Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Eemeli - 20.11.17 - klo:15:07
-
Sitten sitä oikeaa lähimaitoa tuoreena helsinkiläisille.
-
Kirovets-Belarus-piim-paskaa. Ei kiitos!
Mieluummin Riihimäen meijerin jalostamaa perimmäisen Salpausselän ja Suomenlahden välillä tuotettua.
-
Kalja ei niinkään kiinnosta, mutta hienoa jos saataisiin kiinteä yhteys Tallinnaan ja siitä edelleen via baltica valmiiksi.
-
Nyt kun Virossa on kepulaaset päättämässä, niin ei taida toteutua. Viron talous on menossa kuralle raskaasti. Tulee uusi Kreikka. Kohta avustamma heitä miljardilla.
-
Eihän siinä tunnelissa Viron talous mitään paina. Suomalaisethan sen on luvannut maksaa kuitenkin. Valtio ottaa viistonnia lisää velkaa jokaiselle Suomalaiselle, niin se tunneli on valmistunut ajallisesti nopeammin mitä Länsi-metro, OL3 ja Fennovoiman rakentaminen yhteensä.
-
Eihän siinä tunnelissa Viron talous mitään paina. Suomalaisethan sen on luvannut maksaa kuitenkin. Valtio ottaa viistonnia lisää velkaa jokaiselle Suomalaiselle, niin se tunneli on valmistunut ajallisesti nopeammin mitä Länsi-metro, OL3 ja Fennovoiman rakentaminen yhteensä.
Jo vain se painaa. Ilman eu rahaa se ei toteudu. Ilman rail baltica ei toteudu mitään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rail_Baltica
-
Ranskan ja Britanian välinen tunneli oli het alussa vaikeuksissa kannattavuuden kanssa. Suomi-Viro tunneli täyttä utopiaa.
-
Ranskan ja Britanian välinen tunneli oli het alussa vaikeuksissa kannattavuuden kanssa. Suomi-Viro tunneli täyttä utopiaa.
Suomelle se just olis tärkeämpi kuin virolle.
-
Länsimeteoriittivouhotukseen liittyen kattelin Ylen uutisten mainostamaa dokumenttia Ylen Elävästä arkistosta liittyen metron ensimmäiseen vaiheeseen joskus 70-luvulla. Silloin joku tais sanoa, että metro on jo rakentamisen alussa 20 vuotta myöhässä. Olisi pitänyt tehdä ensin metro ja sitten vasta asunnot. Metrosta haaveiluhan alkoi jo 50-luvulla.
"Kymmenen vuotta rakentamisen aloituksen jälkeen metrojunat ajavat edelleen koeliikennettä" tjsp. kerrottiin dokumentissa. Sitten haastettiin käräjille suurin piirtein kaikki, jotka vain olivat kuulleetkin sanan metro. Kustannukset moninkertaistuivat.
Länsimetron lahjukset eivät vielä ole tulleet esille, muuten meininki lienee ollut ihan sama kuin 40 vuotta sitten. Myös laajennusten haaveilun suhteen.
Helsinki oli ainakin 80-luvun alussa ainoa EI_miljoónakaupunki, johon rakennettiin metro. Taitaa olla vieläkin. Mää alan kohta kannattaa sen rautatietunnelin tekemistä Helsingistä Tallinnaan. En juurikaan maksa veroa enkä ainakaan valtionveroa, joten tuskin joudun osallistumaan hullumaisen hankkeen tähtitieteellisiin kustannuksiin. Toivon että työpaikkaliikenne siirtyy mainitulle reitille niin, että Helsingistä tulee Tallinnan lähiö. Työpaikat ja kovat palkat Virossa, verot maksetaan Suomeen.
-
Tunneli Viroon olisi oltava seuraavan hallituksen kärkihanke.
-
tuota, onko se viro piim niiiiiin paksua ettei se tavon putkea myöten solju? tarttee oikein tunnelin jotta saabi stadin torille..
-
Sitten sitä oikeaa lähimaitoa tuoreena helsinkiläisille.
Myös viron pottumarkkinat avautuu. Eivätkä ole vihreitä....
-
Sitten sitä oikeaa lähimaitoa tuoreena helsinkiläisille.
Myös viron pottumarkkinat avautuu. Eivätkä ole vihreitä....
Aivan, Viros on suomalaiselle kyllä kysyntää kovin.
-
Sitten sitä oikeaa lähimaitoa tuoreena helsinkiläisille.
Maitojunako siihen tunneliin tuleekin.
-
Jao ja kun tuo tunneli toteutuu on se parasta, mitä Suomelle on tapahtunut
sataan vuoteen. Jo pelkkä päätös tunnelin rakentamisesta tekee meistä oikeasti
portin idän ja lännen välillä. Noottaa kööllää
-
Jaa, samalla tavalla kuin kanaalin tunneli yhdisti Englannin manner-eurooppaan?
-
Jao ja kun tuo tunneli toteutuu on se parasta, mitä Suomelle on tapahtunut
sataan vuoteen. Jo pelkkä päätös tunnelin rakentamisesta tekee meistä oikeasti
portin idän ja lännen välillä. Noottaa kööllää
tunneli taetaa olla jokseenki suoraviivaisesti pohojoos-eteläsuuntainen jossei einsinöörillä o peukalo jääny viivottimen syrjän yli kuin turhapurolla aekoinaan...
kumpi on itä, kumpi länsi, helsinki vai natokaupunki viro :-\ :-\ :-\ :-\
-
Turussa ainakin ilmansuunta on selvä, tunneli meren alitse länteen
https://yle.fi/uutiset/3-8599612
https://yle.fi/uutiset/3-8749122
-
Turussa ainakin ilmansuunta on selvä, tunneli meren alitse länteen
https://yle.fi/uutiset/3-8599612
https://yle.fi/uutiset/3-8749122
Hyperloop Tukholmaan olisi ihan amerikkaa. Siihen vielä nopea junayhteys Ruotsin läpi köpikseen, tai suorat yöjunavuorot ilman vaihtoja Hampuriin.
Ja jääfarmerinkin kannattaa katso karttaa ennen mesoamista, vaikka se tunneli ja rata hetken menee pohjois etelä linjaa niin Puolan kohdalla alkaa jo käännöstä tapahtumaan.
-
Turussa ainakin ilmansuunta on selvä, tunneli meren alitse länteen
https://yle.fi/uutiset/3-8599612
https://yle.fi/uutiset/3-8749122
Hyperloop Tukholmaan olisi ihan amerikkaa. Siihen vielä nopea junayhteys Ruotsin läpi köpikseen, tai suorat yöjunavuorot ilman vaihtoja Hampuriin.
Ja jääfarmerinkin kannattaa katso karttaa ennen mesoamista, vaikka se tunneli ja rata hetken menee pohjois etelä linjaa niin Puolan kohdalla alkaa jo käännöstä tapahtumaan.
Mielenkiintoista kattoa, kumpaan se raha löytyy. Jäämeren rataan, vai Tallinnan tunneliin. 😀😁🎅
-
Eikös se Rovion yks heppu meinaa etsiä 100% yksityisen rahoituksen sille tunnelille ja tehdä sen 10 vuotta etuajassa. Tossa tunnelissa on se ongelma että jommassa kummassa päässä on pakko junaa vaihtaa. Eri raide väli. Viro muuttaa etelä pohjois suuntaisia ratoja eu-standartille ja itä länsi suuntaiest jää venäläiselle leveydelle. Käytännössä Suomessa pitäisi Helsingista mikkelin kautta kuopioon ja siitä ouluun kautta kemijärvelle muuttaa länsimaiselle leveydelle että tunnelista ois jotain hyötyä.
-
Eikös se Rovion yks heppu meinaa etsiä 100% yksityisen rahoituksen sille tunnelille ja tehdä sen 10 vuotta etuajassa. Tossa tunnelissa on se ongelma että jommassa kummassa päässä on pakko junaa vaihtaa. Eri raide väli. Viro muuttaa etelä pohjois suuntaisia ratoja eu-standartille ja itä länsi suuntaiest jää venäläiselle leveydelle. Käytännössä Suomessa pitäisi Helsingista mikkelin kautta kuopioon ja siitä ouluun kautta kemijärvelle muuttaa länsimaiselle leveydelle että tunnelista ois jotain hyötyä.
Joo, se vaihto tulee tuossa Helsinki Vantaan pohjoispäässä. 😀😁🎅
-
Eikös se Rovion yks heppu meinaa etsiä 100% yksityisen rahoituksen sille tunnelille ja tehdä sen 10 vuotta etuajassa. Tossa tunnelissa on se ongelma että jommassa kummassa päässä on pakko junaa vaihtaa. Eri raide väli. Viro muuttaa etelä pohjois suuntaisia ratoja eu-standartille ja itä länsi suuntaiest jää venäläiselle leveydelle. Käytännössä Suomessa pitäisi Helsingista mikkelin kautta kuopioon ja siitä ouluun kautta kemijärvelle muuttaa länsimaiselle leveydelle että tunnelista ois jotain hyötyä.
Joo, se vaihto tulee tuossa Helsinki Vantaan pohjoispäässä. 😀😁🎅
No ei kait AKT ja veturimehet sitä Viroonkaan hyväksy! Sen jälkeen kaikki kaukojunat lähtis ETELÄ-HELSINGISTÄ!