Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peukalo - 27.10.17 - klo:21:24
-
Siis ymmärsinkö väärin. Uusi liki 200 hepan peura ja lyödään 4 teräiset kyntöpaluut perään. Lähinnä vaan selasin nopeasti mutta jotain oli että kaukana traktorista nostopiste.
Jos on noin. En jummarra. Meikäläinen pärjää pikkutilkuillani 1594 hydrashift casella joka maksaa jotain 8000€. Kulkee sekin 44kmh nopeusnäyttöön maantiellä ajettuna. Agrolux fk paluuaurat 4x16 vm 1991 jolla ajaa kevyesti 5 ha päivässä jos pitkiä taukoja pitää.
On kyllä totta että harrastelijoilla on eri vehkeet kuin talon hintaisilla vetureilla.
-
Nic Bäkiksen ”arvuuttaja ” 5820 jonnikka vetää 3 siipisiä ilman nelivetoa, muuta en jonikasta ja auroista osaa sanoa.
-
Tehojen puolesta tuolla pitäisi kyllä mennä jo melkein 8-siipinen hinattava ees-taas aura.
-
Mulla 4-mukinen R jonttu. Aivan hirveä ajettava maantienopeuksilla jos nostolaitteessa jotain painavampaa ja pitempää, esim. 4-teräinen paluuaura.
Kummallinen heijari. Varmaan johtuu juuri tuosta kaukana taka-akselista olevasta nostolaitteesta.
Muuten menee tosi hyvin tiellä. 55km/h ajelee ilokseen.
-
Onko se nostopiste kauempana kuin muissa?
-
Ei se pituussuntainen ero taka-akseliin pelkästään ratkaise. Myös vetovarsien traktorin puolen kiinnityspisteen korkeussuuntainen ero taka-akselin keskipisteeseen vaikuttaa vipuvarsiin hyvinkin merkittävästi.
-
nykkö niissä on liian pitkät nostovarret kun ennen on kaikki vehkeet ollu hyttiin tulossa jos ne on sopinu kiinnittämään :-\ :-\ :-\ :-\
-
Mulla 4-mukinen R jonttu. Aivan hirveä ajettava maantienopeuksilla jos nostolaitteessa jotain painavampaa ja pitempää, esim. 4-teräinen paluuaura.
Kummallinen heijari. Varmaan johtuu juuri tuosta kaukana taka-akselista olevasta nostolaitteesta.
Muuten menee tosi hyvin tiellä. 55km/h ajelee ilokseen.
Renkaat ja rengaspaineet vaikuttaa vielä enemmän.
-
Mulla 4-mukinen R jonttu. Aivan hirveä ajettava maantienopeuksilla jos nostolaitteessa jotain painavampaa ja pitempää, esim. 4-teräinen paluuaura.
Kummallinen heijari. Varmaan johtuu juuri tuosta kaukana taka-akselista olevasta nostolaitteesta.
Muuten menee tosi hyvin tiellä. 55km/h ajelee ilokseen.
Renkaat ja rengaspaineet vaikuttaa vielä enemmän.
1,4-1,6 bar ollut kaikessa ajossa. Sontinentaalit 540/70 x 38.
Hytin jousitus piti ens töikseen säätää kovimmalle että tohtii yleensä maantiellä ajaa.
Pienoinen yllätys Valtran jälkeen kun piti alkaa ohjailemaan suorallakin tiellä. Valtran rattia tarvi käännellä vain mutkissa. N1-Valtra kyseessä.
Hieman myös epäilyttää Jörniksessä etuakselin kiinnitys. Yhtäkkiä näyttää siltä että sitä työnnetään kardaanin varassa ja pari kettinkilenkkiä varmistaa ettei akseli tipu matkalle.
Jousitus edessä on muuten hyvä mutta manuaaliasetus/jäykistys pitäisi pystyä asettamaan esim. kuormainkäytössä itse valitsemalle max. nopeudelle. Nyt on tilanne sellainen että asetus muuttuu automaattisesti liian alhaisella, olikohan 15 km/h, nopeudella pehmeämmälle säädölle. Harvoin on sellaista kuormainhommaa jossa ei mennä yli 15 km/h. Ei kuulemma ole ohjelmoitavissa esim. 25 km/h nopeuteen asti.
-
Harvoin jontikan ajettavuutta on moitittu.
-
Ei se pituussuntainen ero taka-akseliin pelkästään ratkaise. Myös vetovarsien traktorin puolen kiinnityspisteen korkeussuuntainen ero taka-akselin keskipisteeseen vaikuttaa vipuvarsiin hyvinkin merkittävästi.
Nyt en ymmärrä. Kyllähän keulan keveyteen Vaikuttaa vaan se kuinka kaukana taka-akseliin nähden kannettava kohde on. Monentin kaavahan on varsi kertaa voima.
-
Samanlaiset kokemukset, continentaalit kun vaihtaa vastaavankokoisiin xeobibbeihin meno muuttuu totaalisesti.
Se jontikan jousitettu etuaksilakonstruktio taitaa olla pian 20 vuotias.
Pari vuotta sitten oli t-sarjan valtra koeajossa. Ilmajousitettu etuakseli piti ohjekirjan mukaan LUKITA tapeilla mikäli käytetään raskaita koneita nostolaitteissa esimerkiksi paluuauroja. ihanan kätevää.
-
Onko sulla penkin sivujousto päällä? Tekee kummia maantieajossa ennenku siihen tottuu.
-
Onko sulla penkin sivujousto päällä? Tekee kummia maantieajossa ennenku siihen tottuu.
Joskus kun unohtuu lukita sivujousto pois pellolta lähtiessä niin kyllä sen unohduksen aika äkkiä huomaa. Sellainen ikävä ilmiö tuossa muuten hyvässä sivujoustossa on kun istuinta joutuu pitämään oikealle käännettynä aina sen kuormaajan ohjainmurikan takia niin jysäyttelee toisinaan ko. murikkaa sivuverhoiluun. Tainnut insinöörillä jäädä koeistuminen tekemättä kun jalkakaasua ei kertakaikkiaan pysty käyttämään ellei käännä istuinta. Selkeä, ja pahin puute R:mallin hyttiergonomiassa.
Pitänee vaihtaa juuripyörät ja laittaa levikkeiksi nuo sontinentaalit ens kevääksi.
-
Lämmitys tuossa R:n kopissa on tehokas. Ikävä vain että puhallinnopeuksia, joita on varmaan kymmeniä, on alkaen kovasta puhalluksesta sietämättömän kovaan. Onko tiedossa mitään keinoa millä saisi hillittyä puhallinmoottorin kierroksia. Omalla säätimellään se ei onnistu.
-
Testissä moitittiin äänestä ohjausta, sama vika r jontikassa, muuten tosi hiljainen kone, orbitrooli pitää ärstttävää suhinaa...muuten kyllä tosi mukava ajaa ja hiljainen
-
Kyllä meillä kynnettiin 502 Valmetilla 3*12-20 auroilla ongelmitta,tosin etupainot tämä voimakone vaati.