Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Waltteri - 27.10.18 - klo:20:47

Otsikko: Kaivurit
Kirjoitti: Waltteri - 27.10.18 - klo:20:47
Kysymys telakaivureiden varaosahinnoista: missä halvimmat ja kalleimmat jos puhutaan -00 -10 välisenä aikana tehdyistä koneista. Kokoluokka 20tn. Se jo tiedossa että Komatsu ihanan kallis ja Volvo taas edullisimmasta päästä..
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: Ärrpää - 27.10.18 - klo:21:10

 Volvon välilaakeri marmorilla kuus tonnia, myyjä oli kehunut, että tosi kestävä, ei oo tarvinnut niitä myydä, daetekilla kaks donaa...
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: RimaPoika - 27.10.18 - klo:22:10
Jonkun olen kuullut moittivan myös Cat ja NH orggis
Varaosahintoja,
Doosanin varaosat mielletään edullisiksi,
Hitachiin ja Kobelcoon ei kuulema tarvi niin
Ei kukaan tiiä.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: Agraaari - 27.10.18 - klo:23:36
tottakai Wihuri ottaa jat Cat mut omansa ottavaat jos ite os aa reereta jonkunverra ni kyl cat puomisto kestää tuabnoi
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: Agraaari - 27.10.18 - klo:23:42
tottakai Wihuri ottaa jat Cat mut omansa ottavaat jos ite os aa reereta jonkunverra ni kyl cat puomisto kestää tuabnoi
ehkä
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: härski 77 - 28.10.18 - klo:00:32
Jonkun olen kuullut moittivan myös Cat ja NH orggis
Varaosahintoja,
Doosanin varaosat mielletään edullisiksi,
Hitachiin ja Kobelcoon ei kuulema tarvi niin
Ei kukaan tiiä.

tere. fh 130.3 ollut 8vuotta ainut alkuperäisvaraosana  on ollut kääntömoottorin jalusta 900eur  muuten tarvikeosaa yms letkuja mm tiivisteet ja ketjut.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: +200 - 28.10.18 - klo:07:55
Komatsusta paukahti ajosta napa.Mistäs löytyy edullisin hy-dash,tai vastaava kopio? Onko koreaparts.ee tuttu?
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: ja101 - 28.10.18 - klo:08:00
Jonkun olen kuullut moittivan myös Cat ja NH orggis
Varaosahintoja,
Doosanin varaosat mielletään edullisiksi,
Hitachiin ja Kobelcoon ei kuulema tarvi niin
Ei kukaan tiiä.

tere. fh 130.3 ollut 8vuotta ainut alkuperäisvaraosana  on ollut kääntömoottorin jalusta 900eur  muuten tarvikeosaa yms letkuja mm tiivisteet ja ketjut.
Meillä vaihdettiin koko kääntömoottori vuosia sitten. Olikohan pari kolme tonnia. Alkoiko kääntö temppuilemaan? Meillä muistaakseni valui itsekseni. Ei tarkemmin etsitty vikaa vaan vaihdettiin tuo koko kääntömoottori. Tietäisi vain jatkoa ajatellen. Kiinnostaisi kyllä kovasti uusia konetta lyhytperäiseen malliin. Voisi olla tuollainen hitachi myynnissä. Aloittajan kysymys kyllä kiinnostaisi myös josko sitä uudempaa konetta ajattelisi.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: SamiT - 28.10.18 - klo:08:00
Komatsusta paukahti ajosta napa.Mistäs löytyy edullisin hy-dash,tai vastaava kopio? Onko koreaparts.ee tuttu?

Kysypä Terrapart Englannissa. Eivät myy tietääkseni yleensä kopioita vaan aitoja osia sopuhintaan.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: kylmis - 28.10.18 - klo:08:05
Komatsusta paukahti ajosta napa.Mistäs löytyy edullisin hy-dash,tai vastaava kopio? Onko koreaparts.ee tuttu?
Kaikesta huolimatta, kysy Rakennuskoneen Pirkkalan varaosista, mikä olisi edullisin vaihtoehto tuohon.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: ijasja2 - 28.10.18 - klo:08:28
Jonkun olen kuullut moittivan myös Cat ja NH orggis
Varaosahintoja,
Doosanin varaosat mielletään edullisiksi,
Hitachiin ja Kobelcoon ei kuulema tarvi niin
Ei kukaan tiiä.

tere. fh 130.3 ollut 8vuotta ainut alkuperäisvaraosana  on ollut kääntömoottorin jalusta 900eur  muuten tarvikeosaa yms letkuja mm tiivisteet ja ketjut.
Meillä vaihdettiin koko kääntömoottori vuosia sitten. Olikohan pari kolme tonnia. Alkoiko kääntö temppuilemaan? Meillä muistaakseni valui itsekseni. Ei tarkemmin etsitty vikaa vaan vaihdettiin tuo koko kääntömoottori. Tietäisi vain jatkoa ajatellen. Kiinnostaisi kyllä kovasti uusia konetta lyhytperäiseen malliin. Voisi olla tuollainen hitachi myynnissä. Aloittajan kysymys kyllä kiinnostaisi myös josko sitä uudempaa konetta ajattelisi.

Mulla toissa syksynä murtui kääntömoottorin laippa, se johon moottori pultataan kiinni. Heilui koko paketti laippoineen, onneksi satuin huomaamaan ku ahtaassa paikassa kuormaa tein. Teetin konepajalla uuden, mutta tulihan tuo hintoihinsa vaihdattaa, purkaa piti aika paljon ja siivota hitsausta varten. Kone FH150, mutta eiköhän rakenne suht sama. Lohduttavaa kuulla, että muillakin ongemia noilla nurkin :D

Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: ja101 - 28.10.18 - klo:09:17
Jonkun olen kuullut moittivan myös Cat ja NH orggis
Varaosahintoja,
Doosanin varaosat mielletään edullisiksi,
Hitachiin ja Kobelcoon ei kuulema tarvi niin
Ei kukaan tiiä.

tere. fh 130.3 ollut 8vuotta ainut alkuperäisvaraosana  on ollut kääntömoottorin jalusta 900eur  muuten tarvikeosaa yms letkuja mm tiivisteet ja ketjut.
Meillä vaihdettiin koko kääntömoottori vuosia sitten. Olikohan pari kolme tonnia. Alkoiko kääntö temppuilemaan? Meillä muistaakseni valui itsekseni. Ei tarkemmin etsitty vikaa vaan vaihdettiin tuo koko kääntömoottori. Tietäisi vain jatkoa ajatellen. Kiinnostaisi kyllä kovasti uusia konetta lyhytperäiseen malliin. Voisi olla tuollainen hitachi myynnissä. Aloittajan kysymys kyllä kiinnostaisi myös josko sitä uudempaa konetta ajattelisi.

Mulla toissa syksynä murtui kääntömoottorin laippa, se johon moottori pultataan kiinni. Heilui koko paketti laippoineen, onneksi satuin huomaamaan ku ahtaassa paikassa kuormaa tein. Teetin konepajalla uuden, mutta tulihan tuo hintoihinsa vaihdattaa, purkaa piti aika paljon ja siivota hitsausta varten. Kone FH150, mutta eiköhän rakenne suht sama. Lohduttavaa kuulla, että muillakin ongemia noilla nurkin :D
Eikös tuo ole tunnetusti hitachin heikoin kohta samoin kuin koko kääntöä on luonnehdittu voimattomaksi.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: klapikasa - 28.10.18 - klo:09:39
Kaikissa jotain. Pillarin mä kuulin yhdestä yleishuoltoliikeestä että ne ovat oma maailma ja osien saatavuus ja hinta kun wihuri välissä. Miten kobelkon huolto nykyään kun kesko ei ole siinä enää? Volvon huolto toimii, hinta sen mukainen. Daetekki tai mikä se nyt on, ainakin täällä olen kuullut osaavista ihmisistä. Komatsun varaosa ja huolto, ai mikä kone se on? En ole ikinä kuulukaan? Täytyis tutustua lähemmin.

Joku näistä isoista brändeistä, niin harakiriosien saatavuus taattua. Onko vielä esm, hitachi ja daevoossa ne oudot laippaliitokset jolla ei joka hydraulikakaupasta löydy?
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: Trivia - 30.10.18 - klo:12:33
Varaosia kuten laakereita ja moottoreita saa edullisesti kiinasta. Esim. 12 tonnisen hitachin kääntölaakeri eli tuttavallisemmin slew bearing kiinasta helsinkiin 1500 euroa. Ajomoottori pienempään koneeseen tonnin. Kestänyt toistaiseksi 500 tuntia moitteetta.

Vaikka pitäisi lopulta tuplasti tiheämmin vaihtaa, niin maksaa hintaerolla alkuperäiseen aika monet vaihtotyöt vaikka vieraalla teettäisi.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: SamiT - 30.10.18 - klo:17:56
Hakusessa 19-vuotiaan 5,5tn Deawon korvaajaksi n. 5-10 vuotta vanha 8-9tn kone ja voi olla että valinta osuu Doosaniin, siihen saa osia kotimaasta ja maailmalta vaikka Esoon baarin tietotoimiston mukaan ihan p*skoja koneita. Edellinen "isompi kone" oli Volso ECR88 mutta ohjaamon tuuletus oli kurja kun oli vain sisäkierto lämmitykselle ja ilmastoinnille, aja siinä sitten vesisateessa kun joku ikkuna on oltava auki että ilma edes hiukan vaihtuisi. Ei uskoisi että Volvon koneesta tuommoinenkin suunnittelun kukkanen löytyy vai oliko joku Englannin erikoishalpisversio kyseessä?
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: Varjo79 - 30.10.18 - klo:20:42
Hakusessa 19-vuotiaan 5,5tn Deawon korvaajaksi n. 5-10 vuotta vanha 8-9tn kone ja voi olla että valinta osuu Doosaniin, siihen saa osia kotimaasta ja maailmalta vaikka Esoon baarin tietotoimiston mukaan ihan p*skoja koneita. Edellinen "isompi kone" oli Volso ECR88 mutta ohjaamon tuuletus oli kurja kun oli vain sisäkierto lämmitykselle ja ilmastoinnille, aja siinä sitten vesisateessa kun joku ikkuna on oltava auki että ilma edes hiukan vaihtuisi. Ei uskoisi että Volvon koneesta tuommoinenkin suunnittelun kukkanen löytyy vai oliko joku Englannin erikoishalpisversio kyseessä?

Pienet toosanit on mielestäni hyviä käteen. Hytti toki aika pieni isolle äijälle mutta hallinta jees.

Vulvan ihmeistä muuten huomio se puomin tyvitaitto hässäkän rakenne lapsellinen. Siis hentonen versus esim cobelco tai vaikka hyihatsi.

Isommat volvot kait ihan hyviä kyllä. Puomin liikeradoista en tiedä kun tottunu että kauhan saa vaikka hytin katolle ni mahtuu pyörähtään ja nosto korkeus ei aina tökkää.
Vaikka onkin normaalia pidempi stigi.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: klapikasa - 31.10.18 - klo:11:19
Mulla nyt D sarjan kasiparin, siinä on raitis ilma puhallin silleen että ottaa ulkoa ilmaa. Ja kylmäkone paljon tehokkaampi kun edellinen.

Pikkupillareiissa etuikkunan saa raotettu silleen että tuulettua  vesisateessa. Kertapyyhkäisy kaivuuvivusta on tosi hyödyllinen.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: SamiT - 31.10.18 - klo:19:32
Mulla nyt D sarjan kasiparin, siinä on raitis ilma puhallin silleen että ottaa ulkoa ilmaa. Ja kylmäkone paljon tehokkaampi kun edellinen.

Pikkupillareiissa etuikkunan saa raotettu silleen että tuulettua  vesisateessa. Kertapyyhkäisy kaivuuvivusta on tosi hyödyllinen.

Olisi siinä 88plus mallissakin lämpö- ja kylmätehot kohtuudella piisanneet mutta kun ei ulkoilmaa. Onkohan tullut vasta D-sarjaan raitisilman otto vai oliko tuo mun englannintuonti joku ihmeen halpisversio pelkällä sisäkierrolla? Että yksi pieni asia voikin pilata muuten ihan hyvän koneen.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: klapikasa - 31.10.18 - klo:21:12
Vm 08 plussassa oli pelkkä sisäkierto. Tää uus, siinä oven takana on raitis ilmanotto. En tiedä koska se on muuttuu, d sarjan, vai tietty vm?

Se suodattimen ja ilmanotto vanhassa aika hölmö kun se on lattialla, se imee suodatin tukkoon aika nopeasti, kun lattialla aina pölyä
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: SamiT - 31.10.18 - klo:21:20
Vm 08 plussassa oli pelkkä sisäkierto. Tää uus, siinä oven takana on raitis ilmanotto. En tiedä koska se on muuttuu, d sarjan, vai tietty vm?

Se suodattimen ja ilmanotto vanhassa aika hölmö kun se on lattialla, se imee suodatin tukkoon aika nopeasti, kun lattialla aina pölyä

-08 oli mun kone myös. Uskomattoman susi systeemi ollakseen Volvossa.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: Mopomies - 01.11.18 - klo:10:25
Mites tuollaiset Kiinan koneet? Jos ne ovat rakennettu alibaba ja ebay osista, niin luulisi korjaamisenkin olevan halpaa ja helppoa, kun ei ole OEM osia.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: SamiT - 02.11.18 - klo:06:23
Mites tuollaiset Kiinan koneet? Jos ne ovat rakennettu alibaba ja ebay osista, niin luulisi korjaamisenkin olevan halpaa ja helppoa, kun ei ole OEM osia.

Työkonekorjaamo ei oikein suositellut ostamaan käytettynä kiinankonetta urakkahommiin, vikoja on ja osat ovat saatavilla mutta toimitusaika pitkä. Suositteli ennemmin vanhempia koneita korealaismerkeiltä kun ovat koneina parempia tekniseltä laadultaan ja hyvä ja nopea osasaatavuus vian osuessa.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: BACKSPACE - 02.11.18 - klo:07:34
Jos on varaa ostaa kaivinkone leluksi, niin mitä väliä sillä on jos joku nippa maksaa sit joskus jotain
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: SamiT - 03.11.18 - klo:19:12
Entäs 8tn luokan JCB:t? Olisi semmoista tarjolla myös.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: klapikasa - 03.11.18 - klo:21:21
En ole kaivanu semmosella, mutta hytti tilavempi ja etulasin yläpalkki ylempänä kun volvossa.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: SamiT - 04.11.18 - klo:07:30
En ole kaivanu semmosella, mutta hytti tilavempi ja etulasin yläpalkki ylempänä kun volvossa.

Pikakokeilulla JCB on tosi nopealiikkeinen, paperilla hiukan pienempi ulottuvuus kuin Volvossa pitkällä kaivuuvarrella ja vähän pienemmät kaivuuvoimat, tilava ohjaamo. Erittäin hyvä näkyvyys ympäri koneen hytistä. Tosin niin on Volvossakin, Eurocomach 850SB:tä kokeiltu myös, erinomaisen tarkka hydrauliikka muuten mutta kääntö äkkinäinen, mutta ei kaikkein paras ajoasento ja näkyvyys ulos myös hieman rajallinen oikealle ja takasektoriin, sisäkiertilämmitys/ilmastointi siinäkin.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: klapikasa - 04.11.18 - klo:09:20
Vuokralla oli joku 8-10t pillari, uudehko. Oli kertakaikiaan tosi huono näkyvyys oikealle ja taakse. Ja se vasen a pilari paksuhko. Kameraoita siellä oli, mutta ei ne korvaa havaitavuus kuinka lähellä on.

Muistaakseni bobarin hytti on kanssa aika tilava tässä kokluokassa.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: Varjo79 - 04.11.18 - klo:17:11
Joo kamerat juu en oikeen ole hirveen ihastunu niistä.
Toki kait niistä jotain näkee UUTENA😕
Vanhemmiten paskana ovat ja kalliinpuoleisia
ylläpitää
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: kylmis - 04.11.18 - klo:18:15
Yksi kamera taakse ja kyllä se tietyissä tilanteissa on ihan hyvä apuväline.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: Varjo79 - 04.11.18 - klo:18:46
Yksi kamera taakse ja kyllä se tietyissä tilanteissa on ihan hyvä apuväline.
Onse mutta opettelua vaatii vahdata sitä näyttöö ja kauhaa yms yhtäaikaa.
Kun ainaki minusta tuntuu että etäisyyden oikee hahmotus on hankalaa näytöstä.
Ja kaikki loistavat näytöt tälläin pimeillä ainaki häirittee hytissä.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: TomppaH - 04.11.18 - klo:19:38
Yksi kamera taakse ja kyllä se tietyissä tilanteissa on ihan hyvä apuväline.
Onse mutta opettelua vaatii vahdata sitä näyttöö ja kauhaa yms yhtäaikaa.
Kun ainaki minusta tuntuu että etäisyyden oikee hahmotus on hankalaa näytöstä.
Ja kaikki loistavat näytöt tälläin pimeillä ainaki häirittee hytissä.

No juu mulle tuli juur uusi kone missä on se tamtronin kosketusnäyttövaaka eikä se tahdo himmeimmilläänkään olla riittävän himmee ettei sitä yläpuolella olevaa kameran näyttöä häiritsis. Aattelin että täytyy siirtää se kameran näyttö siihen aurinkolipan tilalle ja kattoa paranisisko se. Ja vähän ledipaneelia katolle ja perpunttiin ja siihen etuperän päälle että näkee paremmin ku harrastevehkeillä. Ku tuolla niihin harrasteiziin on tarkotus kumminkin ne rahat tienata.
Otsikko: Vs: Kaivurit
Kirjoitti: Trivia - 08.11.18 - klo:13:11
Yksi kamera taakse ja kyllä se tietyissä tilanteissa on ihan hyvä apuväline.
Onse mutta opettelua vaatii vahdata sitä näyttöö ja kauhaa yms yhtäaikaa.
Kun ainaki minusta tuntuu että etäisyyden oikee hahmotus on hankalaa näytöstä.
Ja kaikki loistavat näytöt tälläin pimeillä ainaki häirittee hytissä.

No juu mulle tuli juur uusi kone missä on se tamtronin kosketusnäyttövaaka eikä se tahdo himmeimmilläänkään olla riittävän himmee ettei sitä yläpuolella olevaa kameran näyttöä häiritsis. Aattelin että täytyy siirtää se kameran näyttö siihen aurinkolipan tilalle ja kattoa paranisisko se. Ja vähän ledipaneelia katolle ja perpunttiin ja siihen etuperän päälle että näkee paremmin ku harrastevehkeillä. Ku tuolla niihin harrasteiziin on tarkotus kumminkin ne rahat tienata.

Himmen- eli tummennuskalvo :)