Agronet

Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: Neke - 22.12.16 - klo:19:10

Otsikko: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Neke - 22.12.16 - klo:19:10
Kepsahtaa koko tilanhistorian kansantalouteen tuottama arvo, tuoteen keräilyauton liukuessa kylkyselleen.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: lypsyukko - 22.12.16 - klo:20:34
Kepsahtaa koko tilanhistorian kansantalouteen tuottama arvo, tuoteen keräilyauton liukuessa kylkyselleen.

Niin ne nuo paikallistietkin on ihan mahtavasti pidetty kunnossa tänä talvena. Jätetty auraamatta ja sitten hiekottamatta. Itse ihastelin alkuviikosta, että nyt ne edes hiekottaa, kun keltainen kuormuri vilkut päällä ajeli kippi pystyssä jäisellä tiellä. Harmi vaan että sieltä ei tienpintaan tullut mitään. Tai oli yhdessä risteyksessä n.15metrin matkalla havaittavissa hienon hiekan levittämis yritystä.

Tänään taas maitokuski kertoi yhdestä kylästä, jonka erääseen kunnan ylläpitämään risteykseen oli todistajien läsnä ollessa  ajellut mies Pajerolla ja heittänyt sen perästä kolme lapiollista soraa risteysalueelle. Kuulemma kaikki on nyt nähty. Sitä ennen ja jälkeen luistinradan liukkaudella olevaa kaupungin ylläpitämää tietä kymmeniä kilometrejä.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Eemeli - 23.12.16 - klo:06:38
No voi voi
Jos ei asu Mannerheimintiellä, ei kuulukkaan olla Mannerheimintien palveluja.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: navettapiika - 23.12.16 - klo:06:48
No voi voi
Jos ei asu Mannerheimintiellä, ei kuulukkaan olla Mannerheimintien palveluja.
Voi, voi sullekkin, mutta jos kunta ei ole Mannerheimintiellä pitää sen tarjota palvelut siellä, missä on..meillähän on laki tällaisesta. Valitettavasti Eemeli sinun tahtosi, ei vain ole mikään laki.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Eemeli - 23.12.16 - klo:06:59
Joo mutta lakia pitää  tulkita erilailla, jos kilometrillä tuhat asukasta tai kymmenellä kilometrillä kaksi.
Ei kai voi odottaakkaan samanlaista palvelua. Kepuloisethan ovat oppineet sanan palvelu, tarkoittavan heidän hyysäämistään yhteisistä varoista.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: navettapiika - 23.12.16 - klo:07:15
Joo mutta lakia pitää  tulkita erilailla, jos kilometrillä tuhat asukasta tai kymmenellä kilometrillä kaksi.
Ei kai voi odottaakkaan samanlaista palvelua. Kepuloisethan ovat oppineet sanan palvelu, tarkoittavan heidän hyysäämistään yhteisistä varoista.
On se ihan sama asuuko tien varressa kaksi vaiko yksi, kun se tie vie paikasta A paikkaan B, missä voikin sitten asua tuhansia ihmisiä. Tiet on kyllä luokiteltu hoitojärjestykseen, eikä siitä kukaan inise, etteikö tämä olisi ihan paikallaan, mutta hoitaa ne pitää kerran on tehtykkin.. Vai olisiko Eemelistä uudeksi Neuvostoliiton päämieheksi, kun tahdot päättää, missä Suomessa saa asua ja missä ei?? Eemeli Suuri Ensimmäinen...
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Maa-Anssi - 23.12.16 - klo:08:08
Meilläpäin koulutaksi valitti jo tänä syksynä sataneella lumimäärällä jotain sen suuntaista ettei "taksit pääse kulkemaan". Pidän ite rajana hiaseni kulkua, jos sillä pääsee ni tie on vielä ihan ok!! Nyt ei ole napinaa kuulunut vaikka tie on ku pullon selkää. -Ja edelleen hiatsu kulkee moitteetta kyseisessä kelissä. Sanoinkin hiekoittajalle että mitä sitä suoralle, tasaiselle tieosuudelle santaa tuhlaa, risteyksiin, mäkiin ja kurveihin. Annostelu kun on helppoa. Niin ja kyseessä on ihan kilometrin pätkä tiekunnan tietä. Valtion tien hiekoitus kyl venähti, mut ei se itteä haitannu. Kitkarenkaat sopii kaapunkeihin... 
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: kantola - 23.12.16 - klo:08:29
No voi voi   Jos ei asu Mannerheimintiellä, ei kuulukkaan olla Mannerheimintien palveluja.
Lystimpi on olla kylkysellään, jotkut ovat jopa tottuneet siihen.

Kylkyset, kylkyset, hiljaa lipsuilee...
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: jariman - 23.12.16 - klo:08:40
Hiekoitettu on, paripäivää mennyt hiekotellessa, tiehoitokuntien teitä,
Tiehoitokuntahan kusessa, jos rekkapen lipsauttaa ojaan/ metsään
Ja tie peilijäässä.
Ja maitoauto jättää pian hakematta tien liukkauden takia.
Posti jättää jakamatta, jos liian liukasta( näin on käynyt)
Son kallis paukku tiekunnalle , jos tienhoidon välinpitämättömyyttä
Lipsahtaa, siinon tiekunnan talous kuralla......
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: lypsyukko - 23.12.16 - klo:08:55
Hiekoitettu on, paripäivää mennyt hiekotellessa, tiehoitokuntien teitä,
Tiehoitokuntahan kusessa, jos rekkapen lipsauttaa ojaan/ metsään
Ja tie peilijäässä.
Ja maitoauto jättää pian hakematta tien liukkauden takia.
Posti jättää jakamatta, jos liian liukasta( näin on käynyt)
Son kallis paukku tiekunnalle , jos tienhoidon välinpitämättömyyttä
Lipsahtaa, siinon tiekunnan talous kuralla......

Mikäs vastuu kunnilla ja valtiolla yleensä sitten on niiden hoitamissa teissä? Lähinnähän se piruilua, jos "keltainen kuormuri" ajelee kippi pystyssä silti hiekottamatta jäiset "hoitamansa" tiet päästä päähän. Vaikuttaa aika ryssä touhulta, en tiedä onko piruilu lähtöisin tietä "hoitavasta" urakoijasta vai sieltä maksajan konttorista. Turhaahan tuo tietysti nyt on jo purnata, kun tie on lähes sulana. Koululaisia kuljettava linjuri joululomalla ja kohta joulun postitkin on jaettuna. Ei liiku kun se maitoauto ja ne on jo tähän tottuneet ... siis teiden hoitamattomuuteen.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: icefarmer - 23.12.16 - klo:11:54
Joo mutta lakia pitää  tulkita erilailla, jos kilometrillä tuhat asukasta tai kymmenellä kilometrillä kaksi.
Ei kai voi odottaakkaan samanlaista palvelua. Kepuloisethan ovat oppineet sanan palvelu, tarkoittavan heidän hyysäämistään yhteisistä varoista.
sokerijuurikkaan viljelijöitä on harvassa niin ei tartte hyysata rahallisesti  samaan tapaan kuin tissinkoittajia, tätäkö eemil yrittää sanoa :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Yodavaari - 23.12.16 - klo:12:32
Onneksi näkin jutut tulee maakuntien hoidettavaksi. Saavat ihan itse päättää mihin rahat pistetään, sairaan- vai tiehoitoon?
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Oksa - 23.12.16 - klo:18:54
mutta tuo eemelin kanta on vain niiiiiiin naurettava!
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: hummeri5 - 26.12.16 - klo:20:04
Pari maituautoo ojassa ku liukasta...Toinen Äänekoskel ja toinen Sastamalassa. Hiekkaa hiekkaa enemmän hiekkaa.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: navettapiika - 27.12.16 - klo:07:31
Se on tuon hiekotuksenkin kanssa aina yritettävä, mutta totuus on, ettei kesäolosuhteita saada koskaan keskelle talvea. Ja varmasti maitoautoja auttaisi sekin, ettei sitä ajoaikataulua olisi aivan niin piippuun vedetty, kiirekin tahtoo aika usein olla kaverina..
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Rampe - 27.12.16 - klo:07:37
Se on tuon hiekotuksenkin kanssa aina yritettävä, mutta totuus on, ettei kesäolosuhteita saada koskaan keskelle talvea. Ja varmasti maitoautoja auttaisi sekin, ettei sitä ajoaikataulua olisi aivan niin piippuun vedetty, kiirekin tahtoo aika usein olla kaverina..

Mitä se maitoauton ajoaika olikaan. Yli 20 h vrk kuitenkin. Nyt jää omilta kulmilta yksi auto pois. Tehostetaan, eli hirttonarua kireämmälle. Ajavat vissiin sitten yli 24 h vrk per auto...
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Oksa - 27.12.16 - klo:08:47
juu, ja nuo eräät jo puhuu että lopettaa kuhan auto tulee täysikäiseks... kun ei kerran kannata enää....                      netin kauttako sitten laitetaan?
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: maraani - 27.12.16 - klo:09:55
Vähenee ne maidonlähettäjätkin. Meidän pienessä osuuskunnassa jo monta vuotta on lopettamistahti ollu 50 paikkaa/vuosi.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Lavalde - 27.12.16 - klo:10:45
Se on tuon hiekotuksenkin kanssa aina yritettävä, mutta totuus on, ettei kesäolosuhteita saada koskaan keskelle talvea. Ja varmasti maitoautoja auttaisi sekin, ettei sitä ajoaikataulua olisi aivan niin piippuun vedetty, kiirekin tahtoo aika usein olla kaverina..

Mitä se maitoauton ajoaika olikaan. Yli 20 h vrk kuitenkin. Nyt jää omilta kulmilta yksi auto pois. Tehostetaan, eli hirttonarua kireämmälle. Ajavat vissiin sitten yli 24 h vrk per auto...

Kyllä ne ajoja suunnittelevat pystyvät helposti laskemaan tuon autojen tarpeen. Tiloja loppuu, reittejä helppo tehostaa, tyhjä tuntien keräily pois...äkkiä siitä aina auton voi tiputtaa. Kyllä se kiire on siellä kuljettajan pääkopassa, autoilla ei niin kauan kun tekniikka toimii. Nykyään kun on ne tietokone päätteetkin autoissa on todella helppo seurata liikkeitä, mikäli koneen päässä on vielä sellainen ihminen jolla se kiinnostaisi ja asiasta jotain ymmärtäisi, niin keräilykustannukset tippuu.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Maakalle - 27.12.16 - klo:18:11
Se on tuon hiekotuksenkin kanssa aina yritettävä, mutta totuus on, ettei kesäolosuhteita saada koskaan keskelle talvea. Ja varmasti maitoautoja auttaisi sekin, ettei sitä ajoaikataulua olisi aivan niin piippuun vedetty, kiirekin tahtoo aika usein olla kaverina..

Mitä se maitoauton ajoaika olikaan. Yli 20 h vrk kuitenkin. Nyt jää omilta kulmilta yksi auto pois. Tehostetaan, eli hirttonarua kireämmälle. Ajavat vissiin sitten yli 24 h vrk per auto...

Kyllä ne ajoja suunnittelevat pystyvät helposti laskemaan tuon autojen tarpeen. Tiloja loppuu, reittejä helppo tehostaa, tyhjä tuntien keräily pois...äkkiä siitä aina auton voi tiputtaa. Kyllä se kiire on siellä kuljettajan pääkopassa, autoilla ei niin kauan kun tekniikka toimii. Nykyään kun on ne tietokone päätteetkin autoissa on todella helppo seurata liikkeitä, mikäli koneen päässä on vielä sellainen ihminen jolla se kiinnostaisi ja asiasta jotain ymmärtäisi, niin keräilykustannukset tippuu.

Länsi-Maidolla tuli ilmeisesti vähän nopeasti lisämuuttujaa, kun tilojen lopettamisten lisäksi sulkeutui myös Tampereen meijeri. Autoille tulikin kiire kun piti kaikki maidot ajaa kauemmas Seinäjoelle ja Riihimäkeen.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: vms1 - 27.12.16 - klo:18:47
Aikapaljon toi ajo tehostuu kun pienet tilat jää pikkuhiljaa pois. Kuitenkin niitä ylimääräisiä kilometrejä ja pysähdyksiä on vähemmän. Autoilijat taitavat haluta että aikataulut on tiukkoja. Ainakin oma kuski puheli että kolmen tunnin seisominen talvipakkasessa tietää ongelmia. Kaikki vaan toimii paremmin kun kokoajan ollaan liikeessa. Pieni tauko sitten kotona joka toinen vuorokausi että saadaan ylläpito tehtyä mahdollisesti aikataulu kiinni.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: hummeri5 - 27.12.16 - klo:19:43
Se on tuon hiekotuksenkin kanssa aina yritettävä, mutta totuus on, ettei kesäolosuhteita saada koskaan keskelle talvea. Ja varmasti maitoautoja auttaisi sekin, ettei sitä ajoaikataulua olisi aivan niin piippuun vedetty, kiirekin tahtoo aika usein olla kaverina..

Mitä se maitoauton ajoaika olikaan. Yli 20 h vrk kuitenkin. Nyt jää omilta kulmilta yksi auto pois. Tehostetaan, eli hirttonarua kireämmälle. Ajavat vissiin sitten yli 24 h vrk per auto...

Kyllä ne ajoja suunnittelevat pystyvät helposti laskemaan tuon autojen tarpeen. Tiloja loppuu, reittejä helppo tehostaa, tyhjä tuntien keräily pois...äkkiä siitä aina auton voi tiputtaa. Kyllä se kiire on siellä kuljettajan pääkopassa, autoilla ei niin kauan kun tekniikka toimii. Nykyään kun on ne tietokone päätteetkin autoissa on todella helppo seurata liikkeitä, mikäli koneen päässä on vielä sellainen ihminen jolla se kiinnostaisi ja asiasta jotain ymmärtäisi, niin keräilykustannukset tippuu.

Länsi-Maidolla tuli ilmeisesti vähän nopeasti lisämuuttujaa, kun tilojen lopettamisten lisäksi sulkeutui myös Tampereen meijeri. Autoille tulikin kiire kun piti kaikki maidot ajaa kauemmas Seinäjoelle ja Riihimäkeen.
Jyväskylä,Pori ja Hämeenlinna ainakin toistaiseksi,kunnes KIVI lentää kaivoon...
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Lavalde - 27.12.16 - klo:20:20
Aikapaljon toi ajo tehostuu kun pienet tilat jää pikkuhiljaa pois. Kuitenkin niitä ylimääräisiä kilometrejä ja pysähdyksiä on vähemmän. Autoilijat taitavat haluta että aikataulut on tiukkoja. Ainakin oma kuski puheli että kolmen tunnin seisominen talvipakkasessa tietää ongelmia. Kaikki vaan toimii paremmin kun kokoajan ollaan liikeessa. Pieni tauko sitten kotona joka toinen vuorokausi että saadaan ylläpito tehtyä mahdollisesti aikataulu kiinni.

Joo toki autoilijat haluaa pitää aikataulut mahdollisimman tiukkoina, vähempi maksettavia tunteja rengeille. Sitten autoilijat ovat myös "laiskoja" optimoimaan reittejä, jos tiloja jää pois yms. Kilometreistä ja tunneista heillekin maksetaan. Siksi olisi tärkeää osuuskunnan puolella olla joku ihminen suunnittelemassa reitit, joka asiasta oikeasti ymmärtää. Mutta usein  vastuu siirtyy autoilijalle, ja heillä tietenki oma pörssi myös mielessä.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: hummeri5 - 27.12.16 - klo:20:31
Aikapaljon toi ajo tehostuu kun pienet tilat jää pikkuhiljaa pois. Kuitenkin niitä ylimääräisiä kilometrejä ja pysähdyksiä on vähemmän. Autoilijat taitavat haluta että aikataulut on tiukkoja. Ainakin oma kuski puheli että kolmen tunnin seisominen talvipakkasessa tietää ongelmia. Kaikki vaan toimii paremmin kun kokoajan ollaan liikeessa. Pieni tauko sitten kotona joka toinen vuorokausi että saadaan ylläpito tehtyä mahdollisesti aikataulu kiinni.

Joo toki autoilijat haluaa pitää aikataulut mahdollisimman tiukkoina, vähempi maksettavia tunteja rengeille. Sitten autoilijat ovat myös "laiskoja" optimoimaan reittejä, jos tiloja jää pois yms. Kilometreistä ja tunneista heillekin maksetaan. Siksi olisi tärkeää osuuskunnan puolella olla joku ihminen suunnittelemassa reitit, joka asiasta oikeasti ymmärtää. Mutta usein  vastuu siirtyy autoilijalle, ja heillä tietenki oma pörssi myös mielessä.
Autoilijat ei kyllä suunnittele mitään reittejä valjolla ainakaan...Kyllä siellä on sitä varten eri henkilöt.Ei pääse autoilijat sooloileen.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Lavalde - 27.12.16 - klo:20:34
Aikapaljon toi ajo tehostuu kun pienet tilat jää pikkuhiljaa pois. Kuitenkin niitä ylimääräisiä kilometrejä ja pysähdyksiä on vähemmän. Autoilijat taitavat haluta että aikataulut on tiukkoja. Ainakin oma kuski puheli että kolmen tunnin seisominen talvipakkasessa tietää ongelmia. Kaikki vaan toimii paremmin kun kokoajan ollaan liikeessa. Pieni tauko sitten kotona joka toinen vuorokausi että saadaan ylläpito tehtyä mahdollisesti aikataulu kiinni.

Joo toki autoilijat haluaa pitää aikataulut mahdollisimman tiukkoina, vähempi maksettavia tunteja rengeille. Sitten autoilijat ovat myös "laiskoja" optimoimaan reittejä, jos tiloja jää pois yms. Kilometreistä ja tunneista heillekin maksetaan. Siksi olisi tärkeää osuuskunnan puolella olla joku ihminen suunnittelemassa reitit, joka asiasta oikeasti ymmärtää. Mutta usein  vastuu siirtyy autoilijalle, ja heillä tietenki oma pörssi myös mielessä.
Autoilijat ei kyllä suunnittele mitään reittejä valjolla ainakaan...Kyllä siellä on sitä varten eri henkilöt.Ei pääse autoilijat sooloileen.

Kyllä suunnittelee. Voi toki riippua osuuskunnasta, ettei varmaan voi yleistää.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: hephei - 27.12.16 - klo:20:43
Jep joo laittakaa autoon kamera kojelaualle kuvaan ja junnukiekkojoukkue luisteleen eteen.Filmi vaan julkisesti juutuuppiin ja kyllä alkaa hiekkaa tuleen ..
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: lypsyukko - 27.12.16 - klo:20:51
Aikapaljon toi ajo tehostuu kun pienet tilat jää pikkuhiljaa pois. Kuitenkin niitä ylimääräisiä kilometrejä ja pysähdyksiä on vähemmän. Autoilijat taitavat haluta että aikataulut on tiukkoja. Ainakin oma kuski puheli että kolmen tunnin seisominen talvipakkasessa tietää ongelmia. Kaikki vaan toimii paremmin kun kokoajan ollaan liikeessa. Pieni tauko sitten kotona joka toinen vuorokausi että saadaan ylläpito tehtyä mahdollisesti aikataulu kiinni.

Joo toki autoilijat haluaa pitää aikataulut mahdollisimman tiukkoina, vähempi maksettavia tunteja rengeille. Sitten autoilijat ovat myös "laiskoja" optimoimaan reittejä, jos tiloja jää pois yms. Kilometreistä ja tunneista heillekin maksetaan. Siksi olisi tärkeää osuuskunnan puolella olla joku ihminen suunnittelemassa reitit, joka asiasta oikeasti ymmärtää. Mutta usein  vastuu siirtyy autoilijalle, ja heillä tietenki oma pörssi myös mielessä.
Autoilijat ei kyllä suunnittele mitään reittejä valjolla ainakaan...Kyllä siellä on sitä varten eri henkilöt.Ei pääse autoilijat sooloileen.

Kyllä suunnittelee. Voi toki riippua osuuskunnasta, ettei varmaan voi yleistää.

Jonkun verran varmaan on pakko. Toisella reitillä voi maitomäärät lisääntyä ja toisella vähentyä. Itse kuulun reittiin , josta ennen pärjäs nuppikuormalla. Nykyään haetaan ensin vajaa kuorma ja sen jälkeen perältä se nupillinen. Mutta uskon kyllä että kokonnais painoissa kuljetus suunnittelijat pitävät sen huolen että maksimi painot ei pahasti pauku, vaikka säiliöihin mahtuis enemmänkin. Reitille tuli muuten uus autokin syksyllä. "ylhäältä" oli tullut käsky tiputtaa auton painoa ja siten myös tehoa, joten tehokkuutta haettiin sitäkin kautta. Sooloilu ja optimoimattomuus ei varmaankaan kyllä kuulu mitenkään nykyään maidonkeräilyyn.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Härö - 27.12.16 - klo:21:14
Aikapaljon toi ajo tehostuu kun pienet tilat jää pikkuhiljaa pois. Kuitenkin niitä ylimääräisiä kilometrejä ja pysähdyksiä on vähemmän. Autoilijat taitavat haluta että aikataulut on tiukkoja. Ainakin oma kuski puheli että kolmen tunnin seisominen talvipakkasessa tietää ongelmia. Kaikki vaan toimii paremmin kun kokoajan ollaan liikeessa. Pieni tauko sitten kotona joka toinen vuorokausi että saadaan ylläpito tehtyä mahdollisesti aikataulu kiinni.

Täältä meni se suurin tila nurin, mutta eipä pienimpiäkään enää montaa ole. Taitaa vaan ne harvemmassa ja pidemmillä väleillä olevat tilat nostaa keräilyn kuluja, meijeritkin ovat harvemmassa. Pitkiä ajomatkoja ilman kerättävää maitoa.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Neke - 27.12.16 - klo:21:27
Kun maataloustuotanto loppuu, kuljetusalan insinöörit aloittaa: pää ei mahdu ja käsillä ei osaa
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Rampe - 28.12.16 - klo:07:12
Ainakin omalla kohdalla käsitys, että varsinainen suunnittelu ajoon tulee pääkallopaikalta (Valio) Ja näin se on käytännössäkin ollut. Ajojärjesteliän kanssa vängätään sitten asioita kohdalleen, jos purnaamista on.

Jos on omia toiveita, niin saa esittää. Toki niitä ei paljon kuunnella. Yleensä jäänyt paska fiilis ihan pienistäkin asioista.

Yksi kevät yritin nuppiautoa saada kulkemaan ensiksi ns. tyhjällä säiliöllä kelirikkotien kautta. Olisi käytännössä käynyt kun lenkki kyseessä. Mutta teoriassa ei.. Ei mitään kiinnostustakaan asiaan.

Toinen kerta oli kun piti saada täsmällisyys noutoaikaan. Iltalypsyaika kyseessä. Auto vei eri meijereihin ja aikataulu yleensä kusi yhdessä paikkaa. Tai mahdollisesti siirrettiin lisää toiseen autoon x paikassa. Tuli vain tyly vastaus rivien välistä luettuna. Kaikkia ei voi miellyttää.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Make - 28.12.16 - klo:09:28
Nyt on pailallistie hyvin hoidettu maitoautoöinä, kun sama kuljetusliike hoitaa talvikunnossapidon ja maidonkuljetuksen. Viikolla auto on parituntia myöhässä, kun edellinen kuorma viedään kivinä Sipooseen.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Neke - 28.12.16 - klo:22:25
Kaikissahan eläteis on pien  logistiikka insinööri, mutku se pää ei mahu...
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Rampe - 30.12.16 - klo:16:28
Kaikissahan eläteis on pien  logistiikka insinööri, mutku se pää ei mahu...

Kyllä on Nekellä jännä tuo murre. Piti muutaman kerran lukea, että josko jotain selviää.

Mutta joo.. Tämä logistiikkajehu (inssi ?) suunnittelee teoriassa ja jemmari käytännöllisesti, niin eihän se yhteispeli ainakaan toimi. Mun mielestä tilanväellä saa olla omia mielipiteitä ja ehdotuksia kuljetuksiin. Ehkä niillä voi jokin hyvä syykin olla olemassa.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: kantola - 30.12.16 - klo:22:29
kolmikerroshelmiäismaalaus...

http://yle.fi/uutiset/3-9378252
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: Varjo79 - 31.12.16 - klo:14:12
Vetäköön vaan munpuolesta satana mettään saatanan nihilistipaskat.*****nii saatana mutku,sen ketjun laitto on niin saatanan vaikeeta voipersesentään. Aijjemmin osasivat ketjutlaittaa mut nuorempi polvi ei kykene kun pitää sometta ja siinähän voi vaikka silkkihaskat tahriintua ***** mitä mestareita.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: hummeri5 - 31.12.16 - klo:15:22
Vetäköön vaan munpuolesta satana mettään saatanan nihilistipaskat.*****nii saatana mutku,sen ketjun laitto on niin saatanan vaikeeta voipersesentään. Aijjemmin osasivat ketjutlaittaa mut nuorempi polvi ei kykene kun pitää sometta ja siinähän voi vaikka silkkihaskat tahriintua ***** mitä mestareita.
Jaa henkilöautoon ketjut...Mulla olis tos yhdet.
Otsikko: Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kirjoitti: navettapiika - 31.12.16 - klo:15:31
Vetäköön vaan munpuolesta satana mettään saatanan nihilistipaskat.*****nii saatana mutku,sen ketjun laitto on niin saatanan vaikeeta voipersesentään. Aijjemmin osasivat ketjutlaittaa mut nuorempi polvi ei kykene kun pitää sometta ja siinähän voi vaikka silkkihaskat tahriintua ***** mitä mestareita.
Jaa henkilöautoon ketjut...Mulla olis tos yhdet.
Ne on varmaan enemmän kuin kätevät..rengasliikkeessä jakoivat niitä ilmaiseksi asiakkailleen.