Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jusu - 08.10.16 - klo:13:33

Otsikko: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:13:33
pelarus 826

-"virtavalo" tai mikälie onkaa palaa himmiää
-virtalukolta tulee ohjausvirta tarttireleelle ok mitaten mutta tarttirele ei verä
-maarootus on hyppyytetty suoraa akulta kokeellen, ei vaikutusta

-mutta kun tarttireleen mekaanisesti pakottaa vetämään niin sitte tarttaa ok ja "virtavalo" palaa kirkkaasti, muutaman kerran tarttaa peräkanaa kunnes valo himmiää ja aloitamme alusta..

           -liitoksia on aukooltu ja putsaaltu, ei mitää ihimeellistä..
           -kaikki PITÄÄS olla yksinkertaasta ja ok muttei ny vain kyllä löyry selevää vikaa...

maavikaa epäälly alunpitäen mutta kun tuo hyppyytys sulukee senki pois.. tokiki vein hypyn vain mittaritauluun eli ohjaukselle mutta sen kait pitäis riittää ohjauksen pelaamisehen..
 ja sitte se että miksi "virtavalo" liittyy tähän asiahan millää lailla näin kun kaavioski ne menee aiva eri reittiä..

virtalukolle tulee ja lähtee virrat ok mitaten

onko ireoota tai persetuntumaa heti sanua mikä vika?

sähkökaavion mukaan oon läpikäyny asiaa ja mitää muuta ihime härpäkestä ei pitääsi olla välis muuta mikä on se möltti? taulun sisällä, pohjalla johon tulee ilmeisesti haarautuen muistaakseni sama johto mikä menee muuntoreleelle ns starttivirtana.. ja sitä ei oo kaavios..


jostain välistä ei ny mee kaikki kotia mutta alako turhauttaa taas tua tuules ihimetellä kunei järki leikkaa..
vai rupianko vain uusihin johtua..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SKN - 08.10.16 - klo:14:40
pelarus 826

-"virtavalo" tai mikälie onkaa palaa himmiää
-virtalukolta tulee ohjausvirta tarttireleelle ok mitaten mutta tarttirele ei verä
-maarootus on hyppyytetty suoraa akulta kokeellen, ei vaikutusta

-mutta kun tarttireleen mekaanisesti pakottaa vetämään niin sitte tarttaa ok ja "virtavalo" palaa kirkkaasti, muutaman kerran tarttaa peräkanaa kunnes valo himmiää ja aloitamme alusta..

           -liitoksia on aukooltu ja putsaaltu, ei mitää ihimeellistä..
           -kaikki PITÄÄS olla yksinkertaasta ja ok muttei ny vain kyllä löyry selevää vikaa...

maavikaa epäälly alunpitäen mutta kun tuo hyppyytys sulukee senki pois.. tokiki vein hypyn vain mittaritauluun eli ohjaukselle mutta sen kait pitäis riittää ohjauksen pelaamisehen..
 ja sitte se että miksi "virtavalo" liittyy tähän asiahan millää lailla näin kun kaavioski ne menee aiva eri reittiä..

virtalukolle tulee ja lähtee virrat ok mitaten

onko ireoota tai persetuntumaa heti sanua mikä vika?

sähkökaavion mukaan oon läpikäyny asiaa ja mitää muuta ihime härpäkestä ei pitääsi olla välis muuta mikä on se möltti? taulun sisällä, pohjalla johon tulee ilmeisesti haarautuen muistaakseni sama johto mikä menee muuntoreleelle ns starttivirtana.. ja sitä ei oo kaavios..


jostain välistä ei ny mee kaikki kotia mutta alako turhauttaa taas tua tuules ihimetellä kunei järki leikkaa..
vai rupianko vain uusihin johtua..

Ookko juovuksissa?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:15:22
en tietääkseni.. päästä heittää ihan luonnostansa..

jaa vai meinaakko jottei siksi toimisi?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Hervast - 08.10.16 - klo:16:09
Ettei se päävirtakytkin vaan pettäis isommalla virralla ? Akunkengät varmaan katteltu ? Startin maadoitus varmaan rungon kautta, pitäskö siihen kokeilla lisämaattoa?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SAS - 08.10.16 - klo:16:18
Ettei se päävirtakytkin vaan pettäis isommalla virralla ? Akunkengät varmaan katteltu ? Startin maadoitus varmaan rungon kautta, pitäskö siihen kokeilla lisämaattoa?
Päävirtakytkimen kärkiin tulee piikki ja sitten kaikki on vaikeaa.
Eikös kuukunan sivuilla ollut tuohon ratkaisu.Jollakin on tuohon rasiaan kertynyt kondessivettä tai joku siinä oli .
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:16:27
Nyt on kumminki kyse ohjauspuolen ongelmasta. Ja erelleenki hyppymaa on viety akulta asti mittaritaulun maaryhmään.

Ja tuo tarttireleen kärjen kii pakotus mekaanisesti mensselillä laittaa koko paskan toimimaan hetkeksi...
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 08.10.16 - klo:16:28
Siellä on enkeli jumittamassa. Meet viereen kiroilemaan oikein perkelesti niin se lentää pois sieltä "aivoboksista"
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SAS - 08.10.16 - klo:16:36
Nyt on kumminki kyse ohjauspuolen ongelmasta. Ja erelleenki hyppymaa on viety akulta asti mittaritaulun maaryhmään.

Ja tuo tarttireleen kärjen kii pakotus mekaanisesti mensselillä laittaa koko paskan toimimaan hetkeksi...
Ei millään pahalla mutta vikaselostus ei ole niitä selvempiä .
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Maa-Anssi - 08.10.16 - klo:16:49
Nyt on kumminki kyse ohjauspuolen ongelmasta. Ja erelleenki hyppymaa on viety akulta asti mittaritaulun maaryhmään.

Ja tuo tarttireleen kärjen kii pakotus mekaanisesti mensselillä laittaa koko paskan toimimaan hetkeksi...
Eli siiskö siinä on erillinen rele starttipiirissä? Vai tarkoititko startissa kiinni olevaa solenoidin "pakottamista", jolloin starttaa?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.10.16 - klo:16:51
Nyt on kumminki kyse ohjauspuolen ongelmasta. Ja erelleenki hyppymaa on viety akulta asti mittaritaulun maaryhmään.

Ja tuo tarttireleen kärjen kii pakotus mekaanisesti mensselillä laittaa koko paskan toimimaan hetkeksi...
Eli siiskö siinä on erillinen rele starttipiirissä? Vai tarkoititko startissa kiinni olevaa solenoidin "pakottamista", jolloin starttaa?
Mitään en pelaruksestakaan tiiä, mutta onko siinä 24v startti?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SKN - 08.10.16 - klo:17:53
Nyt on kumminki kyse ohjauspuolen ongelmasta. Ja erelleenki hyppymaa on viety akulta asti mittaritaulun maaryhmään.

Ja tuo tarttireleen kärjen kii pakotus mekaanisesti mensselillä laittaa koko paskan toimimaan hetkeksi...

No ni, nyt olet huilinu humalan pois. Saa jo selvääkin kirjotuksesta.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: metsajussi - 08.10.16 - klo:18:26
Niin onko tuo nyt sellainen Pelastus jossa on se 12/24 V vaihtorele ja startin kuuluu saada 24 V ja kaikki muu on sillä hetkellä irti?

Jos on tuollainen niin kolahtaako se iso vaihtorele kun yrittää startata? Ilman sen ison releen oikeaa toimintaa ei starttitouhu silloin oikein onnistu.

Yhden 825 tms mallin kanssa joskus turasin. Siinä oli aina sähköissä jotain käsittämätöntä vaikka väitän muuten sähköstä jotakin ymmärtävänikin.
Startin ohjauspiirissä oli ainakin sellainen pienehkö välirele joka aina silloin tällöin oli rikki.

Hmmm... mulla on jossain yhä varmaan jopa sen käynnistyspiirin kaavio, hetkinen..


... vassokuu (jos se nyt on tuollainen Progress 825 tms):
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:20:54
Niin onko tuo nyt sellainen Pelastus jossa on se 12/24 V vaihtorele ja startin kuuluu saada 24 V ja kaikki muu on sillä hetkellä irti?

Jos on tuollainen niin kolahtaako se iso vaihtorele kun yrittää startata? Ilman sen ison releen oikeaa toimintaa ei starttitouhu silloin oikein onnistu.

Yhden 825 tms mallin kanssa joskus turasin. Siinä oli aina sähköissä jotain käsittämätöntä vaikka väitän muuten sähköstä jotakin ymmärtävänikin.
Startin ohjauspiirissä oli ainakin sellainen pienehkö välirele joka aina silloin tällöin oli rikki.

Hmmm... mulla on jossain yhä varmaan jopa sen käynnistyspiirin kaavio, hetkinen..


... vassokuu (jos se nyt on tuollainen Progress 825 tms):

jooniin 826 kysees mutta käynnistyspiiri on vastaava kun kuvas

starttireleestä kyse tuossa ennemmin joka on siis rele nimellä tuos kuvas. vaihtokytkimelle tulee ohjaus ja se pelaa siis silloin kun tarttirelettä pakko-ohojaa.. "virtavalo" on ilimeesesti öljynpainevalo..

virtalukolta tulee ohjausvirta niinku pitääki, maan vein suoraa akulta, syöttövirta pelaa, ja ilmeesesti se ohjaus releeltä 12/24 kytkyttimellekki on ehejä kun kerran hörähtää kun tarttirelettä mensselillä pakottaa.. kärjet on putsattu releestä, virtalukko on uusi ja vaihtorele on uusi ja maa siis hyppynä, mutta ei se saatana pelaa muuta muutaman kerran pakotuksen jäläkehe ja sitte aluusta..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:20:56
Nyt on kumminki kyse ohjauspuolen ongelmasta. Ja erelleenki hyppymaa on viety akulta asti mittaritaulun maaryhmään.

Ja tuo tarttireleen kärjen kii pakotus mekaanisesti mensselillä laittaa koko paskan toimimaan hetkeksi...
Ei millään pahalla mutta vikaselostus ei ole niitä selvempiä .

jotenki en ihimettele yhtää ettet ymmärrä..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:20:57
Nyt on kumminki kyse ohjauspuolen ongelmasta. Ja erelleenki hyppymaa on viety akulta asti mittaritaulun maaryhmään.

Ja tuo tarttireleen kärjen kii pakotus mekaanisesti mensselillä laittaa koko paskan toimimaan hetkeksi...
Eli siiskö siinä on erillinen rele starttipiirissä? Vai tarkoititko startissa kiinni olevaa solenoidin "pakottamista", jolloin starttaa?

siis starttirele josta ohjaus 12/24 vaihtajalle joka antaa 24 starttauksen ajan
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:20:58
Ettei se päävirtakytkin vaan pettäis isommalla virralla ? Akunkengät varmaan katteltu ? Startin maadoitus varmaan rungon kautta, pitäskö siihen kokeilla lisämaattoa?

lisämaa akulta asti on kokeiltu tauluun jolloin ohojauksen pitääs pelata..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:20:59
Siellä on enkeli jumittamassa. Meet viereen kiroilemaan oikein perkelesti niin se lentää pois sieltä "aivoboksista"

kyllä mä oon ne manannu ja erellisellä kerralla.. kirkkohonkaa ei omistaja kuulu..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:20:59
Nyt on kumminki kyse ohjauspuolen ongelmasta. Ja erelleenki hyppymaa on viety akulta asti mittaritaulun maaryhmään.

Ja tuo tarttireleen kärjen kii pakotus mekaanisesti mensselillä laittaa koko paskan toimimaan hetkeksi...

No ni, nyt olet huilinu humalan pois. Saa jo selvääkin kirjotuksesta.

vai otiksä lisää ja tultihin samalla taajuurelle ;D
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: mermiina - 08.10.16 - klo:21:00
Onko molemmat akut kunnossa. Ei riitä, että toinen on.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:21:02
Onko molemmat akut kunnossa. Ei riitä, että toinen on.

on mitattu erikseen irti kaikesta, kuormitusmittausta en teheny..


mutta erelleenki starttirele on mulla kuori irti ja kun painan kärjen kii niin pelaa tarttaa ja niin erelleen..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: mermiina - 08.10.16 - klo:21:09
Se kuormitusmittaus on oleellinen jännitteen mittaus ei kerro mitään hyödyllistä.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: härski 77 - 08.10.16 - klo:21:13
Onko molemmat akut kunnossa. Ei riitä, että toinen on.

on mitattu erikseen irti kaikesta, kuormitusmittausta en teheny..


mutta erelleenki starttirele on mulla kuori irti ja kun painan kärjen kii niin pelaa tarttaa ja niin erelleen..

tere. voihan paukkurele,,,,  joskus nh vastaavaa tutkittiin  ja se vaati reilusti ohjausvirtaa kun oli hapettumaa....
eikös vanhemmissa pelastuksissa homma hoidettu mekaanisesti vivulla.  akut varmistettava onko kunnossa..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: mermiina - 08.10.16 - klo:21:28
Entä se turvakatkaisin B ,joka on vaihdevivussa.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:21:30
Mutta kertokaas jos akus vikaa miksi se tarttaa aina kun pakotan kärjen..


Täs ny kallistun vähä tarttireleen kelavikahan...

Mutta miksi se pelaa muutaman kerran..


Ja miksi se öljynpaine valoki palaa silloon kirkkaasti kun pakotetaan.. ja tarttauksen jäläkehen sammuu normaalisti..





On se saatana ku mikkää ei mee kohtuuella tulisivat ite laittamaan saatanan huolto ukot...




Jaa niin se oonki minä...
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:21:32
Entä se turvakatkaisin B ,joka on vaihdevivussa.

Koneen oma kaavio ei sitä näytä enkä sellaasta nähäny mutta pitää kattus se viä paremmin. Onko tietua mihinä olis? Mutta sekää ei selitä miksi pakotuksen jälkee tarttaa avaamesta muutaman kerran....
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 08.10.16 - klo:21:36
Täytyy vetää uus piuha virta lukolta releelle ja alakaa siitä.. vaikka vetää akulta lähtien kokeellen käytännös rakentaen uutta rinnalla.. ei auta ei..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: - 08.10.16 - klo:21:47
Se kuormitusmittaus on oleellinen jännitteen mittaus ei kerro mitään hyödyllistä.

Eikös toi startannu niin maan perkeleesti, kun solenoidilta suoraan yhdisti.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: mermiina - 08.10.16 - klo:21:49
Siis eikö siinä muka ole kytkintä, joka tunnistaa, että vaihde on vapaalla. Vanhemmissa siihen varmistus kytkimeen täytyi painaa vaihdevivulla, uudemmissa taitaa olla josan alempana piilossa. Tai sitten joku on ohittanut sen.

Latausvalon hehkuminen tarkoittaa sitä, että joku hakee maata valon kautta.
Koetappa kytkeä virta muuta kautta kelaan.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: mermiina - 08.10.16 - klo:21:54
Se kuormitusmittaus on oleellinen jännitteen mittaus ei kerro mitään hyödyllistä.

Eikös toi startannu niin maan perkeleesti, kun solenoidilta suoraan yhdisti.

Luulisin, että se starttaa solenoidilta pakotettuna 12 V ei 24 V niinkuin pitäisi, mutta voin tietysti olla väärässäkin?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Köntys - 08.10.16 - klo:21:58
Se kuormitusmittaus on oleellinen jännitteen mittaus ei kerro mitään hyödyllistä.

Eikös toi startannu niin maan perkeleesti, kun solenoidilta suoraan yhdisti.

Luulisin, että se starttaa solenoidilta pakotettuna 12 V ei 24 V niinkuin pitäisi, mutta voin tietysti olla väärässäkin?
Tarkoitin vaan että akut on kyllä kunnossa, jos suoraan yhdistämällä pyörittää.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: mermiina - 08.10.16 - klo:22:08
Tuo akulta suoraan vedetty maadoitus vähän huolestuttaa. Kummalta akulta otit maadoituksen. Sen pääkytkimen testaaminen käy helpoiten ottamalla toinen johto pääkytkimestä irti ja kytkemällä se samaan kantaan.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: metsajussi - 09.10.16 - klo:09:55
Juu tuossa 12/24 systeemissä pitää olla ajatus mukana jos akulta maata johonkin suoraan vetelee. Starttihetkellä akkujen miinusnavat eivät ole yhdessä ja maassa vaan akut siirtyvät srjakytkentään ja  niiden miinusnapojen välillä on 12 V...

Samoin päävirtakytkimen laitto tuohon ei ole niin yksinkertaista. Tai saa ne normaali sähkövehkeet irti kuten tuossa kaaviossakin näkyy, mutta jos haluaa että ne isotkin kaapelit ja relehässäkät ovat myös irti niin se onkin haastavampi tehtävä... kytkimiä pitäisi kai olla 2 kpl.

Mutta sillähän se selviää kun toinen yrittää starttailla ja toinen mittaa että mihin ja missä ne voltit hukkuvat. Alkaen vaikka siitä 'rele'-nimetystä palikasta. Tuleeko sille kunnon ohjaus ja vetääkö ja kytkeekö se eteenpäin, vetääkö se iso 12/24 murikka jne. Jos se siitä starttireleestä käsin painamalla toimii ja starttaa varmasti niin tuntuisi että se rele ei saa kunnon ohjausvirtaa starttikytkimeltä. Tai se releen kela ei saa maata tai se on yksinkertaisesti rikki koko rele.

Ainakin siinä yksilössä jota minä rassasin niin se rele hajosi aina noin kerran kahteen vuoteen. Syytä en tiedä, saattoi saada vaikka vettä kun oli vähän räjähtäneessä kunnossa koko kones, pelleiltäänkin.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 09.10.16 - klo:09:58
Tuo akulta suoraan vedetty maadoitus vähän huolestuttaa. Kummalta akulta otit maadoituksen. Sen pääkytkimen testaaminen käy helpoiten ottamalla toinen johto pääkytkimestä irti ja kytkemällä se samaan kantaan.

Älä murehri.. tämä hyppymaa on vain vian selvittämistä varten ja ei tule jäämään eikä ole nytkään eres koko tontilla missä korjauksen alla oleva kones..  ja oli siis siinä akussa josta menee maa runkoon pvk kautta

Lukekaa ja ymmärtäkää seuraava.

Solenoidilta ei ole startattu napoja yhdisrämällä.
Pakotus on tehty erilliseltä starttireleeltä josta on kuori pois ja kärkeä on käytetty mekaanisesti mensselillä painaen.
Pakotuksen jälkeen kone starttaa avaamesta niinkuin kuuluukin muutaman kerran.

Ja sitten taas ei ja niin erelleen..

Vaihtorele on ok.
Akut on ok.
Starttirele vois olla särki ehkä mahdollisesti mutta ei selitä valon palamisen yhteyttä..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Hervast - 09.10.16 - klo:10:05
Oletko tarttireleen käyttönavan jännitettä mittaillut onnistuneissa ja epäonnistuneissa käynnistyksissä ? Senhän pitäis kertoa kulkeeko kuso sen releen kelan virtapiirissä normaalisti.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: metsajussi - 09.10.16 - klo:11:00
Tuo akulta suoraan vedetty maadoitus vähän huolestuttaa. Kummalta akulta otit maadoituksen. Sen pääkytkimen testaaminen käy helpoiten ottamalla toinen johto pääkytkimestä irti ja kytkemällä se samaan kantaan.

Älä murehri.. tämä hyppymaa on vain vian selvittämistä varten ja ei tule jäämään eikä ole nytkään eres koko tontilla missä korjauksen alla oleva kones..  ja oli siis siinä akussa josta menee maa runkoon pvk kautta

Lukekaa ja ymmärtäkää seuraava.

Solenoidilta ei ole startattu napoja yhdisrämällä.
Pakotus on tehty erilliseltä starttireleeltä josta on kuori pois ja kärkeä on käytetty mekaanisesti mensselillä painaen.
Pakotuksen jälkeen kone starttaa avaamesta niinkuin kuuluukin muutaman kerran.

Ja sitten taas ei ja niin erelleen..

Vaihtorele on ok.
Akut on ok.
Starttirele vois olla särki ehkä mahdollisesti mutta ei selitä valon palamisen yhteyttä..

Jos sieltä kojetaululta ei aina oikein löydy kunnolla sähköä niin merkkivalotkin palaa himmeästi eikä starttireleellekään silloin riitä  tarpeeksi ohjaussähköä kun yrittää startata.

Hapettunut liitos siellä jossain voi käytössä/starttauksissa/ajossa lämmetä ja alkaa toimia paremmin tai huonommin kunnes pääsee jäähtymään, jäähtyneenä todennäköisesti toimii huonommin.

Mittaa se starttireleen ohjausjännite silloin kun kone ei suostu starttaamaan. Jos se on kovasti vajaa niin sitten vaan selvittämään ketjua taaksepäin että minne ne voltit hukkuu ja mikä lämpenee. Kuljettajan lisäksi :-)

Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: mermiina - 09.10.16 - klo:11:30
Mihin se vihreä johto starttireleeltä johtaa.
Onko alkuperäinen laturi vai länsimainen,  jos länsimainen,onko säädin ohitettu.
Toimiiko jarruvalokytkin normaalisti?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SAS - 09.10.16 - klo:15:30
Mulla oli kerran muutaman vuoden 604 valmetti siinä tarttaus alkoi konstailemaan joskus ei millään pelannut mutta taas vartin päästä toimi.
Vika oli käynnistysreleessä se ei saanut maata sen jälkeen toimi kuin ajatus monta vuotta.
Rele oli moottorin taakse pultatussa rintapellissä.
Tuo valon himmeys on aina merkki huonosta maadotuksesta,mutta nuo venäläiset ne on oma lukunsa.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 09.10.16 - klo:15:40
Kyllä tartates on jännitteet ok releellä.. sehän täs kummastuttaaki.. ja hyppymaan piti poissulkea maaviat tarttireleelläkin..

Tuntuu että täs on ny kaks vikapaikkaa päälletyste..

Noh josko huomenna pääsis taas asiahan kiinni kun sais sen hinattua pajan markiille..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SKN - 09.10.16 - klo:15:49
Mulla oli kerran muutaman vuoden 604 valmetti siinä tarttaus alkoi konstailemaan joskus ei millään pelannut mutta taas vartin päästä toimi.
Vika oli käynnistysreleessä se ei saanut maata sen jälkeen toimi kuin ajatus monta vuotta.
Rele oli moottorin taakse pultatussa rintapellissä.
Tuo valon himmeys on aina merkki huonosta maadotuksesta,mutta nuo venäläiset ne on oma lukunsa.

Siinäpä on suomalaisen traktorivalmistuksen taidonnäyte. Kolmepyttysenä on ku kaalimato.comin suurin hieromasauva.

Pakoputki ja pakosarja repeää ja katkeaa, rungossa oleva tankki repeää, moottorin kiinnityspultit löystyy ja kaiken aivopierusarjan suurin huumorinkukka on edessä etuakselin alla roikkuva ohjauksen välitanko. Maavara varmaan mönkijöissäkin korkeempi, se poikittainen tanko ottaa pieneenkin kannonnysään kiinni. Sen jälkeen onki ohjauskulmat ku Väyrysen silmät....
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SAS - 09.10.16 - klo:15:58
Mulla oli kerran muutaman vuoden 604 valmetti siinä tarttaus alkoi konstailemaan joskus ei millään pelannut mutta taas vartin päästä toimi.
Vika oli käynnistysreleessä se ei saanut maata sen jälkeen toimi kuin ajatus monta vuotta.
Rele oli moottorin taakse pultatussa rintapellissä.
Tuo valon himmeys on aina merkki huonosta maadotuksesta,mutta nuo venäläiset ne on oma lukunsa.

Siinäpä on suomalaisen traktorivalmistuksen taidonnäyte. Kolmepyttysenä on ku kaalimato.comin suurin hieromasauva.

Pakoputki ja pakosarja repeää ja katkeaa, rungossa oleva tankki repeää, moottorin kiinnityspultit löystyy ja kaiken aivopierusarjan suurin huumorinkukka on edessä etuakselin alla roikkuva ohjauksen välitanko. Maavara varmaan mönkijöissäkin korkeempi, se poikittainen tanko ottaa pieneenkin kannonnysään kiinni. Sen jälkeen onki ohjauskulmat ku Väyrysen silmät....
Hyvä traktori mutta kävi liian pieneksi vaihdoin sen mettolaiseen.Moottori oli hyvä siinä oli turpo se pesi sen aikuiset foortit mennen tullen ,niissä lyhytiskuinen laiska moottori ei ihme että niiden valmistus Euroopassa loppu ja hyvä niin..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SKN - 09.10.16 - klo:16:01
Mulla oli kerran muutaman vuoden 604 valmetti siinä tarttaus alkoi konstailemaan joskus ei millään pelannut mutta taas vartin päästä toimi.
Vika oli käynnistysreleessä se ei saanut maata sen jälkeen toimi kuin ajatus monta vuotta.
Rele oli moottorin taakse pultatussa rintapellissä.
Tuo valon himmeys on aina merkki huonosta maadotuksesta,mutta nuo venäläiset ne on oma lukunsa.

Siinäpä on suomalaisen traktorivalmistuksen taidonnäyte. Kolmepyttysenä on ku kaalimato.comin suurin hieromasauva.

Pakoputki ja pakosarja repeää ja katkeaa, rungossa oleva tankki repeää, moottorin kiinnityspultit löystyy ja kaiken aivopierusarjan suurin huumorinkukka on edessä etuakselin alla roikkuva ohjauksen välitanko. Maavara varmaan mönkijöissäkin korkeempi, se poikittainen tanko ottaa pieneenkin kannonnysään kiinni. Sen jälkeen onki ohjauskulmat ku Väyrysen silmät....
Hyvä traktori mutta kävi liian pieneksi vaihdoin sen mettolaiseen.Moottori oli hyvä siinä oli turpo se pesi sen aikuiset foortit mennen tullen ,niissä lyhytiskuinen laiska moottori ei ihme että niiden valmistus Euroopassa loppu ja hyvä niin..

Mjaah, mää vaihdoin sellasen sätkäkoneen ja sepelimyllyn risteytyksen juurikin foordiin.

Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: metsajussi - 09.10.16 - klo:16:19
Kyllä tartates on jännitteet ok releellä.. sehän täs kummastuttaaki.. ja hyppymaan piti poissulkea maaviat tarttireleelläkin..

Tuntuu että täs on ny kaks vikapaikkaa päälletyste..

Noh josko huomenna pääsis taas asiahan kiinni kun sais sen hinattua pajan markiille..

No vetääkö se rele? Jos ei niin se on rikki. Ja vetääkö se kunnolla ja niin pitkälle että se oikeasti kytkee jotakin vai pitääkö vielä käyttäjän avittaa mekaanisesti?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: iskra - 09.10.16 - klo:17:29
  Minusta kyllä valojen himmeys viittaa maavikaan jossain, itsellä vähän samaa vikaa arvostetussa länsikoneessa, akusta kun mittasi täydet jännitteet, kun mittasi suoraan runkoon olikin voltteja hävnnyt. maadoitus tulee sulla muitten sähkövehkeitten kautta eikä paksujen maakaapeleitten. Ehkä kantsii mitata vastuksiakin akun - navan ja rungon välillä..
  Kontakt- sprei auttaa joskus tuohon releen kärkien putsaukseen ja moneen muuhunkin mohteeseen..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SAS - 09.10.16 - klo:19:16
Releen käret on helposti rokolle palavat. Juuri lauantaina vaihdoin pyykinkuivauskaappiin uuden termarin siitä palaa aina käret rokolle joskus yhdistää ja saa pyykin kuivaksi mutta sitten taas joskus ei millään.Nyt pelittää hienosti ,netistä löysin termarin,jo toinen kerta kun piti vaihtaa toki kaappikin jo lähes 30 vuotta vanha. Pariin kertaan olen  laakerit rasvattu puhaltimessa ja aikakello uusittu yhden kerran.Varastossa vastaava kotimainen futurum varalla.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 09.10.16 - klo:19:27
Jos tossa Belkussa on samantyyppinen vika kun mun jossain Opelissa oli. Se ei lähtenyt käymään kun kytkin oli pohjassa, kytkin ylhäällä lähti.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 09.10.16 - klo:20:14
Kyllä tartates on jännitteet ok releellä.. sehän täs kummastuttaaki.. ja hyppymaan piti poissulkea maaviat tarttireleelläkin..

Tuntuu että täs on ny kaks vikapaikkaa päälletyste..

Noh josko huomenna pääsis taas asiahan kiinni kun sais sen hinattua pajan markiille..

No vetääkö se rele? Jos ei niin se on rikki. Ja vetääkö se kunnolla ja niin pitkälle että se oikeasti kytkee jotakin vai pitääkö vielä käyttäjän avittaa mekaanisesti?

vetää se sen avustuksen jäläkehen muutaman kerran ok, ja tämä viittaas että kela "herää" tästä avustuksesta ja sen takia pelaas muutaman kerran..

maavikaha viittaas kaikki muu..

ei täs auta ny muuta järkiänsä läpikäynti ja melekeen uutta rakentaen..

kyllä mä sen releenki koitan uurella viä..

ei täs mitää mutta kunon asioota jokka sotii ristihin.. mutta jos siä onki se joku vaihrevivun turvakatkaasinki.. no lottuamista tämon ny.. huomenna lisää..


kiitoksia kaikille ajatuksista ja niiren heräättelyystä!
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Toivo Tonta - 09.10.16 - klo:20:35
Releen käret on helposti rokolle palavat. Juuri lauantaina vaihdoin pyykinkuivauskaappiin uuden termarin siitä palaa aina käret rokolle joskus yhdistää ja saa pyykin kuivaksi mutta sitten taas joskus ei millään.Nyt pelittää hienosti ,netistä löysin termarin,jo toinen kerta kun piti vaihtaa toki kaappikin jo lähes 30 vuotta vanha. Pariin kertaan olen  laakerit rasvattu puhaltimessa ja aikakello uusittu yhden kerran.Varastossa vastaava kotimainen futurum varalla.
Sä ihan suoralla SÄHKÖLLÄ kuivaat pyykkiä :o
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: metsajussi - 09.10.16 - klo:20:36
Idea on mitata kelan saama jännite juuri silloin kun se ei toimi kunnolla. Jos kelalle tulee startissa kuitenkin lähes täysi akkujännite, eikä se kuitenkaan kytke kunnolla, niin silloin on vika löydetty.

Olennaista on mitata mahdollisimmaan suoraan siitä kelalta (jos se avatusta releestä vaan onnistuu) eikä mistään muualta. Jos lukema on vajaa niin sitten voi lähteä mittaamaan ja selvittämään mihin ne voltit hukkuvat; syöttöön vai huonoon maadoitukseen.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Köntys - 10.10.16 - klo:19:00
Releen käret on helposti rokolle palavat. Juuri lauantaina vaihdoin pyykinkuivauskaappiin uuden termarin siitä palaa aina käret rokolle joskus yhdistää ja saa pyykin kuivaksi mutta sitten taas joskus ei millään.Nyt pelittää hienosti ,netistä löysin termarin,jo toinen kerta kun piti vaihtaa toki kaappikin jo lähes 30 vuotta vanha. Pariin kertaan olen  laakerit rasvattu puhaltimessa ja aikakello uusittu yhden kerran.Varastossa vastaava kotimainen futurum varalla.
Sä ihan suoralla SÄHKÖLLÄ kuivaat pyykkiä :o

Pitäähän ne hikiset metsurinvermeetkin iltasella saada äkkiä kuivumaan aamuksi  :D
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SKN - 10.10.16 - klo:19:23
Releen käret on helposti rokolle palavat. Juuri lauantaina vaihdoin pyykinkuivauskaappiin uuden termarin siitä palaa aina käret rokolle joskus yhdistää ja saa pyykin kuivaksi mutta sitten taas joskus ei millään.Nyt pelittää hienosti ,netistä löysin termarin,jo toinen kerta kun piti vaihtaa toki kaappikin jo lähes 30 vuotta vanha. Pariin kertaan olen  laakerit rasvattu puhaltimessa ja aikakello uusittu yhden kerran.Varastossa vastaava kotimainen futurum varalla.
Sä ihan suoralla SÄHKÖLLÄ kuivaat pyykkiä :o

Pitäähän ne hikiset metsurinvermeetkin iltasella saada äkkiä kuivumaan aamuksi  :D

Oostreiliassa ja ailantissa oli hämähäkkimies harmaatukkainen.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Köntys - 10.10.16 - klo:19:47
Releen käret on helposti rokolle palavat. Juuri lauantaina vaihdoin pyykinkuivauskaappiin uuden termarin siitä palaa aina käret rokolle joskus yhdistää ja saa pyykin kuivaksi mutta sitten taas joskus ei millään.Nyt pelittää hienosti ,netistä löysin termarin,jo toinen kerta kun piti vaihtaa toki kaappikin jo lähes 30 vuotta vanha. Pariin kertaan olen  laakerit rasvattu puhaltimessa ja aikakello uusittu yhden kerran.Varastossa vastaava kotimainen futurum varalla.
Sä ihan suoralla SÄHKÖLLÄ kuivaat pyykkiä :o

Pitäähän ne hikiset metsurinvermeetkin iltasella saada äkkiä kuivumaan aamuksi  :D

Oostreiliassa ja ailantissa oli hämähäkkimies harmaatukkainen.

Näkötornistansa tiirael horzonttihin...
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Muujussi - 10.10.16 - klo:19:50
Releen käret on helposti rokolle palavat. Juuri lauantaina vaihdoin pyykinkuivauskaappiin uuden termarin siitä palaa aina käret rokolle joskus yhdistää ja saa pyykin kuivaksi mutta sitten taas joskus ei millään.Nyt pelittää hienosti ,netistä löysin termarin,jo toinen kerta kun piti vaihtaa toki kaappikin jo lähes 30 vuotta vanha. Pariin kertaan olen  laakerit rasvattu puhaltimessa ja aikakello uusittu yhden kerran.Varastossa vastaava kotimainen futurum varalla.
Sä ihan suoralla SÄHKÖLLÄ kuivaat pyykkiä :o

Aatelkaas jos se on vielä maasähkölämpöä? Tai kallista tuontisähköä! Hui olkoon!
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SKN - 10.10.16 - klo:20:30
Releen käret on helposti rokolle palavat. Juuri lauantaina vaihdoin pyykinkuivauskaappiin uuden termarin siitä palaa aina käret rokolle joskus yhdistää ja saa pyykin kuivaksi mutta sitten taas joskus ei millään.Nyt pelittää hienosti ,netistä löysin termarin,jo toinen kerta kun piti vaihtaa toki kaappikin jo lähes 30 vuotta vanha. Pariin kertaan olen  laakerit rasvattu puhaltimessa ja aikakello uusittu yhden kerran.Varastossa vastaava kotimainen futurum varalla.
Sä ihan suoralla SÄHKÖLLÄ kuivaat pyykkiä :o

Pitäähän ne hikiset metsurinvermeetkin iltasella saada äkkiä kuivumaan aamuksi  :D

Oostreiliassa ja ailantissa oli hämähäkkimies harmaatukkainen.

Näkötornistansa tiirael horzonttihin...

Näkkyykö kehverätä nukkekotia.....
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SAS - 10.10.16 - klo:21:26
Kun palstan lapsen asteelle jääneen juipit kirjoittaa suorasta sähköstä mitä se on ja onko väärää sähköä myös sähköyhtiöllä myytävänä vai mitä tuo tarkoittaa.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: metsajussi - 10.10.16 - klo:21:31
Suuressa maailmassa se on suoraa sähköä.  DC, Direct Current.... tasavirtaa, mutta ei välttämättä tasaista :-)
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 10.10.16 - klo:21:32
Kun palstan lapsen asteelle jääneen juipit kirjoittaa suorasta sähköstä mitä se on ja onko väärää sähköä myös sähköyhtiöllä myytävänä vai mitä tuo tarkoittaa.

Väärää sähköä tarvitaan sotkuisissa jatkojohdoissa, suora sähkö ei mene siitä läpi
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Köntys - 10.10.16 - klo:21:32
Kun palstan lapsen asteelle jääneen juipit kirjoittaa suorasta sähköstä mitä se on ja onko väärää sähköä myös sähköyhtiöllä myytävänä vai mitä tuo tarkoittaa.

Onhan sitä kanttisähköäkin!
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 10.10.16 - klo:21:33
Kun palstan lapsen asteelle jääneen juipit kirjoittaa suorasta sähköstä mitä se on ja onko väärää sähköä myös sähköyhtiöllä myytävänä vai mitä tuo tarkoittaa.

Onhan sitä kanttisähköäkin!

Akuissa on kantikasta sähköä
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SAS - 10.10.16 - klo:21:42
Mites pyöreässä paristossa onko se sähkö pyöreää?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Toivo Tonta - 10.10.16 - klo:21:42
Kun palstan lapsen asteelle jääneen juipit kirjoittaa suorasta sähköstä mitä se on ja onko väärää sähköä myös sähköyhtiöllä myytävänä vai mitä tuo tarkoittaa.

Onhan sitä kanttisähköäkin!

Akuissa on kantikasta sähköä



Optimassa pyöreää?

Olisko suorasähkölämmitys kuitenkin vakiintuneempi termi, kuin maasähkölämmitys?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SAS - 10.10.16 - klo:21:47
Kun palstan lapsen asteelle jääneen juipit kirjoittaa suorasta sähköstä mitä se on ja onko väärää sähköä myös sähköyhtiöllä myytävänä vai mitä tuo tarkoittaa.

Onhan sitä kanttisähköäkin!

Akuissa on kantikasta sähköä



Optimassa pyöreää?

Olisko suorasähkölämmitys kuitenkin vakiintuneempi termi, kuin maasähkölämmitys?
Maa ei taloa lämmitä tarvitaan pirusti sähköä sitten onnistuu ja sitä lämmitysmuotoa sanotaan Sassin rekisteröidyksi MAASÄHKÖLÄMMITYS .
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Köntys - 10.10.16 - klo:21:51
Mites pyöreässä paristossa onko se sähkö pyöreää?

Paristot ei oo pyöreitä, pallo on! Nyt SAS tarkkuutta kirjoitteluun  :D
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Köntys - 10.10.16 - klo:21:54
Kun palstan lapsen asteelle jääneen juipit kirjoittaa suorasta sähköstä mitä se on ja onko väärää sähköä myös sähköyhtiöllä myytävänä vai mitä tuo tarkoittaa.

Onhan sitä kanttisähköäkin!

Akuissa on kantikasta sähköä



Optimassa pyöreää?

Olisko suorasähkölämmitys kuitenkin vakiintuneempi termi, kuin maasähkölämmitys?
Maa ei taloa lämmitä tarvitaan pirusti sähköä sitten onnistuu ja sitä lämmitysmuotoa sanotaan Sassin rekisteröidyksi MAASÄHKÖLÄMMITYS .

Nyt olikin kyseessä sun kuivauskaappi, eikä talo. SASsilla luetun ymmärryksessä taas vikaa!
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SAS - 10.10.16 - klo:22:30
Mites pyöreässä paristossa onko se sähkö pyöreää?

Paristot ei oo pyöreitä, pallo on! Nyt SAS tarkkuutta kirjoitteluun  :D
Virhe pyöreä paristo on pyöreä leveys suunnassa nyt tarkkuutta kirjoitteluun.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SKN - 10.10.16 - klo:23:01
Mites pyöreässä paristossa onko se sähkö pyöreää?

Paristot ei oo pyöreitä, pallo on! Nyt SAS tarkkuutta kirjoitteluun  :D
Virhe pyöreä paristo on pyöreä leveys suunnassa nyt tarkkuutta kirjoitteluun.

Ristos! Niimpä onkin.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.10.16 - klo:06:15
Mites pyöreässä paristossa onko se sähkö pyöreää?
Belaruksessa ja Opelissa on salaman muotoista sähköä, menee mihin sattuu ja käryää sit siellä
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: iskra - 11.10.16 - klo:06:46

Belaruksessa ja Opelissa on salaman muotoista sähköä, menee mihin sattuu ja käryää sit siellä
[/quote]

  Ooppelin salamahan syntyi kun graafikko piirteli Audin ja Ooppelin merkkejä, Audiin piirsi ympyrän sadan tuhannen kilsan merkiksi, sitten toisen, kolmannen ja vielä katsoi että kestäähän se sen neljäkinsataatuhatta, Aloitti sitte Ooppelin merkkiä suunnittelemaan, piirsi ekan ympyrän, mutta totes että vi tut se mitään sataatonnia kestää, ja veti ruksin päälle..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: kylmis - 11.10.16 - klo:07:09
Kuivauskaappi? Taas on säästetty isot rahat, kun ei moisiin vermeisiin ole sekaannuttu, huh.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Toivo Tonta - 11.10.16 - klo:21:13
Kuivausrummun lämpöpumpputekniikka säästää rahaa ja ympäristöä
Perinteiset kuivausrummut kuluttavat paljon energiaa haihduttamalla vettä märistä vaatteista. Valitsemalla lämpöpumpulla varustetun kuivausrummun säästät sekä rahaa että ympäristöä.
http://www.gigantti.fi/cms/kuivausrumpu-lampopumpputekniikka/kuivausrummun-lampopumpputekniikka-saastaa-rahaa-ja-ymparistoa-mweb-0218/

Mitenkäs SAS tämän uudelleen nimeää?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: kylmis - 11.10.16 - klo:21:17
Se on tietysti maasähkörumpu.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.10.16 - klo:21:17

Belaruksessa ja Opelissa on salaman muotoista sähköä, menee mihin sattuu ja käryää sit siellä

  Ooppelin salamahan syntyi kun graafikko piirteli Audin ja Ooppelin merkkejä, Audiin piirsi ympyrän sadan tuhannen kilsan merkiksi, sitten toisen, kolmannen ja vielä katsoi että kestäähän se sen neljäkinsataatuhatta, Aloitti sitte Ooppelin merkkiä suunnittelemaan, piirsi ekan ympyrän, mutta totes että vi tut se mitään sataatonnia kestää, ja veti ruksin päälle..
[/quote]

Se logo kertoo sähköstä joka ei pysy eristimien sisäpuolella 😅😅😅

Vicky Rosti lauloi sen oodin Ooppelille, "Sata salamaa"
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SAS - 12.10.16 - klo:20:26
Loggeri vaatteet kuivaan pannuhuoneessa siellä 50 KW lämmityskattila pitää siitä huolen.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: ht - 12.10.16 - klo:20:41
Loggeri vaatteet kuivaan pannuhuoneessa siellä 50 KW lämmityskattila pitää siitä huolen.

Helkkarin taloudellista. 50 kW vempeleet pieruisten sarkahousujen paahtamiseen...
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SKN - 12.10.16 - klo:21:25
Loggeri vaatteet kuivaan pannuhuoneessa siellä 50 KW lämmityskattila pitää siitä huolen.

Helkkarin taloudellista. 50 kW vempeleet pieruisten sarkahousujen paahtamiseen...

Tiätsä, kun on pölhöjen pölhö, niin on pölhöjen pölhö.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SAS - 13.10.16 - klo:20:05
Pannun hukkalämmöllä kuivaa vaatteet nopiaan.
Kysymys kuinka monta maasähköpannua tarvitaan ja kaivoa tai putkea maahan että tuo 50 kw.
kattila olisi viraton?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 13.10.16 - klo:20:16
Belarus on kokonaisuutena suljettu sähköjärjestelmä. Samat elektronit ovat kiertäneet johdoissa vuosikausia, ehkä ne ovat kuluneet liian pieniksi? Paino ei riitä enää solenoidin painamiseen. Tuo pitää viedä sähköliikkeeseen elektroninvaihtoon 😅😅
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Köntys - 13.10.16 - klo:20:28
Pannun hukkalämmöllä kuivaa vaatteet nopiaan.
Kysymys kuinka monta maasähköpannua tarvitaan ja kaivoa tai putkea maahan että tuo 50 kw.
kattila olisi viraton?

Kun sun hukkalämpövaatekaapinkuivauspannusta on kyse, niin ei yhtäkään.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: SAS - 13.10.16 - klo:20:40
Pannun hukkalämmöllä kuivaa vaatteet nopiaan.
Kysymys kuinka monta maasähköpannua tarvitaan ja kaivoa tai putkea maahan että tuo 50 kw.
kattila olisi viraton?

Kun sun hukkalämpövaatekaapinkuivauspannusta on kyse, niin ei yhtäkään.
Viisaammat vastatkaa nyt, pysy  köntsy ruokapatojen ääressä kun et asiasta tiedä mitään.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 13.10.16 - klo:21:00
Pannun hukkalämmöllä kuivaa vaatteet nopiaan.
Kysymys kuinka monta maasähköpannua tarvitaan ja kaivoa tai putkea maahan että tuo 50 kw.
kattila olisi viraton?

Kun sun hukkalämpövaatekaapinkuivauspannusta on kyse, niin ei yhtäkään.
Viisaammat vastatkaa nyt, pysy  köntsy ruokapatojen ääressä kun et asiasta tiedä mitään.

Laita ne vaattees sinne hakekattilaan kuivumaan niin perhanasti
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: EX-FERMERI - 14.10.16 - klo:09:28
Siellä on enkeli jumittamassa. Meet viereen kiroilemaan oikein perkelesti niin se lentää pois sieltä "aivoboksista"

Saakelin satanisti. Häpiä !!
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: EX-FERMERI - 14.10.16 - klo:09:40
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 14.10.16 - klo:10:37
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: EX-FERMERI - 14.10.16 - klo:12:14
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D

Mutta mutta Belarushan on nimensä mukaisesti Valkovenäläinen eikä ryssätuote. Myydään tänäkin päivä U.K:ssa ja USA:ssa asti ???
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 14.10.16 - klo:12:35
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D

Mutta mutta Belarushan on nimensä mukaisesti Valkovenäläinen eikä ryssätuote. Myydään tänäkin päivä U.K:ssa ja USA:ssa asti ???

Valko-Venäjä kuului Neuvostoliittoon YYA-aikoina, josta tuo ikävä haukkumanimi "ryssä"  :-\
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: EX-FERMERI - 14.10.16 - klo:12:45
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D

Mutta mutta Belarushan on nimensä mukaisesti Valkovenäläinen eikä ryssätuote. Myydään tänäkin päivä U.K:ssa ja USA:ssa asti ???

Valko-Venäjä kuului Neuvostoliittoon YYA-aikoina, josta tuo ikävä haukkumanimi "ryssä"  :-\

Onko sen myynti nyt sitten ihan YYA imagosta kiinni, vai onko siinä jotain muuta legendaarista epämiellyttävyyttä kenties???
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 14.10.16 - klo:12:48
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D

Mutta mutta Belarushan on nimensä mukaisesti Valkovenäläinen eikä ryssätuote. Myydään tänäkin päivä U.K:ssa ja USA:ssa asti ???

Valko-Venäjä kuului Neuvostoliittoon YYA-aikoina, josta tuo ikävä haukkumanimi "ryssä"  :-\

Onko sen myynti nyt sitten ihan YYA imagosta kiinni, vai onko siinä jotain muuta legendaarista epämiellyttävyyttä kenties???

+ jokaisella koulutilalla oli 825 Turbo seisomassa. Sitä käytiin naureskelemassa  :-\

Tunteja noihin tule sen verran kun mitä siitä tulee kun ajetaan vaan uuteen paikkaan seisomaan.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: EX-FERMERI - 14.10.16 - klo:13:04
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D

Mutta mutta Belarushan on nimensä mukaisesti Valkovenäläinen eikä ryssätuote. Myydään tänäkin päivä U.K:ssa ja USA:ssa asti ???

Valko-Venäjä kuului Neuvostoliittoon YYA-aikoina, josta tuo ikävä haukkumanimi "ryssä"  :-\

Onko sen myynti nyt sitten ihan YYA imagosta kiinni, vai onko siinä jotain muuta legendaarista epämiellyttävyyttä kenties???

+ jokaisella koulutilalla oli 825 Turbo seisomassa. Sitä käytiin naureskelemassa  :-\

Tunteja noihin tule sen verran kun mitä siitä tulee kun ajetaan vaan uuteen paikkaan seisomaan.

Tätäkö tarkoitat; http://www.konedata.net/Traktorit/belarus505.htm
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 14.10.16 - klo:13:25
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D

Mutta mutta Belarushan on nimensä mukaisesti Valkovenäläinen eikä ryssätuote. Myydään tänäkin päivä U.K:ssa ja USA:ssa asti ???

Valko-Venäjä kuului Neuvostoliittoon YYA-aikoina, josta tuo ikävä haukkumanimi "ryssä"  :-\

Onko sen myynti nyt sitten ihan YYA imagosta kiinni, vai onko siinä jotain muuta legendaarista epämiellyttävyyttä kenties???

+ jokaisella koulutilalla oli 825 Turbo seisomassa. Sitä käytiin naureskelemassa  :-\

Tunteja noihin tule sen verran kun mitä siitä tulee kun ajetaan vaan uuteen paikkaan seisomaan.

Tätäkö tarkoitat; http://www.konedata.net/Traktorit/belarus505.htm

Just tuollainen 825.

Suuri johtaja Brezhnev lahjoitti tuollaiset koulutiloille kasarilla.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Köntys - 14.10.16 - klo:14:41
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D

Mutta mutta Belarushan on nimensä mukaisesti Valkovenäläinen eikä ryssätuote. Myydään tänäkin päivä U.K:ssa ja USA:ssa asti ???

Valko-Venäjä kuului Neuvostoliittoon YYA-aikoina, josta tuo ikävä haukkumanimi "ryssä"  :-\

Onko sen myynti nyt sitten ihan YYA imagosta kiinni, vai onko siinä jotain muuta legendaarista epämiellyttävyyttä kenties???

+ jokaisella koulutilalla oli 825 Turbo seisomassa. Sitä käytiin naureskelemassa  :-\

Tunteja noihin tule sen verran kun mitä siitä tulee kun ajetaan vaan uuteen paikkaan seisomaan.

Tätäkö tarkoitat; http://www.konedata.net/Traktorit/belarus505.htm

Just tuollainen 825.

Suuri johtaja Brezhnev lahjoitti tuollaiset koulutiloille kasarilla.

Olipa pirullinen mies sekin  :-\
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: mermiina - 14.10.16 - klo:15:17
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?
60- luvulla B oli melko hyvä traktori. 2010-luvulla sama laite ei tietenkään ole ihan kehityksen kärjessä, eikä hintakaan ole järkevällä tasolla. Venäjä ostaa Bilateraalisesti Belaruksia Valkovenäjältä kaasua vastaan. Ostohinta noin 15 000 €. Eteenpäin venäjä myy niitä alle 10 000 €, eivätkä ne sittenkään tahdo kelvata.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: mermiina - 14.10.16 - klo:15:20
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D
Aika monella apulannan ostajalla on kuitenkin pylly pystyssä siihen suuntaan.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Köntys - 14.10.16 - klo:15:23
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?
60- luvulla B oli melko hyvä traktori. 2010-luvulla sama laite ei tietenkään ole ihan kehityksen kärjessä, eikä hintakaan ole järkevällä tasolla. Venäjä ostaa Bilateraalisesti Belaruksia Valkovenäjältä kaasua vastaan. Ostohinta noin 15 000 €. Eteenpäin venäjä myy niitä alle 10 000 €, eivätkä ne sittenkään tahdo kelvata.

Jospa se on vain liian halpa. Jos hintalapuksi laittaisi 150000:- niin kauppa kävisi kuin siimaa.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Köntys - 14.10.16 - klo:15:24
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D
Aika monella apulannan ostajalla on kuitenkin pylly pystyssä siihen suuntaan.

Niinhän se menee. Kun Norskeille kumarrat, niin ryssille pyllistät.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: mermiina - 14.10.16 - klo:15:40
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D
Aika monella apulannan ostajalla on kuitenkin pylly pystyssä siihen suuntaan.

Niinhän se menee. Kun Norskeille kumarrat, niin ryssille pyllistät.
Käsitit sen pyllistyksen ihan väärin.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: EX-FERMERI - 15.10.16 - klo:06:21
Nonnii....vastauksista taikka pikemminkin niiden välistä ymmärsin että Belaruksessa ei ole hinta-laatu-suhteessa mitään merkittävämpää vikaa paitsi Suomalaisten häpeäntunne. Kuka nyt Ladallakaan ajelisi paitsi vasta ajokortin saaneet huumorimielessä.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: EX-FERMERI - 15.10.16 - klo:17:41
Joku valitteli toisessa topicissa satteita. Jos on märkee ja upottaa niin onhan pelaruksella ratkaisu.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 18.10.16 - klo:19:20
juu osa ongelmista ratkennu ja kones on jo ollu käynnis ihan avaamesta tartaten.. starttirele oli ok, koitin viä irrallaan ja erillisestä akusta.. johtovikoja pääosin.. ongelman alku on maaviat ja lämmenneet johorot.. tarttis vain rakennella täs johonaki välis lopppuhun..


kaavioita ja lisätietoja, kokemusperäistä ja kirjatietoakin sain:
 http://www.suonsyrjantila.net/belarus-varaosat

ihan vinkkinä jos jollain sattuu samankaltaasta tarvetta..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Oksa - 18.10.16 - klo:19:40
oikein kiva kun aattelet joitain piruparkoja joilla ehkä sattuu vastaava vika...    juur tuo on se jota täällä kaipaisin hieman enemmän... kun vian  selvii niin kertois muillekin...
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: mermiina - 18.10.16 - klo:22:25
Joku valitteli toisessa topicissa satteita. Jos on märkee ja upottaa niin onhan pelaruksella ratkaisu.
Luulin, että tarkoitit kaksitoimista nostolaitetta. Belarushan on kopio Farmall traktorista. Insinöörit olivat juovuspäissään piirtäneet nostolaitteen, mutta vääntövarsi kääntyi vahingossa väärinpäin, eli sylinterin vetopuolella nostavaksi. Pahaksi onneksi piirrustukset olivat jo menneet politbyrooseen hyväksyttäväksi, eikä niitä enää voinut muuttaa.
 Nostovoima jäi siten tavoiteltua pienemmäksi, koska sylinteriä ei voitu tehdä suuremmaksi. Sylinteriputket tehtiin samanlaisella sorvilla, kuin haupitsin hylsypesä. Ymmärrätte hyvin, että aseiden kaliiberejä ei noin vain muutella. Hydrauliikan painetta ei oikein voinut nostaa, sillä kupariset tiivisterenkaat hajoaisivat, eikä kovempaa metallia voinut käytää, sillä hionnan toleranssit olivat liian suuret. Päätettiin siis siirtää sylinterin kiinityspistettä vipuvarressa 9 mm kauemmas. 10 mm ei voinut siirtää sillä sen olisi joku huomannut. Viimeinen nolla muutettiin siis 9:siköksi. Tästä seurasi tietenkin se, että vetovarsien nostoliike jäi ajoittain liian pieneksi. Aikansa pohdittuaan insinöörit keksivät, että vetovarsien pää traktorissa voitaisiin kiinnittää hiukan taaemmaksi samaan akseliin, jossa vetokoukun kannatinkoukut ovat.
Akselista tuli kuitenkin niin pitkä, että se ei sopisi paikaltaan pois silloin, kun takapyörien raideväli on kapealla. Takapyörän vanteeseen päätettiinkin porata reikä akselin poistoa varten.
 Siperian pakkasissahan kaksitoiminen nostolaite oli ehdoton, sillä se saatiin laskettua alas ilman, että kaksi miestä menisi seisomaan vetovarsien päälle. Kaksitoimisuudesta seurasi kuitenkin se ongelma, ettei hyväksi koettuja työsyvyyden säätöjä voitaisi kopioida. Päätettiin siis tehdä ihan oma. Suunnittelulla oli kuitenkin kiire, joten päätettin perustaa kaksi toisistaan riippumatonta ryhmää. Molempien suunnitelmat jäivät hiukan heikkolaatuisiksi, joten molemmat päätettiin toteuttaa.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 19.10.16 - klo:05:01
Joku valitteli toisessa topicissa satteita. Jos on märkee ja upottaa niin onhan pelaruksella ratkaisu.
Luulin, että tarkoitit kaksitoimista nostolaitetta. Belarushan on kopio Farmall traktorista. Insinöörit olivat juovuspäissään piirtäneet nostolaitteen, mutta vääntövarsi kääntyi vahingossa väärinpäin, eli sylinterin vetopuolella nostavaksi. Pahaksi onneksi piirrustukset olivat jo menneet politbyrooseen hyväksyttäväksi, eikä niitä enää voinut muuttaa.
 Nostovoima jäi siten tavoiteltua pienemmäksi, koska sylinteriä ei voitu tehdä suuremmaksi. Sylinteriputket tehtiin samanlaisella sorvilla, kuin haupitsin hylsypesä. Ymmärrätte hyvin, että aseiden kaliiberejä ei noin vain muutella. Hydrauliikan painetta ei oikein voinut nostaa, sillä kupariset tiivisterenkaat hajoaisivat, eikä kovempaa metallia voinut käytää, sillä hionnan toleranssit olivat liian suuret. Päätettiin siis siirtää sylinterin kiinityspistettä vipuvarressa 9 mm kauemmas. 10 mm ei voinut siirtää sillä sen olisi joku huomannut. Viimeinen nolla muutettiin siis 9:siköksi. Tästä seurasi tietenkin se, että vetovarsien nostoliike jäi ajoittain liian pieneksi. Aikansa pohdittuaan insinöörit keksivät, että vetovarsien pää traktorissa voitaisiin kiinnittää hiukan taaemmaksi samaan akseliin, jossa vetokoukun kannatinkoukut ovat.
Akselista tuli kuitenkin niin pitkä, että se ei sopisi paikaltaan pois silloin, kun takapyörien raideväli on kapealla. Takapyörän vanteeseen päätettiinkin porata reikä akselin poistoa varten.
 Siperian pakkasissahan kaksitoiminen nostolaite oli ehdoton, sillä se saatiin laskettua alas ilman, että kaksi miestä menisi seisomaan vetovarsien päälle. Kaksitoimisuudesta seurasi kuitenkin se ongelma, ettei hyväksi koettuja työsyvyyden säätöjä voitaisi kopioida. Päätettiin siis tehdä ihan oma. Suunnittelulla oli kuitenkin kiire, joten päätettin perustaa kaksi toisistaan riippumatonta ryhmää. Molempien suunnitelmat jäivät hiukan heikkolaatuisiksi, joten molemmat päätettiin toteuttaa.

Hieno tarina
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: EX-FERMERI - 19.10.16 - klo:05:07
juu osa ongelmista ratkennu ja kones on jo ollu käynnis ihan avaamesta tartaten.. starttirele oli ok, koitin viä irrallaan ja erillisestä akusta.. johtovikoja pääosin.. ongelman alku on maaviat ja lämmenneet johorot.. tarttis vain rakennella täs johonaki välis lopppuhun..


kaavioita ja lisätietoja, kokemusperäistä ja kirjatietoakin sain:
 http://www.suonsyrjantila.net/belarus-varaosat

ihan vinkkinä jos jollain sattuu samankaltaasta tarvetta..

Monitoimi virtamittarilla pääsee jo pitkälle vikojen alkuselvityksessä. vajaa 17 euroo Lidlissä.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 19.10.16 - klo:09:35
juu osa ongelmista ratkennu ja kones on jo ollu käynnis ihan avaamesta tartaten.. starttirele oli ok, koitin viä irrallaan ja erillisestä akusta.. johtovikoja pääosin.. ongelman alku on maaviat ja lämmenneet johorot.. tarttis vain rakennella täs johonaki välis lopppuhun..


kaavioita ja lisätietoja, kokemusperäistä ja kirjatietoakin sain:
 http://www.suonsyrjantila.net/belarus-varaosat

ihan vinkkinä jos jollain sattuu samankaltaasta tarvetta..

Monitoimi virtamittarilla pääsee jo pitkälle vikojen alkuselvityksessä. vajaa 17 euroo Lidlissä.

aijjaaa.. hieno homma.. tosi upeeta.. mahtava homma.. hohtava mamma.. haenpa litlistä sitte semmosen.. kiitti vinkistä.. hienoa kiitos.. upeeta mahtavaa.. hyvä juttu.. kiitti tosi palio.. en olisi uskonu että tämmösiäki on tarjolla.. olisit ny heti sanonu.. elämä on ihanaa..










JOS ymmärsit mitä tarkootin..








vink vink..
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: BACKSPACE - 19.10.16 - klo:09:41
Parempi olisi lämpökamera. Hyvä lämpökamera siis..

Sit kun niitä saa Lidlistä, vaikkapa hinnalla 1700€, niin ostan heti.

Vielä hienompaa olisi jos muuttaisi Belan toimimaan vaihtovirralla. Vaihtovirtaa voi mitata helposti johdinten päältä  ;D
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: metsajussi - 19.10.16 - klo:13:21
Parempi olisi lämpökamera. Hyvä lämpökamera siis..

Sit kun niitä saa Lidlistä, vaikkapa hinnalla 1700€, niin ostan heti.

Vielä hienompaa olisi jos muuttaisi Belan toimimaan vaihtovirralla. Vaihtovirtaa voi mitata helposti johdinten päältä  ;D

Se Belaruksen dieselsähköinen traktori taisi kuitenkin tarjota vain DC:tä. Olikohan se 172 kW ulospäinkin jos oikein muistan.
Njo, DC on järkevä valinta silloin kun sitä on tarkoitus tehoelektroniikalla säätää ja ohjailla.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: EX-FERMERI - 19.10.16 - klo:21:45
juu osa ongelmista ratkennu ja kones on jo ollu käynnis ihan avaamesta tartaten.. starttirele oli ok, koitin viä irrallaan ja erillisestä akusta.. johtovikoja pääosin.. ongelman alku on maaviat ja lämmenneet johorot.. tarttis vain rakennella täs johonaki välis lopppuhun..


kaavioita ja lisätietoja, kokemusperäistä ja kirjatietoakin sain:
 http://www.suonsyrjantila.net/belarus-varaosat

ihan vinkkinä jos jollain sattuu samankaltaasta tarvetta..

Monitoimi virtamittarilla pääsee jo pitkälle vikojen alkuselvityksessä. vajaa 17 euroo Lidlissä.

aijjaaa.. hieno homma.. tosi upeeta.. mahtava homma.. hohtava mamma.. haenpa litlistä sitte semmosen.. kiitti vinkistä.. hienoa kiitos.. upeeta mahtavaa.. hyvä juttu.. kiitti tosi palio.. en olisi uskonu että tämmösiäki on tarjolla.. olisit ny heti sanonu.. elämä on ihanaa..










JOS ymmärsit mitä tarkootin..








vink vink..

It se pyysit ensin apua. Sitten kun sitä saat alat käyttäytyä niinkuin käyttäydyt. Yleensä kouluttamattomat ja sivivistymättömät käyttäytyvät niinkuin käyttäytyvät. Tässäkin tapauksessa ilmeisesti ilmenee sassismia, eli kiittämättömyys on maailman palkka.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: EX-FERMERI - 19.10.16 - klo:21:51
Parempi olisi lämpökamera. Hyvä lämpökamera siis..

Sit kun niitä saa Lidlistä, vaikkapa hinnalla 1700€, niin ostan heti.

Vielä hienompaa olisi jos muuttaisi Belan toimimaan vaihtovirralla. Vaihtovirtaa voi mitata helposti johdinten päältä  ;D

Sinäpä sitä olisi lämpöerottelussa tekemistä. Mutta entäpä endoskooppi jolla voisi katsella johtojen ytimen ja eristyksen välistä? Onko lämpiämisen merkkejä vai eikö? Sellainen endoskooppi oli taannoin Lidl:in ota-tai-jätä korissa 2'' värinäytöllä. Hitsi kun en älynnyt ostaa. Mutta eiköhän tuo uudelleen tarjoukseen tule.

Vaihtovirrassa on ideaa. Jos laturi taikka akku sippaa niin aina voisi vetäistä salkkuaggregaatin tulille ja taas pelaruksen valot loistaisi.
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: jusu - 16.11.16 - klo:19:30
niijjoo nykku viä asiaa muistaa niin oli maavikaa, johtoa oikkaris salamarauralta kojetauluun välis, laturin ja turvareleen välis ja viä sitte laturiltaki oli menny riorit niin lykkäs samuksiski läpi 6v mutta turvarele veti ja katkaasi maan varsinaaselta starttireleeltä joka ohojas salamarautaaki..

jotta sellaasta puolikivaa sattumien summaaki kun ei kaikki kerralla selevinny..

löyty sitte paree kaavio niin autto kummasti vaikka olis votkaa vaatinukki tulukiksi..

tulipaha tutuksi seki..
 
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: metsajussi - 17.11.16 - klo:15:09
Uskon edellä kerrotun vikakuvauksen. Sopivasti kun ne sähköt pääsevät ränsistymään niin ihan yhden vian korjaamisella ei vielä saa papukaijamerkkiä.
Soppaan kun vielä lisää muutaman jonkun muun lisäämän 'ohitusjohdon' ja 19 muuten vaan irti roikkuvaa päätä niin siinä on ristisanatehtävää pieneksi hetkeksi...
Otsikko: Vs: pelaruksen sähköt
Kirjoitti: Oksa - 17.11.16 - klo:16:17
eiks noihin olis helpompi tehä ihan uutet johtotukset yksin tein?   kun niitä ei niin hirveesti kuiteskaan... muistaaksein ole että joku pikkasen noheva kossi niitä parina iltana kasais..        nähny kuin ooppelin vetran sähköt laittannu ite kasaan..   ylimääräpiuhat mäkeen...