Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: malanko - 18.03.09 - klo:07:42
-
Kun moni näillä palstoilla kirjoittelee, ettei olisi?. Mikä niissä ei kestä, ja mitkä merkit kestää "oikeissa töissä"?. Ainakin 50-70-luvulla verkut oli kovassa maineessa, ja näyttää niistä yllättävän moni olevan vieläkin liikenteessä.
-
Oikeihin töihin tietenki YLIVOIMAINEN Fendt Variotietenki ;D ;D
-
Tuskin enään vuonna 2009 löytyy sellaista merkkiä millä ei töitä saisi tehtyä.
-
Tuskin enään vuonna 2009 löytyy sellaista merkkiä millä ei töitä saisi tehtyä.
Foton/Europard ?
-
Tuskin enään vuonna 2009 löytyy sellaista merkkiä millä ei töitä saisi tehtyä.
SontaReellä ei saa töitä tehtyä.
-
Tuskin enään vuonna 2009 löytyy sellaista merkkiä millä ei töitä saisi tehtyä.
SontaReellä ei saa töitä tehtyä.
Nyt timppa kannattais tinata muutaki kun verkun poksia,ja lataukseen vois olla kans aihetta ;D ;D
-
Jotenkin on jäänyt mieleen semmonen kuva, että lastut ja syötön lisäykset vois olla syynä kestämättömyyteen. Menneinä vuosikymmeninä koneet oli niin pieniä, että yhtään ohuempaa materiaalia ei voi käyttää vaikka miten pienen traktorin tekisi. Nyt koneet on niin suuria, että ainevahvuudet ratkaistaan lujuuslaskelmilla. Lastukauppiaan tehonlisäystä koneiden ei ole tarkoitettu kestää.
-
Kun moni näillä palstoilla kirjoittelee, ettei olisi?. Mikä niissä ei kestä, ja mitkä merkit kestää "oikeissa töissä"?. Ainakin 50-70-luvulla verkut oli kovassa maineessa, ja näyttää niistä yllättävän moni olevan vieläkin liikenteessä.
Kaikki niissä kestää! Oikeat havainnot olet tehnyt Verkuista. Ne ovat pitkän päälle kestäviä. Tällä palstalla nyt vaan on semmoisia jotka ovat jääneet köyhyysloukkuun noiden muiden kanssa. Vaihdokista kun ei makseta kunnolla kuin saman merkin liikkeessä.
-
Kun moni näillä palstoilla kirjoittelee, ettei olisi?. Mikä niissä ei kestä, ja mitkä merkit kestää "oikeissa töissä"?. Ainakin 50-70-luvulla verkut oli kovassa maineessa, ja näyttää niistä yllättävän moni olevan vieläkin liikenteessä.
Kaikki niissä kestää! Oikeat havainnot olet tehnyt Verkuista. Ne ovat pitkän päälle kestäviä. Tällä palstalla nyt vaan on semmoisia jotka ovat jääneet köyhyysloukkuun noiden muiden kanssa. Vaihdokista kun ei makseta kunnolla kuin saman merkin liikkeessä.
Sanoo se jolle on jääny kaikki romut käteen,ei kelvannu samanmerkin liikkeeseenkään ;D ;D
-
Kun moni näillä palstoilla kirjoittelee, ettei olisi?. Mikä niissä ei kestä, ja mitkä merkit kestää "oikeissa töissä"?. Ainakin 50-70-luvulla verkut oli kovassa maineessa, ja näyttää niistä yllättävän moni olevan vieläkin liikenteessä.
Kaikki niissä kestää! Oikeat havainnot olet tehnyt Verkuista. Ne ovat pitkän päälle kestäviä. Tällä palstalla nyt vaan on semmoisia jotka ovat jääneet köyhyysloukkuun noiden muiden kanssa. Vaihdokista kun ei makseta kunnolla kuin saman merkin liikkeessä.
Sanoo se jolle on jääny kaikki romut käteen,ei kelvannu samanmerkin liikkeeseenkään ;D ;D
Taas yksi kateellinen, joka ei uskalla edes mainita mitä nuffiiltteja pihakuusen alla nököttää nuhaisena.
-
Kun moni näillä palstoilla kirjoittelee, ettei olisi?. Mikä niissä ei kestä, ja mitkä merkit kestää "oikeissa töissä"?. Ainakin 50-70-luvulla verkut oli kovassa maineessa, ja näyttää niistä yllättävän moni olevan vieläkin liikenteessä.
Kaikki niissä kestää! Oikeat havainnot olet tehnyt Verkuista. Ne ovat pitkän päälle kestäviä. Tällä palstalla nyt vaan on semmoisia jotka ovat jääneet köyhyysloukkuun noiden muiden kanssa. Vaihdokista kun ei makseta kunnolla kuin saman merkin liikkeessä.
Sanoo se jolle on jääny kaikki romut käteen,ei kelvannu samanmerkin liikkeeseenkään ;D ;D
Taas yksi kateellinen, joka ei uskalla edes mainita mitä nuffiiltteja pihakuusen alla nököttää nuhaisena.
Jd 7530 -09,Jd 6520 -07,Fiat 110-90 -94 ja setori.Kaivuri on komatsu ja mettäkone valmetti.Puimuri vaihtu just Sampoon.
Viimmeinen nuffi lähti vuonna 86.
-
Kun moni näillä palstoilla kirjoittelee, ettei olisi?. Mikä niissä ei kestä, ja mitkä merkit kestää "oikeissa töissä"?. Ainakin 50-70-luvulla verkut oli kovassa maineessa, ja näyttää niistä yllättävän moni olevan vieläkin liikenteessä.
Kaikki niissä kestää! Oikeat havainnot olet tehnyt Verkuista. Ne ovat pitkän päälle kestäviä. Tällä palstalla nyt vaan on semmoisia jotka ovat jääneet köyhyysloukkuun noiden muiden kanssa. Vaihdokista kun ei makseta kunnolla kuin saman merkin liikkeessä.
Sanoo se jolle on jääny kaikki romut käteen,ei kelvannu samanmerkin liikkeeseenkään ;D ;D
Taas yksi kateellinen, joka ei uskalla edes mainita mitä nuffiiltteja pihakuusen alla nököttää nuhaisena.
Jd 7530 -09,Jd 6520 -07,Fiat 110-90 -94 ja setori.Kaivuri on komatsu ja mettäkone valmetti.Puimuri vaihtu just Sampoon.
Viimmeinen nuffi lähti vuonna 86.
Ai sulla on siis ollu puimurikin ;D ;D ;D ;)
-
Kun moni näillä palstoilla kirjoittelee, ettei olisi?. Mikä niissä ei kestä, ja mitkä merkit kestää "oikeissa töissä"?. Ainakin 50-70-luvulla verkut oli kovassa maineessa, ja näyttää niistä yllättävän moni olevan vieläkin liikenteessä.
Kaikki niissä kestää! Oikeat havainnot olet tehnyt Verkuista. Ne ovat pitkän päälle kestäviä. Tällä palstalla nyt vaan on semmoisia jotka ovat jääneet köyhyysloukkuun noiden muiden kanssa. Vaihdokista kun ei makseta kunnolla kuin saman merkin liikkeessä.
Sanoo se jolle on jääny kaikki romut käteen,ei kelvannu samanmerkin liikkeeseenkään ;D ;D
Taas yksi kateellinen, joka ei uskalla edes mainita mitä nuffiiltteja pihakuusen alla nököttää nuhaisena.
Jd 7530 -09,Jd 6520 -07,Fiat 110-90 -94 ja setori.Kaivuri on komatsu ja mettäkone valmetti.Puimuri vaihtu just Sampoon.
Viimmeinen nuffi lähti vuonna 86.
Juu, tosta puimurista... Paskaan lykkäsit kätes. Mies ajaa jontikalla ja pui sammolla.....voi helvetti
;D
-
Kun moni näillä palstoilla kirjoittelee, ettei olisi?. Mikä niissä ei kestä, ja mitkä merkit kestää "oikeissa töissä"?. Ainakin 50-70-luvulla verkut oli kovassa maineessa, ja näyttää niistä yllättävän moni olevan vieläkin liikenteessä.
Kaikki niissä kestää! Oikeat havainnot olet tehnyt Verkuista. Ne ovat pitkän päälle kestäviä. Tällä palstalla nyt vaan on semmoisia jotka ovat jääneet köyhyysloukkuun noiden muiden kanssa. Vaihdokista kun ei makseta kunnolla kuin saman merkin liikkeessä.
Sanoo se jolle on jääny kaikki romut käteen,ei kelvannu samanmerkin liikkeeseenkään ;D ;D
Taas yksi kateellinen, joka ei uskalla edes mainita mitä nuffiiltteja pihakuusen alla nököttää nuhaisena.
Jd 7530 -09,Jd 6520 -07,Fiat 110-90 -94 ja setori.Kaivuri on komatsu ja mettäkone valmetti.Puimuri vaihtu just Sampoon.
Viimmeinen nuffi lähti vuonna 86.
No arvasinhan mä, Nuhvimiehiä ja tunnustaakin vielä. Kuinkas tuo tokka menestyy. Joko olet porosi purrut. Niin ja Viiatti, petojen sukua. Susi jo syntyessään. Tsäkäti..tsäkäti..tsäkäti..
-
Kun moni näillä palstoilla kirjoittelee, ettei olisi?. Mikä niissä ei kestä, ja mitkä merkit kestää "oikeissa töissä"?. Ainakin 50-70-luvulla verkut oli kovassa maineessa, ja näyttää niistä yllättävän moni olevan vieläkin liikenteessä.
Kaikki niissä kestää! Oikeat havainnot olet tehnyt Verkuista. Ne ovat pitkän päälle kestäviä. Tällä palstalla nyt vaan on semmoisia jotka ovat jääneet köyhyysloukkuun noiden muiden kanssa. Vaihdokista kun ei makseta kunnolla kuin saman merkin liikkeessä.
Ai kestää vai? Meille sattui yksi 675 johon piti tehdä mottiremonti 1000 tummim välein. alko jo tuntua vuosihuololta se sylinteri putkien tonkiminen.
-
Kun moni näillä palstoilla kirjoittelee, ettei olisi?. Mikä niissä ei kestä, ja mitkä merkit kestää "oikeissa töissä"?. Ainakin 50-70-luvulla verkut oli kovassa maineessa, ja näyttää niistä yllättävän moni olevan vieläkin liikenteessä.
Kaikki niissä kestää! Oikeat havainnot olet tehnyt Verkuista. Ne ovat pitkän päälle kestäviä. Tällä palstalla nyt vaan on semmoisia jotka ovat jääneet köyhyysloukkuun noiden muiden kanssa. Vaihdokista kun ei makseta kunnolla kuin saman merkin liikkeessä.
Ai kestää vai? Meille sattui yksi 675 johon piti tehdä mottiremonti 1000 tummim välein. alko jo tuntua vuosihuololta se sylinteri putkien tonkiminen.
Pistä kuule tankkiin löpöä eikä vettä. Älä syytä traktoria.
-
Kun moni näillä palstoilla kirjoittelee, ettei olisi?. Mikä niissä ei kestä, ja mitkä merkit kestää "oikeissa töissä"?. Ainakin 50-70-luvulla verkut oli kovassa maineessa, ja näyttää niistä yllättävän moni olevan vieläkin liikenteessä.
Kaikki niissä kestää! Oikeat havainnot olet tehnyt Verkuista. Ne ovat pitkän päälle kestäviä. Tällä palstalla nyt vaan on semmoisia jotka ovat jääneet köyhyysloukkuun noiden muiden kanssa. Vaihdokista kun ei makseta kunnolla kuin saman merkin liikkeessä.
Ai kestää vai? Meille sattui yksi 675 johon piti tehdä mottiremonti 1000 tummim välein. alko jo tuntua vuosihuololta se sylinteri putkien tonkiminen.
Pistä kuule tankkiin löpöä eikä vettä. Älä syytä traktoria.
Kyllä laitettiin löpöä, olis sillä vedellä saatanut toimia paremminkin kuin löpöllä.
-
Ainiin oli myös 265 johon hakas huollossa olivat laittaneet kaksitoimisen hydraulikka lohkon jälki asennuksena. Oikeaa kättä kun nosti, vasenta laski ja varpailla raaputti korvantakaa niin hydraulikka toimi jos toimi.
-
Ainiin oli myös 265 johon hakas huollossa olivat laittaneet kaksitoimisen hydraulikka lohkon jälki asennuksena. Oikeaa kättä kun nosti, vasenta laski ja varpailla raaputti korvantakaa niin hydraulikka toimi jos toimi.
Olisko kuitenkin olleet Nuffin huoltojoukot asialla?
-
Ai kestää vai? Meille sattui yksi 675 johon piti tehdä mottiremonti 1000 tummim välein. alko jo tuntua vuosihuololta se sylinteri putkien tonkiminen.
Vanhan isännän aikana 575:n kanssa tuli myös kertaalleen aika äkillisesti koneremontin tarve.
Seuraavalla kerralla tulikin sitten ilmansuodatin kierrettyä kunnolla kiinni asti.
Kaikki vaan ei välttämättä kerrasta opi?
-
Ai kestää vai? Meille sattui yksi 675 johon piti tehdä mottiremonti 1000 tummim välein. alko jo tuntua vuosihuololta se sylinteri putkien tonkiminen.
Vanhan isännän aikana 575:n kanssa tuli myös kertaalleen aika äkillisesti koneremontin tarve.
Seuraavalla kerralla tulikin sitten ilmansuodatin kierrettyä kunnolla kiinni asti.
Kaikki vaan ei välttämättä kerrasta opi?
se muistaakseni johtui jostain valmistusviasta öljypumpulla.
Kaksi muute johtuivat siitä että saivat isän suostumaan siihen että asennetaan rengastettu isompi kone keulalle(oli valmiiksi väljä ei vetänyt minnekään). Silloinkun meiltä lähti minun jäljiltä paloi 30 sentin ketun häntä piipun päässä, kun oikein vingutti, perästä vain rupesi kuuluumaan liikaa ääniä.
-
Näkyy olevan yleistä massika miehillä vieläkin että valmistusviatkin on käyttäjän vikoja.
-
Kun moni näillä palstoilla kirjoittelee, ettei olisi?. Mikä niissä ei kestä, ja mitkä merkit kestää "oikeissa töissä"?. Ainakin 50-70-luvulla verkut oli kovassa maineessa, ja näyttää niistä yllättävän moni olevan vieläkin liikenteessä.
Kaikki niissä kestää! Oikeat havainnot olet tehnyt Verkuista. Ne ovat pitkän päälle kestäviä. Tällä palstalla nyt vaan on semmoisia jotka ovat jääneet köyhyysloukkuun noiden muiden kanssa. Vaihdokista kun ei makseta kunnolla kuin saman merkin liikkeessä.
Sanoo se jolle on jääny kaikki romut käteen,ei kelvannu samanmerkin liikkeeseenkään ;D ;D
Taas yksi kateellinen, joka ei uskalla edes mainita mitä nuffiiltteja pihakuusen alla nököttää nuhaisena.
Jd 7530 -09,Jd 6520 -07,Fiat 110-90 -94 ja setori.Kaivuri on komatsu ja mettäkone valmetti.Puimuri vaihtu just Sampoon.
Viimmeinen nuffi lähti vuonna 86.
No arvasinhan mä, Nuhvimiehiä ja tunnustaakin vielä. Kuinkas tuo tokka menestyy. Joko olet porosi purrut. Niin ja Viiatti, petojen sukua. Susi jo syntyessään. Tsäkäti..tsäkäti..tsäkäti..
Tämä oli verkunmiehen paras kommentti :o
-
Vanhoist on hyvinkii, noita 8100 sarjan koneita löytyy paljon luokkaa 12000 + mittarissa. Mutta kuvassa taitaa olla tilapäisesti kierrolmittari levossa? http://www.youtube.com/watch?v=A3ZYeysyTes&feature=related
-
Ai kestää vai? Meille sattui yksi 675 johon piti tehdä mottiremonti 1000 tummim välein. alko jo tuntua vuosihuololta se sylinteri putkien tonkiminen.
Vanhan isännän aikana 575:n kanssa tuli myös kertaalleen aika äkillisesti koneremontin tarve.
Seuraavalla kerralla tulikin sitten ilmansuodatin kierrettyä kunnolla kiinni asti.
Kaikki vaan ei välttämättä kerrasta opi?
No noita malleja ei varmaan kannata aivan uusimpina pitää, vaikka hyviä toki ovatkin. ;) Itse tykästynyt niin 590Mp, että uuden ostaisin ,jos niitä jostain uutena vielä saisi, kaikki tarpeellinen mitä minä traktorista halua (Ilmakumi pyörät, hydraulinen nostolaite ja vielä hyvä sellainen vrt 5400-sarja! ;D,pikavaihde ja kaksi kaksitoimista lohkoa vakiona ja kaunis puna/hopea väritys ::). Mutta mikään ei ole niinkuin ennen, ainakin 5400 sarja on kaukana Massikan "hyvistä päivistä" mutta vaan väärässä suunnssa. 64xx ja 74xx sarjat jo varmaan traktoreiden parhaimmistoa. Toki 5400 sarjallakin töitä tekee ja joissain töissä varsin mukavakin, mutta ei kuitenkaan vielä (enää) aivan traktori minun makuun .
Kyllä Massikka muuten varmaan on traktori siinä missä muutkin. Vaikka täällä tuntuu olevan tosi yleistä omien koneiden ylistäminen, maakunnissa ja kylilläkin on vielä isäntiä jotka uskaltavat kertoa omista koneistaan moitteitakin. Ja kaikissahan niitä on (en tosin tunne yhtään Fentti kuskia ,joten siitä en puhu mitään), Mutta Jd, Valtra Nh...kyllä kai niistä kaikista jotain murheita löytyy, ei toki joka yksilöstä, mutta todella pienillä tunneilla tehdään jo kalliitakin remontteja (ei kai nykyyään muuten mitään enää halvalla saakkaan).
-
No noita malleja ei varmaan kannata aivan uusimpina pitää, vaikka hyviä toki ovatkin. Iskee silmää Itse tykästynyt niin 590Mp, että uuden ostaisin ,jos niitä jostain uutena vielä saisi, kaikki tarpeellinen mitä minä traktorista halua (Ilmakumi pyörät, hydraulinen nostolaite ja vielä hyvä sellainen vrt 5400-sarja! Virnistää,pikavaihde ja kaksi kaksitoimista lohkoa vakiona ja kaunis puna/hopea väritys Pyörittää silmiään. Mutta mikään ei ole niinkuin ennen, ainakin 5400 sarja on kaukana Massikan "hyvistä päivistä" mutta vaan väärässä suunnssa. 64xx ja 74xx sarjat jo varmaan traktoreiden parhaimmistoa.
Aikanaan 500-sarja oli se "parempi" mallisto, nykyinen 5400 taas perusmalli joka sen aikaisista olisi vastannut jotain 200-sarjan koneita.
Keskon nykyinen hinnoittelu vaan valitettavasti nostaa tuon 5400-malliston vähän väärään luokkaan.