Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Pōllumees - 27.10.16 - klo:17:44

Otsikko: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Pōllumees - 27.10.16 - klo:17:44
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:18:11
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SKN - 27.10.16 - klo:18:28
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.

No niiiii, ja taas se humpuukihessun tietolaari aukes....
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:19:00
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.

No niiiii, ja taas se humpuukihessun tietolaari aukes....
Pidä nyt se huutoturpa tänä iltana vaimeana ,etkö voi kirjoittaa asiaa niin kuin toisetkin yritä edes!
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Pōllumees - 27.10.16 - klo:19:13
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.

Ei pitäisi ole koska kansi on laitettu ja oikaistu ,mutta täytyy tarkistaa. Tässä oli nyt vaan semmoinen piilovika .Remontti tehty hyvässä uskossa mutta ilmeisesti jäänyt  putkien korkeus sovittamatta.?
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:19:20
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.

Ei pitäisi ole koska kansi on laitettu ja oikaistu ,mutta täytyy tarkistaa. Tässä oli nyt vaan semmoinen piilovika .Remontti tehty hyvässä uskossa mutta ilmeisesti jäänyt  putkien korkeus sovittamatta.?
Juuri niin tavallinen tarina,putki kannattaa painattaa jotta sen asema varmasti tulee ilmi
pelkkä silmämääräinen vilkaisu ei riitä silloin varsinkin kun uutta putkea laitetaan ,vanha saattaa pysyä paikoillaan .Kylmä asennus aina ilman o.renkaita ja kun ollaan varmoja putken asemasta sitten vasta loppukookonpano ja o.renkaat.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Dr.Who - 27.10.16 - klo:19:32
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:19:35
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Pōllumees - 27.10.16 - klo:19:44
Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana kannessa imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla heti tulirenkaan jälkeen

Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoa
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SKN - 27.10.16 - klo:19:47
Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla.

Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoa

Mopon kantta kun laski liikaa niin mäntä otti kanteen kiinni. Hätäratkaisuna pinkattiin kannentiivisteitä päälekkäin, ei ollut hyvä ratkaisu...

Oikotietä onneen ei ole.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Köntys - 27.10.16 - klo:19:55
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:19:59
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Just joo ja foortin lohkot pillitti öljyn sekaan nesteet oli niin hörttöstä valua ja sylinterit piti putkittaa kun oli niin epäkuranttia valu sylinterin seinässä,löytyyhän näitä kun kaivellaan.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Köntys - 27.10.16 - klo:20:01
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Just joo ja foortin lohkot pillitti öljyn sekaan nesteet oli niin hörttöstä valua ja sylinterit piti putkittaa kun oli niin epäkuranttia valu sylinterin seinässä,löytyyhän näitä kun kaivellaan.

Ja taas niiiiiin vankkaa SAS-faktaa....   :D ;D
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:20:04
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Just joo ja foortin lohkot pillitti öljyn sekaan nesteet oli niin hörttöstä valua ja sylinterit piti putkittaa kun oli niin epäkuranttia valu sylinterin seinässä,löytyyhän näitä kun kaivellaan.

Ja taas niiiiiin vankkaa SAS-faktaa....   :D ;D
No etkö lukenut kuinka Ss kertoili kuinka oli niitä lohkoja putkiteltu.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Pōllumees - 27.10.16 - klo:20:04
Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla.

Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoa

Mopon kantta kun laski liikaa niin mäntä otti kanteen kiinni. Hätäratkaisuna pinkattiin kannentiivisteitä päälekkäin, ei ollut hyvä ratkaisu...

Oikotietä onneen ei ole.

Juu ,pistän kenties vain  uuden tiivisteen ja ajan vuoden puolitoista. Muutaman kerran kun vaihtaa niin koneen saakin ajaa kuusen alle . Ei neljän tonnin koneeseen kannata paljoa uhrata.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Köntys - 27.10.16 - klo:20:11
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .

Olikohan se kyläseppä kiristäny kannenpultit oikeaan momenttiin, ja putsannu tiivistepinnat kunnolla... Nimittäin jos oli jollain Sassilan pajalla  ;D
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:20:14
Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla.

Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoa

Mopon kantta kun laski liikaa niin mäntä otti kanteen kiinni. Hätäratkaisuna pinkattiin kannentiivisteitä päälekkäin, ei ollut hyvä ratkaisu...


Oikotietä onneen ei ole.

Juu ,pistän kenties vain  uuden tiivisteen ja ajan vuoden puolitoista. Muutaman kerran kun vaihtaa niin koneen saakin ajaa kuusen alle . Ei neljän tonnin koneeseen kannata paljoa uhrata.
Onko massatiiviste ,varmaan ,ainakin leukkuun ja nuffiin sai kuparitiivisteitä ne oli kyllä täysin alaarvoisia.Uusi tiiviste menee aikansa ja taas vaihdat uuden jos kerran noin vanha kones.
Moottorihiomoissa saattaa olla niitä vahvemmalla olevia kysy.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: ht - 27.10.16 - klo:20:15
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.

Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...

Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Köntys - 27.10.16 - klo:20:24
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.

Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...

Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)

Näin se oli. Mä kans teetin 705-valluun oorengasrempan ennakkoon, kun niitä alkoi naapureilla kilahtelemaan.

SAS taas tiesi että valu suoti vetet öljyn sekaan  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Toivo Tonta - 27.10.16 - klo:21:06
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.

Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...

Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)

Näin se oli. Mä kans teetin 705-valluun oorengasrempan ennakkoon, kun niitä alkoi naapureilla kilahtelemaan.

SAS taas tiesi että valu suoti vetet öljyn sekaan  ;D ;D ;D
Ei se kone mihinkään kilahda jos huomaa ajoissa lisääntyneen öljyn. Öljyssä huomasin tapahtuneen pientä lisääntymistä, putket pois ja sorviin, yks ura lisää putkeen, kone kasaan ja menoks  ;D
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Köntys - 27.10.16 - klo:21:28
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.

Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...

Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)

Näin se oli. Mä kans teetin 705-valluun oorengasrempan ennakkoon, kun niitä alkoi naapureilla kilahtelemaan.

SAS taas tiesi että valu suoti vetet öljyn sekaan  ;D ;D ;D
Ei se kone mihinkään kilahda jos huomaa ajoissa lisääntyneen öljyn. Öljyssä huomasin tapahtuneen pientä lisääntymistä, putket pois ja sorviin, yks ura lisää putkeen, kone kasaan ja menoks  ;D

Kaikki ei huomannu ajoissa, tuli kalliita remppoja kun meni laakerien lisäksi turboa ja tasapainoaksilaa.
Pakkasneste ei oo oiken hyvää lisäainetta öljyyn  :-\
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:21:31
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.

Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...

Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)

Näin se oli. Mä kans teetin 705-valluun oorengasrempan ennakkoon, kun niitä alkoi naapureilla kilahtelemaan.

SAS taas tiesi että valu suoti vetet öljyn sekaan  ;D ;D ;D
Ei se kone mihinkään kilahda jos huomaa ajoissa lisääntyneen öljyn. Öljyssä huomasin tapahtuneen pientä lisääntymistä, putket pois ja sorviin, yks ura lisää putkeen, kone kasaan ja menoks  ;D

Kaikki ei huomannu ajoissa, tuli kalliita remppoja kun meni laakerien lisäksi turboa ja tasapainoaksilaa.
Pakkasneste ei oo oiken hyvää lisäainetta öljyyn  :-\
No tyhmyydestä on aina sakotettu.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Köntys - 27.10.16 - klo:21:38

No tyhmyydestä on aina sakotettu.
[/quote]

Sulle niitä sakkoja on varmaan kertyny aika kasa  :D
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:21:40

No tyhmyydestä on aina sakotettu.

Mulle Köntykselle niitä sakkoja on varmaan kertyny aika kasa  :D
[/quote]
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Pōllumees - 27.10.16 - klo:21:41
Tuommoinen murtuma tulirenkaassa jos näkyy kuvassa. Paksuus oli noin 1,3 mm.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:21:53
Tuommoinen murtuma tulirenkaassa jos näkyy kuvassa. Paksuus oli noin 1,3 mm.
Miten usein joudut tiivisteen uusimaan ,vuotaako heti uudellakin?
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Pōllumees - 27.10.16 - klo:22:01
Tuommoinen murtuma tulirenkaassa jos näkyy kuvassa. Paksuus oli noin 1,3 mm.
Miten usein joudut tiivisteen uusimaan ,vuotaako heti uudellakin?

Menee 50-70 tuntia .Ajoa tulee noin 50 tuntia vuodessa . Koneella nostellaan vain  rehupaalit rehulatoon . Koneen piti mennä toisen mukana vaihdossa ja kauppa oli lähes valmis . Jäin odottamaan nuorempaa käytettyä ja tämä vanha onneton päästi nesteet öljyn sekaan ja laitoin vain  sen toisen vaihdossa.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 27.10.16 - klo:22:07
Tuommoinen murtuma tulirenkaassa jos näkyy kuvassa. Paksuus oli noin 1,3 mm.
Miten usein joudut tiivisteen uusimaan ,vuotaako heti uudellakin?

Menee 50-70 tuntia .Ajoa tulee noin 50 tuntia vuodessa . Koneella nostellaan vain  rehupaalit rehulatoon . Koneen piti mennä toisen mukana vaihdossa ja kauppa oli lähes valmis . Jäin odottamaan nuorempaa käytettyä ja tämä vanha onneton päästi nesteet öljyn sekaan ja laitoin vain  sen toisen vaihdossa.
Aika pahalta kuulostaa ,mutta uusi nyt se tiiviste ja onnelleen taas vuosi eteenpäin.
Älä käytä tyhjäkäynnillä se kyllä aika äkkiä paukuttaa tiivisteen vuotamaan,pikkusen kierroksia jos joudut sitä ajon välissä käyttämään jouten 1200/r.min.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Peltola - 27.10.16 - klo:22:32
Poika "sorvasi" paksumman kuparin ja vaihtoi sen kannentiivisteeseen ja ajelee nyt koneella. Toimii vaikkei noin voi tehdä.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Pōllumees - 28.10.16 - klo:13:56
Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Köntys - 28.10.16 - klo:15:19
Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.

Kysy joltain ammattimieheltä, saako siihen erilaisia kannentiivisteitä?

Leylanderistako täs on kyse?
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: sorkkis - 28.10.16 - klo:15:33
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.

No niiiii, ja taas se humpuukihessun tietolaari aukes....
Ja on oikeessa . Tuohon vaivaan auttaa tarkistaa onko sylinterin putki liikkunut . Siis jos on irtoputket.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Pōllumees - 28.10.16 - klo:15:36
Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.

Kysy joltain ammattimieheltä, saako siihen erilaisia kannentiivisteitä?

Leylanderistako täs on kyse?

Valamettiin ei kuulemma saa paksumpaa tiivistettä kun soitin moottorihiomoon . Sanoi että valluun pitää laittaa aina alkuperäinen tiiviste (tosin pitäisi olla nytkin ) . Kun kerron putkien korkeuksista niin ehdotti että kansi kannattaa oikaista vielä kerran ja sitten laittaa lohkoon Pullingmiesten kuparin väristä kansiliimaa ja paikoilleen
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 28.10.16 - klo:16:05
Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.

Kysy joltain ammattimieheltä, saako siihen erilaisia kannentiivisteitä?

Leylanderistako täs on kyse?

Valamettiin ei kuulemma saa paksumpaa tiivistettä kun soitin moottorihiomoon . Sanoi että valluun pitää laittaa aina alkuperäinen tiiviste (tosin pitäisi olla nytkin ) . Kun kerron putkien korkeuksista niin ehdotti että kansi kannattaa oikaista vielä kerran ja sitten laittaa lohkoon Pullingmiesten kuparin väristä kansiliimaa ja paikoilleen
Tee noin !
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: sorkkis - 28.10.16 - klo:16:34
Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.

Kysy joltain ammattimieheltä, saako siihen erilaisia kannentiivisteitä?

Leylanderistako täs on kyse?

Valamettiin ei kuulemma saa paksumpaa tiivistettä kun soitin moottorihiomoon . Sanoi että valluun pitää laittaa aina alkuperäinen tiiviste (tosin pitäisi olla nytkin ) . Kun kerron putkien korkeuksista niin ehdotti että kansi kannattaa oikaista vielä kerran ja sitten laittaa lohkoon Pullingmiesten kuparin väristä kansiliimaa ja paikoilleen
Tee noin !
Kestääks semmoset . Jos kestää niin hyvä .
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SamiT - 29.10.16 - klo:19:00
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Pōllumees - 29.10.16 - klo:19:46
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h . 
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: kylmis - 31.10.16 - klo:06:25
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: jusu - 31.10.16 - klo:10:24
http://www.konetiiviste.com/tiivistetuotteet
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SKN - 31.10.16 - klo:13:59
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.

SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.

Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...

Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: JiiPee42 - 31.10.16 - klo:15:50
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .

Tutkippa hiukan tarkemmin ne sylinteriputkien yläpäät tiivistyspinnoiltaan....ettei siellä ole minkäänlaista syöpymää??? Jos on niin ainoa vaihtoehto pitävän ratkaisun saamiseksi on vaihtaa putket ehyisiin..
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SAS - 31.10.16 - klo:22:16
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.

SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.

Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...
Keltasia ei tässä talossa ole koskaan ollut mutta 05 sarjaa oli niitä ostin kaksi kappaletta.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SKN - 31.10.16 - klo:23:32
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.

SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.

Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...
Keltasia ei tässä talossa ole koskaan ollut mutta 05 sarjaa oli niitä ostin kaksi kappaletta.


(http://www.thesmileysign.com/smiley.php?t=ON SE+KOVA+ÄIJÄ!! ETTÄ OIKEEN KAKSI!!! &s=blush&fc=000000&ssh=&f=Arial%20Black.ttf&shc=&sc=FFFFFF)
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Köntys - 31.10.16 - klo:23:43
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.

SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.

Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...
Keltasia ei tässä talossa ole koskaan ollut mutta 05 sarjaa oli niitä ostin kaksi kappaletta.


(http://www.thesmileysign.com/smiley.php?t=ON SE+KOVA+ÄIJÄ!! ETTÄ OIKEEN KAKSI!!! &s=blush&fc=000000&ssh=&f=Arial%20Black.ttf&shc=&sc=FFFFFF)

Toinen oli 205 Peugeot ja toinen Lada 2105  :D
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: SKN - 31.10.16 - klo:23:48
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.

SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.

Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...
Keltasia ei tässä talossa ole koskaan ollut mutta 05 sarjaa oli niitä ostin kaksi kappaletta.


(http://www.thesmileysign.com/smiley.php?t=ON SE+KOVA+ÄIJÄ!! ETTÄ OIKEEN KAKSI!!! &s=blush&fc=000000&ssh=&f=Arial%20Black.ttf&shc=&sc=FFFFFF)

Toinen oli 205 Peugeot ja toinen Lada 2105  :D

(http://www.thesmileysign.com/smiley.php?t=Nikita päässä viisyliyheksän-latikalla? HUUUUUTONAURUA!!&s=blush&fc=000000&ssh=&f=Arial%20Black.ttf&shc=&sc=FFFFFF)
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: 42 - 01.11.16 - klo:08:41
Nykyään esim valtroissa on vakiona vissiin metallinen kannentiiviste – ei tarvii jälkikiristystä. Varaosana myytävät valtterin tiivisteet on myös näitä metallisia ja kuulemma parempia.

Tiivisteitä voi myös teettää metalista mallin mukaan.

http://www.futurez.fi/fi/shop/moottori/kannentiivisteet-metalli

Mainos:
” Kun paineet ja kuormitus kasvavat, ensimmäisenä leikistä luopuu alkuperäinen kannentiiviste.
 
Vahvan kannentiivisteen merkitys kasvaa erityisesti ahdetuissa moottoreissa, ja muuten huomattavasti viritetyissä moottoreissa. Lämpötilat ja rasitus kasvavat, eikä alkuperäinen massatyyppinen tiiviste kestä kuormitusta vaan tuloksena on se pahamaineinen "puurot ja vellit sekaisin"-ilmiö. Jäähdytysnesteet ja öljyt sekoittuvat ja vuotavat usein palotilaan, tuloksena kallis koneremontti.
Hoida tämä asia kuntoon jo ennen kalliiden oppirahojen maksamista, asentamalla moottoriisi vahva metallinen monikerrostiiviste joka ei petä eikä jätä.”
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: Pōllumees - 25.11.16 - klo:23:32
Kannentiiviste tuli postissa ja kiitokset jusulle vinkistä .

Konttinen teki kaksikerros -metalli +massatiivisteen . Tulirengas ja tiivisteen alapuoli on samaa metallia ja paksumpi kuin alkuperäinen.
Otsikko: Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Kirjoitti: jusu - 26.11.16 - klo:17:36
Kannentiiviste tuli postissa ja kiitokset jusulle vinkistä .

Konttinen teki kaksikerros -metalli +massatiivisteen . Tulirengas ja tiivisteen alapuoli on samaa metallia ja paksumpi kuin alkuperäinen.

vassokuu..  muista kertua kuinka pelittää aikaa myöre