Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.
Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.
Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Pidä nyt se huutoturpa tänä iltana vaimeana ,etkö voi kirjoittaa asiaa niin kuin toisetkin yritä edes!Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.
Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
No niiiii, ja taas se humpuukihessun tietolaari aukes....
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.
Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Juuri niin tavallinen tarina,putki kannattaa painattaa jotta sen asema varmasti tulee ilmiIlmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.
Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Ei pitäisi ole koska kansi on laitettu ja oikaistu ,mutta täytyy tarkistaa. Tässä oli nyt vaan semmoinen piilovika .Remontti tehty hyvässä uskossa mutta ilmeisesti jäänyt putkien korkeus sovittamatta.?
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla.
Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoa
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.
Just joo ja foortin lohkot pillitti öljyn sekaan nesteet oli niin hörttöstä valua ja sylinterit piti putkittaa kun oli niin epäkuranttia valu sylinterin seinässä,löytyyhän näitä kun kaivellaan.SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.
Luojan onni ettet oo.
Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Just joo ja foortin lohkot pillitti öljyn sekaan nesteet oli niin hörttöstä valua ja sylinterit piti putkittaa kun oli niin epäkuranttia valu sylinterin seinässä,löytyyhän näitä kun kaivellaan.SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.
Luojan onni ettet oo.
Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
No etkö lukenut kuinka Ss kertoili kuinka oli niitä lohkoja putkiteltu.Just joo ja foortin lohkot pillitti öljyn sekaan nesteet oli niin hörttöstä valua ja sylinterit piti putkittaa kun oli niin epäkuranttia valu sylinterin seinässä,löytyyhän näitä kun kaivellaan.SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.
Luojan onni ettet oo.
Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Ja taas niiiiiin vankkaa SAS-faktaa.... :D ;D
Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla.
Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoa
Mopon kantta kun laski liikaa niin mäntä otti kanteen kiinni. Hätäratkaisuna pinkattiin kannentiivisteitä päälekkäin, ei ollut hyvä ratkaisu...
Oikotietä onneen ei ole.
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Onko massatiiviste ,varmaan ,ainakin leukkuun ja nuffiin sai kuparitiivisteitä ne oli kyllä täysin alaarvoisia.Uusi tiiviste menee aikansa ja taas vaihdat uuden jos kerran noin vanha kones.Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla.
Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoa
Mopon kantta kun laski liikaa niin mäntä otti kanteen kiinni. Hätäratkaisuna pinkattiin kannentiivisteitä päälekkäin, ei ollut hyvä ratkaisu...
Oikotietä onneen ei ole.
Juu ,pistän kenties vain uuden tiivisteen ja ajan vuoden puolitoista. Muutaman kerran kun vaihtaa niin koneen saakin ajaa kuusen alle . Ei neljän tonnin koneeseen kannata paljoa uhrata.
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.
Luojan onni ettet oo.
Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.
Luojan onni ettet oo.
Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...
Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)
Ei se kone mihinkään kilahda jos huomaa ajoissa lisääntyneen öljyn. Öljyssä huomasin tapahtuneen pientä lisääntymistä, putket pois ja sorviin, yks ura lisää putkeen, kone kasaan ja menoks ;DSAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.
Luojan onni ettet oo.
Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...
Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)
Näin se oli. Mä kans teetin 705-valluun oorengasrempan ennakkoon, kun niitä alkoi naapureilla kilahtelemaan.
SAS taas tiesi että valu suoti vetet öljyn sekaan ;D ;D ;D
Ei se kone mihinkään kilahda jos huomaa ajoissa lisääntyneen öljyn. Öljyssä huomasin tapahtuneen pientä lisääntymistä, putket pois ja sorviin, yks ura lisää putkeen, kone kasaan ja menoks ;DSAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.
Luojan onni ettet oo.
Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...
Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)
Näin se oli. Mä kans teetin 705-valluun oorengasrempan ennakkoon, kun niitä alkoi naapureilla kilahtelemaan.
SAS taas tiesi että valu suoti vetet öljyn sekaan ;D ;D ;D
No tyhmyydestä on aina sakotettu.Ei se kone mihinkään kilahda jos huomaa ajoissa lisääntyneen öljyn. Öljyssä huomasin tapahtuneen pientä lisääntymistä, putket pois ja sorviin, yks ura lisää putkeen, kone kasaan ja menoks ;DSAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.
Luojan onni ettet oo.
Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...
Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)
Näin se oli. Mä kans teetin 705-valluun oorengasrempan ennakkoon, kun niitä alkoi naapureilla kilahtelemaan.
SAS taas tiesi että valu suoti vetet öljyn sekaan ;D ;D ;D
Kaikki ei huomannu ajoissa, tuli kalliita remppoja kun meni laakerien lisäksi turboa ja tasapainoaksilaa.
Pakkasneste ei oo oiken hyvää lisäainetta öljyyn :-\
No tyhmyydestä on aina sakotettu.
No tyhmyydestä on aina sakotettu.
Tuommoinen murtuma tulirenkaassa jos näkyy kuvassa. Paksuus oli noin 1,3 mm.Miten usein joudut tiivisteen uusimaan ,vuotaako heti uudellakin?
Tuommoinen murtuma tulirenkaassa jos näkyy kuvassa. Paksuus oli noin 1,3 mm.Miten usein joudut tiivisteen uusimaan ,vuotaako heti uudellakin?
Aika pahalta kuulostaa ,mutta uusi nyt se tiiviste ja onnelleen taas vuosi eteenpäin.Tuommoinen murtuma tulirenkaassa jos näkyy kuvassa. Paksuus oli noin 1,3 mm.Miten usein joudut tiivisteen uusimaan ,vuotaako heti uudellakin?
Menee 50-70 tuntia .Ajoa tulee noin 50 tuntia vuodessa . Koneella nostellaan vain rehupaalit rehulatoon . Koneen piti mennä toisen mukana vaihdossa ja kauppa oli lähes valmis . Jäin odottamaan nuorempaa käytettyä ja tämä vanha onneton päästi nesteet öljyn sekaan ja laitoin vain sen toisen vaihdossa.
Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.
Ja on oikeessa . Tuohon vaivaan auttaa tarkistaa onko sylinterin putki liikkunut . Siis jos on irtoputket.Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.
Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
No niiiii, ja taas se humpuukihessun tietolaari aukes....
Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.
Kysy joltain ammattimieheltä, saako siihen erilaisia kannentiivisteitä?
Leylanderistako täs on kyse?
Tee noin !Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.
Kysy joltain ammattimieheltä, saako siihen erilaisia kannentiivisteitä?
Leylanderistako täs on kyse?
Valamettiin ei kuulemma saa paksumpaa tiivistettä kun soitin moottorihiomoon . Sanoi että valluun pitää laittaa aina alkuperäinen tiiviste (tosin pitäisi olla nytkin ) . Kun kerron putkien korkeuksista niin ehdotti että kansi kannattaa oikaista vielä kerran ja sitten laittaa lohkoon Pullingmiesten kuparin väristä kansiliimaa ja paikoilleen
Kestääks semmoset . Jos kestää niin hyvä .Tee noin !Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.
Kysy joltain ammattimieheltä, saako siihen erilaisia kannentiivisteitä?
Leylanderistako täs on kyse?
Valamettiin ei kuulemma saa paksumpaa tiivistettä kun soitin moottorihiomoon . Sanoi että valluun pitää laittaa aina alkuperäinen tiiviste (tosin pitäisi olla nytkin ) . Kun kerron putkien korkeuksista niin ehdotti että kansi kannattaa oikaista vielä kerran ja sitten laittaa lohkoon Pullingmiesten kuparin väristä kansiliimaa ja paikoilleen
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?
310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?
310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Keltasia ei tässä talossa ole koskaan ollut mutta 05 sarjaa oli niitä ostin kaksi kappaletta.Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?
310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.
Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...
Keltasia ei tässä talossa ole koskaan ollut mutta 05 sarjaa oli niitä ostin kaksi kappaletta.Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?
310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.
Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...
Keltasia ei tässä talossa ole koskaan ollut mutta 05 sarjaa oli niitä ostin kaksi kappaletta.Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?
310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.
Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...(http://www.thesmileysign.com/smiley.php?t=ON SE+KOVA+ÄIJÄ!! ETTÄ OIKEEN KAKSI!!! &s=blush&fc=000000&ssh=&f=Arial%20Black.ttf&shc=&sc=FFFFFF)
Keltasia ei tässä talossa ole koskaan ollut mutta 05 sarjaa oli niitä ostin kaksi kappaletta.Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?
310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.
Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...(http://www.thesmileysign.com/smiley.php?t=ON SE+KOVA+ÄIJÄ!! ETTÄ OIKEEN KAKSI!!! &s=blush&fc=000000&ssh=&f=Arial%20Black.ttf&shc=&sc=FFFFFF)
Toinen oli 205 Peugeot ja toinen Lada 2105 :D
Kannentiiviste tuli postissa ja kiitokset jusulle vinkistä .
Konttinen teki kaksikerros -metalli +massatiivisteen . Tulirengas ja tiivisteen alapuoli on samaa metallia ja paksumpi kuin alkuperäinen.