Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mikkocu - 13.11.16 - klo:19:35
-
tuli ostettua viime vuonna golfiin vetoakselin nivel ja pyöränlaakeri,laakeri alko jurnuttaa viime keväänä(ajettu n 15tkm)se vaihdettiin originaaliin laakkosen laakeriin
,nyt sitte
alkoi vetonivel naksuttaa(n 30tkm ajettu).
nivel kulunut väljäksi..joutu vaihtaa uuden..just yli vuoden ajettu..takuu vain vuosi..onneks oli liika halpa 54e
Farmilaittesta ostin-91 5610 Foortiin hydraulimpumpun peräkoteloon 2012..ajettiin n 300h,taas vaihdettiin v 2015..ja nyt tänä kesänä taas vaihdettiin vähän yli 100h ..se meni onneks jo takuuseen..Italialaisii pumppuja..yli 600e makselee..mistäs sais parempii?
-
Motonetin italiaanoja niveliä, joku tosca? alapallonivel joskus kauan sitten, väljä heti uutena. TRW on ok. Ei taida tehdä laakereita eikä vetoniveliä.
-
olisko nivel ollu skf ja laakeri febi
-
Halpisnivelten mukana tulee se halpissuojakumi joka kannattaa heittää roskiin jo kaupan pihalla
-
tuli ostettua viime vuonna golfiin vetoakselin nivel ja pyöränlaakeri,laakeri alko jurnuttaa viime keväänä(ajettu n 15tkm)se vaihdettiin originaaliin laakkosen laakeriin
,nyt sitte
alkoi vetonivel naksuttaa(n 30tkm ajettu).
nivel kulunut väljäksi..joutu vaihtaa uuden..just yli vuoden ajettu..takuu vain vuosi..onneks oli liika halpa 54e
Farmilaittesta ostin-91 5610 Foortiin hydraulimpumpun peräkoteloon 2012..ajettiin n 300h,taas vaihdettiin v 2015..ja nyt tänä kesänä taas vaihdettiin vähän yli 100h ..se meni onneks jo takuuseen..Italialaisii pumppuja..yli 600e makselee..mistäs sais parempii?
Nyt kuulostaa siltä että vikaa on imupuolella ei pumpussa,sieltä menee nyt sopimatonta tavaraa pumppuun.
-
Pumpun paine jäi alle 100bar..paineventtiilii vaihtamalla sama juttu..
-
tuli ostettua viime vuonna golfiin vetoakselin nivel ja pyöränlaakeri,laakeri alko jurnuttaa viime keväänä(ajettu n 15tkm)se vaihdettiin originaaliin laakkosen laakeriin
,nyt sitte
alkoi vetonivel naksuttaa(n 30tkm ajettu).
nivel kulunut väljäksi..joutu vaihtaa uuden..just yli vuoden ajettu..takuu vain vuosi..onneks oli liika halpa 54e
Farmilaittesta ostin-91 5610 Foortiin hydraulimpumpun peräkoteloon 2012..ajettiin n 300h,taas vaihdettiin v 2015..ja nyt tänä kesänä taas vaihdettiin vähän yli 100h ..se meni onneks jo takuuseen..Italialaisii pumppuja..yli 600e makselee..mistäs sais parempii?
Missä käytössä kones on, kun noin nopiaan pumput menöö?
-
Eipä nuo golfin laakerit ja vetoniivelet ole marmoritiskillä sen erikoisempia kuin motonetissä mut hintaa on.Asennuksessahan nuo on pilattu mut mikkokuu ei voi tyrimistään myöntää.
-
Eipä nuo golfin laakerit ja vetoniivelet ole marmoritiskillä sen erikoisempia kuin motonetissä mut hintaa on.Asennuksessahan nuo on pilattu mut mikkokuu ei voi tyrimistään myöntää.
Ei ei ei... Eteenkin Volkkareihin tulee nopeasti ns. klappia, laakerit ja nivelet rasittuvat enemmän. Ensiasennuslaatu ei enää riitä kun korissa on vapinaa. Tää se on se tauti joka autot lopettaa, ja kaikki koneet.
Opeleissa tietty sama vika, ekat etulaakerit kestävät vain 220 000 km, ja seuraavat 140 000km. Kolmannet näköjään 60 000.
-
>Asennuksessahan nuo on pilattu mut mikkokuu ei voi tyrimistään myöntää.
Noinhan siinä usein tuppaa käymään.Itsellä ei enää tosin moniin vuosiin ellei vuosikymmeniin kun tiedostaa että hölmöilyt joutuu itse maksamaan
-
Vanhimmassa Passatissa ml yli 400 tuhatta, ei ainuttakaan niveltä tai laakeria tarvinnut vielä vaihtaa. Paskojahan ne ovat. 😄
-
>Asennuksessahan nuo on pilattu mut mikkokuu ei voi tyrimistään myöntää.
Noinhan siinä usein tuppaa käymään.Itsellä ei enää tosin moniin vuosiin ellei vuosikymmeniin kun tiedostaa että hölmöilyt joutuu itse maksamaan
Eipä sitä oikeen muuta nykyään voi itse tehdä kuin kaljaa juoda.
-
Eipä nuo golfin laakerit ja vetoniivelet ole marmoritiskillä sen erikoisempia kuin motonetissä mut hintaa on.Asennuksessahan nuo on pilattu mut mikkokuu ei voi tyrimistään myöntää.
Asennuksessa ei pihistää kuin vetonivelen rasvauksesta. Nivelhän menee paikoilleen vaan yhdellä tavalla. Laakerin (vw:ssä tulee pyörännapa) asennuksessa voi tyriä vain kiristämällä keskiömutteria liikaa.
-
>Eipä sitä oikeen muuta nykyään voi itse tehdä
Miten niin miksei voi?Pakkokin tehdä vaikka ei yhtään kiinnostaisikaan.
-
Vanhimmassa Passatissa ml yli 400 tuhatta, ei ainuttakaan niveltä tai laakeria tarvinnut vielä vaihtaa. Paskojahan ne ovat. 😄
No ei niillä tehoilla mikään edes voi hajota 😅😅😅
-
Vanhimmassa Passatissa ml yli 400 tuhatta, ei ainuttakaan niveltä tai laakeria tarvinnut vielä vaihtaa. Paskojahan ne ovat. 😄
Niinpä, volkkarin laatu on aivan peestä ja syvältä.jatkuvaa remppaa noissa pasaateissa on.
-
Vanhimmassa Passatissa ml yli 400 tuhatta, ei ainuttakaan niveltä tai laakeria tarvinnut vielä vaihtaa. Paskojahan ne ovat. 😄
Niinpä, volkkarin laatu on aivan peestä ja syvältä.jatkuvaa remppaa noissa pasaateissa on.
Tonnari ajellut pikitietä Pedorsöörestä Närppekseen ees'taas takapaksissa rapuja ja juhannussalkoja. Pari monttua ollut poppelikujalla.
-
tuli ostettua viime vuonna golfiin vetoakselin nivel ja pyöränlaakeri,laakeri alko jurnuttaa viime keväänä(ajettu n 15tkm)se vaihdettiin originaaliin laakkosen laakeriin
,nyt sitte
alkoi vetonivel naksuttaa(n 30tkm ajettu).
nivel kulunut väljäksi..joutu vaihtaa uuden..just yli vuoden ajettu..takuu vain vuosi..onneks oli liika halpa 54e
Farmilaittesta ostin-91 5610 Foortiin hydraulimpumpun peräkoteloon 2012..ajettiin n 300h,taas vaihdettiin v 2015..ja nyt tänä kesänä taas vaihdettiin vähän yli 100h ..se meni onneks jo takuuseen..Italialaisii pumppuja..yli 600e makselee..mistäs sais parempii?
Nyt kuulostaa siltä että vikaa on imupuolella ei pumpussa,sieltä menee nyt sopimatonta tavaraa pumppuun.
Kyllä Sas on nyt aivan väärässä diagnoosin suhteen,ei se noin mene ollenkaan, tarkkuutta niihin kommenteihin.
-
Veljen vävyllä passatti 1,6 manuaali ajettu 200 000 ainoa vika mikä on ollut oli Boshin laturi piti
7000 vaihtaa latas liikaa,takuuseen.
-
Veljen vävyllä passatti 1,6 manuaali ajettu 200 000 ainoa vika mikä on ollut oli Boshin laturi piti
7000 vaihtaa latas liikaa,takuuseen.
Veljen vävy tietotoimisto 😅😅😅
Laturiin lensi tietty lunta tai vettä, sehän se lataussäätimen rikkoo. Boschista sen voi tietty vaihtaa laturia irroittamatta/purkamatta
-
Veljen vävyllä passatti 1,6 manuaali ajettu 200 000 ainoa vika mikä on ollut oli Boshin laturi piti
7000 vaihtaa latas liikaa,takuuseen.
Veljen vävy tietotoimisto 😅😅😅
Laturiin lensi tietty lunta tai vettä, sehän se lataussäätimen rikkoo. Boschista sen voi tietty vaihtaa laturia irroittamatta/purkamatta
Jos se laturi oli ku Valtran höyrykammiohytti? Joku katto veljen vävyn passatin pellin alle lumisilla kengillä ja se lumi meni sinne laturiin kengistä, ihan ku valtran ikkunoihin?
-
Veljen vävyllä passatti 1,6 manuaali ajettu 200 000 ainoa vika mikä on ollut oli Boshin laturi piti
7000 vaihtaa latas liikaa,takuuseen.
Veljen vävy tietotoimisto 😅😅😅
Laturiin lensi tietty lunta tai vettä, sehän se lataussäätimen rikkoo. Boschista sen voi tietty vaihtaa laturia irroittamatta/purkamatta
Nyt oli puhe Boshin laturista! Tarkkuutta kirjoitteluun kossit!
-
Veljen vävyllä passatti 1,6 manuaali ajettu 200 000 ainoa vika mikä on ollut oli Boshin laturi piti
7000 vaihtaa latas liikaa,takuuseen.
Veljen vävy tietotoimisto 😅😅😅
Laturiin lensi tietty lunta tai vettä, sehän se lataussäätimen rikkoo. Boschista sen voi tietty vaihtaa laturia irroittamatta/purkamatta
Jos se laturi oli ku Valtran höyrykammiohytti? Joku katto veljen vävyn passatin pellin alle lumisilla kengillä ja se lumi meni sinne laturiin kengistä, ihan ku valtran ikkunoihin?
Hienoa jos hytissä voi höyryttää kaalia yms
-
Veljen vävyllä passatti 1,6 manuaali ajettu 200 000 ainoa vika mikä on ollut oli Boshin laturi piti
7000 vaihtaa latas liikaa,takuuseen.
Veljen vävy tietotoimisto 😅😅😅
Laturiin lensi tietty lunta tai vettä, sehän se lataussäätimen rikkoo. Boschista sen voi tietty vaihtaa laturia irroittamatta/purkamatta
Jos se laturi oli ku Valtran höyrykammiohytti? Joku katto veljen vävyn passatin pellin alle lumisilla kengillä ja se lumi meni sinne laturiin kengistä, ihan ku valtran ikkunoihin?
Hienoa jos hytissä voi höyryttää kaalia yms
Ja keittää tattaripuuroa...
-
Veljen vävyllä passatti 1,6 manuaali ajettu 200 000 ainoa vika mikä on ollut oli Boshin laturi piti
7000 vaihtaa latas liikaa,takuuseen.
Veljen vävy tietotoimisto 😅😅😅
Laturiin lensi tietty lunta tai vettä, sehän se lataussäätimen rikkoo. Boschista sen voi tietty vaihtaa laturia irroittamatta/purkamatta
Nyt oli puhe Boshin laturista! Tarkkuutta kirjoitteluun kossit!
Boshi, Lugas ja Rekardo.....
HUUUUUUUTONAURUA!
-
Nyt tulee nelikakkosta jos, ette oo ihmisiks >:(
-
Nyt tulee nelikakkosta jos, ette oo ihmisiks >:(
Kakkosnelosta jos tulee niin sitten vasta.
-
Eipä nuo golfin laakerit ja vetoniivelet ole marmoritiskillä sen erikoisempia kuin motonetissä mut hintaa on.Asennuksessahan nuo on pilattu mut mikkokuu ei voi tyrimistään myöntää.
ite otin etunavan irti ja naapuri autonasentaja vaihtoi korjaamon prässillä laakerit,ei ollu asennukses vikaa..ei ollu
nivelen suojakumi oli ehjä ja rasvat tallessa..jostain oli tullut välys niveleen..on sitä muutama nivel tullu vaihettuu..kun on joutunu nivelen vaihtaman-i
on suojakumi hajonnu ja nivelen päässy hiekkaa ja vettä..
paikallinen korjaamö ei suostu motoneti laakereita ja niveleitä asentamaan..
mötonetis skf laakeri makso 69e..laakkosen marmoritiskillä 99e.. ei ollu kauhee hinnan ero..
Sain sen vetoakselin nivelen takuuseen,vaikka vuoden takuuaika oli jo menny.
mötonetista on tullu tähän asti osteltuu,nääs sattuu olemaan joka päivä auki ja hyllystä löytyy osat..
-
Eipä nuo golfin laakerit ja vetoniivelet ole marmoritiskillä sen erikoisempia kuin motonetissä mut hintaa on.Asennuksessahan nuo on pilattu mut mikkokuu ei voi tyrimistään myöntää.
Asennuksessa ei pihistää kuin vetonivelen rasvauksesta. Nivelhän menee paikoilleen vaan yhdellä tavalla. Laakerin (vw:ssä tulee pyörännapa) asennuksessa voi tyriä vain kiristämällä keskiömutteria liikaa.
ja laakeri on kiristetty niinku ohjekirjas sanotaan..ekaks 300nm kiinni motonetistö ostetulla momenttiavaimella,sitten puoli kierrosta auki,sitten 50nm kiinni +lopuksi 45 astetta kiinni..
-
Ei sitä etulaakeria minusta voi paskoa kiristämällä liikaa, se pultti tai mutteri vaan pitää vetonivelen navassa kiinni. Takalaakerit vajaavetoisissa on taas eri tarina, mut niissäkään ei taida levyjarrullisissa olla enää kiristettäviä laakereita.
Pari viimeistä laakeria on olleet Ruvillen tekemiä, ihan fiksun oloisia ja hintaa puolet Löbrostä. Kumit noissa vähän muovisen oloisia, mut niinhän tuo oli samanmoinen Löbronkin sarjassa kun syksyllä yhden tilasin. Paketista puuttui nivelen lukitussokka ja ajattelin että tilaan muutaman varastoon. Nyt on mennyt aikaa tuosta pari kk. ja ainakaan 4 viikkoa sitten ei vielä ollut Koivunen saanut noita toimitettua paikalliseen varaosaputkaan. On se vaikeata kun on vaikeata...
-
Vanhimmassa Passatissa ml yli 400 tuhatta, ei ainuttakaan niveltä tai laakeria tarvinnut vielä vaihtaa. Paskojahan ne ovat. 😄
Niinpä, volkkarin laatu on aivan peestä ja syvältä.jatkuvaa remppaa noissa pasaateissa on.
Tonnari ajellut pikitietä Pedorsöörestä Närppekseen ees'taas takapaksissa rapuja ja juhannussalkoja. Pari monttua ollut poppelikujalla.
Jajamensan! Voi niitä monttuja olla useampikin, mutta populukset ovat tuhkana. 😄
-
Serkkutyttö on iskenyt silmänsä 2005 320 bemariin... Lueskelin kokemuksia ja ne vaikuttas olevan aika ongelmallisia varsinkin jakopäänsä osalta ja vikavalot välkkuvät kun mm. Nox anturit ja puolat pelleilevät.
Luulin että konsernin vehkeissä on tyyppivikoja, mut noiden uudempien bemarien ongelmat tuntuis olevan ihan eri luokkaa. Mut niinhän se skn tais jo noista bemuista varoitella...
-
Serkkutyttö on iskenyt silmänsä 2005 320 bemariin... Lueskelin kokemuksia ja ne vaikuttas olevan aika ongelmallisia varsinkin jakopäänsä osalta ja vikavalot välkkuvät kun mm. Nox anturit ja puolat pelleilevät.
Luulin että konsernin vehkeissä on tyyppivikoja, mut noiden uudempien bemarien ongelmat tuntuis olevan ihan eri luokkaa. Mut niinhän se skn tais jo noista bemuista varoitella...
Jos et oo riidoissa ni tee kaikkes ettei se sellasta osta.
-
Onneks asuu senverran kaukana ettei se pirssi jäis huoltovastuulle. Mut pitää vielä lujemmin sanoa ja jos siitähuolimatta kaivaa verta nenästään niin minkäs sille aikuiselle immeiselle voi. Edellinen auto olt toyota, joten korjaamot vois tulla hieman tutummaksi...
-
Vaikka motonettia nyt moititaan niin sieltä onnistuin löytämään massikkaan takaikkunan kaasujouset. Akkopartsina ne maksaa maltaita ja ei kestä kauaa, mistään muualta ei löytynyt vastaavilla spekseillä mutt motoneetista lähes vastaava .....ja aivan eri hinnoilla....Tosin jouduin vakuuttamaan ett en tuo näitä takaisin.....