Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: pig24 - 16.08.17 - klo:08:47
-
Stuttgartin lähellä Rastattissa on ollut tekeillä reilu 4 km junatunneli Reinin ali. Paikoin joudutaan poraamaan lähellä maan pintaa. Tällöin maa jäädytetään sortumisten estämiseksi. Nyt maa on kuitenkin painunut risteävän rautatien kohdalla. Junaliikenne Rotterdamin ja Genovan välillä yskii pahasti, koska kuvassa näkyvää rataväliä ei voi käyttää.
Mediassa spekuloidaan, että yksi vaihtoehto on tunnelin täyttäminen betonilla. Tällöin 90 m pitkä hig-tech-porauslaite jäisi maan sisään. Jotenkin luulen, että sakut eivät luovu rakentamisesta yhden painuman takia.
http://cdn1.stuttgarter-nachrichten.de/media.media.2de482b0-9937-44d9-9a8d-fc3162fb1336.normalized.jpg
http://www.deutschebahn.com/de/presse/pressestart_zentrales_uebersicht/14951468/Sperrung_Rheintalbahn_Bahn_arbeitet_mit_Hochdruck.html
PS. Täyttö tehtäisiin kevytbetonilla, koska sen poistaminen tarvittaessa on helppoa.
-
Berliinin uusi lentokenttä ei vissiin aukea koskaan vaan se pitää rakentaa liki kokonaan uudestaan:?
https://yle.fi/uutiset/3-8823202
"Rakennushutilointi oli valtaisaa. Kuutisensataa väliseinää ei täyttänyt paloturvallisuusmääräyksiä, ja savunpoistolaitteet painoivat niin paljon, että välikatto olisi voinut romahtaa milloin tahansa. Viestikaapelit oli vedetty korkeajännitekaapeleiden viereen ja niin edelleen."
-
vau! sepet on todella hyvin tuollakin töissä! kykllä on viksuja inssejä sielläkin töissä! mikä lie opiskeluntaso?
-
Tienluiskan kaivumaita lupasin pellolle ottaa, inssi kysymään, että onko pelto se mistä on puut hakattu pois...
-
sulla hieman pusikoituneet lhpt!
-
Media taitaa hieman paisutella. Betonirakenteena tuota rööriä näkyy tehtävän, kun mennään lähellä maanpintaa.
https://youtu.be/nVpREOtaUF0
-
ja petonia ei käytetä missään illalla oli ngllä doku natsien suurista töistä; ranskaan rakensi kunnon punkkerin 3 miljoonaa kuutiota petonia yhtä telakkaa varten!
-
Pitää ruveta etsimään virheitä muista jotta kepujen virheet jää unholaan. 😝😝😝😝😝😝
-
Stuttgartin lähellä Rastattissa on ollut tekeillä reilu 4 km junatunneli Reinin ali. Paikoin joudutaan poraamaan lähellä maan pintaa. Tällöin maa jäädytetään sortumisten estämiseksi. Nyt maa on kuitenkin painunut risteävän rautatien kohdalla. Junaliikenne Rotterdamin ja Genovan välillä yskii pahasti, koska kuvassa näkyvää rataväliä ei voi käyttää.
Mediassa spekuloidaan, että yksi vaihtoehto on tunnelin täyttäminen betonilla. Tällöin 90 m pitkä hig-tech-porauslaite jäisi maan sisään. Jotenkin luulen, että sakut eivät luovu rakentamisesta yhden painuman takia.
http://cdn1.stuttgarter-nachrichten.de/media.media.2de482b0-9937-44d9-9a8d-fc3162fb1336.normalized.jpg
http://www.deutschebahn.com/de/presse/pressestart_zentrales_uebersicht/14951468/Sperrung_Rheintalbahn_Bahn_arbeitet_mit_Hochdruck.html
PS. Täyttö tehtäisiin kevytbetonilla, koska sen poistaminen tarvittaessa on helppoa.
Yhdenlainen Iisakinkirkko se tämäkin tunnelin rakennus oli.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hallands%C3%A5s_Tunnel
-
Pitää ruveta eysimään virheitä muista jotta kepujen virheet jää unholaan. 😝😝😝😝😝😝
...itse sensijaan olen täydellinen, ainakaan mitään vikaa löydä en hyää
-
Berliinin uusi lentokenttä ei vissiin aukea koskaan vaan se pitää rakentaa liki kokonaan uudestaan:?
https://yle.fi/uutiset/3-8823202
"Rakennushutilointi oli valtaisaa. Kuutisensataa väliseinää ei täyttänyt paloturvallisuusmääräyksiä, ja savunpoistolaitteet painoivat niin paljon, että välikatto olisi voinut romahtaa milloin tahansa. Viestikaapelit oli vedetty korkeajännitekaapeleiden viereen ja niin edelleen."
Kuulostaa samalta kuin erään ystäväni kertomukset Tampereen rakennushankkeista. Aivan käsittämätöntä ammattitaidottomuutta suunnitteluissa ja arkkitehdin suunnittelemat yksityiskohdat on yhtä pyhiä kuin talmud juutalaiselle, niitä ei voi muuttaa sillä uhallakaan että kallista sutta tulee.
-
Berliinin uusi lentokenttä ei vissiin aukea koskaan vaan se pitää rakentaa liki kokonaan uudestaan:?
https://yle.fi/uutiset/3-8823202
"Rakennushutilointi oli valtaisaa. Kuutisensataa väliseinää ei täyttänyt paloturvallisuusmääräyksiä, ja savunpoistolaitteet painoivat niin paljon, että välikatto olisi voinut romahtaa milloin tahansa. Viestikaapelit oli vedetty korkeajännitekaapeleiden viereen ja niin edelleen."
Kuulostaa samalta kuin erään ystäväni kertomukset Tampereen rakennushankkeista. Aivan käsittämätöntä ammattitaidottomuutta suunnitteluissa ja arkkitehdin suunnittelemat yksityiskohdat on yhtä pyhiä kuin talmud juutalaiselle, niitä ei voi muuttaa sillä uhallakaan että kallista sutta tulee.
Epäilen että on tahallaan tehty noin kun on suunniteltu. Tiedetään että hommat jatkuu varmasti ja maksaja löytyy.
-
Ainakin noissa Tampereen hankkeissa Arkkitehti suunnittelee ilman että kokonaisuus on hallussa. Tuloksena mm. massiiviset jäähdytys ja lämmitystarpeet rakennuksessa vain sen takia että pitää saada tehdä rakennuksen aulaan joku helvetin korkea lasiseinä. Krematorion laajennus oli myös surkuhupaisa urakka, alunperin rakennuksessa oli varaus yhdelle alkuperäisen tyyppiselle lisäuunille, mutta koska päätettiin valita toiseksi uuniksi eri valmistajan tuote, oli loppujen lopuksi hintalappu 2,5 kertainen. Ja näitä esimerkkejä tuntuu riittävän kun veronmaksajien rahoilla touhutaan...
-
Pitää ruveta eysimään virheitä muista jotta kepujen virheet jää unholaan.
Eysimään eysimään. Ja kantakirjatemarien siinä samala... 🎅
-
pro rahastuksessa ei desantit tee näppäilyvihettä. On aikasta nii paljos. Valtio elättää hyväste
-
pro rahastuksessa ei desantit tee näppäilyvihettä. On aikasta nii paljos. Valtio elättää hyväste
Sepähän on kähverä paikka. Tesantti tais kuitenki olla Aas tee tee tee koon palakkalistoila. Ja KooKeePeen... 🎅
-
pro rahastuksessa ei desantit tee näppäilyvihettä. On aikasta nii paljos. Valtio elättää hyväste
Sepähän on kähverä paikka. Tesantti tais kuitenki olla Aas tee tee tee koon palakkalistoila. Ja KooKeePeen... 🎅
Ei pitäne paikkaansa. Ainut tesantti suomesa on pro rahastuksessa. Muut viimoset ammuttihin jo ajat sitten, kysy vaikka Oksalta.
-
Berliinin uusi lentokenttä ei vissiin aukea koskaan vaan se pitää rakentaa liki kokonaan uudestaan:?
https://yle.fi/uutiset/3-8823202
"Rakennushutilointi oli valtaisaa. Kuutisensataa väliseinää ei täyttänyt paloturvallisuusmääräyksiä, ja savunpoistolaitteet painoivat niin paljon, että välikatto olisi voinut romahtaa milloin tahansa. Viestikaapelit oli vedetty korkeajännitekaapeleiden viereen ja niin edelleen."
Kuulostaa samalta kuin erään ystäväni kertomukset Tampereen rakennushankkeista. Aivan käsittämätöntä ammattitaidottomuutta suunnitteluissa ja arkkitehdin suunnittelemat yksityiskohdat on yhtä pyhiä kuin talmud juutalaiselle, niitä ei voi muuttaa sillä uhallakaan että kallista sutta tulee.
Kerropa vähän siitä ystävästäsi, jotta voimme varmistua puheittesi paikkansapitävyydestä. Jokin aatteellinen antisemiitti ? Vapaamuurarikatkera ?
-SS-
-
Ainut tesantti suomesa on pro rahastuksessa.
Saattaahan se tietenki olla mahollista. Se Lohojam Maan tesanttihan on tunnetusti hyä naamioitumhan... :o
-
Berliinin uusi lentokenttä ei vissiin aukea koskaan vaan se pitää rakentaa liki kokonaan uudestaan:?
https://yle.fi/uutiset/3-8823202
"Rakennushutilointi oli valtaisaa. Kuutisensataa väliseinää ei täyttänyt paloturvallisuusmääräyksiä, ja savunpoistolaitteet painoivat niin paljon, että välikatto olisi voinut romahtaa milloin tahansa. Viestikaapelit oli vedetty korkeajännitekaapeleiden viereen ja niin edelleen."
Kuulostaa samalta kuin erään ystäväni kertomukset Tampereen rakennushankkeista. Aivan käsittämätöntä ammattitaidottomuutta suunnitteluissa ja arkkitehdin suunnittelemat yksityiskohdat on yhtä pyhiä kuin talmud juutalaiselle, niitä ei voi muuttaa sillä uhallakaan että kallista sutta tulee.
Kerropa vähän siitä ystävästäsi, jotta voimme varmistua puheittesi paikkansapitävyydestä. Jokin aatteellinen antisemiitti ? Vapaamuurarikatkera ?
-SS-
Toimii lvi suunnittelijana, eli häntä hyvin mielellään kaikki syyttäisivät kun ilmenee ongelmia rakennushankkeiden käytännön toteutuksessa. On kuitenkin senverran pätevä, että osaa ennakoida ongelmakohdat ja hän onkin ottanut tavakseen lähettää asiasta tarvittaessa sähköpostin vastuuhenkilöille.
Tässä pari vuotta sitten olikin ollut tapaus, kun arkkitehti oli lähestynyt häntä syyttävään sävyyn liittyen erääseen vuosia jo valmiina olleeseen saneerausprojektiin. Asia oli muistaakseni koskenut työtilaksi suunnitellun väestönsuojan ilmanvaihtoa, joka oli osoittautunut puutteelliseksi liian pienien iv-kanavien takia. Asia oli ratkennut kun hän oli lähettänyt kopion suunnitteluvaiheessa lähettämästään sähköpostista koskien tuota ongelmaa.
Ja tuontyylisiä ongelmia noissa kohteissa on jatkuvasti, syynä arkkitehtien ammattitaitoon nähden liian vaativat projektit ja kustannuspaineet jotka nekin ovat monesti näiden rakennusammattilaisten omalla perseilyllä aiheutettuja.
-
mitä miulat olis kysyttävä? en tiiä mitään noista teijän välisistä kahinoista kun en kehtoo osallistua kylätappeluihin!
-
Toimittajat on päästetty lähemmäs kuvaamaan. Alituspaikan reiät täytetään kevytbetonilla. Maalaji on hiekkaista ja sen jäädyttäminen epäonnistui. Sveitsin yleisradio kirjoittaa miljardivahingoista ja tehtaiden sulkemisista, koska rahdin siirtäminen maantielle vaatii tuhansia uusia autonkuljettajia ja kuorma-autoja - niitä ei ole sellaista määrää.
https://www.swr.de/swraktuell/bw/karlsruhe/blick-in-die-tunnel-baustelle/-/id=1572/did=20140686/gp1=20140686/gp2=20139982/nid=1572/vv=gallery/15u5tqo/index.html
http://www.srf.ch/news/schweiz/zwischen-stottern-und-stillstand-die-folgen-von-rastatt
-
Olen muutaman kerran ajellut Suomen pisimmän maantietunnelin läpi Tampereella hienohan se on mutta oliko se järkevää että rynderit sai maata lisää. Kerrostaloja rakennetaan rantaan johon puhaltaa pohjoinen tuuli 15 km . pitkältä järven selältä siinä on seinät oltava tiiviit ja paksut jotta ei kylmä tule boksissa.
-
Olen muutaman kerran ajellut Suomen pisimmän maantietunnelin läpi Tampereella hienohan se on mutta oliko se järkevää että rynderit sai maata lisää. Kerrostaloja rakennetaan rantaan johon puhaltaa pohjoinen tuuli 15 km . pitkältä järven selältä siinä on seinät oltava tiiviit ja paksut jotta ei kylmä tule boksissa.
Ihmetellä täytyy ihmisten halukkuutta muuttaa tuulisille järven- tai merenrantatonteille. Maisema on toki näyttävää mutta asumiseen huonosti sopivaa.
-
Sortumisia tulee kai vakiosuhteessa tunnelitöiden määrään ? Junaratatunnelin poraus teki 5 m leveän ja 3 m syvän kuopan peltoon. Tunnelin katon ja maanpinnan välissä on 15 metrin maakerros. Kallioiden välissä oli 150 m matkalla pehmeää maata.
http://www.watson.ch/Schweiz/SBB/764506159-Sorry--g%C3%A4ll!-An-diesem-Loch-in-einem-Feld-zwischen-Aarau-und-Olten-sind-die-SBB-schuld
-
Olen muutaman kerran ajellut Suomen pisimmän maantietunnelin läpi Tampereella hienohan se on mutta oliko se järkevää että rynderit sai maata lisää. Kerrostaloja rakennetaan rantaan johon puhaltaa pohjoinen tuuli 15 km . pitkältä järven selältä siinä on seinät oltava tiiviit ja paksut jotta ei kylmä tule boksissa.
Ei sinne tunneliin näy se naistelahden voimala, kyllä lämpöä piisaa.
-
Berliinin uusi lentokenttä ei vissiin aukea koskaan vaan se pitää rakentaa liki kokonaan uudestaan:?
https://yle.fi/uutiset/3-8823202
"Rakennushutilointi oli valtaisaa. Kuutisensataa väliseinää ei täyttänyt paloturvallisuusmääräyksiä, ja savunpoistolaitteet painoivat niin paljon, että välikatto olisi voinut romahtaa milloin tahansa. Viestikaapelit oli vedetty korkeajännitekaapeleiden viereen ja niin edelleen."
Kuulostaa samalta kuin erään ystäväni kertomukset Tampereen rakennushankkeista. Aivan käsittämätöntä ammattitaidottomuutta suunnitteluissa ja arkkitehdin suunnittelemat yksityiskohdat on yhtä pyhiä kuin talmud juutalaiselle, niitä ei voi muuttaa sillä uhallakaan että kallista sutta tulee.
Kerropa vähän siitä ystävästäsi, jotta voimme varmistua puheittesi paikkansapitävyydestä. Jokin aatteellinen antisemiitti ? Vapaamuurarikatkera ?
-SS-
Toimii lvi suunnittelijana, eli häntä hyvin mielellään kaikki syyttäisivät kun ilmenee ongelmia rakennushankkeiden käytännön toteutuksessa. On kuitenkin senverran pätevä, että osaa ennakoida ongelmakohdat ja hän onkin ottanut tavakseen lähettää asiasta tarvittaessa sähköpostin vastuuhenkilöille.
Tässä pari vuotta sitten olikin ollut tapaus, kun arkkitehti oli lähestynyt häntä syyttävään sävyyn liittyen erääseen vuosia jo valmiina olleeseen saneerausprojektiin. Asia oli muistaakseni koskenut työtilaksi suunnitellun väestönsuojan ilmanvaihtoa, joka oli osoittautunut puutteelliseksi liian pienien iv-kanavien takia. Asia oli ratkennut kun hän oli lähettänyt kopion suunnitteluvaiheessa lähettämästään sähköpostista koskien tuota ongelmaa.
Ja tuontyylisiä ongelmia noissa kohteissa on jatkuvasti, syynä arkkitehtien ammattitaitoon nähden liian vaativat projektit ja kustannuspaineet jotka nekin ovat monesti näiden rakennusammattilaisten omalla perseilyllä aiheutettuja.
Mun mielestä suurin ongelma julkisissa hankkeissa on juurikin tilaajan ymmärtämättämyys mistään,ostetaan tämä konsultilta joka rahastaa välissä ja huudattaa sekä kusettaa niin suunnittelijoita kuin urakoitsijoita.
Kaikki viimeiset kilpailukeikat missä ollut menneet käräjille tai raha vaihtanut suuntaa. Näille konsulteille kun sopukset tuntuvat olevan venäläisiä asiakirjoja että niitä ei itse tarvii noudattaa..
Toki on suunnittelussa ja urakoinnissakin vikaa, suurimmissa taloissa ihan jo lähtökohtaisesti.
Perseestä koko ala mutta ei osaa muutakaan tehdä.
-
Kaverini kertoi esimerkin lvi-urakan kilpailuttamisesta. Kun urakkatarjous suunnittelusta tulee, niin ensimmäisenä katsotaan kuka on pääsuunnittelijana. Ja jos nimi miellyttää ja työtilanne sallii, niin lasketaan urakkatarjous normaalisti. Jos taas suunnittelijana on ns. hankala tapaus, eli tyyppi jonka suunnitelmat 'elää' ja jolla ei ole meriittejä käytännön suunnittelusta, on hinnoittelu toisenlainen. Erääseen urakkaan joka oli vielä jäänyt toimistolle, oli laskettu hinta ja kerrottu kymmenellä, koska odotettavissa oli säätämistä.
Tässä yksi esimerkki miksi rakentaminen, ja varsinkin julkisten tilojen saneeraus on kallista.