ei enää onnistu,
vaatii tyyppihyväksynnän, rakennelaskelmat, ym.
eli uutta jarrullista kärryä vaan hommaan.
maksaa se uusikin, sisältää alvin (saa vähentää) mutta
huoleton käyttää vähäksi aikaa.
jos jykevää jarrullista kärryä ettit ja pitemmänpäälle
kestävää, Majavaa voi suositella, ja muitakin suomessa
valmistettavia (upposinkittyjä) viron/puolan tuotteet kevyemmin sinkittyjä.
keskieuroppalaisista Agratos ym lujia .
tsekkaa omapainoa/kantavuutta/kokonaismassaa/varusteita/rakennetta,
löytyy sopiva kärry käyttöön.
-
tarttooko sitä muille kerota että omavalmiste jarrulinen kärry ??? ;D kylläpä meillä vain on, hyvin on homma pelannu. tokiki kysees on vanha scaania.
-
Jarrullisen perävaunun itsetehden ei enää onnistu,
vaatii tyyppihyväksynnän, rakennelaskelmat, ym.
eli uutta jarrullista kärryä vaan hommaan.
Mistä lähtien muka ei ole onnistunut? Rakenteen materiaalivahvuus ja koko on jo aiemmin määrätty, jarrupään ja akselien yhteensopivuudesta on tar***** laskelmat.
-
Hop hop ärrältä ostamaan uusinta TM:aa siinä oli kärry testi.
-
Mistäs käytettyä jarrullista peräkärryä kannattais kysellä .
Vaikka:
http://www.nettivaraosa.com/simpleSearch.php?status=F&id_part_type=49&id_part_category=118
-
Mistäs käytettyä jarrullista peräkärryä kannattais kysellä .
Tämä on ilmainen ostoilmoitus.
-
Jarrullisenkin kärryn saa rakentaa itse jos niin haluaa. Pitää vaan käyttää hyväksyttyä aisaa ja akselistoa. Aisaa ei saa hitsailla jälkeenpäin. Itsetekemällä saa tietysti sellaisen kuin haluaa ja rakentajan taidosta riippuen yleensä paremman. Pieniä ei kannata itse säästön vuoksi rakentaa, koska se ei yleensä onnistu. Isommissa on mahdollista säästää jopa puolet hinnasta. Olen rakentanut useita kärryjä ja sitten sinkinnyt ne. Viimeksi tekemäni olisi maksanut täysin valmiina 7500 € ja itsetehtynä tuli maksamaan 3700 € katsastettuna ja sinkittynä.
Tässä on yksi linkki mistä saa kohtuu hintaan osia:http://www.teohydrauli.fi/ (http://www.teohydrauli.fi/)
-
Jarrullisenkin kärryn saa rakentaa itse jos niin haluaa. Pitää vaan käyttää hyväksyttyä aisaa ja akselistoa. Aisaa ei saa hitsailla jälkeenpäin. Itsetekemällä saa tietysti sellaisen kuin haluaa ja rakentajan taidosta riippuen yleensä paremman. Pieniä ei kannata itse säästön vuoksi rakentaa, koska se ei yleensä onnistu. Isommissa on mahdollista säästää jopa puolet hinnasta. Olen rakentanut useita kärryjä ja sitten sinkinnyt ne. Viimeksi tekemäni olisi maksanut täysin valmiina 7500 € ja itsetehtynä tuli maksamaan 3700 € katsastettuna ja sinkittynä.
Tässä on yksi linkki mistä saa kohtuu hintaan osia:http://www.teohydrauli.fi/ (http://www.teohydrauli.fi/)
Itse tehden saa juuri sellaisen kärryn kun tarvii niillä mitoilla mitkä itselle sopii. Varsinkin jos on tarpeen kuusimetrisellä lavalla oleva kärry niin ainoa keino on tehdä itse. Säästöistä sanoisin että jos itse rakentaa niin vaikea on saada puolta ostoisen hinnasta kulumaan rahaa.
-
Jarrullisenkin kärryn saa rakentaa itse jos niin haluaa. Pitää vaan käyttää hyväksyttyä aisaa ja akselistoa. Aisaa ei saa hitsailla jälkeenpäin. Itsetekemällä saa tietysti sellaisen kuin haluaa ja rakentajan taidosta riippuen yleensä paremman. Pieniä ei kannata itse säästön vuoksi rakentaa, koska se ei yleensä onnistu. Isommissa on mahdollista säästää jopa puolet hinnasta. Olen rakentanut useita kärryjä ja sitten sinkinnyt ne. Viimeksi tekemäni olisi maksanut täysin valmiina 7500 € ja itsetehtynä tuli maksamaan 3700 € katsastettuna ja sinkittynä.
Tässä on yksi linkki mistä saa kohtuu hintaan osia:http://www.teohydrauli.fi/ (http://www.teohydrauli.fi/)
Yhtiömme kiittää vinkistä ja tarjoaa oluet jos jossain kohdataan .
-
www.trailerman.fi, viime kesänä ostin Eduardin nelimetrisellä lavalla varustetun, parin tonnin kantavuudella olevan karvalakkimallin eli hinnaston halvemmasta päästä. En ole katunut, tulee kiltisti perässä ja kyllä tuo tasainen lava - renkaat siellä lavan alla - on ihan ehdoton, jos oikeasti pitää lastata ja purkaa eikä vain vedellä perässä. On hyvä vetääkin, ei siinä mitään.
Petri
-
www.trailerman.fi, viime kesänä ostin Eduardin nelimetrisellä lavalla varustetun, parin tonnin kantavuudella olevan karvalakkimallin eli hinnaston halvemmasta päästä. En ole katunut, tulee kiltisti perässä ja kyllä tuo tasainen lava - renkaat siellä lavan alla - on ihan ehdoton, jos oikeasti pitää lastata ja purkaa eikä vain vedellä perässä. On hyvä vetääkin, ei siinä mitään.
Petri
Aina vaan paranee . Kiitos , oluet myös jos vastakkain satutaan
-
Peesaan edellistä, Eduardin nelimetrinen on minullakin. Sivulaidat aukee ja saa trukilla tavaraa kyytiin myös sivulta. akseleiden väli on aika iso, että kun on maksimi kuorma päällä ja alla kuuma tahmea asvaltti, niin kannattaa vähän funtsia missä alkaa tehdä linkkuperuutusta, ettei ole kohta kärry vanteillaan. Toisaalta pidempi väli jakaa painon laajemmalle alalle, jolloin kärry on sairaan hyvä vetää maksimikuormallakin. Lisäksi hinta on uutenakin melkolailla kilpailukykyinen.
Paas käyden kattomas: http://www.masetti.fi/
-
Jarrullisenkin kärryn saa rakentaa itse jos niin haluaa. Pitää vaan käyttää hyväksyttyä aisaa ja akselistoa. Aisaa ei saa hitsailla jälkeenpäin. Itsetekemällä saa tietysti sellaisen kuin haluaa ja rakentajan taidosta riippuen yleensä paremman. Pieniä ei kannata itse säästön vuoksi rakentaa, koska se ei yleensä onnistu. Isommissa on mahdollista säästää jopa puolet hinnasta. Olen rakentanut useita kärryjä ja sitten sinkinnyt ne. Viimeksi tekemäni olisi maksanut täysin valmiina 7500 € ja itsetehtynä tuli maksamaan 3700 € katsastettuna ja sinkittynä.
Tässä on yksi linkki mistä saa kohtuu hintaan osia:http://www.teohydrauli.fi/ (http://www.teohydrauli.fi/)
+++ näemmä tullut porsaanreikä, silloin kun lainsäädäntö muuttui,
oli juttua, että omavalmisteet loppuu, samoten silloin
moni pikkuvalmistaja lopetti, täsmentynyt näemmä lainsäädäntö.