Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Eemeli - 01.12.18 - klo:08:09

Otsikko: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Eemeli - 01.12.18 - klo:08:09
Vaikka johtaja sibilä uhosi teiden kuntoon laittamisen olevan ihan ykkösasia.

No olihan aikoinaan sika-sirkallakin ihan ykkösasia maatalouden byrogratian vähentäminen,
mutta kuinkas sitten kävikään.

Jotta tälläisiä, nämä kepupolitiikot, katteetonta uhoa.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Puuha-Pete - 01.12.18 - klo:08:10
Vaikka johtaja sibilä uhosi teiden kuntoon laittamisen olevan ihan ykkösasia.

No olihan aikoinaan sika-sirkallakin ihan ykkösasia maatalouden byrogratian vähentäminen,
mutta kuinkas sitten kävikään.

Jotta tälläisiä, nämä kepupolitiikot, katteetonta uhoa.

Oi kun elämä on ihanaa.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: carhu - 01.12.18 - klo:08:30
Vaikka johtaja sibilä uhosi teiden kuntoon laittamisen olevan ihan ykkösasia.

No olihan aikoinaan sika-sirkallakin ihan ykkösasia maatalouden byrogratian vähentäminen,
mutta kuinkas sitten kävikään.

Jotta tälläisiä, nämä kepupolitiikot, katteetonta uhoa.

Eikös nuot tiet ole siellä "kasvukeskus" kylillä liiankin hyvässä kunnossa ,kun niitä vertaa näihin tuntran polkuihin. Muutama kilometri moottorotiet+ rampit maksaa enemmän kun kymmeniä kilometreä tuntran tietä. Eikä met sitä vinguta. Meillon maasturit 1900-luvulta niillä kyllä päästään.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Suuri Ajattelija - 01.12.18 - klo:08:53
Vaikka johtaja sibilä uhosi teiden kuntoon laittamisen olevan ihan ykkösasia.

No olihan aikoinaan sika-sirkallakin ihan ykkösasia maatalouden byrogratian vähentäminen,
mutta kuinkas sitten kävikään.

Jotta tälläisiä, nämä kepupolitiikot, katteetonta uhoa.

Lyödäänkö Eetu virtuaalipullosta vetoa, että maaseudun tiet on nyt paljon paremmassa kunnossa kuin seuraavan hallituksen jälkeen?




Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: sorkkis - 01.12.18 - klo:09:20
Vaikka johtaja sibilä uhosi teiden kuntoon laittamisen olevan ihan ykkösasia.

No olihan aikoinaan sika-sirkallakin ihan ykkösasia maatalouden byrogratian vähentäminen,
mutta kuinkas sitten kävikään.

Jotta tälläisiä, nämä kepupolitiikot, katteetonta uhoa.

Lyödäänkö Eetu virtuaalipullosta vetoa, että maaseudun tiet on nyt paljon paremmassa kunnossa kuin seuraavan hallituksen jälkeen?

Siellä ehkä mutta täällä ei .
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: ilkka - 01.12.18 - klo:10:25
Vaikka johtaja sibilä uhosi teiden kuntoon laittamisen olevan ihan ykkösasia.

No olihan aikoinaan sika-sirkallakin ihan ykkösasia maatalouden byrogratian vähentäminen,
mutta kuinkas sitten kävikään.

Jotta tälläisiä, nämä kepupolitiikot, katteetonta uhoa.

Eikös nuot tiet ole siellä "kasvukeskus" kylillä liiankin hyvässä kunnossa ,kun niitä vertaa näihin tuntran polkuihin. Muutama kilometri moottorotiet+ rampit maksaa enemmän kun kymmeniä kilometreä tuntran tietä. Eikä met sitä vinguta. Meillon maasturit 1900-luvulta niillä kyllä päästään.


Joo.


"Siilinjärven ja Pöljän väliselle 13 kilometrin osuudelle valmistui yleissuunnitelma keväällä 2010. Tie suunnitellaan rakennettavaksi moottoritieksi osittain uuteen paikkaan nykyisen moottoritien päättymiskohdasta seututien 576 liittymään saakka. Seututien 576 pohjoispuolella tie rakennettaisiin osittain uuteen paikkaan keskikaiteelliseksi ohituskaistoin varustetuksi sekaliikennetieksi. Hankkeen alustava kustannusarvio on 32,2 miljoonaa euroa. Hanke toteutunee aikaisintaan vuoden 2013 jälkeen."


Maastureilla mennään.

Mikä lie tilanne nykyään....oksaa mukaellen......
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: JiiPee42 - 01.12.18 - klo:12:17
Kyllä tuo meidän tie on ihan hyvässä kunnossa
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Syyllinen - 01.12.18 - klo:12:43
Vaikka johtaja sibilä uhosi teiden kuntoon laittamisen olevan ihan ykkösasia.

No olihan aikoinaan sika-sirkallakin ihan ykkösasia maatalouden byrogratian vähentäminen,
mutta kuinkas sitten kävikään.

Jotta tälläisiä, nämä kepupolitiikot, katteetonta uhoa.

Eikös nuot tiet ole siellä "kasvukeskus" kylillä liiankin hyvässä kunnossa ,kun niitä vertaa näihin tuntran polkuihin. Muutama kilometri moottorotiet+ rampit maksaa enemmän kun kymmeniä kilometreä tuntran tietä. Eikä met sitä vinguta. Meillon maasturit 1900-luvulta niillä kyllä päästään.


Joo.


"Siilinjärven ja Pöljän väliselle 13 kilometrin osuudelle valmistui yleissuunnitelma keväällä 2010. Tie suunnitellaan rakennettavaksi moottoritieksi osittain uuteen paikkaan nykyisen moottoritien päättymiskohdasta seututien 576 liittymään saakka. Seututien 576 pohjoispuolella tie rakennettaisiin osittain uuteen paikkaan keskikaiteelliseksi ohituskaistoin varustetuksi sekaliikennetieksi. Hankkeen alustava kustannusarvio on 32,2 miljoonaa euroa. Hanke toteutunee aikaisintaan vuoden 2013 jälkeen."


Maastureilla mennään.

Mikä lie tilanne nykyään....oksaa mukaellen......
Olipas kallis moottoritie. Helsinkiin sentään rakennetaan halpa pyöräilytunneli 23 miljoonalla eurolla. Siis se on arvio.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005890414.html
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Magia - 01.12.18 - klo:12:50
Vaikka johtaja sibilä uhosi teiden kuntoon laittamisen olevan ihan ykkösasia.

No olihan aikoinaan sika-sirkallakin ihan ykkösasia maatalouden byrogratian vähentäminen,
mutta kuinkas sitten kävikään.

Jotta tälläisiä, nämä kepupolitiikot, katteetonta uhoa.

Eikös nuot tiet ole siellä "kasvukeskus" kylillä liiankin hyvässä kunnossa ,kun niitä vertaa näihin tuntran polkuihin. Muutama kilometri moottorotiet+ rampit maksaa enemmän kun kymmeniä kilometreä tuntran tietä. Eikä met sitä vinguta. Meillon maasturit 1900-luvulta niillä kyllä päästään.


Joo.


"Siilinjärven ja Pöljän väliselle 13 kilometrin osuudelle valmistui yleissuunnitelma keväällä 2010. Tie suunnitellaan rakennettavaksi moottoritieksi osittain uuteen paikkaan nykyisen moottoritien päättymiskohdasta seututien 576 liittymään saakka. Seututien 576 pohjoispuolella tie rakennettaisiin osittain uuteen paikkaan keskikaiteelliseksi ohituskaistoin varustetuksi sekaliikennetieksi. Hankkeen alustava kustannusarvio on 32,2 miljoonaa euroa. Hanke toteutunee aikaisintaan vuoden 2013 jälkeen."


Maastureilla mennään.

Mikä lie tilanne nykyään....oksaa mukaellen......
Olipas kallis moottoritie. Helsinkiin sentään rakennetaan halpa pyöräilytunneli 23 miljoonalla eurolla. Siis se on arvio.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005890414.htmli-metrolla tais ihan jokusen euron se kustannusarviokin
Länsi-metrolla taisi ihan jokusen euron se kustannusarviokin ylittyä...
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: carhu - 01.12.18 - klo:14:18
Vaikka johtaja sibilä uhosi teiden kuntoon laittamisen olevan ihan ykkösasia.

No olihan aikoinaan sika-sirkallakin ihan ykkösasia maatalouden byrogratian vähentäminen,
mutta kuinkas sitten kävikään.

Jotta tälläisiä, nämä kepupolitiikot, katteetonta uhoa.

Eikös nuot tiet ole siellä "kasvukeskus" kylillä liiankin hyvässä kunnossa ,kun niitä vertaa näihin tuntran polkuihin. Muutama kilometri moottorotiet+ rampit maksaa enemmän kun kymmeniä kilometreä tuntran tietä. Eikä met sitä vinguta. Meillon maasturit 1900-luvulta niillä kyllä päästään.


Joo.


"Siilinjärven ja Pöljän väliselle 13 kilometrin osuudelle valmistui yleissuunnitelma keväällä 2010. Tie suunnitellaan rakennettavaksi moottoritieksi osittain uuteen paikkaan nykyisen moottoritien päättymiskohdasta seututien 576 liittymään saakka. Seututien 576 pohjoispuolella tie rakennettaisiin osittain uuteen paikkaan keskikaiteelliseksi ohituskaistoin varustetuksi sekaliikennetieksi. Hankkeen alustava kustannusarvio on 32,2 miljoonaa euroa. Hanke toteutunee aikaisintaan vuoden 2013 jälkeen."


Maastureilla mennään.

Mikä lie tilanne nykyään....oksaa mukaellen......


Siilinjärvihän jo on sitä tuntraa näille "viisaille"jotka kahtelee meille päin tuolta etelän rintamailta.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: ilkka - 01.12.18 - klo:15:04
Pyöräilytunneli Helsingin keskustaan onkin täysin vertailukelpoinen siilinjärvi-pöljä vt5 kanssa vai onko ?

Ajoneuvomäärä/vrk; siili-pöljä 9 450 kpl ja länsimetron kohdalla n. 50 000 kpl/vrk. Nämä siis vuonna 2017.

Pyöräilytunneli ja metro 1,2 miljoonan asukkaan pääkaupunki seudulla vs motarin pätkä savossa....tuntralla(siilin asukasluku 22 000 ja kuopio 117 000 yht n.140 000)......liekö vertailukelpoisia.......
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Eemeli - 01.12.18 - klo:15:41
Voitko pikkasen yksinkertaistaa.
Pikkasen vaikeita lukuja, näille suurimmille toimitusjohtajille, joilla jo vaikeuksia laskea kahteen lypsyrobottiin.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Puuha-Pete - 01.12.18 - klo:16:07
Voitko pikkasen yksinkertaiselle yksinkertaistaa.
Pikkasen vaikeita lukuja

Epäilemättä.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: pice - 01.12.18 - klo:17:56
Pyöräilytunneli Helsingin keskustaan onkin täysin vertailukelpoinen siilinjärvi-pöljä vt5 kanssa vai onko ?

Ajoneuvomäärä/vrk; siili-pöljä 9 450 kpl ja länsimetron kohdalla n. 50 000 kpl/vrk. Nämä siis vuonna 2017.

Pyöräilytunneli ja metro 1,2 miljoonan asukkaan pääkaupunki seudulla vs motarin pätkä savossa....tuntralla(siilin asukasluku 22 000 ja kuopio 117 000 yht n.140 000)......liekö vertailukelpoisia.......

Miten mahtaa olla suhdeluvut jos verrataan kuljetettuja tonneja pyörätunneli vs Siilinjärven motari?
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Neke - 01.12.18 - klo:18:51
Etteisivät rakenna motaria talviaikaan, ettei jäis se vihreä rehukone taivastallista penkkaan, ni.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Syyllinen - 01.12.18 - klo:18:52
Idioottimaista laittaa 23 miljoonaa johonkin viherhörhöjen pyöräilytunneliin vain ökyilyä varten.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: carhu - 01.12.18 - klo:19:03
Voitko pikkasen yksinkertaistaa.
Pikkasen vaikeita lukuja, näille suurimmille toimitusjohtajille, joilla jo vaikeuksia laskea kahteen lypsyrobottiin.

Liian vaikeita sinulle.  Se ois hyvä sinullakin olla edes yksi ropotti niin ymmärtäisit mistä/mitä  puhut kun noiden oikeiden maitoviljelijöiden kanssa täällä seurustelet ja hyviä neuvojasi annat.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Oksa - 02.12.18 - klo:08:33
mikä lie nykyää lähtökynnyt tien aurauksessa?    tuolla 5 senttiä lunta ja auraa ei näkynny ajelemassa..          ja kaupuntin katut on kuulema kurjassa kunnossa ajella..
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Sepeteus - 02.12.18 - klo:08:39
mikä lie nykyää lähtökynnyt tien aurauksessa?    tuolla 5 senttiä lunta ja auraa ei näkynny ajelemassa..          ja kaupuntin katut on kuulema kurjassa kunnossa ajella..

Harjaamalla täänvertaset lumet saa poikkee.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: carhu - 02.12.18 - klo:09:07
mikä lie nykyää lähtökynnyt tien aurauksessa?    tuolla 5 senttiä lunta ja auraa ei näkynny ajelemassa..          ja kaupuntin katut on kuulema kurjassa kunnossa ajella..

Harjaamalla täänvertaset lumet saa poikkee.

Juhannukseen mennessä net lähtee käsin koskematta,nuot lumet.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: ilkka - 02.12.18 - klo:10:05
mikä lie nykyää lähtökynnyt tien aurauksessa?    tuolla 5 senttiä lunta ja auraa ei näkynny ajelemassa..          ja kaupuntin katut on kuulema kurjassa kunnossa ajella..

Harjaamalla täänvertaset lumet saa poikkee.

Juhannukseen mennessä net lähtee käsin koskematta,nuot lumet.



Niihä nuot lähtee; https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/artikkeli-1.231331

"Ja mehän ei ruikuteta", etelän "viisaat" niin tekee...ni......
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Pasi - 02.12.18 - klo:10:19
Pyöräilytunneli Helsingin keskustaan onkin täysin vertailukelpoinen siilinjärvi-pöljä vt5 kanssa vai onko ?

Ajoneuvomäärä/vrk; siili-pöljä 9 450 kpl ja länsimetron kohdalla n. 50 000 kpl/vrk. Nämä siis vuonna 2017.

Pyöräilytunneli ja metro 1,2 miljoonan asukkaan pääkaupunki seudulla vs motarin pätkä savossa....tuntralla(siilin asukasluku 22 000 ja kuopio 117 000 yht n.140 000)......liekö vertailukelpoisia.......

Miten mahtaa olla suhdeluvut jos verrataan kuljetettuja tonneja pyörätunneli vs Siilinjärven motari?

Taas väärä vertailu. Tuolla alueella, jolle pöyrätunneli on mahdollisesti tulossa ei kuljeteta tonneja vaan ihmiset kulkevat paikasta toiseen. Tonnien kuljetukseen riittää oikein hyvin yksi kaista kumpaakin suuntaan. Helsingin alueella tehdään ihan oikeasti työmatkoja paljon myös pyörällä ja tällä hetkellä tuo alue on melko ruuhkainen myös kevyen liikenteen osalta. Tuo suunniteltu tunneli helpottaisi paljon Rautatientorin alueesta läpipääsemistä pyörällä sekä lähijunien käyttöä kun pyörä on mukana.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: sorkkis - 02.12.18 - klo:10:41
Idioottimaista laittaa 23 miljoonaa johonkin viherhörhöjen pyöräilytunneliin vain ökyilyä varten.

Et sitte pääkaupungilla ajele . Harva hesalainen edes omistaa autoa koska ei ole paikkoja missä säilyttää . Polkupyörä on hyvä vaihtoehto autoille , joita hesassa kulkee paljon , koska sillä ei juututa ruuhkaan .
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Syyllinen - 02.12.18 - klo:10:44
Pääväylät näyttää olevan hyvässä kunnossa ja tuossa vieressä menee kuutostie, sitä on mukava ajaa, mutta ei tarvitse kun poiketa sivuun, jos on asfalttia niin heikoksi menee. Oikeestaan sivuteillä, joilla on asfaltti, sen vois kuoria pois.
Tykkäät ajella mieluummin sorateillä kuin asfaltilla? Oletko sorateiden virtuoosi, sorateiden Rubinstein? Oletko Herra Vauhti (tarkoitan tässä auton nopeutta😁).
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: Syyllinen - 02.12.18 - klo:10:46
Idioottimaista laittaa 23 miljoonaa johonkin viherhörhöjen pyöräilytunneliin vain ökyilyä varten.

Et sitte pääkaupungilla ajele . Harva hesalainen edes omistaa autoa koska ei ole paikkoja missä säilyttää . Polkupyörä on hyvä vaihtoehto autoille , joita hesassa kulkee paljon , koska sillä ei juututa ruuhkaan .
Kyse on varmasti vain siitä, että on ryypiskelty illalla niin paljon, ettei olla aamulla autonajokunnossa ja siksi pitää alkaa kaivelemaan tunneleita kännipyöräilyä varten.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: sorkkis - 02.12.18 - klo:11:00
Idioottimaista laittaa 23 miljoonaa johonkin viherhörhöjen pyöräilytunneliin vain ökyilyä varten.

Et sitte pääkaupungilla ajele . Harva hesalainen edes omistaa autoa koska ei ole paikkoja missä säilyttää . Polkupyörä on hyvä vaihtoehto autoille , joita hesassa kulkee paljon , koska sillä ei juututa ruuhkaan .
Kyse on varmasti vain siitä, että on ryypiskelty illalla niin paljon, ettei olla aamulla autonajokunnossa ja siksi pitää alkaa kaivelemaan tunneleita kännipyöräilyä varten.

Pohjoisesta hesaan muuttaneilla on vakavia alkoholi ongelmia , he ovat kuitenkin sossunasiakkaita eivätkä näin ollen aiheuta ruuhkaa.
Otsikko: Vs: Maanteiden kunto sen kun rapistuu
Kirjoitti: carhu - 02.12.18 - klo:11:21
mikä lie nykyää lähtökynnyt tien aurauksessa?    tuolla 5 senttiä lunta ja auraa ei näkynny ajelemassa..          ja kaupuntin katut on kuulema kurjassa kunnossa ajella..

Harjaamalla täänvertaset lumet saa poikkee.

Juhannukseen mennessä net lähtee käsin koskematta,nuot lumet.



Niihä nuot lähtee; https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/artikkeli-1.231331

"Ja mehän ei ruikuteta", etelän "viisaat" niin tekee...ni......

Tietysti joskus tuo sääntö tekkee poikkeuksen. Vaan oisha tuossa tapauksessa  viellä ollu reilustikin sinne juhannukseen aikaa.