Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Morris65 - 10.10.17 - klo:11:38
-
Kaveri on tuossa valitellut, että uuden koneiston taajuusmuuttajan hertsit on päin persausta. Toimii kuulemma, kun on täysillä eli kiertää silloin noin 8 kertaa tunnissa ympäri, sitten kun alennetaan, niin alkaa lämpenemään ja taajuusmuuttajan näyttö ilmoittaa ylikuormasta, lopuksi katkaisee lämpenemisen takia syötön. Sitä on insinöörit ja teknikot mittaillu ja todennu, että liian pienet lelut koneistossa. Oudointa on Arska tehtaan kommentit ja asiakaspalvelu, ei voi olla vikaa kun muilla toimii. Taas yksi Suomalainen firma, jonka kiinnostus loppuu asiakkaaseen, kun auton perävalot katoaa näkyvistä. Mites teillä muilla Arskan syöttö pelittää?
-
Onko uuden arskan syöttö nyt jonkinlainen heilurisyöttö. Vanhassa Arskassa on erittäin yksinkertainen ja järeä ketjuvetoinen telasyöttö, jota tuupitaan semmoisen ison hammastetun pyörän kehältä eräänlaisen klinkun avulla. Klinkku keinuu kiertokangen tahtiin. Alennusvaihdemoottoriin on kytketty se kiertokangen vemputin, ja pitkässä reiässä saa sitä iskunpituutta eli kerallaan pyörähtävä matkaa säädetyksi. Pienimmillään menee noin tunnissa, siinä se on ollut mielestäni koko ajan. Säätöalue ei ole kovin iso, ja se onkin hiukan rasittava, jos ei halua tyhjennyksessä käyttää humautusmahdollisuutta.
-SS-
-
Onko uuden arskan syöttö nyt jonkinlainen heilurisyöttö. Vanhassa Arskassa on erittäin yksinkertainen ja järeä ketjuvetoinen telasyöttö, jota tuupitaan semmoisen ison hammastetun pyörän kehältä eräänlaisen klinkun avulla. Klinkku keinuu kiertokangen tahtiin. Alennusvaihdemoottoriin on kytketty se kiertokangen vemputin, ja pitkässä reiässä saa sitä iskunpituutta eli kerallaan pyörähtävä matkaa säädetyksi. Pienimmillään menee noin tunnissa, siinä se on ollut mielestäni koko ajan. Säätöalue ei ole kovin iso, ja se onkin hiukan rasittava, jos ei halua tyhjennyksessä käyttää humautusmahdollisuutta.
-SS-
Ja on ollut toimiva klinkutin ei mitään vikaa tai ongelmaa yli 25 vuoden aikana.
-
Juu katsoin käyttöohjekirjoja netissä, on ristitelasyöttö. Kyllä siihen pitänee saada alennusvaihde ja isompi moottori, oikein märkää viljaa varten. Painaa todella paljon pyörittää, ketjut ovat aivan pinkeällä.
Onko varma, että teloissa ei ole kietonutta vaatetta, esimerkiksi. Kannattaisi ottaa ketjut pois ja pyörittää teloja erikseen jollakin kangella ja hakea, jos joku tela mahdollisesti on aivan jumissa. Voihan se laakerikin olla leikannut kiinni, eli katsoo, pyöriikö ulkokehä mukana.
Meillä on ollut erinäköisiä parrunpätkiä siellä syöttölaitteessa. Meni se akselin sokka poikki, se alennusvaihdemoottori joka tuuppii sitä telaa, se siis jaksaa katkaista sen sokan. Vasta tuplasokka katkaisi lämpösuojan. Ja sitten otettiin se parrunpätkä pois.
-SS-
-
Kai pelkkä alennusvaihdekin riittäisi, jotta nykyinen systeemi jaksaisi pyörittää. Tai ketjurattaiden vaihto, jos sellaiset vielä on. Aika hirmuinen nopeus tuo 8 kertaa tunnissa vanhaan tottuneelle. Siitä kun aletaan taajuutta laskemalla alentamaan, varmaan ampeereita menee läpi paljon esim puuroutumisrajalla olevassa raskaassa vehnässä. Onko nämä niin automaattisia, että tyhjennetään syöttölaitteen kautta ja pitää sen takia olla nopea syöttö? Humauttamalla saa viljaa vielä sekoitettua, kun avaa ensin vain pari syötintä.
Vanhassa Arskassa ... Säätöalue ei ole kovin iso, ja se onkin hiukan rasittava, jos ei halua tyhjennyksessä käyttää humautusmahdollisuutta.
En nyt niin tarkkaan muista oliko siinä joku välitanko, johon kiertokanki tuuppaa. Mutta jos välitangossa olisi vaikka kaksi eri paikkaa, joihin kiertokangen voisi laittaa tapilla ja sokalla, niin olisi nopea pikavaihde ilman mutterin aukaisua.
-
Kai pelkkä alennusvaihdekin riittäisi, jotta nykyinen systeemi jaksaisi pyörittää. Tai ketjurattaiden vaihto, jos sellaiset vielä on. Aika hirmuinen nopeus tuo 8 kertaa tunnissa vanhaan tottuneelle. Siitä kun aletaan taajuutta laskemalla alentamaan, varmaan ampeereita menee läpi paljon esim puuroutumisrajalla olevassa raskaassa vehnässä. Onko nämä niin automaattisia, että tyhjennetään syöttölaitteen kautta ja pitää sen takia olla nopea syöttö? Humauttamalla saa viljaa vielä sekoitettua, kun avaa ensin vain pari syötintä.
Vanhassa Arskassa ... Säätöalue ei ole kovin iso, ja se onkin hiukan rasittava, jos ei halua tyhjennyksessä käyttää humautusmahdollisuutta.
En nyt niin tarkkaan muista oliko siinä joku välitanko, johon kiertokanki tuuppaa. Mutta jos välitangossa olisi vaikka kaksi eri paikkaa, joihin kiertokangen voisi laittaa tapilla ja sokalla, niin olisi nopea pikavaihde ilman mutterin aukaisua.
Meidän arskassa voi humauttaa vain kaikki kerralla, se laitteisto päästää
kaikki kourut kerralla alas..
Syöttimessä on alennusvaihteen akselin holkkkiin hitsattu semmoinen
25 cm pitkä latta, jossa on pitkä reikä päästä päähän. Siihen pitkään
reikään tulee sen työntötangon alapää, tällä hetkellä lähempänä
tyveä kuin päätä. Ehkä jos varastosäiliötä lisää laittaa, voisi
muutaman sentin pidentää sitä työliikettä.
On se melko helppo, mutta tietty saisi olla helpompikin. Laitan
tyhjennyksen siiloon jäähdytyksen puolivälissä täydestä kuivurista päälle,
silloin kun torvesta tulee kylmää viljaa. Puhallin on päällä sitten vielä
noin puoli tuntia, ei ole lämpimiä kohtia jäänyt.
-SS-
-
Meillä vuokrakuivurissa joka kourulle oma vipu, paitsi yhden vivun takana kaksi. Jäähdytys on ajastimella yleensä, joten harvemmin tulee samantien tyhjennettyä
-
Meillä vuokrakuivurissa joka kourulle oma vipu, paitsi yhden vivun takana kaksi. Jäähdytys on ajastimella yleensä, joten harvemmin tulee samantien tyhjennettyä
Joo hygrostaatti kytkee 220 V johtimeen, kun jäähdytyskello menee päälle, johtopari menee jakorasian kautta. Siihen samaan johtoon on laitettu merkkilamppu. Näen ikkunasta sen lampun, yleensä kun kuivaan pimeällä, niin juon kaffen loppuun ja menen kääntämään jakajan. Sitten kuivuri pysähtyy omia aikojaan, eikä elevaattori mene tukkoon, kun syöttölaitekin pysähtyy. Ei siellä ole kuin noin metrin verran viljaa pohjalla.
Naapurilla on kuivaamon kyljessä pystyrivissä pallolamppuja, näkevät kotoa kurkkaamalla, mikä vaihe on menosa kuivaamossa. Siitä sain idean.
-SS-
-
Kaveri on tuossa valitellut, että uuden koneiston taajuusmuuttajan hertsit on päin persausta. Toimii kuulemma, kun on täysillä eli kiertää silloin noin 8 kertaa tunnissa ympäri, sitten kun alennetaan, niin alkaa lämpenemään ja taajuusmuuttajan näyttö ilmoittaa ylikuormasta, lopuksi katkaisee lämpenemisen takia syötön. Sitä on insinöörit ja teknikot mittaillu ja todennu, että liian pienet lelut koneistossa. Oudointa on Arska tehtaan kommentit ja asiakaspalvelu, ei voi olla vikaa kun muilla toimii. Taas yksi Suomalainen firma, jonka kiinnostus loppuu asiakkaaseen, kun auton perävalot katoaa näkyvistä. Mites teillä muilla Arskan syöttö pelittää?
Liianpienet kalut kyllä mutta toinen teoria on et amppeerit nousee liikaa . Herra Heinämäki selosti tämän kerran hienosti . Somerolaisilta tyypillistä käytöstä .
-
https://fi.wikipedia.org/wiki/Taajuusmuuttaja
-
Itselläni 325 hl mega vm. 2010. Syöttö on pelannut hyvin ja myös tyhjennys tehdään syöttölaitteella. Täyden kaapin tyhjäys
kestää noin puoli tuntia. Jos oikein ymmärsin että satsi kiertää 8 kertaa tunnissa ympäri niin se ei todellakaan onnistu.
-
Itselläni 325 hl mega vm. 2010. Syöttö on pelannut hyvin ja myös tyhjennys tehdään syöttölaitteella. Täyden kaapin tyhjäys
kestää noin puoli tuntia. Jos oikein ymmärsin että satsi kiertää 8 kertaa tunnissa ympäri niin se ei todellakaan onnistu.
Tuossa alkuperäisellä kysyjällä on koneeseen tehtaalla asentunut väärällä suhteella oleva alennusvaihde, tai sitten jokin 1:15 vaihde on jäänyt kokonaan pois välistä ?
-SS-
-
Kaveri on tuossa valitellut, että uuden koneiston taajuusmuuttajan hertsit on päin persausta. Toimii kuulemma, kun on täysillä eli kiertää silloin noin 8 kertaa tunnissa ympäri, sitten kun alennetaan, niin alkaa lämpenemään ja taajuusmuuttajan näyttö ilmoittaa ylikuormasta, lopuksi katkaisee lämpenemisen takia syötön. Sitä on insinöörit ja teknikot mittaillu ja todennu, että liian pienet lelut koneistossa. Oudointa on Arska tehtaan kommentit ja asiakaspalvelu, ei voi olla vikaa kun muilla toimii. Taas yksi Suomalainen firma, jonka kiinnostus loppuu asiakkaaseen, kun auton perävalot katoaa näkyvistä. Mites teillä muilla Arskan syöttö pelittää?
Liianpienet kalut kyllä mutta toinen teoria on et amppeerit nousee liikaa . Herra Heinämäki selosti tämän kerran hienosti . Somerolaisilta tyypillistä käytöstä .
Ai toi kalujen pienuus?
-
Kaveri on tuossa valitellut, että uuden koneiston taajuusmuuttajan hertsit on päin persausta. Toimii kuulemma, kun on täysillä eli kiertää silloin noin 8 kertaa tunnissa ympäri, sitten kun alennetaan, niin alkaa lämpenemään ja taajuusmuuttajan näyttö ilmoittaa ylikuormasta, lopuksi katkaisee lämpenemisen takia syötön. Sitä on insinöörit ja teknikot mittaillu ja todennu, että liian pienet lelut koneistossa. Oudointa on Arska tehtaan kommentit ja asiakaspalvelu, ei voi olla vikaa kun muilla toimii. Taas yksi Suomalainen firma, jonka kiinnostus loppuu asiakkaaseen, kun auton perävalot katoaa näkyvistä. Mites teillä muilla Arskan syöttö pelittää?
Liianpienet kalut kyllä mutta toinen teoria on et amppeerit nousee liikaa . Herra Heinämäki selosti tämän kerran hienosti . Somerolaisilta tyypillistä käytöstä .
Ai toi kalujen pienuus?
Olet mitannut ? Hyi sinnuu .
-
Kaveri on tuossa valitellut, että uuden koneiston taajuusmuuttajan hertsit on päin persausta. Toimii kuulemma, kun on täysillä eli kiertää silloin noin 8 kertaa tunnissa ympäri, sitten kun alennetaan, niin alkaa lämpenemään ja taajuusmuuttajan näyttö ilmoittaa ylikuormasta, lopuksi katkaisee lämpenemisen takia syötön. Sitä on insinöörit ja teknikot mittaillu ja todennu, että liian pienet lelut koneistossa. Oudointa on Arska tehtaan kommentit ja asiakaspalvelu, ei voi olla vikaa kun muilla toimii. Taas yksi Suomalainen firma, jonka kiinnostus loppuu asiakkaaseen, kun auton perävalot katoaa näkyvistä. Mites teillä muilla Arskan syöttö pelittää?
Hetkonen , Insinöörit ja Teknikot mittaillu eikä löydy vikaa jota vois korjata ?Parilla tutulla mepussa sulas taajuusmuuttajat , syytä en tiedä mutta ne vaihdettiin parempiin jonka jälkeen ne pelas hyvin .
-
Oliskohan sama vika mikä mulla oli 2014 kun uuden Arskan otin käyttöön. Herjas juurikin tuota ylikuumenemista ja pysäytti syötön aina hetkeksi ja taas sama juttu. Sähkömiehet ei keksineet mitään, mutta lopuksi itse kävin tamun asetuksia läpi ja muistaakseni moottorin nimelliskierrosluku oli syötetty sinne väärin, sen jälkeen ei ole kertaakaan ollut ongelmaa.
-
Kumpi lämpiää ja kuinka alas on moottorin Hz silloin säädetty? Minkä merkkinen tamu?
-
Kumpi lämpiää ja kuinka alas on moottorin Hz silloin säädetty? Minkä merkkinen tamu?
En tiedä tarkkaan kun ei ole omat koneet, mutta tuliterät eli kesällä laitettu paikalleen, muistaakseni ei toiminu edes koeajossa eli tyhjänä niin kuin pitäisi.
-
Itselläni 325 hl mega vm. 2010. Syöttö on pelannut hyvin ja myös tyhjennys tehdään syöttölaitteella. Täyden kaapin tyhjäys
kestää noin puoli tuntia. Jos oikein ymmärsin että satsi kiertää 8 kertaa tunnissa ympäri niin se ei todellakaan onnistu.
Tuossa alkuperäisellä kysyjällä on koneeseen tehtaalla asentunut väärällä suhteella oleva alennusvaihde, tai sitten jokin 1:15 vaihde on jäänyt kokonaan pois välistä ?
-SS-
Elevaattorinkin täytyy olla jotain 200 t/h mallia, ettei tukkeudu?
-
Kaveri on tuossa valitellut, että uuden koneiston taajuusmuuttajan hertsit on päin persausta. Toimii kuulemma, kun on täysillä eli kiertää silloin noin 8 kertaa tunnissa ympäri, sitten kun alennetaan, niin alkaa lämpenemään ja taajuusmuuttajan näyttö ilmoittaa ylikuormasta, lopuksi katkaisee lämpenemisen takia syötön. Sitä on insinöörit ja teknikot mittaillu ja todennu, että liian pienet lelut koneistossa. Oudointa on Arska tehtaan kommentit ja asiakaspalvelu, ei voi olla vikaa kun muilla toimii. Taas yksi Suomalainen firma, jonka kiinnostus loppuu asiakkaaseen, kun auton perävalot katoaa näkyvistä. Mites teillä muilla Arskan syöttö pelittää?
Jos kaapillinen kiertää säätämättä 8-kertaa tunnissa, on tuossa joku suunnitteluvirhe.
Tjaah, SS olikin jo ihmetellyt samaa.
-
Sitä on insinöörit ja teknikot mittaillu ja todennu, että liian pienet lelut koneistossa.
Pitäiskö vaan lukea ne käyttöohjeet ensin? Insinöörit on tunnettuja siitä, että ne ei avaa käyttöohjekirjaa koskaan.
-
Sitä on insinöörit ja teknikot mittaillu ja todennu, että liian pienet lelut koneistossa.
Pitäiskö vaan lukea ne käyttöohjeet ensin? Insinöörit on tunnettuja siitä, että ne ei avaa käyttöohjekirjaa koskaan.
On siel talos pari sähkömiestäkin omasta takaa, niin eiköhän ne opukset ole läpi luettu. Kaikki ei vaan mene kuin Strömsöös aina, joskus uusikin kone toimii miten sattuu.
-
Sitä on insinöörit ja teknikot mittaillu ja todennu, että liian pienet lelut koneistossa.
Pitäiskö vaan lukea ne käyttöohjeet ensin? Insinöörit on tunnettuja siitä, että ne ei avaa käyttöohjekirjaa koskaan.
On siel talos pari sähkömiestäkin omasta takaa, niin eiköhän ne opukset ole läpi luettu. Kaikki ei vaan mene kuin Strömsöös aina, joskus uusikin kone toimii miten sattuu.
Joskus taistellu noitten kanssa . Soitto maahantuojalle tai valmistajalle auttaa paljon .
-
Pyöriikö kaikki telat oikein päin ?
-SS-
-
Ne taajuusmuuttajan parametrit pitäisi käydä läpi vaikka kolmannen sähkömiehen kanssa. Sitten täytyisi kaivaa esille tamun maahantuojan tekninen tuki ja käydä vielä sen kanssa kaikki läpi. Tamu on ihan hyvä renki, mutta sitä kamaa nyt vaan on siellä asetuksissa niin paljon, että homma täytyy ottaa tosissaan.
Jos talossa kerran on sähkömiehiä, niin tamun voisi ohittaa ja kokeilla syöttölaitteen käyttöä ihan perinteisellä ajolla. Esim. Syötön säätö löytynee myös mekaanisesti toimivana. Jos ongelmat jatkuu, niin tietää ettei syy ole tamussa ja toisinpäin.
-
Pyöriikö kaikki telat oikein päin ?
-SS-
Juuri joku tämäntyyppinen pikku juttu jää äkkiä huomaamatta, kun riidellään tehtaan kanssa ja suunnitellaan välityksiä uusiksi.
-
Ne taajuusmuuttajan parametrit pitäisi käydä läpi vaikka kolmannen sähkömiehen kanssa. Sitten täytyisi kaivaa esille tamun maahantuojan tekninen tuki ja käydä vielä sen kanssa kaikki läpi. Tamu on ihan hyvä renki, mutta sitä kamaa nyt vaan on siellä asetuksissa niin paljon, että homma täytyy ottaa tosissaan.
Jos talossa kerran on sähkömiehiä, niin tamun voisi ohittaa ja kokeilla syöttölaitteen käyttöä ihan perinteisellä ajolla. Esim. Syötön säätö löytynee myös mekaanisesti toimivana. Jos ongelmat jatkuu, niin tietää ettei syy ole tamussa ja toisinpäin.
Ensimmäisenä tekninen tuki , kokemusta on .
-
telojen pyörimissuunta.
Moottori kolmioon, eli liuskat pultista pulttiin kaikki erillään.
Moottorin nimellisvirta taajarin parametriin moottorin kilvestä kolmio-asetuksesta, 400 V
Sitten maksimivirta taajarin parametriin vaikka 1,5 kertaa moottorin nimellisvirta.
Kiihdytysaika pitkäksi.
Jos on Vacon niin varmaan voisi olla syytä katsoa mikä sovellus käytössä, varmaan käy vakio
Alennusvaihteen öljyn tarkistus, alkahan se kanittaa jos kuiva ?
-SS-
-
Ei taida nuo nykyiset kuivaamot pelittää 25 vuotta lähes ongelmitta, kuten tuo vanha Arska. Poltinkin sama vanha, kunhan suuttumia uusittu. Toki on sitten hieman alkeellisempi käyttää.
-
Ei taida nuo nykyiset kuivaamot pelittää 25 vuotta lähes ongelmitta, kuten tuo vanha Arska. Poltinkin sama vanha, kunhan suuttumia uusittu. Toki on sitten hieman alkeellisempi käyttää.
Nii tuo tuossa on 40 vuotta vanha. Rasvasin tänä kesänä jopa elevaattorin laakerit. Ja puhaltimen laakerit, ovat järeät pukkilaakerit ne. Remmit ja puhallinmoottori ovat uudemmat (ja on 7,5 kW vaikka 5,5 riittäisi) , kun niitä ei tuossa 15 vuotta sitten kaupan ehtona pitänytkään olla siinä. Nii ja elevaattorin hihna. Kupit ovat vasta toista sukupolvea. Onhan tuossa mennyt Bentone uusiksi, Oilon on nyt tilalla. Ja ohjelmakello sekä parit öljyventtiilit. Ja saupiippu. Se on Arskametallilta tilattu. Seurravaksi menee sisäosien uusimiseksi varmaan. noin 4500 h välein nähtävästi tapahtuu.
-SS-
-
telojen pyörimissuunta.
Moottori kolmioon, eli liuskat pultista pulttiin kaikki erillään.
Moottorin nimellisvirta taajarin parametriin moottorin kilvestä kolmio-asetuksesta, 400 V
Sitten maksimivirta taajarin parametriin vaikka 1,5 kertaa moottorin nimellisvirta.
Kiihdytysaika pitkäksi.
Jos on Vacon niin varmaan voisi olla syytä katsoa mikä sovellus käytössä, varmaan käy vakio
Alennusvaihteen öljyn tarkistus, alkahan se kanittaa jos kuiva ?
-SS-
Tuskin on vacon, epäilen omronia.
-
telojen pyörimissuunta.
Moottori kolmioon, eli liuskat pultista pulttiin kaikki erillään.
Moottorin nimellisvirta taajarin parametriin moottorin kilvestä kolmio-asetuksesta, 400 V
Sitten maksimivirta taajarin parametriin vaikka 1,5 kertaa moottorin nimellisvirta.
Kiihdytysaika pitkäksi.
Jos on Vacon niin varmaan voisi olla syytä katsoa mikä sovellus käytössä, varmaan käy vakio
Alennusvaihteen öljyn tarkistus, alkahan se kanittaa jos kuiva ?
-SS-
Tuskin on vacon, epäilen omronia.
Aha. No sitten sinne pitää tilata joku Tekn.Tri. säätämään. Vacon olisi helppo.
-SS-
-
Pyöriikö kaikki telat oikein päin ?
-SS-
Juuri joku tämäntyyppinen pikku juttu jää äkkiä huomaamatta, kun riidellään tehtaan kanssa ja suunnitellaan välityksiä uusiksi.
Oudointa tuossa on kuitenkin, että sen saa yleensäkin kiertämään 8-kertaa tunnissa. Tota jaakon kaappia ei saa varmaan täydelläkään säädölla kiertämään kun puolitoista kertaa.
-
Pyöriikö kaikki telat oikein päin ?
-SS-
Juuri joku tämäntyyppinen pikku juttu jää äkkiä huomaamatta, kun riidellään tehtaan kanssa ja suunnitellaan välityksiä uusiksi.
Oudointa tuossa on kuitenkin, että sen saa yleensäkin kiertämään 8-kertaa tunnissa. Tota jaakon kaappia ei saa varmaan täydelläkään säädölla kiertämään kun puolitoista kertaa.
No jos normaalisäätö on 15 Hz, noin kerran tunnissa, niin 100 Hz (jonka voi useimmissa taajareissa säätää niinkin ylös) olisi juuri se 8 kertaa tunnissa. Olisiko parametreissa moottorin napaluku väärin, niin kuin joku täällä jo ehdotti ?
-SS-
-
Pyöriikö kaikki telat oikein päin ?
-SS-
Juuri joku tämäntyyppinen pikku juttu jää äkkiä huomaamatta, kun riidellään tehtaan kanssa ja suunnitellaan välityksiä uusiksi.
Oudointa tuossa on kuitenkin, että sen saa yleensäkin kiertämään 8-kertaa tunnissa. Tota jaakon kaappia ei saa varmaan täydelläkään säädölla kiertämään kun puolitoista kertaa.
Ei se ole kuin 7,5 minuuttia kun on satsi pyöräytetty ympäri. Kohtuullisen ripeää toimintaa. Missähän päin Suomea tämä tapaus on? Voisi lähteä mielenkiinnosta vaikka excursiolle...
-
Tyhjensin tuon 170 hehdon kaapin syöttölaitteella, kun oli vähän alimittainen vaakakuljetin elevaattorin perässä. 20 minuuttia ja kaappi oli tyhjä. Täyty sitten seuraavalle satsille vähän pienetää syöttöä. Oli viimesyksynä kuivattu viimeksi hernettä ja oli vissiin jäänyt vähän isolle.
-
telojen pyörimissuunta.
Moottori kolmioon, eli liuskat pultista pulttiin kaikki erillään.
Moottorin nimellisvirta taajarin parametriin moottorin kilvestä kolmio-asetuksesta, 400 V
Sitten maksimivirta taajarin parametriin vaikka 1,5 kertaa moottorin nimellisvirta.
Kiihdytysaika pitkäksi.
Jos on Vacon niin varmaan voisi olla syytä katsoa mikä sovellus käytössä, varmaan käy vakio
Alennusvaihteen öljyn tarkistus, alkahan se kanittaa jos kuiva ?
-SS-
Tuskin on vacon, epäilen omronia.
Aha. No sitten sinne pitää tilata joku Tekn.Tri. säätämään. Vacon olisi helppo.
-SS-
varmimmin apu löytyy numerosta 2020..... puurtaa 7000 euroon saakka vain pelkän alvin maksamalla
-
varmimmin apu löytyy numerosta 2020..... puurtaa 7000 euroon saakka vain pelkän alvin maksamalla
BACKSPACE pohojammaalla neuvomas :D
https://www.youtube.com/watch?v=Nl4RxExJt-8
-
varmimmin apu löytyy numerosta 2020..... puurtaa 7000 euroon saakka vain pelkän alvin maksamalla
BACKSPACE pohojammaalla neuvomas :D
https://www.youtube.com/watch?v=Nl4RxExJt-8
Jo ekan sekunnin perusteella näkee, että Pohjammaalla ollaan ;D
-
varmimmin apu löytyy numerosta 2020..... puurtaa 7000 euroon saakka vain pelkän alvin maksamalla
BACKSPACE pohojammaalla neuvomas :D
https://www.youtube.com/watch?v=Nl4RxExJt-8
Jo ekan sekunnin perusteella näkee, että Pohjammaalla ollaan ;D
Juu, koneiden ja romujen määrä mitataan hehtaareissa eikä kappaleissa. Jos tää yks herroista oli Bäkkäri niin ketäs Agrohahmoja nää kolme oli?
-
Pyöriikö kaikki telat oikein päin ?
-SS-
Juuri joku tämäntyyppinen pikku juttu jää äkkiä huomaamatta, kun riidellään tehtaan kanssa ja suunnitellaan välityksiä uusiksi.
Oudointa tuossa on kuitenkin, että sen saa yleensäkin kiertämään 8-kertaa tunnissa. Tota jaakon kaappia ei saa varmaan täydelläkään säädölla kiertämään kun puolitoista kertaa.
Ei se ole kuin 7,5 minuuttia kun on satsi pyöräytetty ympäri. Kohtuullisen ripeää toimintaa. Missähän päin Suomea tämä tapaus on? Voisi lähteä mielenkiinnosta vaikka excursiolle...
Onkohan sattunut liian nopea moottori? jos 1500rpm tilalle on tullut 3000rpm?
-
Pyöriikö kaikki telat oikein päin ?
-SS-
Juuri joku tämäntyyppinen pikku juttu jää äkkiä huomaamatta, kun riidellään tehtaan kanssa ja suunnitellaan välityksiä uusiksi.
Oudointa tuossa on kuitenkin, että sen saa yleensäkin kiertämään 8-kertaa tunnissa. Tota jaakon kaappia ei saa varmaan täydelläkään säädölla kiertämään kun puolitoista kertaa.
No jos normaalisäätö on 15 Hz, noin kerran tunnissa, niin 100 Hz (jonka voi useimmissa taajareissa säätää niinkin ylös) olisi juuri se 8 kertaa tunnissa. Olisiko parametreissa moottorin napaluku väärin, niin kuin joku täällä jo ehdotti ?
-SS-
Tamussa kyllä, mutta normi moottori kippaa kyllä paljon aikaisemmin.
-
Tamussa kyllä, mutta normi moottori kippaa kyllä paljon aikaisemmin.
Olen ajanut 100Hz:lla useita ABB:n 1500 r/min moottoreita. Ihan vaan uteliaisuudesta. Jotkut alkavat värisemään, ja valmistaja sanoo, ettei kestä pitkään. Mutta siis voi ajaa sähköisesti.
Mutta se, jos moottori on tullut vahingossa 3000 r/min nimelliskierrosnopeuden versiona, sekin voisi olla syy valtavaan nopeuteen nimellistaajuudella ja pienten kierrosten uupumiseen.
-SS-
-
Joko ne parametrit on katottu että on oikein? Ei kai se moottori voi ylikuormittua kovin kesken kun siinähän on niin raju välitys että syöttötela pyörii vain muutaman kymmenen kierrosta minuutissa kun esim. 80 hz nopeudella tyhjätään koneistoa. Tuolla toisaalla keskusteltiin näistä ja joku kertoi kuivauksessa käyttävänsä vain 8 hz nopeutta eikä sekään aiheuta ongelmia.
Itsellä tosiaan teki tuota heti alusta asti ja jatkuvasti kunnes korjasin ne arvot, ja sen jälkeen ei ole tehnyt kertaakaan missään tilanteessa.
Tästä ongelmasta (ja ratkaisusta) puhuin taannoin joko Arskan tai Keskustekniikan miehen kanssa eli ainakin jommalla kummalla taholla on asia tiedossa.
-
Ja talossa siis kuulemma oli sähkömiehiä kaksin kappalein. Eli osaavat varmaan mitata moottorinkin käämien virrat vaika jollakin pihtimittarilla.
-SS-
-
Joko ne parametrit on katottu että on oikein? Ei kai se moottori voi ylikuormittua kovin kesken kun siinähän on niin raju välitys että syöttötela pyörii vain muutaman kymmenen kierrosta minuutissa kun esim. 80 hz nopeudella tyhjätään koneistoa. Tuolla toisaalla keskusteltiin näistä ja joku kertoi kuivauksessa käyttävänsä vain 8 hz nopeutta eikä sekään aiheuta ongelmia.
Itsellä tosiaan teki tuota heti alusta asti ja jatkuvasti kunnes korjasin ne arvot, ja sen jälkeen ei ole tehnyt kertaakaan missään tilanteessa.
Tästä ongelmasta (ja ratkaisusta) puhuin taannoin joko Arskan tai Keskustekniikan miehen kanssa eli ainakin jommalla kummalla taholla on asia tiedossa.
Kunnollinen ohje en paremmin sano . Noitten koneitten kanssa auttaa soitto maahantuojalle aika paljon .