Agronet

Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: sirkussonni - 24.02.09 - klo:11:57

Otsikko: Valion uusi logo
Kirjoitti: sirkussonni - 24.02.09 - klo:11:57
Oliko nyt ihan pakko taas tämäkin juuri nyt tässä taloustilanteessa tehdä. Ei se ihan pieni ole kustannus tuostakaan logosta. Tietysti se onkin niinpäin, että kun on tullut tilattua jostakin mainostoimistosta tuollainen logo aiemmin, on se sitten tuottajien kukkarolla pakko maksattaa. Sattuipa juuri sopivasti "maaliskuun alusta".

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/fi_FI/etusivu/

Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: apemies - 24.02.09 - klo:13:32
***Tämä on tyyppillistä nousukauden jälkimaininkejä. Muutaman viime vuoden aikana markkinat ovat olleet kuumat ja rahaa on tullut Valiolle ovista ja ikkunoista. Nyt pitäisi kuitenkin osata elää hetkessä ja siirtää tälläiset projektit eteenpäin. Rahaa palaa sikana kun logo viedään läpi firman kuljetuskalustoon saakka.

Nyt kannattais panostaa nuokin rahat kotimaisuus-mainontaan. Saatais tuon hurrimaidon maihinnousua edes vähän jarrutettua.

Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: emo-heikki - 24.02.09 - klo:14:19
Kyse on brändin rakentamisesta, ei teidän kannata ottaa kantaa asiaan, kun ette tajua siitä hevonhelevettiä ....
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: independent - 24.02.09 - klo:15:46
Logo on tehty edullisesti omana työnä Valiolla . :D
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: apemies - 24.02.09 - klo:16:08
Kyse on brändin rakentamisesta, ei teidän kannata ottaa kantaa asiaan, kun ette tajua siitä hevonhelevettiä ....

***aina enempi mitä emo-heikki siitä ja maidontuotannosta yleensä..
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Punainen Parooni - 24.02.09 - klo:16:17
Homo heikki nyt ei maidosta mitään käsitä.tissiviaroolla ollu jo 5 vuotta.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: emo-heikki - 24.02.09 - klo:16:40
Homo heikki nyt ei maidosta mitään käsitä.tissiviaroolla ollu jo 5 vuotta.

Kyse oli logosta ja brändin rakentamisesta ...
Keskity sinä vaan siihen maitoon, kun et muusta ymmärrä.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: sirkussonni - 24.02.09 - klo:18:06
No kyllä mää hiukan ymmärrän tästä brändäämisestä. Se oli LSO:llakin siellä yks hyvä ja kallis brändäys, siitä vaan julkkiskokki tekemään hyvää tuottajain selkänahasta. Yhtään ei ajatella sitä toista puolta siitä firmasta, eli omistajien suhtautumista varojen käyttöön samaan aikaan kun tilityshintaa alkutuotantoon lasketaan. En sinänsä yhtään ihmettele heitä, jotka ovat paperit allekirjoittanut siirtyvänsä Hämeenlinnan tuottajiksi juurikin 1.03.2009.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: sorkkahessu - 24.02.09 - klo:18:17
No kyllä mää hiukan ymmärrän tästä brändäämisestä. Se oli LSO:llakin siellä yks hyvä ja kallis brändäys, siitä vaan julkkiskokki tekemään hyvää tuottajain selkänahasta. Yhtään ei ajatella sitä toista puolta siitä firmasta, eli omistajien suhtautumista varojen käyttöön samaan aikaan kun tilityshintaa alkutuotantoon lasketaan. En sinänsä yhtään ihmettele heitä, jotka ovat paperit allekirjoittanut siirtyvänsä Hämeenlinnan tuottajiksi juurikin 1.03.2009.

Ai nyt ollaan sinne menossa , osa Hämeenlinnalaisista olis kuulemma Tuottajain-Maitoon menossa . Huhuja varmaan .

Harmillinen tilanne kumminkin
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: milkboi - 24.02.09 - klo:18:30
Kyse on brändin rakentamisesta, ei teidän kannata ottaa kantaa asiaan, kun ette tajua siitä hevonhelevettiä ....
markkinapäiviltä lasten piirustuskilpailun satoa ;D
Logo on tehty edullisesti omana työnä Valiolla . :D
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: kantola - 24.02.09 - klo:20:28
Kyä tuo paree on ku edellinen sekasotku.
Passaa Valion herrojen kabineteissaan rakentaa Brandyllä keskivartaloaan.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: emo-heikki - 24.02.09 - klo:23:06
Kyse on brändin rakentamisesta, ei teidän kannata ottaa kantaa asiaan, kun ette tajua siitä hevonhelevettiä ....
markkinapäiviltä lasten piirustuskilpailun satoa ;D
Logo on tehty edullisesti omana työnä Valiolla . :D

No se nyt on sama, vaikka logona olisi hämähäkki väärinpäin ....
Tuttu brändi uppaa jopa paremmin kansaan.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Menneisyydenkaipuu - 24.02.09 - klo:23:51
***Tämä on tyyppillistä nousukauden jälkimaininkejä. Muutaman viime vuoden aikana markkinat ovat olleet kuumat ja rahaa on tullut Valiolle ovista ja ikkunoista. Nyt pitäisi kuitenkin osata elää hetkessä ja siirtää tälläiset projektit eteenpäin. Rahaa palaa sikana kun logo viedään läpi firman kuljetuskalustoon saakka.

Nyt kannattais panostaa nuokin rahat kotimaisuus-mainontaan. Saatais tuon hurrimaidon maihinnousua edes vähän jarrutettua.




Apemies on hivenen markkinoinnista pihalla...  ;D ;D


Mihin nuo on sitten panostusta ellei kotimaisuuden mainontaan? Brändi on se jolla myydään jos hinnalla ei pystytä sitä tekemään.

Vuosia sitten Arla painui ihmisten mieliin pienillä lehmillä ja nimen toistolla. Valiolla logo on yrityksen tärkein myyjä ja logon näkeminen täytyy saada ihmisessä aikaan mielikuvia, myyviä sellaisia, vieläpä tuttuja ja turvallisia.


Vai olisiko apemiehen mielestä parempi jos vaihdetaan logoksi kirkkovene? Ja Arlalle kannaksen toiselta puolen..  ;D ;D
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: apemies - 25.02.09 - klo:08:00
***Tämä on tyyppillistä nousukauden jälkimaininkejä. Muutaman viime vuoden aikana markkinat ovat olleet kuumat ja rahaa on tullut Valiolle ovista ja ikkunoista. Nyt pitäisi kuitenkin osata elää hetkessä ja siirtää tälläiset projektit eteenpäin. Rahaa palaa sikana kun logo viedään läpi firman kuljetuskalustoon saakka.

Nyt kannattais panostaa nuokin rahat kotimaisuus-mainontaan. Saatais tuon hurrimaidon maihinnousua edes vähän jarrutettua.




Apemies on hivenen markkinoinnista pihalla...  ;D ;D


Mihin nuo on sitten panostusta ellei kotimaisuuden mainontaan? Brändi on se jolla myydään jos hinnalla ei pystytä sitä tekemään.

Vuosia sitten Arla painui ihmisten mieliin pienillä lehmillä ja nimen toistolla. Valiolla logo on yrityksen tärkein myyjä ja logon näkeminen täytyy saada ihmisessä aikaan mielikuvia, myyviä sellaisia, vieläpä tuttuja ja turvallisia.


Vai olisiko apemiehen mielestä parempi jos vaihdetaan logoksi kirkkovene? Ja Arlalle kannaksen toiselta puolen..  ;D ;D

***Pihalla tai sisällä, yksi lysti. Mielipiteen vapaus kai sallitaan...

Tottakai tajuan brändin tärkeyden, sen verta olen markkinointia opiskellut/niissä tehtävissä työskennellyt. Enkä ole brändin tärkeyttä kyseenalaistanut. Juuri korkean brändin ansiosta Valio on menestynyt niin koti- kuin ulkomarkkinoilla. Samaa brändin vahvistamista on ehdottamani kotimaisuus-markkinointi.

Valion brändin on niin vahva ettei se olisi mielestäni tarvinnut logo-muutoksia keskellä syvintä lamaa. Tutkimusten mukaan Valio on yksi Suomen tunnetuimmista brändeistä ja sitä voitaisiin vahvistaa ilman uutta logoakin.

Satun vain tietämään millainen homma on viedä uusi logo läpi koko yrityksen, esitteiden, mainosmateriaalien, käyntikorttien, lomakkeiden, kirjekuorten, autoteippausten, jne jne..

Todettakoon vielä (ennenkuin joku ehtii viisastelemaan) ettei tää ole missään nimessä sellainen kustannus joka vaikuttaisi maidon hintaan. Osoittaa vain mielestäni lievää tilannetajun puutetta.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Menneisyydenkaipuu - 25.02.09 - klo:16:30
***Tämä on tyyppillistä nousukauden jälkimaininkejä. Muutaman viime vuoden aikana markkinat ovat olleet kuumat ja rahaa on tullut Valiolle ovista ja ikkunoista. Nyt pitäisi kuitenkin osata elää hetkessä ja siirtää tälläiset projektit eteenpäin. Rahaa palaa sikana kun logo viedään läpi firman kuljetuskalustoon saakka.

Nyt kannattais panostaa nuokin rahat kotimaisuus-mainontaan. Saatais tuon hurrimaidon maihinnousua edes vähän jarrutettua.




Apemies on hivenen markkinoinnista pihalla...  ;D ;D


Mihin nuo on sitten panostusta ellei kotimaisuuden mainontaan? Brändi on se jolla myydään jos hinnalla ei pystytä sitä tekemään.

Vuosia sitten Arla painui ihmisten mieliin pienillä lehmillä ja nimen toistolla. Valiolla logo on yrityksen tärkein myyjä ja logon näkeminen täytyy saada ihmisessä aikaan mielikuvia, myyviä sellaisia, vieläpä tuttuja ja turvallisia.


Vai olisiko apemiehen mielestä parempi jos vaihdetaan logoksi kirkkovene? Ja Arlalle kannaksen toiselta puolen..  ;D ;D

***Pihalla tai sisällä, yksi lysti. Mielipiteen vapaus kai sallitaan...

Tottakai tajuan brändin tärkeyden, sen verta olen markkinointia opiskellut/niissä tehtävissä työskennellyt. Enkä ole brändin tärkeyttä kyseenalaistanut. Juuri korkean brändin ansiosta Valio on menestynyt niin koti- kuin ulkomarkkinoilla. Samaa brändin vahvistamista on ehdottamani kotimaisuus-markkinointi.

Valion brändin on niin vahva ettei se olisi mielestäni tarvinnut logo-muutoksia keskellä syvintä lamaa. Tutkimusten mukaan Valio on yksi Suomen tunnetuimmista brändeistä ja sitä voitaisiin vahvistaa ilman uutta logoakin.

Satun vain tietämään millainen homma on viedä uusi logo läpi koko yrityksen, esitteiden, mainosmateriaalien, käyntikorttien, lomakkeiden, kirjekuorten, autoteippausten, jne jne..

Todettakoon vielä (ennenkuin joku ehtii viisastelemaan) ettei tää ole missään nimessä sellainen kustannus joka vaikuttaisi maidon hintaan. Osoittaa vain mielestäni lievää tilannetajun puutetta.


Onko brändin luominen samanlaista humpuukia kuin luomumaidon ja -tuotteiden markkinoiminen?  ;D ;D Pieni marginaali jonka takia uhrataan tuotannon jatkuvuutta?

Eikö tilannetajun puutetta osoittaisi ennemmin se että jatketaan vanhaan malliin, ts. pidetään mulkun päästä kiinni ettei lorahda väärällä hetkellä housuun?  ;D Nykyisessä tilanteessa kun Arla on rynnistämässä Suomea kohti, on varsin tärkeää että saadaan Valiolle kotimarkkinoilla vähintään yhtä kova meteli. Kotimaisuuden markkinoinnin taantuman aikana hoitaa muut sektorit jolloin oman merkin korostamiseen voidaan panostaa enemmän. Miksi elintarvikesektorin tulisi tällaisena aikana jatkuvasti toistaa kotimaisuuden merkitystä? Jatkuva toisto saa aikaan kipukynnyksen ylittäessään jopa vastenmielisyyden tunteen kuluttajassa.


Vai kiistääkö apemies tosiasian että panostamalla kotimaisuuden markkinointiin, markkinoitaisiin samalla myös Arla Ingmannin Kuusamossa valmistettua juustoa?

Josko vain jatkettaisiin uuden logon lanseerausta?  ;)
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: apemies - 25.02.09 - klo:17:49


Vai kiistääkö apemies tosiasian että panostamalla kotimaisuuden markkinointiin, markkinoitaisiin samalla myös Arla Ingmannin Kuusamossa valmistettua juustoa?


***Kiistää. Laadukas brändi Valio lähtee suomalaisesta maidontuotannosta. Arla taas on ruottalaas/tanskalaanen brändi, joka mielletään ulkomaalaiseksi, oli tuotteet sitten tehty ihan missä tahansa.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Imme - 25.02.09 - klo:18:46
Valion omistajana olen huolissaan rahan haaskuusta, tähän tuhrataan 2-5 milj.

Nyt olis tuiki tärkeää että uuden logon, joka ei ole helppo ja selkeä, markkinointi tehdään erillään kotimaisuusteemasta. Näiden yhdistäminen olisi surkeaa ja junttimaista.   :P :-\ :-X :-[ ;D
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: JuhaPekka - 25.02.09 - klo:19:42
mulle olis kyllä välttäny se vanha 70-luvulla ollut tunnus...mikäs separattorin kansikos se oli.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Menneisyydenkaipuu - 25.02.09 - klo:20:17


Vai kiistääkö apemies tosiasian että panostamalla kotimaisuuden markkinointiin, markkinoitaisiin samalla myös Arla Ingmannin Kuusamossa valmistettua juustoa?


***Kiistää. Laadukas brändi Valio lähtee suomalaisesta maidontuotannosta. Arla taas on ruottalaas/tanskalaanen brändi, joka mielletään ulkomaalaiseksi, oli tuotteet sitten tehty ihan missä tahansa.


Eipä mielletä kauaa. Ellet yhtään ole kiinnittänyt mainontaan huomiota, markkinoi Arla kovaan ääneen Kuusamossa tehtyä juustoa, yllättäen teemalla kotimainen. Kuluttamalla Valion omistajien rahaa kotimaisuuden mainostamiseen, mainostetaan juurikin myös muiden valmistajien kotimaassamme tehtyjä tuotteita. Jos kuluttajalla on valittavana kaksi kotimaista tuotetta, tapahtuu valinta täysin hinnan perusteella, ellei hänen mielessään luotettava brändi aja hinnan ohi.

Markkinoisiko apemies myös Valion Vanilla-tuotesarjan tiettyjä sortimentteja teemalla kotimainen?

Toisekseen miten apemiehen mielestä käy suomalaisen maidontuotannon "laadulle" kuluttajien mielissä jos joka toinen päivä uutisissa kuullaan miten missäkin päin Suomea on uinut nautoja puolenmetrin paskakerroksessa ja nälkiintynyt? Tässä tapauksessa riippumatta kelle meijerille suomalainen "laatumaitotila" tuottaa. Brändin merkitys on enemmän kuin teema kotimaisuus.


Brändillähän robojakin myydään.  ;D ;D
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Arska - 25.02.09 - klo:21:26


Vai kiistääkö apemies tosiasian että panostamalla kotimaisuuden markkinointiin, markkinoitaisiin samalla myös Arla Ingmannin Kuusamossa valmistettua juustoa?


***Kiistää. Laadukas brändi Valio lähtee suomalaisesta maidontuotannosta. Arla taas on ruottalaas/tanskalaanen brändi, joka mielletään ulkomaalaiseksi, oli tuotteet sitten tehty ihan missä tahansa.



Eipä mielletä kauaa. Ellet yhtään ole kiinnittänyt mainontaan huomiota, markkinoi Arla kovaan ääneen Kuusamossa tehtyä juustoa, yllättäen teemalla kotimainen. Kuluttamalla Valion omistajien rahaa kotimaisuuden mainostamiseen, mainostetaan juurikin myös muiden valmistajien kotimaassamme tehtyjä tuotteita. Jos kuluttajalla on valittavana kaksi kotimaista tuotetta, tapahtuu valinta täysin hinnan perusteella, ellei hänen mielessään luotettava brändi aja hinnan ohi.

Markkinoisiko apemies myös Valion Vanilla-tuotesarjan tiettyjä sortimentteja teemalla kotimainen?

Toisekseen miten apemiehen mielestä käy suomalaisen maidontuotannon "laadulle" kuluttajien mielissä jos joka toinen päivä uutisissa kuullaan miten missäkin päin Suomea on uinut nautoja puolenmetrin paskakerroksessa ja nälkiintynyt? Tässä tapauksessa riippumatta kelle meijerille suomalainen "laatumaitotila" tuottaa. Brändin merkitys on enemmän kuin teema kotimaisuus.


Brändillähän robojakin myydään.  ;D ;D


Eiköhän sitä brändiä, tuotekuvaa yms suunnata nimenomaan 5 000 000 kuluttajalle, ei 12 000 tuottajalle. Tai suunnataan tietty molemmille.

Joka tapauksessa paremman ja uudistuneen, ennenkin tunnetun brändin vahvistuminen, uskon että siitä hyötyy kaikki - paitsi Valion kilpailijat. Valio mielletään kotimaiseksi. Todennäköisesti uusi logo ja pakkauksen ilme myy myös ulkomarkkinoilla paremmin kuin aikaisempi sinetti.

Ei tämä ainakaan huono juttu ole.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Arik - 26.02.09 - klo:10:07
Se logo on kehitetty jo aikoja sitten.. Ja tulee pikku hiljaa käyttöön.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: henriksson - 26.02.09 - klo:10:42
Valion omistajana olen huolissaan rahan haaskuusta, tähän tuhrataan 2-5 milj.

Nyt olis tuiki tärkeää että uuden logon, joka ei ole helppo ja selkeä, markkinointi tehdään erillään kotimaisuusteemasta. Näiden yhdistäminen olisi surkeaa ja junttimaista.   :P :-\ :-X :-[ ;D
Edellinen brändimuutos maksoi 25 miljoonaa markkaa Valiolle. Nyt maksaa saman verran euroja.
Mihin katosi paimenpoika? Keskilännen suuri meijeriosuuskunta Land O'Lakes myy voita Indian Maiden-logolla, joka on ollut käytössä jo intiaanisodista lähtien. Miksei Valio luota vanhaan. Toisaalta eläkemiehiähän Valion hallituksen jäsenetkin ovat.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Adam Smith - 26.02.09 - klo:20:20
Nyt olis tuiki tärkeää että uuden logon, joka ei ole helppo ja selkeä, markkinointi tehdään erillään kotimaisuusteemasta. Näiden yhdistäminen olisi surkeaa ja junttimaista.   :P :-\ :-X :-[ ;D

Ja jätetään se kotimaisuudella ratsastaminen Arlalle? Sehän EI ole junttimaista??


***Kiistää. Laadukas brändi Valio lähtee suomalaisesta maidontuotannosta. Arla taas on ruottalaas/tanskalaanen brändi, joka mielletään ulkomaalaiseksi, oli tuotteet sitten tehty ihan missä tahansa.
Mkaipuu tuossa jotain asiasta mainitsi. Pitäisi olla jokin läpinäkyvämpi systeemi tuohon raaka-aineeseen, eikä vaan "kaikki on NIIN eettistä kun on suomalaista" vesitystä.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: apemies - 28.02.09 - klo:08:12
Kotimaisuus brändääjä huomasi itsekin olevansa väärässä ja hiljeni. :D

***Jos nyt mua tarkoitat, niin ei vain ole tullut sellaisia vastaväitteitä, joihin olisi pitänyt vastata.

Kuten tuolla aiemmin kirjotin, niin ei mulla ole mitään uutta logoa vastaan. Kyse on vain ajoituksesta. Tämä on selvästi sellainen päätös, joka on tehty viime vuoden puolella eli silloin kun bisnes kukoisti. Infra muuttui loppuvuoden aikana sen verta rajusti, että toivoisin joidenkin päätösten uudelleen arviointia lähinnä aikataulutusten kannalta.

Lainaus Maito ja me-lehden pääkirjoituksesta "Suomalaisesta, laadultaan EU:n parhaasta parhaasta maidosta jalostustuu valiolaisten työllä ja taidolla maukkaita, turvallisia maitovalmisteita ja lisäarvotuotteita, joiden terveysvaikutukset ovat kysyttyjä muuallakin....Purkillinen Valio maitoa on viimeisen pisaraan asti suomalaista."

Tämän brändin vahvistamiseen olisin itse käyttänyt vähäiset pahimman notkahduksen markkinointivarat. Läpinäkyvyyden parantaminen, kuten adam mainitsi, on juuri tätä. Valio oli hyvällä tiellä viime vuonna tässä suhteessa tilaesimerkein...

Uuden logon aika olisi sitten seuraavan nousukauden alettua.

Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Vastaranta - 28.02.09 - klo:10:23
Pitäisi olla jokin läpinäkyvämpi systeemi tuohon raaka-aineeseen, eikä vaan "kaikki on NIIN eettistä kun on suomalaista" vesitystä.

Niin pitäisi. Ensimmäinen edellytys on tietysti, että kaikki lenkit kestävät päivänvalon...Voisikohan joskus tulevaisuudessa olla "GMO-vapaa maito" myyntivaltti ja olisikohan sellaista edes mahdollista tuottaa?
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: apilas - 28.02.09 - klo:10:36
niin tuomas sitähän tuotetaan koko ajan ja myös ilman posilacakia
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: apemies - 03.03.09 - klo:09:15
Valion uusi mainoskampanja

"Tästä tunnistat suomalaisen maidon.

Mikään ei maistu niin hyvältä kuin raikas ja puhdas suomalainen maito. Valion on suomalainen yritys, jonka omistaa 10 000 maidontuottajaa. Valitsemalla kaupasta kotimaisen maidon turvaat suomalaisen maidontuottajien työn ja pidät osaltasi huolta siitä, että nautimme jatkossakin Euroopan puhtaimpia maitotuotteita"

 ;)
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Heino Leino - 03.03.09 - klo:09:22
10 000... montako maijjontuottajaa Suomessa kaikkiaan on?
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Juba - 03.03.09 - klo:15:12
Hittojako työ siitä logosta meuhkaatte,piirtäkööt vaikka ..itun siihen.
Enemmänki meikäläinen on huolissaan tuosta hintakehityksestä,tuntuu meinaan ihan oikeesti siltä että ....ai miltä että   HOHHOIJAA! :P
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: MF 4000 - 03.03.09 - klo:20:56
Tuottajat maksaa 10% maidon hinnan alennuksella tuon logon uusimisen,näin se tosiasiassa menee.Ei ole halpaa joka paikkaan vaihtaa tuota liikemerkkiä.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Juba - 04.03.09 - klo:18:10
Tuottajat maksaa 10% maidon hinnan alennuksella tuon logon uusimisen,näin se tosiasiassa menee.Ei ole halpaa joka paikkaan vaihtaa tuota liikemerkkiä.
No voi paska jos nuin on!Oisvat pyytäneet minua piirtään,oisin tehny sen ilmatteeks meinaan kokemusta on (siis ilimasen työn teosta):P
Otsikko: Apemiehelle brändistä
Kirjoitti: Menneisyydenkaipuu - 12.03.09 - klo:13:52
Suora lainaus Iltalehden uutisesta:


"- Näyttää siltä, että asiakkaat arvostavat kotimaista. Kesään mennessä päätämme, jääkö ruotsalainen maito valikoimiin, mutta varmasti pärjäämme ilmankin. Valion brändi kotimaisena tuotteena on niin vahva, Helsinkiläisen Kontumarketin kauppias Esa Kiiskinen sanoo Kauppalehdessä. "



Vieläkö apemies on sitä mieltä että logon vaihto on vain amatöörien puuhastelua ja brändin rakentaminen omistajien rahojen tuhlausta? Kotimaisuutta sitä paukuttaa pitää...  ;D ;D

Onhan se hämeenlinnan osuusmeijerikin kotimainen..  ;D ;D
Otsikko: Vs: Apemiehelle brändistä
Kirjoitti: apemies - 12.03.09 - klo:14:45
Vieläkö apemies on sitä mieltä että logon vaihto on vain amatöörien puuhastelua ja brändin rakentaminen omistajien rahojen tuhlausta? Kotimaisuutta sitä paukuttaa pitää...  ;D ;D

***Vai huomasi Mkaipuu olevansa väärässä. Artikkelissa todetaan nimeomaan, että Valion brändi mieletään kotimaiseksi, kuten olen yrittänyt sulle selittää. Eli Valio kotimainen, Arla ulkomainen.

Lainaus "Valion brändi kotimaisena tuotteena on niin vahva, Helsinkiläisen Kontumarketin kauppias Esa Kiiskinen sanoo Kauppalehdessä"

En ole missään vaiheessa esittänyt etteikö brändin rakentaminen olisi kannattavaa. Olisin vain vahvistanut juurit tätä Valion kotimaisuusbrändiä nyt ja vaihtanut logon seuraavan nousukauden alussa.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Heino Leino - 12.03.09 - klo:14:59
tuo uus loko on vähä ku lehemämpaska
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: Imme - 11.04.10 - klo:12:04
Valion uusi mainoskampanja

"Tästä tunnistat suomalaisen maidon.

Mikään ei maistu niin hyvältä kuin raikas ja puhdas suomalainen maito. Valion on suomalainen yritys, jonka omistaa 10 000 maidontuottajaa. Valitsemalla kaupasta kotimaisen maidon turvaat suomalaisen maidontuottajien työn ja pidät osaltasi huolta siitä, että nautimme jatkossakin Euroopan puhtaimpia maitotuotteita"

 ;)

Tämän teemaiset männävuosien kampanjat olivat  kaupalle kuin että ettehän tuo maitoa ette?  Kuin kieltämällä kiihotusta.
Otsikko: Vs: Valion uusi logo
Kirjoitti: merjukka - 11.04.10 - klo:16:39
Mitähän ne tästäkin valittaa, kun itse tuottajat ovat tämän kerran päättäneet ;)