Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 42 - 27.10.17 - klo:21:29

Otsikko: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: 42 - 27.10.17 - klo:21:29
Kaikkihan tietävät notta talvilaatu on ” kuivaa” ja voitelee huonosti niin mikä 2 tahtiöljy olisi parasta voitelevuuden kannalta.

Esim nic Hervastin vallun pumppu on jo ikänsä ehtoopuolella kun on ajettu ”kuivalla” löpöllä.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: SamiT - 27.10.17 - klo:21:38
Oman koneen vanhaa jakajapumppua olen lahjonut ihan perustason 2-t öljyllä mutta ei kuitenkaan perämoottoriöljyllä, epäilen siinä olevan turhia lisäaineita kun tehty kylmänä käyviin merivesijäähdytteisiin moottoreihin. Halpaa perustason mootoriöljyäkin on tullut joskus heikkona hetkenä löpöön lisättyä.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: BACKSPACE - 27.10.17 - klo:21:43
No jos laittais ihan parasta sen prosentin, kun se maksaa 15€/litra  ;D ;D

Vai ottaako riskin ja käyttää jotain Bilteman öljyä ja tienaa esim. 10 € viidessä vuodessa  ;D ;D
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: 42 - 27.10.17 - klo:22:04
No jos laittais ihan parasta sen prosentin, kun se maksaa 15€/litra  ;D ;D

Vai ottaako riskin ja käyttää jotain Bilteman öljyä ja tienaa esim. 10 € viidessä vuodessa  ;D ;D

Mää ajattelin lähinnä öljytyyppiä en markkinoijaa. Siis mitä niitä ny on synteettistä tuhkatonta mineraalia ja veneisiin taitaa lentokoneisiinkin olla?
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: kantola - 27.10.17 - klo:22:22
Onko tämä nyt taas esim. SS:n härnäystä vaiko edelleen todellinen ongelma nykylöpöillä? :D
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: 42 - 27.10.17 - klo:22:34
Onko tämä nyt taas esim. SS:n härnäystä vaiko edelleen todellinen ongelma nykylöpöillä? :D

Kuivuus on tunnettu ongelma jakajapumpuilla ja varmaan myös cr koneilla.

Sitä paitsi ss mies on ihan pihalla jos koneena on joku hoppaa nuorempi kones.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Varjo79 - 27.10.17 - klo:22:41
Onko tämä nyt taas esim. SS:n härnäystä vaiko edelleen todellinen ongelma nykylöpöillä? :D

Kyylse o ihan tosiasia valtsun satanandynen punpun kans. Että jottain liukastetta tarttis aika ajioin.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: kantola - 27.10.17 - klo:22:59
Kylmäpuristettu rypsiöljy tai joku biodiesellisä taitaisi olla sitä tehokkainta ja halvinta koneen lisärasvaa mutta nuo ei oikein tykkää talvesta.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: icefarmer - 27.10.17 - klo:23:12
jos jostain sais ostaa magneetin joka polttoaineputkessa korjais melekyylejä voitelevampaan muotoon :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: kantola - 27.10.17 - klo:23:30
Tuollakaan ei ole öljynjalostajien kompromissi-"puolijalosteista" tingattu kuin muutaman sadan viestin edestä. Eiköhän taas talven tullen ketju saa jatkoa.

http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?f=4&t=87266
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: icefarmer - 28.10.17 - klo:00:00
Tuollakaan ei ole öljynjalostajien kompromissi-"puolijalosteista" tingattu kuin muutaman sadan viestin edestä. Eiköhän taas talven tullen ketju saa jatkoa.

http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?f=4&t=87266
kotimaisella  runkotankillisella kun talviajot ajelee niin tartte murehtia kuivan talvilaadun tuomia murheita :) :) :) :)
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Jami2004 - 28.10.17 - klo:00:29
Sami käyttää sitä hankmon laakereihin ettei leikkaa kiinni.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Luteikko - 28.10.17 - klo:00:49
Jotenkin luulisin että joku öljy-yhtiö lisäisi tuota 2-t öljyä tuotteisiinsa jos siitä olisi jotain iloa ja markkinoisivat sitä ainoana voitelevana talvilaatuna erikoissuperlisäaineella käsiteltynä ja lisäisivät hintaan mojovat katteet. Vai mikä tämän estää?

Lisäaineista tuli mieleen onko joku käyttänyt sitä ST1 lisäaineellista MPö:tä ja huomannut jotain eroa?

Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.10.17 - klo:06:48
jos jostain sais ostaa magneetin joka polttoaineputkessa korjais melekyylejä voitelevampaan muotoon :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Tää on hyvä 😂😂😂
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: FMJ - 28.10.17 - klo:06:49
http://www.motonet.fi/fi/tuote/608012/Red-Line-RL-2-Diesel-lisaaine-443-ml

(http://static3.motonet.fi/img/6/608012/300/608012.jpg)
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: SamiT - 28.10.17 - klo:07:01
Miten mahtaisi tämä John Deeren löpölisäaine pelata mekaanisissa pumpuissa? Deeren huoltosopparilla olevien metsäkoneiden polttoaineessa oli ainakin pari vuotta sitten pakko käyttää tuota jos haluaa sopimuksen ja takuun olevan voimassa.

https://jdparts.deere.com/partsmkt/document/english/pmac/5496_fb_SummerWinterDieselConditioner.htm (https://jdparts.deere.com/partsmkt/document/english/pmac/5496_fb_SummerWinterDieselConditioner.htm)
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Hervast - 28.10.17 - klo:07:30
Kaikkihan tietävät notta talvilaatu on ” kuivaa” ja voitelee huonosti niin mikä 2 tahtiöljy olisi parasta voitelevuuden kannalta.

Esim nic Hervastin vallun pumppu on jo ikänsä ehtoopuolella kun on ajettu ”kuivalla” löpöllä.

Sitähän minä olen miettinyt, että onko x1r dieselin lisäaine lentopetroolia, lamppuöljyä vai jotain eksoottisempaa ainetta ? Tuoteselosteessa kun lukee "kerosiini"

Se nyt ei ainakaan pahentanut menoa, toki 30 litrahinta rajoittaa ylenmääräistä lutraamista...
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Cutana - 28.10.17 - klo:10:57
Miten mahtaisi tämä John Deeren löpölisäaine pelata mekaanisissa pumpuissa? Deeren huoltosopparilla olevien metsäkoneiden polttoaineessa oli ainakin pari vuotta sitten pakko käyttää tuota jos haluaa sopimuksen ja takuun olevan voimassa.

https://jdparts.deere.com/partsmkt/document/english/pmac/5496_fb_SummerWinterDieselConditioner.htm (https://jdparts.deere.com/partsmkt/document/english/pmac/5496_fb_SummerWinterDieselConditioner.htm)

Tuo jd mömmö toimii oikeesti ihan käytännön kokemusten perusteella,ainaki noihin jd käyttämiin denson railivehkeisiin.
Mm. tämä yliguru Laukkanen Liedosta suosittelee vahvasti jota myös omat kokemukset on,4000 tunnin jälkeen kovassa vedossa sekoilua suuttimilla,savua,ryskytystä yms. Tuolla asettui ja 10000 tuntia lähestyy ilman noita ongelmia. 2t öljyä en oo kokeillu,fundeerasin että se vene ns. outboard oisko sopivinta kun palaa parhaiten eli ei tuhkaa. Suuttimien lämpötila ei liene niin suuri että kisakaksistahin öljyä vaatii. Laitan silloin tällöin sen korjaus annoksen, n.3 dl/200ltr löpöö.
Viisaana hankkijan tiskillä arvelin että oisko forten tekemää,myyjä kerto paikallisen autopajan joka tekee forte käsittelyjä käyvän säännöllisesti ostoksilla,kun kuulema parempaa tämä.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Köntys - 28.10.17 - klo:11:28

Tätä ja masinistien vastaavaa ketjua lukaistuani, oon tullut siihen tulokseen että... oli lisätty aine mitä hyvänsä, kokeilija on ollut todella tyytyväinen kokeilemaansa aineeseen.   :D
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: SKN - 28.10.17 - klo:11:51
Moottoriöljy tai kakstahti, molempia voi lisätä talvilaatuun kuten kesälaatuunkin.

Lisäksi RVS-lisäaineet hiljentää ranskalaisen bensiinimoottorin ja miksei riisseliäkin. Siis hiljentää positiivisessa mielessä.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: icefarmer - 28.10.17 - klo:12:04
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: SKN - 28.10.17 - klo:12:12
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D

Unohdin mainita että käytän RVS:n öljynlisäaineita enkä polttoaineen. Ranskalaisille bensiinimoottoreille ominainen nostimien nakutus loppui RVS:n myötä. Olisiko vaikka sahanpuru ja vaseliini ajanut saman asian, en testannut....

Rekkapenat on oma lukunsa miljoonamoottoriensa kanssa.

Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: icefarmer - 28.10.17 - klo:12:19
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D

Unohdin mainita että käytän RVS:n öljynlisäaineita enkä polttoaineen. Ranskalaisille bensiinimoottoreille ominainen nostimien nakutus loppui RVS:n myötä. Olisiko vaikka sahanpuru ja vaseliini ajanut saman asian, en testannut....

Rekkapenat on oma lukunsa miljoonamoottoriensa kanssa.
tekeekö denso sitte suuttimia vain jonnikan koneisiin vai onko tuo humpuukilitkun käyttöpakko voimassa jkaikkialla maailmassa missä noita suuttimia on vai onko john deeren insinöörit suunnitellu moottorin kantesa  sitte vain niin  päin persettä että siellä ei suutin kestä :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: SKN - 28.10.17 - klo:12:27
 ::)p
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D

Unohdin mainita että käytän RVS:n öljynlisäaineita enkä polttoaineen. Ranskalaisille bensiinimoottoreille ominainen nostimien nakutus loppui RVS:n myötä. Olisiko vaikka sahanpuru ja vaseliini ajanut saman asian, en testannut....

Rekkapenat on oma lukunsa miljoonamoottoriensa kanssa.
tekeekö delphi sitte suuttimia vain jonnikan koneisiin vai onko tuo humpuukilitkun käyttöpakko voimassa jkaikkialla maailmassa missä noita suuttimia on vai onko john deeren insinöörit suunnitellu moottorinsa kantesa  sitte vain päin persettä että siellä ei suutin kestä :-\ :-\ :-\ :-\

Jaa-a, en osaa kyllä yhtään sanoa. Majorissa oli 6000 tuntia suuttimien rajapyykki, tai ei ne rikki olleet vielä silloinkaan, otin pois siinä samalla kun oli muutakin löpöpuoleen liittyvää harrastelua, mutta yks suutin oli kyllä lähes tukossa kun ne pöydälle otin. Pantihin sitten tilalle uutta parempaa joka on oma stoorinsa...

Saksalaisessa parilitrasessa kommunistirailissa on nyt reilu 330tkm ja suuttimien kupariprikat on nyt kaikki vaihdettu. Suuttimissa itsessään ei ole ollut vielä vikaa.

Jos jontikka on vaan paska?



E,

Volkkarin 2.4 D ja siinä on nyt liki 410tkm ja ei suuttimissa mitään ongelmia, vielä, kop kop...
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Jätkä - 28.10.17 - klo:12:49
Tosta hieman asiatietoa maailmalta, joka kai pitää paikkansa myös Suomessa?
http://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php (http://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php)
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: montöör - 28.10.17 - klo:14:22
Essonbaarissa nikkeen tutun kaveri oli sanonut, että kannattaa käyttää
esson öljyä. Kulkee traktori heti paljon kovempaa. Ja tää on varma tieto.
Se nikkeen tutun kaverihan on ollut siellä essolla tai jossain töissäkin.
Noottaa kraakkuu.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Cutana - 28.10.17 - klo:14:55
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D

Unohdin mainita että käytän RVS:n öljynlisäaineita enkä polttoaineen. Ranskalaisille bensiinimoottoreille ominainen nostimien nakutus loppui RVS:n myötä. Olisiko vaikka sahanpuru ja vaseliini ajanut saman asian, en testannut....

Rekkapenat on oma lukunsa miljoonamoottoriensa kanssa.
tekeekö denso sitte suuttimia vain jonnikan koneisiin vai onko tuo humpuukilitkun käyttöpakko voimassa jkaikkialla maailmassa missä noita suuttimia on vai onko john deeren insinöörit suunnitellu moottorin kantesa  sitte vain niin  päin persettä että siellä ei suutin kestä :-\ :-\ :-\ :-\
Kuules poika,en osaa vastata noihin kysymyksiisi muuta ku että Denson nrolla löytyy Deereen suutin. Jos luit tarkkaan tuon tekstini ja ymmärsit että kone oli käytännössä työkyvytön,raskaammassa vedossa sekosi suuttimet,ja kuskilla,siis minulla on jo aamuja sen verran takana että erotan mistä on kyse. Samoin ohje tuon litkun käyttöön tuli oikein arvostetulta ammattimieheltä,siis Sepältä. Eikä sillä,en uskonu vähääkään että auttaa,rytke oli sitä luokkaa. Kuitenkin aika paljon edullisempaa eli helppo kokeilla tuota litkua. Reilu satsi alkuun ohjeen mukaan ja ajelua,lopulta kuorma päälle ja mäkeen perse kylmänä että millon se rytke alkaa. Ei alkanu rytke ei. Pysyny poissa jo 6000h.

Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: kolapoika - 28.10.17 - klo:15:30
vasta 17000 tuntia ajettu valtu stanalla ja aina ilman 2t ööliä,vesi sen pumpun pilaa ei löpö.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: -SS- - 28.10.17 - klo:16:36
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D

Paremminkin, mikseivät öljy-yhtiöt lisää 2T-öljyä itse, pikkupurkeista itse lisäämällä saattaa tulla sentinkin lisähinta, suurelle öljy-yhtiölle suoraan tankkiautoon hinta olisi kymmeneosan siitä, ja sitten sentin lisähinta mittariin, ja lisätulo olisi varma, ei pulloja, ei pakkaamista, ei pikkupurkkien vähittäismyynnin katetta. Öljy-yhtiöt voisivat vain voittaa, maineen kertyminen olisi nopeaa, ja paikka dieselöljymyynnin ykkösenä olisi taattu.

Toinen mielenkiinotinen huomio on kulumisen ja ongelmien satunnaisuus, joillakin kuljetusliikeillä ei lisäaineita käytetä, ja ajavat miljoona-ajoja; sama henkilöautoissa, on tiettävästi autoja, jotka ruiskutuslaitteiden osalta kestävät ilman fortekäsittelyjäkin sen 500000-700000, ei kai jokin kansanauto enää muutenkaan olisi kovin hyvässä kuosissa siinä vaiheessa.

Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: icefarmer - 28.10.17 - klo:18:13
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D

Paremminkin, mikseivät öljy-yhtiöt lisää 2T-öljyä itse, pikkupurkeista itse lisäämällä saattaa tulla sentinkin lisähinta, suurelle öljy-yhtiölle suoraan tankkiautoon hinta olisi kymmeneosan siitä, ja sitten sentin lisähinta mittariin, ja lisätulo olisi varma, ei pulloja, ei pakkaamista, ei pikkupurkkien vähittäismyynnin katetta. Öljy-yhtiöt voisivat vain voittaa, maineen kertyminen olisi nopeaa, ja paikka dieselöljymyynnin ykkösenä olisi taattu.

Toinen mielenkiinotinen huomio on kulumisen ja ongelmien satunnaisuus, joillakin kuljetusliikeillä ei lisäaineita käytetä, ja ajavat miljoona-ajoja; sama henkilöautoissa, on tiettävästi autoja, jotka ruiskutuslaitteiden osalta kestävät ilman fortekäsittelyjäkin sen 500000-700000, ei kai jokin kansanauto enää muutenkaan olisi kovin hyvässä kuosissa siinä vaiheessa.

Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-
vai voisko syy olla siellä polttoainesäiliössä mistä tankataan...

mutta merkillistä tuo jonnikan lisäaine kun lähes aina koneessa kuin koneessa käyttöohjekirja yksselitteisen jyrkästi kieltää kaikkien aineiden lisäyksen tankkiin jäänestoaineista alkaen.

nykyään kun suutingirurgillaki on hengityissuojain ja erityispehmeät hanskat kädessään niin on sminusta suoranainen ihme että tankata ja lisäaineet  saa vielä lorauttaa jokainen tohelo itsenäiseti sen sijaan että merkkiliikkeen öljyautosta valtuutettu asentaja tankkaisi.


tietääkö kukaan mitä tuo jd.n lisäaene on noin niiku virallisesti, lyijyä ja sinkkiä :) ;) :D ;D
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Cutana - 28.10.17 - klo:20:42
Ihmetyttää kyllä minuakin. Oletan sen suutinjumin syyn olevan jotain epäpuhtauksia/karstottumisia ym ym.
Säiliössä ei ole vettä jos ei öljy yhtiö oo tuonu. Puhdistetaan säännöllisesti. Vuojelta -79, puolenkymmentä vuotta sitten tarkastaja totesi sen olevan lähes neitseellinen. Oot vissiin tyhjentäny veet sillontällön oli kommentti tarkastajalta.
Lähistöllä sattui öljyvahinko,siitä tuo tarkastus. Houkuttelin tutut ja tuntemattomat kimppaan,250,- oli tarkastuksen hinta silloin,muutama säiliö kylältä hylkyyn,oma vanhempi sai muistaakseni vuoden käyttöluvan. Farmtoolsista niin monen näköstä juttua etten oo uskaltanu sinne laittaa ::)
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: 42 - 29.10.17 - klo:09:22
Lisäaineita näyttää suosittelevan Tammerdieselin  lisäksi myös sellainen paja kuin Stanadyne ?

http://stanadyneadditives.com/performance-formula/

Tässä pari esimerkkiä

(http://stanadyneadditives.com/wp-content/uploads/2015/06/performance_formula_new_01.png)

(http://stanadyneadditives.com/wp-content/uploads/2015/06/injector_cleaner_03.png)
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: -SS- - 29.10.17 - klo:11:04
Tämä lisäainehäslinki selvästi liittyy huolimattomaan lukemiseen ja esim tuo John Deere lisäaine, se on kolmannen osapuolen valmistama, on hakenut hyväksyntää jotta saa käyttää John Deere leimaa, mutta omassa käyttöohjeessaan mainitsee, että "auttaa takuuasioiden käsittelyssä" ; ei kuitenkaan mainita, että "on takuun edellytys".

Monelta unohtuu, että työkonepolttoaineet angloamerikkalaisissa maissa etenkin eivät välttämättä ole EN590 mukaisia, jolloin setaaniluvun parantajia tarvitaan; HFRR lukemat matalarikkisisissä farmipolttoöljyissä eivät ole kyseisissä standardeissa. Niitä on mitattu, ja tyypilliset lukemat lähtevät 500:sta ylöspäin. Esim Shell Dieselissä 350 tai alle. (testipenkin skraadun syvyys um)  Tiettävästi 2-T -öljyllä päästään lisäaineistamattomassa polttoöljyssä noin 460 asti, parafiini se suuren pintapaineen  voiteleva paras komponentti kuitenkaan ei ole, se joka uskoo näin , alkakoon käyttää metallivapaata puhdasta vaseliinia ( huulirasvaa)  koneissansa, ja unohtaa GL5 vaatimuksen kuormurin perässä, aika nopeasti lähtee rattaista rauta, jos GL-5 sulfidimetalleja ei parafiiniperusöljyissä olisi lisäaineena ?

Mutta koska maastossa tankeissa on vettä, likaa ja vanhaa polttoainetta, kaikki apuvälineet polttoaineen laadun parantamiseksi ovat tietenkin hyvästä. Jotkut konealan suuryritykset vesittävät tankit säännöllisesti, valvovat polttoaineen ikää ja käyttävät tankkauspumpuissa suodatin-vedenerotin- pakettia, vaikka se nyt maatilatohtorien mielestä on aivan turhaa. Ja sitten vikaherkissä Stanadyneissä formulaa lisänä.

-SS-
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Hervast - 29.10.17 - klo:11:26


Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

Ymmärsin huoltomiesten jutuista, että satandynen tuotteissa oli just tuota vikaa 2000 luvun alussa. Suuttimia joutui vaihtelemaan vähän ajettuihin koneisiin ja joskus myös pakasta vedetyt suuttimet saattoivat olla viallisia.

Rahastahan siinä lie ollut vahvasti kysymys, kun bossilaiset rivipumput ja suuttimet vaihdettiin ameriikan pirkkatuotteisiin.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: icefarmer - 29.10.17 - klo:11:46


Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

Ymmärsin huoltomiesten jutuista, että satandynen tuotteissa oli just tuota vikaa 2000 luvun alussa. Suuttimia joutui vaihtelemaan vähän ajettuihin koneisiin ja joskus myös pakasta vedetyt suuttimet saattoivat olla viallisia.

Rahastahan siinä lie ollut vahvasti kysymys, kun bossilaiset rivipumput ja suuttimet vaihdettiin ameriikan pirkkatuotteisiin.
rivipumpulla ei päästy enää riittävän korkeisiin paineisiin eikä ne bossin jakajapumputkaan mitään ongelmattomia oo...
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: SKN - 29.10.17 - klo:11:54
Tämä lisäainehäslinki selvästi liittyy huolimattomaan lukemiseen ja esim tuo John Deere lisäaine, se on kolmannen osapuolen valmistama, on hakenut hyväksyntää jotta saa käyttää John Deere leimaa, mutta omassa käyttöohjeessaan mainitsee, että "auttaa takuuasioiden käsittelyssä" ; ei kuitenkaan mainita, että "on takuun edellytys".

Monelta unohtuu, että työkonepolttoaineet angloamerikkalaisissa maissa etenkin eivät välttämättä ole EN590 mukaisia, jolloin setaaniluvun parantajia tarvitaan; HFRR lukemat matalarikkisisissä farmipolttoöljyissä eivät ole kyseisissä standardeissa. Niitä on mitattu, ja tyypilliset lukemat lähtevät 500:sta ylöspäin. Esim Shell Dieselissä 350 tai alle. (testipenkin skraadun syvyys um)  Tiettävästi 2-T -öljyllä päästään lisäaineistamattomassa polttoöljyssä noin 460 asti, parafiini se suuren pintapaineen  voiteleva paras komponentti kuitenkaan ei ole, se joka uskoo näin , alkakoon käyttää metallivapaata puhdasta vaseliinia ( huulirasvaa)  koneissansa, ja unohtaa GL5 vaatimuksen kuormurin perässä, aika nopeasti lähtee rattaista rauta, jos GL-5 sulfidimetalleja ei parafiiniperusöljyissä olisi lisäaineena ?

Mutta koska maastossa tankeissa on vettä, likaa ja vanhaa polttoainetta, kaikki apuvälineet polttoaineen laadun parantamiseksi ovat tietenkin hyvästä. Jotkut konealan suuryritykset vesittävät tankit säännöllisesti, valvovat polttoaineen ikää ja käyttävät tankkauspumpuissa suodatin-vedenerotin- pakettia, vaikka se nyt maatilatohtorien mielestä on aivan turhaa. Ja sitten vikaherkissä Stanadyneissä formulaa lisänä.

-SS-


Nii, kaikki on suhteellista.

Isomman mittakaavan öljyn käyttäjät tilaavat 5000-10000litraa vaikka hydrauliikkaöljyä. Ison säiliön jälkeen on lisämunuainen ja sitten vielä ennen lopullista käyttöönottoa toinen munuainen. Eli rekan tuoma öljy suodatetaan kahdesti ennen käyttöä. Ja yllätys yllätys, suodattimet tosiaankin on vaihdettava aika ajoin koska erikokoisia partikkeleita niihin jää, enemän ja vähemmän.

Ei se kotikäyttäjälläkään huonoa olis jos siinä 200litran kura-universaalitynnyrin jälkeen olis joku suodatin ja vedenerotin.

Ja mikäpä estää kannumiehiä käyttämästä sihtiä....


Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Hervast - 29.10.17 - klo:12:18


Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

Ymmärsin huoltomiesten jutuista, että satandynen tuotteissa oli just tuota vikaa 2000 luvun alussa. Suuttimia joutui vaihtelemaan vähän ajettuihin koneisiin ja joskus myös pakasta vedetyt suuttimet saattoivat olla viallisia.

Rahastahan siinä lie ollut vahvasti kysymys, kun bossilaiset rivipumput ja suuttimet vaihdettiin ameriikan pirkkatuotteisiin.
rivipumpulla ei päästy enää riittävän korkeisiin paineisiin eikä ne bossin jakajapumputkaan mitään ongelmattomia oo...

Nuo päästökikkailutkin siinä toki vaikuttivat, kikkailua se sikäli oli että pelattiin niillä suhteellisilla typenoksidipäästöillä, eli toisinsanoen poltettiin ylimääräistä löpöä vain sen takia että saatiin päästöt näyttämään hyvältä.

Myöhemmin on vaan herännyt kysymys että miten zetor sai moottoreissaan päästöt läpi, kun käytti rivipumppua vielä 2010 luvulla ?
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Varjo79 - 29.10.17 - klo:13:06
vasta 17000 tuntia ajettu valtu stanalla ja aina ilman 2t ööliä,vesi sen pumpun pilaa ei löpö.

No.siinä käyttöohjeessa ainakin suositellaan 2t sinne lisäämään. Vehje siis 8150  01vm. 8000h ja nyt rupee stana olee väljähkö.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Mopomies - 29.10.17 - klo:14:23


Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

Ymmärsin huoltomiesten jutuista, että satandynen tuotteissa oli just tuota vikaa 2000 luvun alussa. Suuttimia joutui vaihtelemaan vähän ajettuihin koneisiin ja joskus myös pakasta vedetyt suuttimet saattoivat olla viallisia.

Rahastahan siinä lie ollut vahvasti kysymys, kun bossilaiset rivipumput ja suuttimet vaihdettiin ameriikan pirkkatuotteisiin.
rivipumpulla ei päästy enää riittävän korkeisiin paineisiin eikä ne bossin jakajapumputkaan mitään ongelmattomia oo...


"Ei tämmöisiä rinnastuksia pidä tehdä, en tykkää niistä ollenkaan."
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: SKN - 29.10.17 - klo:17:44


Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

Ymmärsin huoltomiesten jutuista, että satandynen tuotteissa oli just tuota vikaa 2000 luvun alussa. Suuttimia joutui vaihtelemaan vähän ajettuihin koneisiin ja joskus myös pakasta vedetyt suuttimet saattoivat olla viallisia.

Rahastahan siinä lie ollut vahvasti kysymys, kun bossilaiset rivipumput ja suuttimet vaihdettiin ameriikan pirkkatuotteisiin.
rivipumpulla ei päästy enää riittävän korkeisiin paineisiin eikä ne bossin jakajapumputkaan mitään ongelmattomia oo...


"Ei tämmöisiä rinnastuksia pidä tehdä, en tykkää niistä ollenkaan."

:D
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Oksa - 29.10.17 - klo:19:09
miten muuten vaikuttaa tuo nykyinen polttoaineen laatu?    ei ennen tarvinnu vaihtaa leväkasvuston takia suotimia noissa nurkkakoneissa kahen vuoten välein.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: icefarmer - 29.10.17 - klo:22:09


Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

Ymmärsin huoltomiesten jutuista, että satandynen tuotteissa oli just tuota vikaa 2000 luvun alussa. Suuttimia joutui vaihtelemaan vähän ajettuihin koneisiin ja joskus myös pakasta vedetyt suuttimet saattoivat olla viallisia.

Rahastahan siinä lie ollut vahvasti kysymys, kun bossilaiset rivipumput ja suuttimet vaihdettiin ameriikan pirkkatuotteisiin.
rivipumpulla ei päästy enää riittävän korkeisiin paineisiin eikä ne bossin jakajapumputkaan mitään ongelmattomia oo...

Nuo päästökikkailutkin siinä toki vaikuttivat, kikkailua se sikäli oli että pelattiin niillä suhteellisilla typenoksidipäästöillä, eli toisinsanoen poltettiin ylimääräistä löpöä vain sen takia että saatiin päästöt näyttämään hyvältä.

Myöhemmin on vaan herännyt kysymys että miten zetor sai moottoreissaan päästöt läpi, kun käytti rivipumppua vielä 2010 luvulla ?
no eikös nykki englannin volkkarit täytä kaikki päästömääräykset mutta mantereen ei :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: -SS- - 30.10.17 - klo:01:25
miten muuten vaikuttaa tuo nykyinen polttoaineen laatu?    ei ennen tarvinnu vaihtaa leväkasvuston takia suotimia noissa nurkkakoneissa kahen vuoten välein.

Jos limoittuu, on polttoaineessa vettä.

-SS-
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Oksa - 30.10.17 - klo:08:13
juu, ei missään mahollista säilyttää ilman vesitystä.  ei vastaan ole tulllu yhtään kaasutiivistä traktoria.            jopa hallissa olleelle koneella on levää..
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Hervast - 30.10.17 - klo:19:30

no eikös nykki englannin volkkarit täytä kaikki päästömääräykset mutta mantereen ei :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Juu siis semmoset volkkarin päästöhuijausmoottorit on ok, jotka on tyypitetty englannissa. Eli skeidat ja seattimet ainakin.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: kantola - 31.10.17 - klo:07:29
"Jakajapumpun kanssa olisi varmuuden vuoksi hyvä käyttää lisävoiteluainetta polttoaineessa."

http://www.koneviesti.fi/artikkelit/artikkeli-1.181982
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Oksa - 31.10.17 - klo:07:44
ei kait tuo niiin paljon pahennustakaan aiheuta että pikkuharmien vältiksi sallii sen pienen lisän huolettomuuteen.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Köntys - 31.10.17 - klo:08:51

Mitäs litkua se olikaan, jota joskus pistivät jonkin kilpa-auton moottoriöljyn sekaan, sitten päästivät öljyt pihalle ja ajoivat sen jälkeen tuhansia kilometrejä ilman öljyä?
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Oksa - 31.10.17 - klo:09:02
olikos se sitä canadajonkin litkua?   smaa mitä messuilla esittelevä't laakerien kanssa.     liekö toimiva oikeasti?    ainakin ihanan halpaa..
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Hervast - 31.10.17 - klo:09:05
(https://i.ebayimg.com/images/g/PZwAAOSwB09YNYsJ/s-l300.jpg)
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Oksa - 31.10.17 - klo:18:59
eiks tuo ole sellanen ostostöllö versio?     ite nähny jonkun muumerkkisen..mut en kuiolemaksikaan muista mikä se oli.     ilman sitä laakeri savus äkkiä ja sen lisällä vaan pyöri ja pyöri...
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: FMJ - 31.10.17 - klo:19:20
eiks tuo ole sellanen ostostöllö versio?     ite nähny jonkun muumerkkisen..mut en kuiolemaksikaan muista mikä se oli.     ilman sitä laakeri savus äkkiä ja sen lisällä vaan pyöri ja pyöri...

Se oli PowerUp. Itse käytin yhdessä autossa, alkoi hydraulinostimet hiljenemään. Noihan on jonkinlaisia voiteluaineita, lieneekö jotain parafiinipohjaisia.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Oksa - 31.10.17 - klo:20:02
ai niinpä olikin. mutta onko tuo kuvaamasi aine mahollisesti jopa toimiva?     olis kiva kun joskus sais vanhan unon tulille niin tuollaisella sais pikkasen terää lisää..
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: kantola - 31.10.17 - klo:20:26
Noita vieläkin saa: http://kauppa.powerup.fi/ Muuta kuin hellimään kalustoa ruohonleikkurista alkaen.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Dr.Who - 31.10.17 - klo:20:29
ai niinpä olikin. mutta onko tuo kuvaamasi aine mahollisesti jopa toimiva?     olis kiva kun joskus sais vanhan unon tulille niin tuollaisella sais pikkasen terää lisää..
onko mennyt  ykkösestä terä
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: - 31.10.17 - klo:20:54
Noita vieläkin saa: http://kauppa.powerup.fi/ Muuta kuin hellimään kalustoa ruohonleikkurista alkaen.

Toi diesel injectori on todellinen ihmeaine, tekee kaikkee mahdollista hyää. Poistaa jopa kosteuden polttoaineesta. Millaista sitten on se kosteus poistettu nesteetön löpö?

Lainaus
Diesel injektori nostaa cetan arvoa 3-4 yksikköä, parantaen moottorin kylmäkäynnistymistä, puhdistaa suuttimet noesta ja karstasta. Voitelee tehokkaasti korkeapainepumpun sekä suuttimet kaikkina vuodenaikoina. Parantaa polttoaineen juoksevuutta kylmissä olosuhteissa. Suojaa tehokkaasti järjestelmän ruostumiselta ja syöpymiseltä. Estää vaahtoamisen sekä parafiinin saostumisen. Poistaa myös kosteuden polttoaineesta. Soveltuu myös hiukkassuodattimella varustettuihin autoihin vähentäen merkittävästi regeneroinnin tarvetta.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: kantola - 31.10.17 - klo:21:25
Ameriikoissahan osaavat jatkaa polttoainetta vedellä, Seafoam, K100 jne: https://www.youtube.com/watch?v=5p89dk5tZuE Pisaralla pisimmälle.  :P
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: Köntys - 31.10.17 - klo:21:40
Ameriikoissahan osaavat jatkaa polttoainetta vedellä, Seafoam, K100 jne: https://www.youtube.com/watch?v=5p89dk5tZuE Pisaralla pisimmälle.  :P

Vesihän on tehokas räjähdysaine öljyyn lisättynä.

https://www.youtube.com/watch?v=vBaOcP_JxxU
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: wolfheartscry - 01.11.17 - klo:21:20
(https://i.ebayimg.com/images/g/PZwAAOSwB09YNYsJ/s-l300.jpg)
Taisi olla tuon motorupin mainos tv-shopissa joskus yheksänkyt luvulla, kun opiskelukavereiden kanssa krapulassa tuli tv-shopia joskus kateltua, kun kukaan ei jaksanut sohvalta nousta ja vaihtaa kanavaa. Motorupia koneeseen ja sitten öljypohja pois ja kone käy edelleen hienosti...
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: 42 - 01.11.17 - klo:21:49
Rahan arvoisia vinkkejä.

http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/tammer-diesel-laittaa-polttoainelaitteet-kuntoon/
- Suosittelen polttoaineen lisäaineiden käyttöä säännöllisesti vaikka harvemminkin, jotka pysäyttävät lian ja veden suodattimeen, Matti kertoo. Jos vesi ”hajotetaan” polttoaineen sekaan, ja vesi päätyy pumpulle ja suuttimille, tuho on varma. Suodatin pitää muistaa myös vaihtaa, koska sinne lika ja vesi kerääntyvät.
Otsikko: Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kirjoitti: kantola - 01.11.17 - klo:23:01
Motor Up sopi hyvin niille joilla ei ollut varaa kalliisiin matkapuhelimiin. https://youtu.be/SToYG-0ZJ3E?t=45