Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Sivupersoona - 06.01.17 - klo:13:04

Otsikko: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sivupersoona - 06.01.17 - klo:13:04
Nyt siitä kansa mussuttaa somessa, mutta olisihan sillä paljon hyviä seurauksia, rupusakilla kun ei siihen oo varaa tai halua, niin pysykööt pois maanteiltä, tai kulkekoot polkupyörillä tai hevosilla, tulis sitten jotain hyötykäyttöäkin näille suomen sadoille tuhansille hupihepoille, nythän niiden elämällä ei juuri tarkoitusta ole.  Ja olis etelä-suomessa ruuhkat pois pyyhitty, kun rupusakki ei olis tientukkona. Et silleen hyvä, Bernerin Anne.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: navettapiika - 06.01.17 - klo:15:06
Taitaa Bernerin täti kaatua omaan monttuunsa, kun alkaa rajoittamaan ihmisten liikkumista. Ei kukaan voi synnyinpaikaansa valita.. Taitaa saariston asukkaat antaa Bernerin maistaa omaa lääkettään..
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Hervast - 06.01.17 - klo:15:35
Perneri ja sipi lähteevät varmaan mielellään jos käsky käy ja uusia ehdokkaita riittää kyllä heidän tilalleen. Puolueet saattavat vaihtua, mut agenda on sama.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Last Man Standing - 06.01.17 - klo:16:02
Peräkammarin poikien mielestä on hyvä että liikkumisesta rahastetaan kun ei heidänkään tarvitse mihinkaan liikuskella niin miksi sitten muidenkaan.

 8)


Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Luomujussi - 06.01.17 - klo:17:42
Ajatus oikea mutta ton toteutus vaatis vuosikymmenten valmistelun. Siis tietysti ajosta verotettaisiin mutt ku se vaatis monimutkaisen käsittelyn.

Moni tuosta hyötyisi, mix jotkut asuu noin syrjässä ja tundralla....
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 06.01.17 - klo:18:01
Ajatus oikea mutta ton toteutus vaatis vuosikymmenten valmistelun. Siis tietysti ajosta verotettaisiin mutt ku se vaatis monimutkaisen käsittelyn.

Moni tuosta hyötyisi, mix jotkut asuu noin syrjässä ja tundralla....

Tuossa se kepulaisuus paljastuu. Ensimmäisenä oma hyötynäkohta. 😀😁🎅
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Luomujussi - 06.01.17 - klo:18:05
Ajatus oikea mutta ton toteutus vaatis vuosikymmenten valmistelun. Siis tietysti ajosta verotettaisiin mutt ku se vaatis monimutkaisen käsittelyn.

Moni tuosta hyötyisi, mix jotkut asuu noin syrjässä ja tundralla....

Tuossa se kepulaisuus paljastuu. Ensimmäisenä oma hyötynäkohta. 😀😁🎅
No ajattelin mä tuota mökin mummoakin...mix se joutuu maksamaan kohtuurttoman hinnan vain kauppakäynneistään....

Mix ajoa ei voi verottaa ajon mukaan....tietysti huomioitaisiin ammatinharjoittamisen vaatimat ajot....
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 06.01.17 - klo:18:12
Ajatus oikea mutta ton toteutus vaatis vuosikymmenten valmistelun. Siis tietysti ajosta verotettaisiin mutt ku se vaatis monimutkaisen käsittelyn.

Moni tuosta hyötyisi, mix jotkut asuu noin syrjässä ja tundralla....

Tuossa se kepulaisuus paljastuu. Ensimmäisenä oma hyötynäkohta. 😀😁🎅
No ajattelin mä tuota mökin mummoakin...mix se joutuu maksamaan kohtuurttoman hinnan vain kauppakäynneistään....

Mix ajoa ei voi verottaa ajon mukaan....tietysti huomioitaisiin ammatinharjoittamisen vaatimat ajot....

Meinaatteko että mökin mummo pääsee halvalla. Kyllä mökin mummo maksaa kalliisti tämän.
Yksi juttu, meinaatteko että valtiolla on mitään mahdollisuutta luopua liikenteen 8 miljardin verotuloista. Verot jäävät.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: noloo_itte - 06.01.17 - klo:18:59
Sepe on jäljillä.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: navettapiika - 06.01.17 - klo:19:23
Sepe on jäljillä.
Tai sitten tuon mötikän kautta tulevat maksut on luokkaa tuhat euroa per kottero..ja siihen vielä tuon laatikon hankinta ja asennus..rupiaa auton vaihto maksamaan.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: pig24 - 06.01.17 - klo:21:42
8 mrd verotulot vuodessa ja autokanta esim. 2015 oli 3 028 333, tekee kotteroa kohti vuodessa 2642 €. Siis joka vuosi.
http://www.aut.fi/tilastot/autokannan_kehitys/automaaran_kehitys

Täälläpäin yx ukko käy paikallisessa liiterissä uudenkiiltävällä rtv 900 kubotalla. Fiksumpi kuin mönkkäri. Berner haukkaa paskaa.
http://www.proplanta.de/Landtechnik/Landtechnik_Bilder/gebraucht-Kubota-RTV-900_2316546_6952100.jpg
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 06.01.17 - klo:21:48
Sepe on jäljillä.
Tai sitten tuon mötikän kautta tulevat maksut on luokkaa tuhat euroa per kottero..ja siihen vielä tuon laatikon hankinta ja asennus..rupiaa auton vaihto maksamaan.

  Tuo sun laskelma tekis vasta 3,7 miljardia.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: EVP - 07.01.17 - klo:05:22
Iänkaiken on autoverotusta kritisoitu, se kun kuppaa autoilijaa ja vain kymmenesosa tuotoista palautuu liikenteeseen. Ja kas, kun ollaan suunnittelemassa oikeudenmukaista käyttöön perustuvaa verotusta niin älämöly alkaa niin kuin aina ennenkin. Autoverotus pitää uusia se on selvää, nyt maksetaan veroa siitä kun auto pötköttelee pihassa liikkumatta minnekään ja poistellaan liikenenkäytöstä eestaas. Moottoripyörät saa kohta saman hölmön ajoneuvoveron myös. Antaa Bernerin suunnitella rauhassa ja katotaan mitä tulee. Vaaditaan sen verran maksettavaa että liikennemenot tulee hoidettua, hankkikoot puuttuvat veroeurot jollakin muulla tavalla, siirretään koko vero polttoaineille, silloinhan se on oikeudenmukaista, vain sähköautoihin tuo musta laatikko, that's it.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Jätkä - 07.01.17 - klo:09:01
Iänkaiken on autoverotusta kritisoitu, se kun kuppaa autoilijaa ja vain kymmenesosa tuotoista palautuu liikenteeseen. Ja kas, kun ollaan suunnittelemassa oikeudenmukaista käyttöön perustuvaa verotusta niin älämöly alkaa niin kuin aina ennenkin. Autoverotus pitää uusia se on selvää, nyt maksetaan veroa siitä kun auto pötköttelee pihassa liikkumatta minnekään ja poistellaan liikenenkäytöstä eestaas. Moottoripyörät saa kohta saman hölmön ajoneuvoveron myös. Antaa Bernerin suunnitella rauhassa ja katotaan mitä tulee. Vaaditaan sen verran maksettavaa että liikennemenot tulee hoidettua, hankkikoot puuttuvat veroeurot jollakin muulla tavalla, siirretään koko vero polttoaineille, silloinhan se on oikeudenmukaista, vain sähköautoihin tuo musta laatikko, that's it.

 Kyllä me saamme vaatia aibvan rauhassa aivan mitä tahansa, jos ja kun nuo Bernerinboksit tulevat. Ainut mikä on varmaa, että ulosottokelpoinen laskun saa ja nämä operaattorit ovat sitten yrityksiä joitten tarkoitus on tehdä voittoa omistajilleen.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sivupersoona - 07.01.17 - klo:09:18
Kyllä hyvinvointiyhteiskunta ja myös maataloustuet pitää jollain rahoittaa. Toinen vaihtoehto on se, että tehdään autoilusta tosi halpaa, mutta tehdään kovia leikkauksia julkisiin menoihin, esim. juuri maataloustukiin ja perhetukiin, lopetetaan teiden ylläpito, katotaan sit sen jälkern kuin kivaa on.

Ihmiset on tympeitä, kaikkee kivaa pitäis saada yhteiskunnalta, ilmaiseksi, mutta jonkun muun se pitäis kustantaa. Meillä maataloustukieläteillä ei kyllä pitäis olla varaa kritisoida tälläisiä suunnitelmia.

Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 07.01.17 - klo:09:19
  Tästä on kysymys.

 Iso kuva, niin kuin nykyään kuuluu, sanoa on se, että valtion tase- ja budjettiongelmat hoituisivat Bernerin puhalluksilla kuin taikatempulla. Sitä kiusausta hallituskumppanit tuskin voivat vastustaa.
Puhallus 1: Valtion liikenneinfra, jonka tasearvo on noin 20 miljardia, myydään perustettavalle yhtiölle. Lain mukaan se on pääsääntöisesti myytävä käyvästä arvosta, joksi asiantuntijat ovat arvioineet vähintään 50 miljardia. Valtion 30 miljardin ”myyntivoitto” tuo budjetin tekijöille sievoisen tasapainotus-/tuhlausvaran. Tämäntapaisesta kirjanpitokikkailusta syytettiin Brasilian presidentti Dilma Rouseffia ja annettiin potkut.
Puhallus 2: Bernerin esityksen mukaan perustettava liikenneyhtiö rahoittaa liikenneinfran oston valtiolta lainoilla, jotka otetaan pankeilta tai yksityisiltä rahoittajilta, ja joiden kustannukset luonnollisesti on katettava kansalaisilta perittävillä ”käyttömaksuilla”. Tämä muistuttaa lastensairaalan rahoituskuvioita.
Puhallus 3: Vaikka ”käyttömaksu” peritään vain tienkäyttäjiltä, kukaan ei niiltä silti säästy, sillä maksut siirtyvät tavaroiden ja palvelusten hinnoissa kaikkien maksettaviksi. Aikaisempien kustannusten lisäksi tulevat lainojen hoitokustannukset sekä seurantalaiteviritykset ajojen seuraamiseen.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 07.01.17 - klo:09:27
Kyllä hyvinvointiyhteiskunta ja myös maataloustuet pitää jollain rahoittaa. Toinen vaihtoehto on se, että tehdään autoilusta tosi halpaa, mutta tehdään kovia leikkauksia julkisiin menoihin, esim. juuri maataloustukiin ja perhetukiin, lopetetaan teiden ylläpito, katotaan sit sen jälkern kuin kivaa on.

Ihmiset on tympeitä, kaikkee kivaa pitäis saada yhteiskunnalta, ilmaiseksi, mutta jonkun muun se pitäis kustantaa. Meillä maataloustukieläteillä ei kyllä pitäis olla varaa kritisoida tälläisiä suunnitelmia.

  Aivan hölmö kirjootus, kepulaasesta perseestä. Ei kysymys ole rahan puutteesta. Liikenteestä kerätään 8 miljardia tällä hetkellä. eikä kukaan huomaa vaikka nostetaan se 10 miljardiin. Ongelma on se, että sillä rahootetaan tizinkoottoo eikä teitä.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Eemeli - 07.01.17 - klo:09:37
Tälle maatalouden vääristyneelle ja ylenpalttiselle tukemiselle pitää tehdä jotakin ja pian.
Onko tosiaankin muutaman tuhannen työpaikka niinarvokasta muulle yhteiskunnalle kuin kepuloiselle politiikalle.

Ja hulluinta ettei kansa tiedä, kansalle ei kerrota totuutta.
Huudot kriisistä, oikein syötettynä uppoavat kansaan kuin kuuma veitsi voihin.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Ärrpää - 07.01.17 - klo:09:41
Tälle maatalouden vääristyneelle ja ylenpalttiselle tukemiselle pitää tehdä jotakin ja pian.
Onko tosiaankin muutaman tuhannen työpaikka niinarvokasta muulle yhteiskunnalle kuin kepuloiselle politiikalle.

Ja hulluinta ettei kansa tiedä, kansalle ei kerrota totuutta.
Huudot kriisistä, oikein syötettynä uppoavat kansaan kuin kuuma veitsi voihin.

 Millä palstalla Veeti messuaa totuuttaan?
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 07.01.17 - klo:09:42
Tälle maatalouden vääristyneelle ja ylenpalttiselle tukemiselle pitää tehdä jotakin ja pian.
Onko tosiaankin muutaman tuhannen työpaikka niinarvokasta muulle yhteiskunnalle kuin kepuloiselle politiikalle.

Ja hulluinta ettei kansa tiedä, kansalle ei kerrota totuutta.
Huudot kriisistä, oikein syötettynä uppoavat kansaan kuin kuuma veitsi voihin.

  Omavaraisuus on avainsana. Kriisitilanteessa se maitu on ensimmäinen tuote joka häviää kaupoista. Olen nimittäin ollut kuuntelemassa arvioita näistä asioista. Maidon tuotantoketju tänä päivänä on melkoisen haavoittuva.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Ärrpää - 07.01.17 - klo:09:45
Tälle maatalouden vääristyneelle ja ylenpalttiselle tukemiselle pitää tehdä jotakin ja pian.
Onko tosiaankin muutaman tuhannen työpaikka niinarvokasta muulle yhteiskunnalle kuin kepuloiselle politiikalle.

Ja hulluinta ettei kansa tiedä, kansalle ei kerrota totuutta.
Huudot kriisistä, oikein syötettynä uppoavat kansaan kuin kuuma veitsi voihin.

  Omavaraisuus on avainsana. Kriisitilanteessa se maitu on ensimmäinen tuote joka häviää kaupoista. Olen nimittäin ollut kuuntelemassa arvioita näistä asioista. Maidon tuotantoketju tänä päivänä on melkoisen haavoittuva.

 Eipä tule hollanin oltermanni itämeren yli.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: vms1 - 07.01.17 - klo:09:53
Eihän autoilun verotus nyt niin huono asia ole. Ongelma on enemminkin kohde mihin verotulot käytetään joka tekee kansalaiset eriarvoiseksi. Jos siis verotettaisi julkiset menot ihan perus ansioverolla niin asia olisi ihan ok ja sitten autoilu ja muu hupi ruokkisi vain itseään.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 07.01.17 - klo:12:43
Tälle maatalouden vääristyneelle ja ylenpalttiselle tukemiselle pitää tehdä jotakin ja pian.
Onko tosiaankin muutaman tuhannen työpaikka niinarvokasta muulle yhteiskunnalle kuin kepuloiselle politiikalle.

Ja hulluinta ettei kansa tiedä, kansalle ei kerrota totuutta.
Huudot kriisistä, oikein syötettynä uppoavat kansaan kuin kuuma veitsi voihin.

  Omavaraisuus on avainsana. Kriisitilanteessa se maitu on ensimmäinen tuote joka häviää kaupoista. Olen nimittäin ollut kuuntelemassa arvioita näistä asioista. Maidon tuotantoketju tänä päivänä on melkoisen haavoittuva.

 Eipä tule hollanin oltermanni itämeren yli.

 Eikä tule varaosat.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: de Citonni - 07.01.17 - klo:13:24
Siis Berner vaan jatkaa siitä mihin edellisiltä jäi. Tämä asia on ollut jo keskusteluissa ja virkamiesten pöydillä kymmenen vuotta.
Lobbareita varmaan on eri ministeriöissä asian tiimoilta vieraillut pilvin pimein.

"Liikenneministeri Berner:
- Väylien yhtiöittämisen jälkeen autoilijaa laskuttavat tien käytöstä vakuutusyhtiöt, teleoperaattorit ja autokauppiaat"

Tämä on kyllä aika paha ja saa monen niskakarvat pystyyn. Tulee nää Carunat ja Eleniat mieleen.

Ja, että autokauppiaatkin. (http://www.thesmileysign.com/smileys/ohmy/ohmy.gif)
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 07.01.17 - klo:13:42
Siis Berner vaan jatkaa siitä mihin edellisiltä jäi. Tämä asia on ollut jo keskusteluissa ja virkamiesten pöydillä kymmenen vuotta.
Lobbareita varmaan on eri ministeriöissä asian tiimoilta vieraillut pilvin pimein.

"Liikenneministeri Berner:
- Väylien yhtiöittämisen jälkeen autoilijaa laskuttavat tien käytöstä vakuutusyhtiöt, teleoperaattorit ja autokauppiaat"

Tämä on kyllä aika paha ja saa monen niskakarvat pystyyn. Tulee nää Carunat ja Eleniat mieleen.

Ja, että autokauppiaatkin. (http://www.thesmileysign.com/smileys/ohmy/ohmy.gif)

 Merja Kyllösen ajama hanke perustui satelliittipaikannukseen. Ei siinä ollut tätä yhtiöittämismallia.
Se kyllä on sata varma, että lobbarit ovat olleet ahkeria.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sivupersoona - 07.01.17 - klo:13:49
Tästä toivottavasti toteutuvasta uudistuksesta tekee oikeudenmukaisen se, että se, joka käyttää paljon teitä, maksaa myös enemmän kuin se, joka käyttää ja täten kuluttaa teitä vähemmän. 
 
Nyt maaseudun asukkaat itkee että voi voi, tää on meille epäoikeudenmukaista, kun meillä on pitkät asiointimatkat ja blaaa blaa ja vali vali... no ei se oo epäoikeudenmukaista, vaan se on ihan oikeudenmukaista, ei se tien yllääpito jonnekkin perähörkkölään 50 ihmiselle oo mitään halpaa lystiä, ja se joka käyttää, se maksaa. Itse oon pienen yksityistien tiehoitokunnan pj. ja tiedän, että tien pito maksaa, ja aina kun tehdään tienparannuksia, jotka maksaa, tulee valituksia, ja sitten taas jos ei tehdä mitään, tulee taas valituksia,  eli tehdään tai ei tehdä mitään tien hyväksi, niin aina valitetaan.

Ja Bernerhän sitäpaitti lupasi, että  tällä uudella maksusysteemillä voidaan korvata muut autoiluun liittyvät verot, eli jos bensa halpenee, käyttömaksu poistuu ja auton hinnatkin vielä halpenee, niin ottaisin riemuiten tälläisen uudistuksen vastaan.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 07.01.17 - klo:13:53
Tästä toivottavasti toteutuvasta uudistuksesta tekee oikeudenmukaisen se, että se, joka käyttää paljon teitä, maksaa myös enemmän kuin se, joka käyttää ja täten kuluttaa teitä vähemmän. 
 
Nyt maaseudun asukkaat itkee että voi voi, tää on meille epäoikeudenmukaista, kun meillä on pitkät asiointimatkat ja blaaa blaa ja vali vali... no ei se oo epäoikeudenmukaista, vaan se on ihan oikeudenmukaista, ei se tien yllääpito jonnekkin perähörkkölään 50 ihmiselle oo mitään halpaa lystiä, ja se joka käyttää, se maksaa. Itse oon pienen yksityistien tiehoitokunnan pj. ja tiedän, että tien pito maksaa, ja aina kun tehdään tienparannuksia, jotka maksaa, tulee valituksia, ja sitten taas jos ei tehdä mitään, tulee taas valituksia,  eli tehdään tai ei tehdä mitään tien hyväksi, niin aina valitetaan.

Ja Bernerhän sitäpaitti lupasi, että  tällä uudella maksusysteemillä voidaan korvata muut autoiluun liittyvät verot, eli jos bensa halpenee, käyttömaksu poistuu ja auton hinnatkin vielä halpenee, niin ottaisin riemuiten tälläisen uudistuksen vastaan.

  Täysin mahdoton ajatus. Nykyisin autoilun verotuksella on rahoitettu tizinkoottoo ym. Entäs sitten?
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Jätkä - 07.01.17 - klo:13:58
Tästä toivottavasti toteutuvasta uudistuksesta tekee oikeudenmukaisen se, että se, joka käyttää paljon teitä, maksaa myös enemmän kuin se, joka käyttää ja täten kuluttaa teitä vähemmän. 
 
Nyt maaseudun asukkaat itkee että voi voi, tää on meille epäoikeudenmukaista, kun meillä on pitkät asiointimatkat ja blaaa blaa ja vali vali... no ei se oo epäoikeudenmukaista, vaan se on ihan oikeudenmukaista, ei se tien yllääpito jonnekkin perähörkkölään 50 ihmiselle oo mitään halpaa lystiä, ja se joka käyttää, se maksaa. Itse oon pienen yksityistien tiehoitokunnan pj. ja tiedän, että tien pito maksaa, ja aina kun tehdään tienparannuksia, jotka maksaa, tulee valituksia, ja sitten taas jos ei tehdä mitään, tulee taas valituksia,  eli tehdään tai ei tehdä mitään tien hyväksi, niin aina valitetaan.

Ja Bernerhän sitäpaitti lupasi, että  tällä uudella maksusysteemillä voidaan korvata muut autoiluun liittyvät verot, eli jos bensa halpenee, käyttömaksu poistuu ja auton hinnatkin vielä halpenee, niin ottaisin riemuiten tälläisen uudistuksen vastaan.

  Täysin mahdoton ajatus. Nykyisin autoilun verotuksella on rahoitettu tizinkoottoo ym. Entäs sitten?

Nyt sinä sekotat tizinkoottoot ja ilmastosopimukset keskenään.  Viherpiipertäjien ajamat sopimukset tulevat pitämään polttonesteet ja niitä käyttävien autojen kaikki kustannukset kalliina.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: noloo_itte - 07.01.17 - klo:14:06
Halavemmat kotterot paaliin ja tilalle joku kubota?
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sivupersoona - 07.01.17 - klo:14:13
Tästä toivottavasti toteutuvasta uudistuksesta tekee oikeudenmukaisen se, että se, joka käyttää paljon teitä, maksaa myös enemmän kuin se, joka käyttää ja täten kuluttaa teitä vähemmän. 
 
Nyt maaseudun asukkaat itkee että voi voi, tää on meille epäoikeudenmukaista, kun meillä on pitkät asiointimatkat ja blaaa blaa ja vali vali... no ei se oo epäoikeudenmukaista, vaan se on ihan oikeudenmukaista, ei se tien yllääpito jonnekkin perähörkkölään 50 ihmiselle oo mitään halpaa lystiä, ja se joka käyttää, se maksaa. Itse oon pienen yksityistien tiehoitokunnan pj. ja tiedän, että tien pito maksaa, ja aina kun tehdään tienparannuksia, jotka maksaa, tulee valituksia, ja sitten taas jos ei tehdä mitään, tulee taas valituksia,  eli tehdään tai ei tehdä mitään tien hyväksi, niin aina valitetaan.

Ja Bernerhän sitäpaitti lupasi, että  tällä uudella maksusysteemillä voidaan korvata muut autoiluun liittyvät verot, eli jos bensa halpenee, käyttömaksu poistuu ja auton hinnatkin vielä halpenee, niin ottaisin riemuiten tälläisen uudistuksen vastaan.

  Täysin mahdoton ajatus. Nykyisin autoilun verotuksella on rahoitettu tizinkoottoo ym. Entäs sitten?

Nyt sinä sekotat tizinkoottoot ja ilmastosopimukset keskenään.  Viherpiipertäjien ajamat sopimukset tulevat pitämään polttonesteet ja niitä käyttävien autojen kaikki kustannukset kalliina.

Onks teillä esittää joku vahva perustelu sille, miksi autoilun verotuksella kerätyillä rahoilla ei sais rahoittaa sellaisia valtion menoja, jotka eivät liity tiestön ylläpitoon?
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Jätkä - 07.01.17 - klo:14:20
Tästä toivottavasti toteutuvasta uudistuksesta tekee oikeudenmukaisen se, että se, joka käyttää paljon teitä, maksaa myös enemmän kuin se, joka käyttää ja täten kuluttaa teitä vähemmän. 
 
Nyt maaseudun asukkaat itkee että voi voi, tää on meille epäoikeudenmukaista, kun meillä on pitkät asiointimatkat ja blaaa blaa ja vali vali... no ei se oo epäoikeudenmukaista, vaan se on ihan oikeudenmukaista, ei se tien yllääpito jonnekkin perähörkkölään 50 ihmiselle oo mitään halpaa lystiä, ja se joka käyttää, se maksaa. Itse oon pienen yksityistien tiehoitokunnan pj. ja tiedän, että tien pito maksaa, ja aina kun tehdään tienparannuksia, jotka maksaa, tulee valituksia, ja sitten taas jos ei tehdä mitään, tulee taas valituksia,  eli tehdään tai ei tehdä mitään tien hyväksi, niin aina valitetaan.

Ja Bernerhän sitäpaitti lupasi, että  tällä uudella maksusysteemillä voidaan korvata muut autoiluun liittyvät verot, eli jos bensa halpenee, käyttömaksu poistuu ja auton hinnatkin vielä halpenee, niin ottaisin riemuiten tälläisen uudistuksen vastaan.

  Täysin mahdoton ajatus. Nykyisin autoilun verotuksella on rahoitettu tizinkoottoo ym. Entäs sitten?

Nyt sinä sekotat tizinkoottoot ja ilmastosopimukset keskenään.  Viherpiipertäjien ajamat sopimukset tulevat pitämään polttonesteet ja niitä käyttävien autojen kaikki kustannukset kalliina.

Onks teillä esittää joku vahva perustelu sille, miksi autoilun verotuksella kerätyillä rahoilla ei sais rahoittaa sellaisia valtion menoja, jotka eivät liity tiestön ylläpitoon?

Miten on se että "Rahat ei riitä tiestön kunnossapitoon"??? :-\   :-\ :-\ :-\

Millä ihmeellä ne tuolla keskieuroopassa elää? Tavarat ja ruoka edullisempaa, verotus pienempää, sosiaalituet ja terveyden hoito paremmin kuin täällä Suomessa, Täällä on vain se edellinen (ei viimeisin) pisa tutkimus paremmin kuin muualla.
 Ihmettelen vain.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 07.01.17 - klo:14:23
Tästä toivottavasti toteutuvasta uudistuksesta tekee oikeudenmukaisen se, että se, joka käyttää paljon teitä, maksaa myös enemmän kuin se, joka käyttää ja täten kuluttaa teitä vähemmän. 
 
Nyt maaseudun asukkaat itkee että voi voi, tää on meille epäoikeudenmukaista, kun meillä on pitkät asiointimatkat ja blaaa blaa ja vali vali... no ei se oo epäoikeudenmukaista, vaan se on ihan oikeudenmukaista, ei se tien yllääpito jonnekkin perähörkkölään 50 ihmiselle oo mitään halpaa lystiä, ja se joka käyttää, se maksaa. Itse oon pienen yksityistien tiehoitokunnan pj. ja tiedän, että tien pito maksaa, ja aina kun tehdään tienparannuksia, jotka maksaa, tulee valituksia, ja sitten taas jos ei tehdä mitään, tulee taas valituksia,  eli tehdään tai ei tehdä mitään tien hyväksi, niin aina valitetaan.

Ja Bernerhän sitäpaitti lupasi, että  tällä uudella maksusysteemillä voidaan korvata muut autoiluun liittyvät verot, eli jos bensa halpenee, käyttömaksu poistuu ja auton hinnatkin vielä halpenee, niin ottaisin riemuiten tälläisen uudistuksen vastaan.

  Täysin mahdoton ajatus. Nykyisin autoilun verotuksella on rahoitettu tizinkoottoo ym. Entäs sitten?

Nyt sinä sekotat tizinkoottoot ja ilmastosopimukset keskenään.  Viherpiipertäjien ajamat sopimukset tulevat pitämään polttonesteet ja niitä käyttävien autojen kaikki kustannukset kalliina.

  Tässä ei kyllä mitään ilmastosopimuksia tarvita. Täysin kotomaanen juttu.
https://www.lvm.fi/-/liikenne-ja-viestintaministerion-budjettiehdotus-2-9-miljardia-euroa-795719

 Liikennenministeriön budjetti 2,9 miljardia. Tieliikenteen verotuskertymä 8 miljardia. Aika reippaasti jää tizinkoottoon.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Viljelijä - 07.01.17 - klo:15:11
Viinan haittojen ja savuttelun hittojen hoitoon menee luultavasti hiukan?
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 07.01.17 - klo:15:17
Viinan haittojen ja savuttelun hittojen hoitoon menee luultavasti hiukan?

Tupakan ja alkoholin verotusta ja saatavuutta kiristetty, haitat kasvaneet? 😁😀🎅😜
 
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Muujussi - 07.01.17 - klo:16:07
Millä ihmeellä ne tuolla keskieuroopassa elää? Tavarat ja ruoka edullisempaa, verotus pienempää, sosiaalituet ja terveyden hoito paremmin kuin täällä Suomessa, Täällä on vain se edellinen (ei viimeisin) pisa tutkimus paremmin kuin muualla.
 Ihmettelen vain.

Sieltä puuttuu kepulainen aluepolitiikka... Johon meillä jotkut arviot esittävät että kuluu 8 miljardia  euroa eli 15% valtion budjetista.

Kaupungistuminen pitemmällä, lyhyet etäisyydet, logistiikkahyödyt, synergiayödyt.

Noin aluksi. Pohdi itse lisää?
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sivupersoona - 07.01.17 - klo:19:51
Millä ihmeellä ne tuolla keskieuroopassa elää? Tavarat ja ruoka edullisempaa, verotus pienempää, sosiaalituet ja terveyden hoito paremmin kuin täällä Suomessa, Täällä on vain se edellinen (ei viimeisin) pisa tutkimus paremmin kuin muualla.
 Ihmettelen vain.

Sieltä puuttuu kepulainen aluepolitiikka... Johon meillä jotkut arviot esittävät että kuluu 8 miljardia  euroa eli 15% valtion budjetista.

Kaupungistuminen pitemmällä, lyhyet etäisyydet, logistiikkahyödyt, synergiayödyt.

Noin aluksi. Pohdi itse lisää?

No kun sinne Perähörkkölän 50 asukkaalle pitää saada asfaltoitu tie, 15 lapselle oma koulu, ja posti kuljetettua 5 pänä viikossa. Ja tietenkin valokuitukaapeli.
Ja näin varmistettua kepulle ainakin 30 ääntä seuraavissa vaaleissa.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 07.01.17 - klo:19:53
Millä ihmeellä ne tuolla keskieuroopassa elää? Tavarat ja ruoka edullisempaa, verotus pienempää, sosiaalituet ja terveyden hoito paremmin kuin täällä Suomessa, Täällä on vain se edellinen (ei viimeisin) pisa tutkimus paremmin kuin muualla.
 Ihmettelen vain.

Sieltä puuttuu kepulainen aluepolitiikka... Johon meillä jotkut arviot esittävät että kuluu 8 miljardia  euroa eli 15% valtion budjetista.

Kaupungistuminen pitemmällä, lyhyet etäisyydet, logistiikkahyödyt, synergiayödyt.

Noin aluksi. Pohdi itse lisää?

No kun sinne Perähörkkölän 50 asukkaalle pitää saada asfaltoitu tie, 15 lapselle oma koulu, ja posti kuljetettua 5 pänä viikossa.

  Voi kattua Carunan tapausta. Etelän sähköliittymän omistajat maksaa kainuun liittymät.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Luomujussi - 07.01.17 - klo:19:55
Millä ihmeellä ne tuolla keskieuroopassa elää? Tavarat ja ruoka edullisempaa, verotus pienempää, sosiaalituet ja terveyden hoito paremmin kuin täällä Suomessa, Täällä on vain se edellinen (ei viimeisin) pisa tutkimus paremmin kuin muualla.
 Ihmettelen vain.

Sieltä puuttuu kepulainen aluepolitiikka... Johon meillä jotkut arviot esittävät että kuluu 8 miljardia  euroa eli 15% valtion budjetista.

Kaupungistuminen pitemmällä, lyhyet etäisyydet, logistiikkahyödyt, synergiayödyt.

Noin aluksi. Pohdi itse lisää?

No kun sinne Perähörkkölän 50 asukkaalle pitää saada asfaltoitu tie, 15 lapselle oma koulu, ja posti kuljetettua 5 pänä viikossa. Ja tietenkin valokaapeli.

Ne kyläkoulut on jo lakkautettu ja ne paikallistiet muutettu yksityisteiksi jonka osakkaat hoitavat...ja se valokuitu kustannetaan itse....tulix selväksi...
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 07.01.17 - klo:19:57
Millä ihmeellä ne tuolla keskieuroopassa elää? Tavarat ja ruoka edullisempaa, verotus pienempää, sosiaalituet ja terveyden hoito paremmin kuin täällä Suomessa, Täällä on vain se edellinen (ei viimeisin) pisa tutkimus paremmin kuin muualla.
 Ihmettelen vain.

Sieltä puuttuu kepulainen aluepolitiikka... Johon meillä jotkut arviot esittävät että kuluu 8 miljardia  euroa eli 15% valtion budjetista.

Kaupungistuminen pitemmällä, lyhyet etäisyydet, logistiikkahyödyt, synergiayödyt.

Noin aluksi. Pohdi itse lisää?

No kun sinne Perähörkkölän 50 asukkaalle pitää saada asfaltoitu tie, 15 lapselle oma koulu, ja posti kuljetettua 5 pänä viikossa. Ja tietenkin valokaapeli.

Ne kyläkoulut on jo lakkautettu ja ne paikallistiet muutettu yksityisteiksi jonka osakkaat hoitavat...ja se valokuitu kustannetaan itse....

valehtelet
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Luomujussi - 07.01.17 - klo:20:23
Millä ihmeellä ne tuolla keskieuroopassa elää? Tavarat ja ruoka edullisempaa, verotus pienempää, sosiaalituet ja terveyden hoito paremmin kuin täällä Suomessa, Täällä on vain se edellinen (ei viimeisin) pisa tutkimus paremmin kuin muualla.
 Ihmettelen vain.

Sieltä puuttuu kepulainen aluepolitiikka... Johon meillä jotkut arviot esittävät että kuluu 8 miljardia  euroa eli 15% valtion budjetista.

Kaupungistuminen pitemmällä, lyhyet etäisyydet, logistiikkahyödyt, synergiayödyt.

Noin aluksi. Pohdi itse lisää?

No kun sinne Perähörkkölän 50 asukkaalle pitää saada asfaltoitu tie, 15 lapselle oma koulu, ja posti kuljetettua 5 pänä viikossa. Ja tietenkin valokaapeli.

Ne kyläkoulut on jo lakkautettu ja ne paikallistiet muutettu yksityisteiksi jonka osakkaat hoitavat...ja se valokuitu kustannetaan itse....

valehtelet

Tääl päin kutakuinkin noin kun se pääkuitu meni tonttien vierestä niin voi kuvitella ett se kustannus on pelkästään se liittymien osalta....

JOtkut asuu päätien varressa ja korpikansan luusereiden on tuota vaikea sisäistää...
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Jätkä - 08.01.17 - klo:09:17
Millä ihmeellä ne tuolla keskieuroopassa elää? Tavarat ja ruoka edullisempaa, verotus pienempää, sosiaalituet ja terveyden hoito paremmin kuin täällä Suomessa, Täällä on vain se edellinen (ei viimeisin) pisa tutkimus paremmin kuin muualla.
 Ihmettelen vain.

Sieltä puuttuu kepulainen aluepolitiikka... Johon meillä jotkut arviot esittävät että kuluu 8 miljardia  euroa eli 15% valtion budjetista.

Kaupungistuminen pitemmällä, lyhyet etäisyydet, logistiikkahyödyt, synergiayödyt.

Noin aluksi. Pohdi itse lisää?

No kun sinne Perähörkkölän 50 asukkaalle pitää saada asfaltoitu tie, 15 lapselle oma koulu, ja posti kuljetettua 5 pänä viikossa. Ja tietenkin valokaapeli.

Ne kyläkoulut on jo lakkautettu ja ne paikallistiet muutettu yksityisteiksi jonka osakkaat hoitavat...ja se valokuitu kustannetaan itse....

valehtelet

Torin viereltähän se korpien totuus löytyy.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Hervast - 08.01.17 - klo:09:26
Viinan haittojen ja savuttelun hittojen hoitoon menee luultavasti hiukan?

Tupakan ja alkoholin verotusta ja saatavuutta kiristetty, haitat kasvaneet? 😁😀🎅😜
 

Juu tuota vaan lisää, niin kirkkaiden tuonti virosta kasvaa ja yhä enempi poltetaan venäjän mahorkkaa (lm ja mallu ym. paketteihin pakattua mitälie tupakkaa)
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: de Citonni - 08.01.17 - klo:14:03
Siis Berner vaan jatkaa siitä mihin edellisiltä jäi. Tämä asia on ollut jo keskusteluissa ja virkamiesten pöydillä kymmenen vuotta.
Lobbareita varmaan on eri ministeriöissä asian tiimoilta vieraillut pilvin pimein.

"Liikenneministeri Berner:
- Väylien yhtiöittämisen jälkeen autoilijaa laskuttavat tien käytöstä vakuutusyhtiöt, teleoperaattorit ja autokauppiaat"

Tämä on kyllä aika paha ja saa monen niskakarvat pystyyn. Tulee nää Carunat ja Eleniat mieleen.

Ja, että autokauppiaatkin. (http://www.thesmileysign.com/smileys/ohmy/ohmy.gif)

 Merja Kyllösen ajama hanke perustui satelliittipaikannukseen. Ei siinä ollut tätä yhtiöittämismallia.
Se kyllä on sata varma, että lobbarit ovat olleet ahkeria.

Eiköhän se Bernerin hanke myös perustu satelliittipaikannukseen. Yhtiöittämistä ei Kyllönen ehtinyt vielä tuoda esille, mutta eiköhän se niiden lobbareitten mielessä ollut jo silloin.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 08.01.17 - klo:14:51
Siis Berner vaan jatkaa siitä mihin edellisiltä jäi. Tämä asia on ollut jo keskusteluissa ja virkamiesten pöydillä kymmenen vuotta.
Lobbareita varmaan on eri ministeriöissä asian tiimoilta vieraillut pilvin pimein.

"Liikenneministeri Berner:
- Väylien yhtiöittämisen jälkeen autoilijaa laskuttavat tien käytöstä vakuutusyhtiöt, teleoperaattorit ja autokauppiaat"

Tämä on kyllä aika paha ja saa monen niskakarvat pystyyn. Tulee nää Carunat ja Eleniat mieleen.

Ja, että autokauppiaatkin. (http://www.thesmileysign.com/smileys/ohmy/ohmy.gif)

 Merja Kyllösen ajama hanke perustui satelliittipaikannukseen. Ei siinä ollut tätä yhtiöittämismallia.
Se kyllä on sata varma, että lobbarit ovat olleet ahkeria.

Eiköhän se Bernerin hanke myös perustu satelliittipaikannukseen. Yhtiöittämistä ei Kyllönen ehtinyt vielä tuoda esille, mutta eiköhän se niiden lobbareitten mielessä ollut jo silloin.

Pernerin systeemi, hänen oman ilmoituksen mukaan perustuu mustaan laatikkoon ja sim korttiin. Sipin kaveri tekee nää boksit.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: de Citonni - 11.01.17 - klo:11:57
Siis Berner vaan jatkaa siitä mihin edellisiltä jäi. Tämä asia on ollut jo keskusteluissa ja virkamiesten pöydillä kymmenen vuotta.
Lobbareita varmaan on eri ministeriöissä asian tiimoilta vieraillut pilvin pimein.

"Liikenneministeri Berner:
- Väylien yhtiöittämisen jälkeen autoilijaa laskuttavat tien käytöstä vakuutusyhtiöt, teleoperaattorit ja autokauppiaat"

Tämä on kyllä aika paha ja saa monen niskakarvat pystyyn. Tulee nää Carunat ja Eleniat mieleen.

Ja, että autokauppiaatkin. (http://www.thesmileysign.com/smileys/ohmy/ohmy.gif)

 Merja Kyllösen ajama hanke perustui satelliittipaikannukseen. Ei siinä ollut tätä yhtiöittämismallia.
Se kyllä on sata varma, että lobbarit ovat olleet ahkeria.

Eiköhän se Bernerin hanke myös perustu satelliittipaikannukseen. Yhtiöittämistä ei Kyllönen ehtinyt vielä tuoda esille, mutta eiköhän se niiden lobbareitten mielessä ollut jo silloin.

Pernerin systeemi, hänen oman ilmoituksen mukaan perustuu mustaan laatikkoon ja sim korttiin. Sipin kaveri tekee nää boksit.

Kyllä se paikannus satelliittiyhteydet tarvitsee.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Sepeteus - 11.01.17 - klo:16:18
Siis Berner vaan jatkaa siitä mihin edellisiltä jäi. Tämä asia on ollut jo keskusteluissa ja virkamiesten pöydillä kymmenen vuotta.
Lobbareita varmaan on eri ministeriöissä asian tiimoilta vieraillut pilvin pimein.

"Liikenneministeri Berner:
- Väylien yhtiöittämisen jälkeen autoilijaa laskuttavat tien käytöstä vakuutusyhtiöt, teleoperaattorit ja autokauppiaat"

Tämä on kyllä aika paha ja saa monen niskakarvat pystyyn. Tulee nää Carunat ja Eleniat mieleen.

Ja, että autokauppiaatkin. (http://www.thesmileysign.com/smileys/ohmy/ohmy.gif)

 Merja Kyllösen ajama hanke perustui satelliittipaikannukseen. Ei siinä ollut tätä yhtiöittämismallia.
Se kyllä on sata varma, että lobbarit ovat olleet ahkeria.

Eiköhän se Bernerin hanke myös perustu satelliittipaikannukseen. Yhtiöittämistä ei Kyllönen ehtinyt vielä tuoda esille, mutta eiköhän se niiden lobbareitten mielessä ollut jo silloin.

Pernerin systeemi, hänen oman ilmoituksen mukaan perustuu mustaan laatikkoon ja sim korttiin. Sipin kaveri tekee nää boksit.

Kyllä se paikannus satelliittiyhteydet tarvitsee.

  Tää on ollu vielä niin sekavaa, ettei taida tietää Pärnerikään. Aluksi puhuivat sim. kortista ja satelliitista.
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: Ärrpää - 11.01.17 - klo:18:03

 GPS sijainti on kohtuullisen helppo väärentää, Glonas pelaa kalotilla kuin junanvessa, Galileo alkaa olla valmis eli jenkeillä on kaikkein kälyisin paikannus käytössään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Galileo_(satelliittipaikannusj%C3%A4rjestelm%C3%A4)
Otsikko: Vs: Bernerin älylaatikko
Kirjoitti: navettapiika - 11.01.17 - klo:18:13
Nyt taitaa Bernerin eukko kaatua omaan nokkeluuteensa..käymään vain tänne tullaan, eikä olemaan.