Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: HooDee - 23.06.17 - klo:08:32
-
More and more clothes from Massey-Ferguson. When we'll seen same situation in Finland?
http://www.valtra.com.br/produtos/tratores-linha-pesada/serie-t-cvt
Oliko A ja S vasta alkua?
-
Keula on ainakin virtaviivainen. Vai onko siinä on joku kasvain.
-SS-
-
Keula on ainakin virtaviivainen. Vai onko siinä on joku kasvain.
-SS-
Toisaalta tuo Junkkarinkoppimalli elää uudessa a-sarjassa Brasiliassa.
Tuo Massikan hyttä alkaa olla tosiaan jo koppi ulkomailla julkaistuissa testeissä. Jospa Maaseudun kone toimittaa kohta kopin Massikkaan Valtran mallisena?
-
Tulevaisuudessa tulee Acgon merkkien mallisarjat yhden mukaistumaan ja tuotanto suoraviivaistumaan. Samaa traktoria saa Variolla, valtran omilla laatikoilla, dyna-laatikoilla. Moottorit myös yhdenmukaistuu. Eli sama paska eri paketissa. Fendtin ostajalle Valtraan vaihdetaan vain teipit peltiin ja sama fergun ostajalle. valtran omistaja kehuu Fendti miehelle Valtraansa kuinka paljon parempi se on Fendtiin verrattuna. Hinta vain erottaa merkit toisistaan.
-
Tulevaisuudessa tulee Acgon merkkien mallisarjat yhden mukaistumaan ja tuotanto suoraviivaistumaan. Samaa traktoria saa Variolla, valtran omilla laatikoilla, dyna-laatikoilla. Moottorit myös yhdenmukaistuu. Eli sama paska eri paketissa. Fendtin ostajalle Valtraan vaihdetaan vain teipit peltiin ja sama fergun ostajalle. valtran omistaja kehuu Fendti miehelle Valtraansa kuinka paljon parempi se on Fendtiin verrattuna. Hinta vain erottaa merkit toisistaan.
Mää luulen, että noissa säilyy jako, notta Venttiä piretähän niin sanottuna preemiumina, Valametti on sitä Standaartia ja Massikka lienöö se kehitysmaamalli?
Onhan tua pikku A-sarja paljon laarukkammahan oloonen kuin vastaava Verkussooni?
-
Tulevaisuudessa tulee Acgon merkkien mallisarjat yhden mukaistumaan ja tuotanto suoraviivaistumaan. Samaa traktoria saa Variolla, valtran omilla laatikoilla, dyna-laatikoilla. Moottorit myös yhdenmukaistuu. Eli sama paska eri paketissa. Fendtin ostajalle Valtraan vaihdetaan vain teipit peltiin ja sama fergun ostajalle. valtran omistaja kehuu Fendti miehelle Valtraansa kuinka paljon parempi se on Fendtiin verrattuna. Hinta vain erottaa merkit toisistaan.
Mää luulen, että noissa säilyy jako, notta Venttiä piretähän niin sanottuna preemiumina, Valametti on sitä Standaartia ja Massikka lienöö se kehitysmaamalli?
Onhan tua pikku A-sarja paljon laarukkammahan oloonen kuin vastaava Verkussooni?
En tiedä onko jatkossa noin. Tähän mennessä vallu on ollut se pohjoisten järmääjien tappia reikään malli. Onko jotain kuulunut että tämä muuttuisi?
-
Tulevaisuudessa tulee Acgon merkkien mallisarjat yhden mukaistumaan ja tuotanto suoraviivaistumaan. Samaa traktoria saa Variolla, valtran omilla laatikoilla, dyna-laatikoilla. Moottorit myös yhdenmukaistuu. Eli sama paska eri paketissa. Fendtin ostajalle Valtraan vaihdetaan vain teipit peltiin ja sama fergun ostajalle. valtran omistaja kehuu Fendti miehelle Valtraansa kuinka paljon parempi se on Fendtiin verrattuna. Hinta vain erottaa merkit toisistaan.
Mää luulen, että noissa säilyy jako, notta Venttiä piretähän niin sanottuna preemiumina, Valametti on sitä Standaartia ja Massikka lienöö se kehitysmaamalli?
Onhan tua pikku A-sarja paljon laarukkammahan oloonen kuin vastaava Verkussooni?
En tiedä onko jatkossa noin. Tähän mennessä vallu on ollut se pohjoisten järmääjien tappia reikään malli. Onko jotain kuulunut että tämä muuttuisi?
Valtra on saanut mallistoa sentään uudistettua, Massikka on edelleen vanhanaikainen. Noh, mitäpä se mulle kuuluu. T7 saa olla tän talon ykköskone vielä pitkään.
-
Tuo 5400-massikan hytti on looginen seuraava kehitysaskel turvakehikosta aurinkolipalla. :-X
-
Tulevaisuudessa tulee Acgon merkkien mallisarjat yhden mukaistumaan ja tuotanto suoraviivaistumaan. Samaa traktoria saa Variolla, valtran omilla laatikoilla, dyna-laatikoilla. Moottorit myös yhdenmukaistuu. Eli sama paska eri paketissa. Fendtin ostajalle Valtraan vaihdetaan vain teipit peltiin ja sama fergun ostajalle. valtran omistaja kehuu Fendti miehelle Valtraansa kuinka paljon parempi se on Fendtiin verrattuna. Hinta vain erottaa merkit toisistaan.
Mää luulen, että noissa säilyy jako, notta Venttiä piretähän niin sanottuna preemiumina, Valametti on sitä Standaartia ja Massikka lienöö se kehitysmaamalli?
Onhan tua pikku A-sarja paljon laarukkammahan oloonen kuin vastaava Verkussooni?
En tiedä onko jatkossa noin. Tähän mennessä vallu on ollut se pohjoisten järmääjien tappia reikään malli. Onko jotain kuulunut että tämä muuttuisi?
Valtra on saanut mallistoa sentään uudistettua, Massikka on edelleen vanhanaikainen. Noh, mitäpä se mulle kuuluu. T7 saa olla tän talon ykköskone vielä pitkään.
Ne pienet erot saadaan pienillä yksityiskohdilla aikaan. Todenäköisesti osat tulee aikanaan käymään ristiin. Ainut millä voidaan tulevaisuudessa MF ja Fendtin osien keskenään ristiin käyttäminen on siruteknologia. Marmoritiskillä on osa rekisteröitävä oikealla koodilla että se toimii asiakaan traktorissa oikein ja traktori hyväksyy sen.
-
Tulevaisuudessa tulee Acgon merkkien mallisarjat yhden mukaistumaan ja tuotanto suoraviivaistumaan. Samaa traktoria saa Variolla, valtran omilla laatikoilla, dyna-laatikoilla. Moottorit myös yhdenmukaistuu. Eli sama paska eri paketissa. Fendtin ostajalle Valtraan vaihdetaan vain teipit peltiin ja sama fergun ostajalle. valtran omistaja kehuu Fendti miehelle Valtraansa kuinka paljon parempi se on Fendtiin verrattuna. Hinta vain erottaa merkit toisistaan.
Mää luulen, että noissa säilyy jako, notta Venttiä piretähän niin sanottuna preemiumina, Valametti on sitä Standaartia ja Massikka lienöö se kehitysmaamalli?
Onhan tua pikku A-sarja paljon laarukkammahan oloonen kuin vastaava Verkussooni?
En tiedä onko jatkossa noin. Tähän mennessä vallu on ollut se pohjoisten järmääjien tappia reikään malli. Onko jotain kuulunut että tämä muuttuisi?
Valtra on saanut mallistoa sentään uudistettua, Massikka on edelleen vanhanaikainen. Noh, mitäpä se mulle kuuluu. T7 saa olla tän talon ykköskone vielä pitkään.
Ne pienet erot saadaan pienillä yksityiskohdilla aikaan. Todenäköisesti osat tulee aikanaan käymään ristiin. Ainut millä voidaan tulevaisuudessa MF ja Fendtin osien keskenään ristiin käyttäminen on siruteknologia. Marmoritiskillä on osa rekisteröitävä oikealla koodilla että se toimii asiakaan traktorissa oikein ja traktori hyväksyy sen.
komukat varaosatiskillä saa kyllä koodattua brasilialaasen lämmityslaitteen hanan kelpaamaan terminaattorin massikkaan :) ;) :D ;D
jäisikö nuo verkuvariaatiot sitte tuonne etelän lämpimiin maihin jossa isäntä ei ite istu traktorin pukilla jolloin se voi olla vähän egologisempi, suomessa taas alettaisiin tehdä myös ventin hytit, varmasti saksassa seurataan suurella mielenkiinnolla miten mersulla menee suomen autotehtaan kanssa.
suuresti olen huolissaan miten jondeerella käy tuon muumimammanokkaasen mallistonsa kanssa, lakkaako merkki kokonaan olemasta kun muilla traktorit vaan pienenee ja siroontuu ainakin ulkomitoiltaan ja näkyväisyys paranee niin jörniksen nokka vaan kasvaa ja kasvaa :) ;) :D ;D
-
Ehkä se Valtra on kuitenkin edellä? icefarmer voi olla oikeassa. Massikka jatkaa vahvasti ns. Kehittyvillä markkinoilla.
http://int.masseyferguson.com/mf-35-the-peoples-tractor-launched-in-kenya.aspx
-
Tulevaisuudessa tulee Acgon merkkien mallisarjat yhden mukaistumaan ja tuotanto suoraviivaistumaan. Samaa traktoria saa Variolla, valtran omilla laatikoilla, dyna-laatikoilla. Moottorit myös yhdenmukaistuu. Eli sama paska eri paketissa. Fendtin ostajalle Valtraan vaihdetaan vain teipit peltiin ja sama fergun ostajalle. valtran omistaja kehuu Fendti miehelle Valtraansa kuinka paljon parempi se on Fendtiin verrattuna. Hinta vain erottaa merkit toisistaan.
Mää luulen, että noissa säilyy jako, notta Venttiä piretähän niin sanottuna preemiumina, Valametti on sitä Standaartia ja Massikka lienöö se kehitysmaamalli?
Onhan tua pikku A-sarja paljon laarukkammahan oloonen kuin vastaava Verkussooni?
En tiedä onko jatkossa noin. Tähän mennessä vallu on ollut se pohjoisten järmääjien tappia reikään malli. Onko jotain kuulunut että tämä muuttuisi?
Valtra on saanut mallistoa sentään uudistettua, Massikka on edelleen vanhanaikainen. Noh, mitäpä se mulle kuuluu. T7 saa olla tän talon ykköskone vielä pitkään.
Ne pienet erot saadaan pienillä yksityiskohdilla aikaan. Todenäköisesti osat tulee aikanaan käymään ristiin. Ainut millä voidaan tulevaisuudessa MF ja Fendtin osien keskenään ristiin käyttäminen on siruteknologia. Marmoritiskillä on osa rekisteröitävä oikealla koodilla että se toimii asiakaan traktorissa oikein ja traktori hyväksyy sen.
Tuo on jo käytössä autojen osissa. Siinä ei pääse käyttämään edes sitä käytettyä osaa, kun tietokone ei hyväksy omakseen.
-
Ehkä se Valtra on kuitenkin edellä? icefarmer voi olla oikeassa. Massikka jatkaa vahvasti ns. Kehittyvillä markkinoilla.
http://int.masseyferguson.com/mf-35-the-peoples-tractor-launched-in-kenya.aspx
Jospa ne rakentaa merkkiuskolisuutta noihin kehitysmaihin eli rakentavat omaa tulevaisuutta. Varmaan osa noista tiloista kehityy, laajentaa ja vaihtavat uuteen... isompaan massikaan.
Toinen vaihtoehto on vesipuhveli tai kinuski traktori.
-
eiks nuo traktorit yhdisty periaatteesda jo nyt kun niissä on saman valmistajan osia jo niiin paljon että kait enää tuo design omaa jälkeä... tekniikka alkaa olla jo niin samanmoista että mistä erottaa toisensa.. osat tuloo muilta , kasaus jossain... senhän takia nuo autotkii alkaa olla ihan sama mikä merkki kun turkissa tehty kuiteskii..
-
eiks nuo traktorit yhdisty periaatteesda jo nyt kun niissä on saman valmistajan osia jo niiin paljon että kait enää tuo design omaa jälkeä... tekniikka alkaa olla jo niin samanmoista että mistä erottaa toisensa.. osat tuloo muilta , kasaus jossain... senhän takia nuo autotkii alkaa olla ihan sama mikä merkki kun turkissa tehty kuiteskii..
Laitetaanpas Fendtiin kiinalainen Agcopower, suolahtelainen directi, ja ylihärmäläänen hyttä.
Ostaako sakesmanni? Joku raja tulee vastaan tässä naittamisessakin.
-
mutta soomessahan tuollanen menis heittämällä ja hyvällä katteella.. nooo, sakut on niiin ......
-
eiks nuo traktorit yhdisty periaatteesda jo nyt kun niissä on saman valmistajan osia jo niiin paljon että kait enää tuo design omaa jälkeä... tekniikka alkaa olla jo niin samanmoista että mistä erottaa toisensa.. osat tuloo muilta , kasaus jossain... senhän takia nuo autotkii alkaa olla ihan sama mikä merkki kun turkissa tehty kuiteskii..
Laitetaanpas Fendtiin kiinalainen Agcopower, suolahtelainen directi, ja ylihärmäläänen hyttä.
Ostaako sakesmanni? Joku raja tulee vastaan tässä naittamisessakin.
Ei taida sakemanni tietää missä osat on kasattu. Kylessä lukee "made by acgo".
-
eiks nuo traktorit yhdisty periaatteesda jo nyt kun niissä on saman valmistajan osia jo niiin paljon että kait enää tuo design omaa jälkeä... tekniikka alkaa olla jo niin samanmoista että mistä erottaa toisensa.. osat tuloo muilta , kasaus jossain... senhän takia nuo autotkii alkaa olla ihan sama mikä merkki kun turkissa tehty kuiteskii..
Onhan sillä viisi tehdasta Kiinassa jotakin tuottamassa ja oma alihankinta ketju. Eli luulempa että ne fentit, valtrat ja massikat sisältävät Kiina-osia enemmän kuin moni uskookaan.
-
Mikäs siinä kunhan valmistajalla on laatustandardit kunnossa. Ostin volkkariin hellan paisuntasäiliön, made in china, hyvä ja edullinen. Myös Hellan 7 napaiset rasiat/pistokkeet taitaavat pääsääntöisin tullla nykysin kiinasta, eivät takertele ja hinta asiallinen hellan tuotteeksi.
-
Moottorisahan osat on tosi edullisia. Stilhin kaasutin maksoi alle vitosen ja toimII niin kuin Suomen merkkiliikkeen ostettu. Kas sehän on aivan samamerkkinenkin. ;)
-
Ennemmin PeeVee kuin HooDee.
(vutti mitä rojuja ovat just esim. hoodeet)
-
Ennemmin PeeVee kuin HooDee.
(vutti mitä rojuja ovat just esim. hoodeet)
Vanhoille ukoille tarkoitettuja, jotain tutinaa saa jalkoväliin kun V2 papattelee. Eikä saa itseään niin helposti rikki kun ei ole tehoa. :)
-
mutta onko nyt soomi-pojalla puhtaampi oma tunto kun ostaa vaikka casen kun se on yhtä kotimainen kuin valtu? elikkä kenen leipää syötkään...?
-
Kuka sen paremmin tietäis kun sinä itse? Joku huono omatunto teillä tuontikoneiden omistajilla on kun jatkuvasti saa kuulla tuollaista ihme todistelua tyyliin "samoista osistahan ne on kasattu" yms.
-
Kuulema kiroominen on kova linjalla Suolahdessa. Ennen osat kävi heitämällä. Nykyään joutuu soveltamaan.
-
Ota näistä nyt sitten selvää. Tuntuu että totuuksia on yhtä monta kuin kommentoijiakin. Jokaisella on "varma" tieto asiasta kun serkun kummin kaiman lankomiehen pomo on sen kertonut. Tulee seuraava kommentoija jolla on vielä varmempi tieto mutta se tieto onkin aivan päinvastainen. Ja siitä saadaankin sitten jo tappelu aikaan.
-
Ennemmin PeeVee kuin HooDee.
(vutti mitä rojuja ovat just esim. hoodeet)
Vanhoille ukoille tarkoitettuja, jotain tutinaa saa jalkoväliin kun V2 papattelee. Eikä saa itseään niin helposti rikki kun ei ole tehoa. :)
😂😂😂😂
Ja sitä remonttien määrää !!*
-
Ennemmin PeeVee kuin HooDee.
(vutti mitä rojuja ovat just esim. hoodeet)
Vanhoille ukoille tarkoitettuja, jotain tutinaa saa jalkoväliin kun V2 papattelee. Eikä saa itseään niin helposti rikki kun ei ole tehoa. :)
😂😂😂😂
Ja sitä remonttien määrää !!*
ihanko tosi, alapertin mukaan ainaki amerikkalaiset autot on ihan priimaa tavaraa jottatuota miten ne nuin epäonnistuu moottoripyörien kanssa, vai puhuukohan alapertti muunneltua totuutta :o :o :o :o
-
Ennemmin PeeVee kuin HooDee.
(vutti mitä rojuja ovat just esim. hoodeet)
Vanhoille ukoille tarkoitettuja, jotain tutinaa saa jalkoväliin kun V2 papattelee. Eikä saa itseään niin helposti rikki kun ei ole tehoa. :)
😂😂😂😂
Ja sitä remonttien määrää !!*
ihanko tosi, alapertin mukaan ainaki amerikkalaiset autot on ihan priimaa tavaraa jottatuota miten ne nuin epäonnistuu moottoripyörien kanssa, vai puhuukohan alapertti muunneltua totuutta :o :o :o :o
Jenkki-autoja harrastavat ne jotka eivät osaa korjata/käyttää monimutkaisempia autoja 😂😂
-
Ennemmin PeeVee kuin HooDee.
(vutti mitä rojuja ovat just esim. hoodeet)
Vanhoille ukoille tarkoitettuja, jotain tutinaa saa jalkoväliin kun V2 papattelee. Eikä saa itseään niin helposti rikki kun ei ole tehoa. :)
😂😂😂😂
Ja sitä remonttien määrää !!*
ihanko tosi, alapertin mukaan ainaki amerikkalaiset autot on ihan priimaa tavaraa jottatuota miten ne nuin epäonnistuu moottoripyörien kanssa, vai puhuukohan alapertti muunneltua totuutta :o :o :o :o
Jenkki-autoja harrastavat ne jotka eivät osaa korjata/käyttää monimutkaisempia autoja 😂😂
Aloitteleva motoristi oli ihmetellyt, että mikä se on se kykkypyörä, kunnes näki harrikka-miehen kyykyssä laitteensa vieressä korjaustoimissa...
-
Ennemmin PeeVee kuin HooDee.
(vutti mitä rojuja ovat just esim. hoodeet)
Vanhoille ukoille tarkoitettuja, jotain tutinaa saa jalkoväliin kun V2 papattelee. Eikä saa itseään niin helposti rikki kun ei ole tehoa. :)
😂😂😂😂
Ja sitä remonttien määrää !!*
ihanko tosi, alapertin mukaan ainaki amerikkalaiset autot on ihan priimaa tavaraa jottatuota miten ne nuin epäonnistuu moottoripyörien kanssa, vai puhuukohan alapertti muunneltua totuutta :o :o :o :o
Jenkki-autoja harrastavat ne jotka eivät osaa korjata/käyttää monimutkaisempia autoja 😂😂
:o :o :o :o se alaperttiki vielä tekkeyty monesti muitaki neuvomaan remontin teossa tälläki palstalla...
-
Ennemmin PeeVee kuin HooDee.
(vutti mitä rojuja ovat just esim. hoodeet)
Vanhoille ukoille tarkoitettuja, jotain tutinaa saa jalkoväliin kun V2 papattelee. Eikä saa itseään niin helposti rikki kun ei ole tehoa. :)
😂😂😂😂
Ja sitä remonttien määrää !!*
ihanko tosi, alapertin mukaan ainaki amerikkalaiset autot on ihan priimaa tavaraa jottatuota miten ne nuin epäonnistuu moottoripyörien kanssa, vai puhuukohan alapertti muunneltua totuutta :o :o :o :o
Jenkki-autoja harrastavat ne jotka eivät osaa korjata/käyttää monimutkaisempia autoja 😂😂
:o :o :o :o se alaperttiki vielä tekkeyty monesti muitaki neuvomaan remontin teossa tälläki palstalla...
Pera ei tarviikaan läppäriä siihe että diaknosoi pakoputken paukku laakerin viaksi.
-
eiks nuo traktorit yhdisty periaatteesda jo nyt kun niissä on saman valmistajan osia jo niiin paljon että kait enää tuo design omaa jälkeä... tekniikka alkaa olla jo niin samanmoista että mistä erottaa toisensa.. osat tuloo muilta , kasaus jossain... senhän takia nuo autotkii alkaa olla ihan sama mikä merkki kun turkissa tehty kuiteskii..
Laitetaanpas Fendtiin kiinalainen Agcopower, suolahtelainen directi, ja ylihärmäläänen hyttä.
Ostaako sakesmanni? Joku raja tulee vastaan tässä naittamisessakin.
Olen tässä asiassa samaa mieltä, joku raja on oltava tuossa halpuuttamisessa. Sehän siinä on idea siirtää toimivat valmistuspaikat jonnekin kauas ja keskittää ne vielä samaan paikkaan. Eiköhän kiinassa ole jo sellaisia tehtaita missä kipataan malmi yhdestä päästä sisään ja ajetaan traktori ulos toisesta...
Tosin eikös MTZ Minsk ole juuri sellainen:
https://www.youtube.com/watch?v=PqwKdmp8oM4&t=1m56s
Se siinä vaan sitten tulee vastaan että ostaako sakemanni kiinalaista variota? Tai ostaako suomalainen kiinalaista sisua? (<- sehän me nähdään kohta aakkosen myötä). Ja ostaako ranskalainen kiinalaista hyttiä... tai härmäläistä?
Tosin jos kaikki valmistajat ja etenkin Agco päättää tehdä näin niin mitä muuta on enää tarjolla, ei ole oikein vaihtoehtoja.
Oma veikkaus on kuitenkin että "premium"-kilkkeet tulevat vielä alkuperäisistä paikoista, variot saksasta, isot sisut linnavuoresta ym. mutta halvemman pään osat kiinasta.
Kuulema kiroominen on kova linjalla Suolahdessa. Ennen osat kävi heitämällä. Nykyään joutuu soveltamaan.
Tämä ei yllätä, olen törmännyt samaan kun toimittaja vaihtuu halvempaan niin silloin alkaa soveltaminen. Samojen piirrustusten kanssa nekin tekee osat mutta ei, ei vaan ole samanlaiset.
-
Ennemmin PeeVee kuin HooDee.
(vutti mitä rojuja ovat just esim. hoodeet)
Menikö mopokortin kirjalliset läpi, hä ?
-
mutta kun teknolokia alkaa nykyään olla että jo tuolla kehitysmaissa on parempaa tekniikkaa kuin entisissä... niin onko sata varma että se kinukki on huonompaa kuin linnavuorelainen hiekkavalu? ite en tiiä kuin oikein menee.. mutta kinukkien virmoista löytyy myös laatua... toisin kuin esim. briteistä. tai epsanjasta..
-
mutta kun teknolokia alkaa nykyään olla että jo tuolla kehitysmaissa on parempaa tekniikkaa kuin entisissä... niin onko sata varma että se kinukki on huonompaa kuin linnavuorelainen hiekkavalu? ite en tiiä kuin oikein menee.. mutta kinukkien virmoista löytyy myös laatua... toisin kuin esim. briteistä. tai epsanjasta..
Leulantti oli hyvä eikä Voorttikaan ollut huono. No huonoon on ollu Massikka. Ja nyt NH T7. Ei huono.
-
mutta kun teknolokia alkaa nykyään olla että jo tuolla kehitysmaissa on parempaa tekniikkaa kuin entisissä... niin onko sata varma että se kinukki on huonompaa kuin linnavuorelainen hiekkavalu? ite en tiiä kuin oikein menee.. mutta kinukkien virmoista löytyy myös laatua... toisin kuin esim. briteistä. tai epsanjasta..
Kiinasta saa tasan niin hyvää laatua, kuin mistä on valmis maksamaan. Sama pätee muihinkin maihin.
-
ja sen jo aikoinani huomasin. valtun tehtaaltaki laittova sällin maanantaina reppu selässä ja setelinippu käjessä hankkimaan seuraavan viikon osat... ja laakerit porsi 604sta jo 1lle tuhannen tunnin... ryssät riiteli romanialaisten kanssa...
-
Toinen mikä tekee ongelmia on se että kohta revitään samasta myllystä vakiona 200 kaakkia mikä 6800 metsossa hikiseen tuotti 115 konia ulos.
-
juuu, tuota ihmetelly et miksi noista nykyvärkeistä pitää tollasia määriä kaakkeja repiä kun aikasemminkii on pärjätty paaaaljon pienemmillä määrillä... omat värkit on melko vakiona ja hyvin riittää... ja ei ole kuin par kyt vuotta kun keskiteho oli alle 100 hepoa!!!
-
ja sen jo aikoinani huomasin. valtun tehtaaltaki laittova sällin maanantaina reppu selässä ja setelinippu käjessä hankkimaan seuraavan viikon osat... ja laakerit porsi 604sta jo 1lle tuhannen tunnin... ryssät riiteli romanialaisten kanssa...
Eikös oksan nyykkäriä ole korjattu jos jostakin kohtaa,laakereita ja sähkösälää koppa kaupalla.604 on 80 luvulta ja oksan nykytyinen 2000 luvulta ei laatu niissä huimaa.
On muuten hepposet vetoakselin laipat 120 tm (TM koko sarja) ei ihme että niitä poksahtelee .
Kytkin kestää 2000 tuntia vaikka ei ole etukuormajaa (alimitotettu joka tavalla )siis tavallinen malli
jossa ei pikavaihteita.
-
juuu, tuota ihmetelly et miksi noista nykyvärkeistä pitää tollasia määriä kaakkeja repiä kun aikasemminkii on pärjätty paaaaljon pienemmillä määrillä... omat värkit on melko vakiona ja hyvin riittää... ja ei ole kuin par kyt vuotta kun keskiteho oli alle 100 hepoa!!!
Jotkut kato laajentaa ja tehostaa.
-
juuu, tuota ihmetelly et miksi noista nykyvärkeistä pitää tollasia määriä kaakkeja repiä kun aikasemminkii on pärjätty paaaaljon pienemmillä määrillä... omat värkit on melko vakiona ja hyvin riittää... ja ei ole kuin par kyt vuotta kun keskiteho oli alle 100 hepoa!!!
Mihin tarvitaan traktoreita, kun hevosellakin pärjättiin. Kyllä kun alat kasvaa niin koneetkin kasvaa, ei olisi enää mieluista hoitaa 200ha aloja niillä 65 heppaisilla ja 2,5m leveillä hankmoilla joilla hoidettiin ennen 20ha.
-
juuu, tuota ihmetelly et miksi noista nykyvärkeistä pitää tollasia määriä kaakkeja repiä kun aikasemminkii on pärjätty paaaaljon pienemmillä määrillä... omat värkit on melko vakiona ja hyvin riittää... ja ei ole kuin par kyt vuotta kun keskiteho oli alle 100 hepoa!!!
Tarkoitin kyllä lähinnä litra tehoja.
-
ite miettinnä että onko nykyiset hepot jotenkin laiskempia vai mistä johtuu että vanha 65 heppanen vetää melkein saman kuin nykyinen 105 heppanen...? ja nykyään otetaan hepoja litrasta ihan toisella tavalla kuin esim. 70 luvulla... juuu, mutta vaikka laajentaa niin miksi sit kone pitää hankkia pienenä ja sitten sitä kengittää se puoltoistakertaiseksi?
-
ite miettinnä että onko nykyiset hepot jotenkin laiskempia vai mistä johtuu että vanha 65 heppanen vetää melkein saman kuin nykyinen 105 heppanen...? ja nykyään otetaan hepoja litrasta ihan toisella tavalla kuin esim. 70 luvulla... juuu, mutta vaikka laajentaa niin miksi sit kone pitää hankkia pienenä ja sitten sitä kengittää se puoltoistakertaiseksi?
Se on vähän eri asia jos ne hepot tuodaan rautakankea pitkin kuin öljyn läpi sotkien. Syngronoimattomassa traktorissa jostain 70-luvulta oli 8% teho häviö moottorilta takapyörille. Nyky trakvaatoreissa puhutaan jostain 30%! Eli siinä 105 hepasessa ei oikeasti ole kuin joku 10-20 konia takapyörillä enemmän. Joskus haikaillut että pitäs ostaa Volvo bm Valmet 2105. Vetäisi varmaan nyky koneet solmuun heitämällä.
-
ite miettinnä että onko nykyiset hepot jotenkin laiskempia vai mistä johtuu että vanha 65 heppanen vetää melkein saman kuin nykyinen 105 heppanen...? ja nykyään otetaan hepoja litrasta ihan toisella tavalla kuin esim. 70 luvulla... juuu, mutta vaikka laajentaa niin miksi sit kone pitää hankkia pienenä ja sitten sitä kengittää se puoltoistakertaiseksi?
Se on vähän eri asia jos ne hepot tuodaan rautakankea pitkin kuin öljyn läpi sotkien. Syngronoimattomassa traktorissa jostain 70-luvulta oli 8% teho häviö moottorilta takapyörille. Nyky trakvaatoreissa puhutaan jostain 30%! Eli siinä 105 hepasessa ei oikeasti ole kuin joku 10-20 konia takapyörillä enemmän. Joskus haikaillut että pitäs ostaa Volvo bm Valmet 2105. Vetäisi varmaan nyky koneet solmuun heitämällä.
Siitä vaan Brasiliaan ostoksille. Linha BH, täysin mekaaninen Heavy Duty - voimansiirto.
http://www.valtra.com.br/assets/especificacaoProduto/Folhetao_BH_Geracao_4.pdf
-
ite miettinnä että onko nykyiset hepot jotenkin laiskempia vai mistä johtuu että vanha 65 heppanen vetää melkein saman kuin nykyinen 105 heppanen...? ja nykyään otetaan hepoja litrasta ihan toisella tavalla kuin esim. 70 luvulla... juuu, mutta vaikka laajentaa niin miksi sit kone pitää hankkia pienenä ja sitten sitä kengittää se puoltoistakertaiseksi?
Se on vähän eri asia jos ne hepot tuodaan rautakankea pitkin kuin öljyn läpi sotkien. Syngronoimattomassa traktorissa jostain 70-luvulta oli 8% teho häviö moottorilta takapyörille. Nyky trakvaatoreissa puhutaan jostain 30%! Eli siinä 105 hepasessa ei oikeasti ole kuin joku 10-20 konia takapyörillä enemmän. Joskus haikaillut että pitäs ostaa Volvo bm Valmet 2105. Vetäisi varmaan nyky koneet solmuun heitämällä.
Joo ja kun massaakin on nyky traktoreissa enemmän niin hukkuuhan sitä tehoa liikkumiseenkin. Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen niin huomaa ne massan hyödyt nykytraktoreiden hyväksi jos täytyy hidastaa. 390 Mf:ää puski niin pirusti, mutta uudempaa saman tehoista ei lähellekään samalla lailla.
Ja oksalle tuohon tehon lisäykseen; oletko kysellyt tarjouksia nyky traktoreista? Jos pienemmän ja isomman koneen ainoa ero on hinta ja hevosvoimat, niin paljon halvempaa on ostaa se "pienempi" traktori ja lisätä siihen parikymmentä hepoa. Esim. Case Puma 145 on ~10k€ halvempi kuin 160 Puma, ainoa ero on se, että 160:ssä on lisäteholla ~220hp ja 145:ssa ~200hp.
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mikäs se kuorma auton tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Ps vapaassa muslimeita kommentoin mees kattoon.
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Mää ajattelin notta kuorma auto ja muslimi liittyis jotenkin tuon ss miehen maailmankuvaan ?
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Fysiikan takia pitää olla autojen kärryissä jarrut. Kun nopeuteen laitetaan 1/4 lisää, niin massan pysäytykseen tarvitaan tuplasti matkaa ja lisää voimaa. Traktorit ei niin paljoa kuitenkaan kulje, että jokaiseen kärryyn pitäisi jarrut olla. Tiedä sitten miksei Runkkariin ole kukaan tehtaalla jarruja laittanut. Mutta kyllä molemmat uudet traktorit sen vaivatta pysäyttää.
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
Sopii tulla opettamaan jarrutustekniikkaa tänne vuoristoalueelle. :)
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
Sopii tulla opettamaan jarrutustekniikkaa tänne vuoristoalueelle. :)
Ihme kun olet hengissä noilla tiedoillasi ,no tässä ohje joka pätee: traktorin jarruja ei saa painaa yhtämittaa vaan pumppaamalla sopivasti se myös lisää tehoa julmetusti,yleensä jarruja painetaan kuin auton jarruja mutta se on väärin todella väärin traktorissa.Sassihan aikoinaan täälä neuvo juippeja jarrun käytöstä.
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
Sopii tulla opettamaan jarrutustekniikkaa tänne vuoristoalueelle. :)
Ihme kun olet hengissä noilla tiedoillasi ,no tässä ohje joka pätee: traktorin jarruja ei saa painaa yhtämittaa vaan pumppaamalla sopivasti se myös lisää tehoa julmetusti,yleensä jarruja painetaan kuin auton jarruja mutta se on väärin todella väärin traktorissa.Sassihan aikoinaan täälä neuvo juippeja jarrun käytöstä.
Ihan sama mulle, omissa kärryissä jarrut nykyään.
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
Sopii tulla opettamaan jarrutustekniikkaa tänne vuoristoalueelle. :)
Ihme kun olet hengissä noilla tiedoillasi ,no tässä ohje joka pätee: traktorin jarruja ei saa painaa yhtämittaa vaan pumppaamalla sopivasti se myös lisää tehoa julmetusti,yleensä jarruja painetaan kuin auton jarruja mutta se on väärin todella väärin traktorissa.Sassihan aikoinaan täälä neuvo juippeja jarrun käytöstä.
Ihan sama mulle, omissa kärryissä jarrut nykyään.
Olet kiitettävästi omaksunut Sassin ohjeet .
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
Sopii tulla opettamaan jarrutustekniikkaa tänne vuoristoalueelle. :)
Ihme kun olet hengissä noilla tiedoillasi ,no tässä ohje joka pätee: traktorin jarruja ei saa painaa yhtämittaa vaan pumppaamalla sopivasti se myös lisää tehoa julmetusti,yleensä jarruja painetaan kuin auton jarruja mutta se on väärin todella väärin traktorissa.Sassihan aikoinaan täälä neuvo juippeja jarrun käytöstä.
Ihan sama mulle, omissa kärryissä jarrut nykyään.
Olet kiitettävästi omaksunut Sassin ohjeet .
Milloinkas sinä tuommoisia olet neuvonut?
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
Sopii tulla opettamaan jarrutustekniikkaa tänne vuoristoalueelle. :)
Ihme kun olet hengissä noilla tiedoillasi ,no tässä ohje joka pätee: traktorin jarruja ei saa painaa yhtämittaa vaan pumppaamalla sopivasti se myös lisää tehoa julmetusti,yleensä jarruja painetaan kuin auton jarruja mutta se on väärin todella väärin traktorissa.Sassihan aikoinaan täälä neuvo juippeja jarrun käytöstä.
Ihan sama mulle, omissa kärryissä jarrut nykyään.
Olet kiitettävästi omaksunut Sassin ohjeet .
Milloinkas sinä tuommoisia olet neuvonut?
siis Sas neuvoi jo vuosia sitten täällä kyllä siitä viestiketju löytyy.
Yleinen virhe on traktorin jarrujen käytössä tuo henkilöautomainen jarrutus se johtuu pojanlupujen tiedon puutteesta.
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
Sopii tulla opettamaan jarrutustekniikkaa tänne vuoristoalueelle. :)
Ihme kun olet hengissä noilla tiedoillasi ,no tässä ohje joka pätee: traktorin jarruja ei saa painaa yhtämittaa vaan pumppaamalla sopivasti se myös lisää tehoa julmetusti,yleensä jarruja painetaan kuin auton jarruja mutta se on väärin todella väärin traktorissa.Sassihan aikoinaan täälä neuvo juippeja jarrun käytöstä.
Mää kyllä helppaisin ensin kaasusta ja sitten painasin jarrua.
Vai että pumppaamalla.....HUUTONAURUA!!!
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
Sopii tulla opettamaan jarrutustekniikkaa tänne vuoristoalueelle. :)
Ihme kun olet hengissä noilla tiedoillasi ,no tässä ohje joka pätee: traktorin jarruja ei saa painaa yhtämittaa vaan pumppaamalla sopivasti se myös lisää tehoa julmetusti,yleensä jarruja painetaan kuin auton jarruja mutta se on väärin todella väärin traktorissa.Sassihan aikoinaan täälä neuvo juippeja jarrun käytöstä.
Mää kyllä helppaisin ensin kaasusta ja sitten painasin jarrua.
Vai että pumppaamalla.....HUUTONAURUA!!!
No siinä on pässien pässi heti tunnusti.Ensi viikolla tulossa erittäin runsaita sateita etelän lintta saville sanottiin uutisissa sademäärät yli 50 milliä.
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
Sopii tulla opettamaan jarrutustekniikkaa tänne vuoristoalueelle. :)
Ihme kun olet hengissä noilla tiedoillasi ,no tässä ohje joka pätee: traktorin jarruja ei saa painaa yhtämittaa vaan pumppaamalla sopivasti se myös lisää tehoa julmetusti,yleensä jarruja painetaan kuin auton jarruja mutta se on väärin todella väärin traktorissa.Sassihan aikoinaan täälä neuvo juippeja jarrun käytöstä.
Mää kyllä helppaisin ensin kaasusta ja sitten painasin jarrua.
Vai että pumppaamalla.....HUUTONAURUA!!!
No siinä on pässien pässi heti tunnusti.Ensi viikolla tulossa erittäin runsaita sateita etelän lintta saville sanottiin uutisissa sademäärät yli 50 milliä.
ai että ne tekeekin hyvvää pelloille.Oikein toivottu jo kunnon sateita💪💪
-
Tulevaisuudessa tulee Acgon merkkien mallisarjat yhden mukaistumaan ja tuotanto suoraviivaistumaan. Samaa traktoria saa Variolla, valtran omilla laatikoilla, dyna-laatikoilla. Moottorit myös yhdenmukaistuu. Eli sama paska eri paketissa. Fendtin ostajalle Valtraan vaihdetaan vain teipit peltiin ja sama fergun ostajalle. valtran omistaja kehuu Fendti miehelle Valtraansa kuinka paljon parempi se on Fendtiin verrattuna. Hinta vain erottaa merkit toisistaan.
,
Just noin....
Mikä valmetissa on ainutlaatuista....ja parempaa kuin muissa akkon koneissa....
Se dyna laatikko olis tullut ottaa käyttöön jo aikoja sitten....
-
Tulevaisuudessa tulee Acgon merkkien mallisarjat yhden mukaistumaan ja tuotanto suoraviivaistumaan. Samaa traktoria saa Variolla, valtran omilla laatikoilla, dyna-laatikoilla. Moottorit myös yhdenmukaistuu. Eli sama paska eri paketissa. Fendtin ostajalle Valtraan vaihdetaan vain teipit peltiin ja sama fergun ostajalle. valtran omistaja kehuu Fendti miehelle Valtraansa kuinka paljon parempi se on Fendtiin verrattuna. Hinta vain erottaa merkit toisistaan.
,
Just noin....
Mikä valmetissa on ainutlaatuista....ja parempaa kuin muissa akkon koneissa....
Se dyna laatikko olis tullut ottaa käyttöön jo aikoja sitten....
kuka sillä jaksaa ajaa kun dynassa veto katkeaa joka ikisen pykällyksen jälkeen siitähän sitä on moitittu koko ajan ja ne sähköt oi voi.
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Mä oon ajanut 3 x tarktorin paino / kärryssä jarrut, liekö sääntö enää voimassa, jaa ettäkö 2,6 x ilman kärryn jarruja ?
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
Sopii tulla opettamaan jarrutustekniikkaa tänne vuoristoalueelle. :)
Ihme kun olet hengissä noilla tiedoillasi ,no tässä ohje joka pätee: traktorin jarruja ei saa painaa yhtämittaa vaan pumppaamalla sopivasti se myös lisää tehoa julmetusti,yleensä jarruja painetaan kuin auton jarruja mutta se on väärin todella väärin traktorissa.Sassihan aikoinaan täälä neuvo juippeja jarrun käytöstä.
Ihan sama mulle, omissa kärryissä jarrut nykyään.
Olet kiitettävästi omaksunut Sassin ohjeet .
Milloinkas sinä tuommoisia olet neuvonut?
siis Sas neuvoi jo vuosia sitten täällä kyllä siitä viestiketju löytyy.
Yleinen virhe on traktorin jarrujen käytössä tuo henkilöautomainen jarrutus se johtuu pojanlupujen tiedon puutteesta.
Se on ihan sama miten sitä Valtran jarrua painaa, 2/3 on tyhjää ja viimeisellä osalla toppaa vähäsen.
Miksi vaihdoit nimimerkin SAS:sta Susikoskeksi? Hetken maltoit olla ja sitten otti vanhat tavat vallan eikä kenellekään jäänyt epäselväksi kuka siellä kirjoittelee.
-
mutta jos se vaikka mänis läpi... etes hetken..! ihan sama kuin sen pissijutun....
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
Sopii tulla opettamaan jarrutustekniikkaa tänne vuoristoalueelle. :)
Ihme kun olet hengissä noilla tiedoillasi ,no tässä ohje joka pätee: traktorin jarruja ei saa painaa yhtämittaa vaan pumppaamalla sopivasti se myös lisää tehoa julmetusti,yleensä jarruja painetaan kuin auton jarruja mutta se on väärin todella väärin traktorissa.Sassihan aikoinaan täälä neuvo juippeja jarrun käytöstä.
Ihan sama mulle, omissa kärryissä jarrut nykyään.
Olet kiitettävästi omaksunut Sassin ohjeet .
Milloinkas sinä tuommoisia olet neuvonut?
siis Sas neuvoi jo vuosia sitten täällä kyllä siitä viestiketju löytyy.
Yleinen virhe on traktorin jarrujen käytössä tuo henkilöautomainen jarrutus se johtuu pojanlupujen tiedon puutteesta.
Se on ihan sama miten sitä Valtran jarrua painaa, 2/3 on tyhjää ja viimeisellä osalla toppaa vähäsen.
Miksi vaihdoit nimimerkin SAS:sta Susikoskeksi? Hetken maltoit olla ja sitten otti vanhat tavat vallan eikä kenellekään jäänyt epäselväksi kuka siellä kirjoittelee.
Nyt sulla sekottaa päässä SAS on eri kuin Susikoski mutta ajatusmaailmamme on niin lähellä toisiaan.
-
Ei tollaisia päästä kipeitä takkutukkia mahdu maailmaan kun yksi.Mene hyvä ihminen hammaslääkäriin.
-
Vaan kun iskee jarruttoman kärryn jossa painoa ~10000kg ja sitä tuo jyrkkään alamäkeen
Se onkin hyvä kysymys, miksi peräkärryjarruja vaaditaan esimerkiksi kuorma-autoliikenteeseen, jopa pienperävaunut vaaditaan jarruilla yli 750 kg. Kyllä kuorma-autossa painoa riittäisi.
-SS-
Mitens se kuorma auto tähän aiheeseen ny taas liittikään?
Siten että autojen käärrissä vaaditaan jarrut. Traktorin ei. jos siinä mf390 vetämässä kärrissä olisi jarrut jotka toimii jarru polkimen kautta, niin sen traktorin jaruille olisi sama toimiiko vai ei.
Mun mielestä jarruja vaaditaan myös traktorinkärryissä, mulla on ainakin jarrut kaikissa maantie kärryissä ja polkimesta toimivat jarrut kaikissa traktoreissa – onhan näitä ollut jo monta vuosikymmentä.
Jos veturissa on massaa riittävästi, saa perään laittaa isonkin jarruttoman kärryn (2,6x veturin paino?). Mun puolesta yli 10 tn kärryissä saisi olla jarrut pakolliset, huonojarruisen traktorin(lue Valtra) kanssa saattaa tulla ohohups-tilanteita jarruttomilla kärreillä, varsinkin jos on jarrullisiin tottunut.
Huonot jarrut ne se johtuu typerän kuskin jarrutus tekniikasta kuuleppas juntti.
Sopii tulla opettamaan jarrutustekniikkaa tänne vuoristoalueelle. :)
Ihme kun olet hengissä noilla tiedoillasi ,no tässä ohje joka pätee: traktorin jarruja ei saa painaa yhtämittaa vaan pumppaamalla sopivasti se myös lisää tehoa julmetusti,yleensä jarruja painetaan kuin auton jarruja mutta se on väärin todella väärin traktorissa.Sassihan aikoinaan täälä neuvo juippeja jarrun käytöstä.
Mää kyllä helppaisin ensin kaasusta ja sitten painasin jarrua.
Vai että pumppaamalla.....HUUTONAURUA!!!
Jep. Ei Valtraa pumppaamalla hengissä piretä. Vaikka kuinka äireen kanssa pumppaasi, niin ei tämä selviä silläkään. Tämä lopputulos tuloo olemahan niinkuin aasin ja hevoisen risteytys kun tätä AGCO-leiriä naitetaha.
-
ja valttunhan saa jopa uudestaan tehtyjä moottoreita ja lootia... mitäpä muuta? eiks tuo olis jo vuosikymmeniä sit hyvä toimi? eiks voortiin ole saanu jo pitkään kunnostettuja koneita?
-
Varmaan T ja N säilyy oikeina Valtroina vielä kauan, pienemmät ja isot sitten integroituvat AGCOn perusrakenteisiin entistä syvällisemmin, toki brändäyksen vuoksi on oltava riittävät erot. AGCOPOWER tulee syrjäyttämään muut moottorit aikalailla kokonaan koko putiikin mallistoissa eri mantereilla ja varmaan aletaan Pohjois-Amerikan puolellakin moottoreita tehdä jahka se täysin uusi moottorisukupolvi esitellään joka jo on ollut tuotekehitysosastolla pidempään työn alla, ellei sitten Brasilian moottoreita laahata pohjoisempaankin. Mitä jos käykin niin että Valtran tuotekehitysoaston tuotantoa meneekin Fendtille tai muille AGCOn merkeille?
-
mutta kun huomaa kuin nopsaa on tuo mallikierto jo muutaman vuoten niin epäilen että aika iso luuta tuotakin lakaisee.. siinä paljon suomalaisuus paina... ja oikeesti kuin paljon on suomea tuossa uudessa ännäläisessäkään? btw, mikä malli valtuista olisi varteenotettava vaihtoehto sellasessa sata heppaisen luokassa.. vanhempanakin?
-
mutta kun huomaa kuin nopsaa on tuo mallikierto jo muutaman vuoten niin epäilen että aika iso luuta tuotakin lakaisee.. siinä paljon suomalaisuus paina... ja oikeesti kuin paljon on suomea tuossa uudessa ännäläisessäkään? btw, mikä malli valtuista olisi varteenotettava vaihtoehto sellasessa sata heppaisen luokassa.. vanhempanakin?
Kyllä uusi N on aika vahvasti edelleen kotimainen.
-
Tjaa alkaako oksan usko horjua sähkömajoreihin ?
N121 tai 123 turbiinikytkimellä olis minun valintani, hätätilassa pykälän pienempikin.
Uus ännä on päivitetty mi un nähdäkseni niiltäosin kuin se kipeimmin kaipas päivitystä, eli kopin osalta, muu taitaa olla aikapitkälti entisestä kehitettyä ja paranneltua.
-
mutta kun huomaa kuin nopsaa on tuo mallikierto jo muutaman vuoten niin epäilen että aika iso luuta tuotakin lakaisee.. siinä paljon suomalaisuus paina... ja oikeesti kuin paljon on suomea tuossa uudessa ännäläisessäkään? btw, mikä malli valtuista olisi varteenotettava vaihtoehto sellasessa sata heppaisen luokassa.. vanhempanakin?
JOO, brändit säilyy kuten HD ja JiiDee, NH.
-
mutta kun huomaa kuin nopsaa on tuo mallikierto jo muutaman vuoten niin epäilen että aika iso luuta tuotakin lakaisee.. siinä paljon suomalaisuus paina... ja oikeesti kuin paljon on suomea tuossa uudessa ännäläisessäkään? btw, mikä malli valtuista olisi varteenotettava vaihtoehto sellasessa sata heppaisen luokassa.. vanhempanakin?
No kyllä pikkunyykkärit on ainakin surkeita kapistuksia.
-
mutta kun huomaa kuin nopsaa on tuo mallikierto jo muutaman vuoten niin epäilen että aika iso luuta tuotakin lakaisee.. siinä paljon suomalaisuus paina... ja oikeesti kuin paljon on suomea tuossa uudessa ännäläisessäkään? btw, mikä malli valtuista olisi varteenotettava vaihtoehto sellasessa sata heppaisen luokassa.. vanhempanakin?
No kyllä pikkunyykkärit on ainakin surkeita kapistuksia.
Aski leviää ku SASsin sääennusteet.....
-
mutta kun huomaa kuin nopsaa on tuo mallikierto jo muutaman vuoten niin epäilen että aika iso luuta tuotakin lakaisee.. siinä paljon suomalaisuus paina... ja oikeesti kuin paljon on suomea tuossa uudessa ännäläisessäkään? btw, mikä malli valtuista olisi varteenotettava vaihtoehto sellasessa sata heppaisen luokassa.. vanhempanakin?
No kyllä pikkunyykkärit on ainakin surkeita kapistuksia.
KotiBelarusta ei näy? Ei edes Agcoa. HD ja JD. Yes!
http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2016/ranking/ (http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2016/ranking/)
-
ite epäilen että tuon nyyn toimimattomuus johtuu tuon onnettomasta hydepuolesta... siellä suurimmat häikät. eilen hajos sivuikkuna ( onneks takimmainen) kun ei nostannu nostolaitetta hallinnasta ja mettäkoneen keräämä kökkönen pientareella tienvartta niittäessä kohalle tuli... nostolaite ja etukuormain hiton hidas jos ei kierroksia tapissa .... ja pumppu vasta vaihettu reilu vuosi sitten... ( ennen askiremppaa )
-
ite epäilen että tuon nyyn toimimattomuus johtuu tuon onnettomasta hydepuolesta... siellä suurimmat häikät. eilen hajos sivuikkuna ( onneks takimmainen) kun ei nostannu nostolaitetta hallinnasta ja mettäkoneen keräämä kökkönen pientareella tienvartta niittäessä kohalle tuli... nostolaite ja etukuormain hiton hidas jos ei kierroksia tapissa .... ja pumppu vasta vaihettu reilu vuosi sitten... ( ennen askiremppaa )
Puhutaanko nyt N-H:sta, vai ännä-vallusta?
-
nyystä eli nh tla sta.. alkaa jo pikkasen nuo kirjaimet sotkia keskusteluja... kaverit puhuu ännistä ja t eistä ihan molemmissa merkeissä.. valtu ja nyykkäri..
-
Mutta entäs NH:n ja Case IH:n TD-D ja vastaavat JX Case IH:t... Miten noin iso maatalouskonevalmistaja kykenee tuottamaan noin paskan traktorisarjan markkinoille. Nekin vähäiset mitä erehty tänne tulemaan, ei ne nää tervettä päivää tahdo oikein.
-
Onkin ihan vertailukelpoista verrata jotakin 80-sarjan fiiun 2000-luvun perillistä johonkin 140 hevosvoimaiseen uuteen Valtraan. Painoerokin puolitoista tonnia.
Lähempi vertailukohta olisi jokin 15v vanha A-sarjan räpätin.
-SS-
-
tuon tilulilun tilalle valtua meinasin... mutta fiude jatkaa vain... mutta ei nyt niiiiiin epätoivoinen tilanne että 502sta ottasin... mutta jo kait noissa 6000 sarjalaisissa olis jotain... n vaan maksaa niiin hitosti ja ei hyvitystä kunnolla nyystä.. väliraha se jotain sanoo...
-
Toinen mikä tekee ongelmia on se että kohta revitään samasta myllystä vakiona 200 kaakkia mikä 6800 metsossa hikiseen tuotti 115 konia ulos.
Mahtaako se ihan näinkään olla, resonointi on se mikä kaikki koneet hajottaa, ainevahvuuksia ja jäykistimiä lisäämällä ongelma poistuu, lohko, kampiakseli, kiertokanki, laakerit yms. voidaan mitoittaa vastaamaan uusia tehoja, ne voidaan myös suunnitella uusiksi, tehdä eri materiaaleista tai jälkikäsitellä vastaamaan uusia tehoja, pinnoittamalla, karkaisemalla yms. Ainut asia mitä ei voida loputtumasti parantaa/isontaa on pinta-alat joiden kautta lämmöt poistuvat(esim. männänrenkaat) ja epäilen ettei se nyt mikään ongelma jos litrateho pyörii 45 hujakoilla, kasvavien tehojen esteenä olleet lähinnä päästövaatimukset.
Mahtaako muuten traktoreissa olla vielä mäntä jäähdytetty alapuolisella öljysuihkulla?
-
Toinen mikä tekee ongelmia on se että kohta revitään samasta myllystä vakiona 200 kaakkia mikä 6800 metsossa hikiseen tuotti 115 konia ulos.
Mahtaako se ihan näinkään olla, resonointi on se mikä kaikki koneet hajottaa, ainevahvuuksia ja jäykistimiä lisäämällä ongelma poistuu, lohko, kampiakseli, kiertokanki, laakerit yms. voidaan mitoittaa vastaamaan uusia tehoja, ne voidaan myös suunnitella uusiksi, tehdä eri materiaaleista tai jälkikäsitellä vastaamaan uusia tehoja, pinnoittamalla, karkaisemalla yms. Ainut asia mitä ei voida loputtumasti parantaa/isontaa on pinta-alat joiden kautta lämmöt poistuvat(esim. männänrenkaat) ja epäilen ettei se nyt mikään ongelma jos litrateho pyörii 45 hujakoilla, kasvavien tehojen esteenä olleet lähinnä päästövaatimukset.
Mahtaako muuten traktoreissa olla vielä mäntä jäähdytetty alapuolisella öljysuihkulla?
Mäntää jäähdytetään edelleen, moottori yllättävän vähän sama kuin siinä Mezzossa. Paljon on muuttunut vuosien varrella vaikka esimerkiksi sylinterimitta on ennallaan. Tuli Agcopowerin moottorikurssilla vaan havaittua että nämä uudemmat on moneltakin eri palikoista kuin vaikkapa 6800:n Mezzon kone. Moottoritehtaalla on paljon satsattu juuri osien jälkikäsittelyihin ja tuotekehitykseen, pakko myöntää että Agcon aikana on kyllä otettu isoja harppauksia emokonsernin satsattua tuotekehitykseen kunnolla.
-
kannatti myydä kunnon virmalle eikä räpistellä sillä kotoisella linjalla... jossa joku aina veteli välistä ja noin niin kuin -linjalla kasasivatten niitä koneita... kun acgo tuli taloon alkoi jo pikkasen suunnitelukin tehä töitä ja joku kait laatuakin valvoo!
-
Mutta entäs NH:n ja Case IH:n TD-D ja vastaavat JX Case IH:t... Miten noin iso maatalouskonevalmistaja kykenee tuottamaan noin paskan traktorisarjan markkinoille. Nekin vähäiset mitä erehty tänne tulemaan, ei ne nää tervettä päivää tahdo oikein.
no kyllä Leyland traktorien valmistus ja myynti oli ainakin rikos ihmiskuntaa vastaan!onneksi niitä ei kauan tehtykään.
-
Mutta entäs NH:n ja Case IH:n TD-D ja vastaavat JX Case IH:t... Miten noin iso maatalouskonevalmistaja kykenee tuottamaan noin paskan traktorisarjan markkinoille. Nekin vähäiset mitä erehty tänne tulemaan, ei ne nää tervettä päivää tahdo oikein.
no kyllä Leyland traktorien valmistus ja myynti oli ainakin rikos ihmiskuntaa vastaan!onneksi niitä ei kauan tehtykään.
Ei siitä ollu ruiskunkaan eteen kun reppu levisi ku SASsin sääpaketti.
Itsellä ei tosin minkäänlaista kosketusta noihin leukkuihin mutta se mitä niitä on tullut nöösinä sivusta seurattua ja keskustelupalstoja kahlannu niin oli ja on edelleen ne karmeita pommeja.
Kohta nuhviukko huutaa faktaa ja muuta, mutta luulisin että sekin on tietoinen asiasta vaikkei sitä myönnäkkään..
Onko SS:llä joku analyysi leukkuihin?
-
kannatti myydä kunnon virmalle eikä räpistellä sillä kotoisella linjalla... jossa joku aina veteli välistä ja noin niin kuin -linjalla kasasivatten niitä koneita... kun acgo tuli taloon alkoi jo pikkasen suunnitelukin tehä töitä ja joku kait laatuakin valvoo!
No en minä niitä millään muotoa huonoina ole osannut pitää, toki 2000 luvun alussa nuo jontikkastandardin stanadyne polttoainevehkeet oli notkahdus laatutasossa. Varsinkin vakiona ja vielä lievästi piristettynä sisudieselit on olleet ihan kestäviä moottoreita verrattuna vaikka perkinsseihin, jotka kyllä toimivat aikansa ihan kelvollisesti.
-
Ei 2000 -luvun koneessa saa olla alta 2000 h laidastaan joka mallissa moottori ja vaihteisto-ongelmia. Tuollaiset TDD:t on olleet järestään vaihteisto ja moottoriremontissa noilla tunneilla.mm. Yksi huuti ittensä sököksi käymällä moottoriöljyllänsä pihamaalla, tunteja alta 600 tuolloin.
Edes A-valtrat ei ole noin surkeita kapistuksia.
Jopa NH ja Case myyjät myöntävät, että susia olivat nuo koneet. Takuuaikanakin työllistivät PALJON, vaikka ovat yksinkertaista tekniikkaa. Olisi luullut CNH:n nykybudjetilla ja loppuunhiotulla tuotantokoneistolla, että olisi kyetty kertakaikkiaan parempaan tasoon pienissäkin koneissa...
-
ValuMatti sai ilmatteeks moottorit kuntohon toisten kukkarolla käymällä.
1986 vereinbarten Valmet und der österreichische Traktorhersteller Steyr-Daimler-Puch AG die Zusammenarbeit bei der Entwicklung einer neuen Traktorenreihe in der Leistungsklasse von 90 bis 140PS. Diese Zusammenarbeit scheiterte allerdings am Eingreifen der Deutschen Bank als Eigentümerin von Steyr-Daimler-Puch AG und Deutz. Aus der Zusammenarbeit mit Steyr entstanden 1991 bei Valmet die Baureihen Mezzo und Mega.
-
Mikä noita 6000 sarjan jontikoita riivaa järestään alle 2000 tunnin menee turbo ja moottoriohjausboksi miksi ?Ei ole viritelty näitä .
-
Mitä sinäkään niistä ymmärrät.
-
Leulantin kone ja RotoSisu oli kova taistelupari arneijassa. Eikä Leulanttia ja Valamettia voinu kuuna päivänä verrata keskenänsä trattoripuolella. Niin keskeneräänen ainakin Valameeti oli.
Susipuro on väärinymmärtäjä. Me puhutaha ny Valameettien kohtalosta. Ei Jonnikkaa täällä muistella.
-
Urakoontinewsissä uusimmas numeroos oli juttua a-sarjasta. Ei sanallakaan ollut mainittu kiinalaasen kärenjäläjestä. No takasivulla oli siten noita verrattomia vaihrokkeja.