Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: andypoge - 28.11.16 - klo:20:05
-
Tykkääkö tuo Sisukiisselin 420drs ecu kyttyrää, jos kierrosluvun ohjausta vaihtaa ihan vaihtokytkimellä potikalta toiselle? Tarvisko jotain konkkaa väliin tms?
-
Tykkääkö tuo Sisukiisselin 420drs ecu kyttyrää, jos kierrosluvun ohjausta vaihtaa ihan vaihtokytkimellä potikalta toiselle? Tarvisko jotain konkkaa väliin tms?
Herää kysymys miksi pitäis vaihtaa?
-
Siis kaks tai useampi säädettävä "käsikaasu" ?
-
Juuripa näin
-
Nerokasta :)
Varmaan kannattaa kokeilla alkuperäisillä
potikoilla jos siihen ratkaisuun päädyt.
Liekö joissain merkeissä/ malleissa muistipaikkoja enemmälti.
Kun noissa tuppaa oleen vaan se yks yleensä?
-
Nerokasta :)
Varmaan kannattaa kokeilla alkuperäisillä
potikoilla jos siihen ratkaisuun päädyt.
Liekö joissain merkeissä/ malleissa muistipaikkoja enemmälti.
Kun noissa tuppaa oleen vaan se yks yleensä?
Jossain perkiisseleissä on 3. (Pois / A / B)
-
Nerokasta :)
Varmaan kannattaa kokeilla alkuperäisillä
potikoilla jos siihen ratkaisuun päädyt.
Liekö joissain merkeissä/ malleissa muistipaikkoja enemmälti.
Kun noissa tuppaa oleen vaan se yks yleensä?
Jossain perkiisseleissä on 3. (Pois / A / B)
Jep. Niitä ei ole tehty analogisesti potikoilla vaan suoraan kytkintietoina ECU:lle. Eli arvon voi 'napata' muistiin sillä hetkellä vallitsevasta kierrosluvusta ja sitä voi myös naksutella kytkimellä sitten vakiohyppäyksittäin ylös tai alas. Mun koneessani taitaa olla 20 kierrosta per napsu, vähän turhan hieno askellus.
Koko muistien hallinta ja käyttö perustuu kahden palautuvan on-off-on kytkimen käyttöön.
Ainoa mikä minusta on vähän kökköä siinä softassa on se että se voisi toteuttaa muutokset hiukan pehmeämmin ja esim lisätä kaasua rauhallisesti. Nyt se ärjäisee kaikki peliin sillä sekunnilla kunnes kierrosluku vastaa taas toivottua.
Valmetin tapaukseen en osaa ottaa kantaa. En usko että siitä mitään hajoaisi, tilannehan vastaa sitä että potikka olisi hetken hajalla tai johto jostain poikki. Tuollainen elektroniikka pitää suunnitella niin että mitään ihmeellistä ei tapahdu vaikka sen potikan ottaisi hetkeksi pois sieltä johdon päästä (liittimen irti) - tai vaihtaa sitten vaikka lennossa toiseen.
Potikassakaan ei mitään ihmeellistä ole, kunhan vastusarvo vastaa alkuperäistä ja tyyppi lienee lineaarinen.
En kuitenkaan osallistu remonttiin jos jotain kuitenkin menee rikki.
-
kesällä ajelin Valtralla jossa oli kaksi potikkaa käsikaasulle, ja vaihtokatkasijalla sai valittua kumpi oli käytös. oli mones hommassa aika hyvä. sitten tais saada vakionopeus säätimillä vielä lisää vaihtoehtoja.