Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: W124 - 05.07.16 - klo:18:15
-
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/valtran-traktorit-kayvat-kaupaksi-ulkomailla---ranskalaisasiakkaalle-nahkaverhoilu-ja-huippuluokan-aanentoisto/yy8KrBD5
Ajoin N4 Valtraa hiljattain. Kone toimi juuri niin kuin pitääkin. Kerta kaikkiaan nappiin mennyt malliuudistus. Tulee verrattua John Deereen... nämä korkeakeulaiset peurat eivät vaikuta missään määrin mielenkiintoisilta. Vieläkin muistelen 00- ja 10- sarja jotka olivat aikanaan houkuttelevuudeltaan ylivoimaisia.
-
miten mahtaa olla sit kun mittarissa on se 8000 tuntia...?
-
miten mahtaa olla sit kun mittarissa on se 8000 tuntia...?
eika varmaan mitään sen kummempaa ku muissakaan vehkeissä.. tuohan tulee joillain täyteen muutamassa vuodessa.. :P
-
N4 H5 olis tullut mullekin mutta jäi sen verran kalliimmaksi kuin JD että päädyin ulkomaiseen tuotteeseen.
-
miten mahtaa olla sit kun mittarissa on se 8000 tuntia...?
kuin oksa on kuiva kun mittarissa on 65
-
Jontikka on vanhanaikainen ja vanhat viat aina vaan.
-
Jontikka on vanhanaikainen ja vanhat viat aina vaan.
Kerropa tästä lisää. Ei meinaan paljoa ole kansivioista kuulunut R-sarjan osalta, eikä kyllä muut pääse yhtä miellyttävään hytin ja ergonomian viimeistelyyn kuin peura uusimmalla 6xx5R sarjallaan.
Vai onko ainoa vika se, ettei valmisteta suomessa? :D
-
Jontikka on vanhanaikainen ja vanhat viat aina vaan.
Kerropa tästä lisää. Ei meinaan paljoa ole kansivioista kuulunut R-sarjan osalta, eikä kyllä muut pääse yhtä miellyttävään hytin ja ergonomian viimeistelyyn kuin peura uusimmalla 6xx5R sarjallaan.
Vai onko ainoa vika se, ettei valmisteta suomessa? :D
No voi itku sanonvaan. Eise senkummempi ole kuin muutkaan nyky sätökset. Luotettavuus on kadonnut melko tyystin jo siinä 20_30sarjan tiimoilla. Eli ylihintaista paskaa siinä missä muutkin!
-
Sama fentissä sähkövikaa heti uutena ja vanhana ja öljy vuotoja jatkuvasti ja ajopumppuja menee.
Sivuakselit paukkuu ja runko .
-
Sama fentissä sähkövikaa heti uutena ja vanhana ja öljy vuotoja jatkuvasti ja ajopumppuja menee.
Sivuakselit paukkuu ja runko .
Uuden viat saa onneksi takuuseen. Ajopumput on vähän ikävät, Valtrasta sentään sulaa koko aski, ylivoimaista kun ei tarvitse pikkuosien takia alkaa traktoria purkamaan. :)
-
Sama fentissä sähkövikaa heti uutena ja vanhana ja öljy vuotoja jatkuvasti ja ajopumppuja menee.
Sivuakselit paukkuu ja runko .
Uuden viat saa onneksi takuuseen. Ajopumput on vähän ikävät, Valtrasta sentään sulaa koko aski, ylivoimaista kun ei tarvitse pikkuosien takia alkaa traktoria purkamaan. :)
Eikö tuolla rahalla mitä fentti maksaa pitäisi jo saada laatua mutta kun ei.Öljyvuodot on kiusallisia korjata sieltä hytin alta pitäs suunnitella kipattava hytti traktorit on paljon jäljessä kuorma-autoista.
-
SASsille vain tällaisia uutisia. Kuulu sivuäänet kun basso jytkää. :)
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/valtran-traktorit-kayvat-kaupaksi-ulkomailla---ranskalaisasiakkaalle-nahkaverhoilu-ja-huippuluokan-aanentoisto/yy8KrBD5
-
Kokoonpanovirheitä näyttää tulevan. Olin tänään kahveella Valtran takahuoneessa kollegan kanssa. Melko uusi N134 talossa ja reklamaation aihetta monestakin asiasta. Päällimmäisenä kismitti öljyvuodot ihmeellisissä paikoissa. Ei muuta kuin takuuhuoltoon ja isot purkamiset edessä. Myyjäkin vaan nyökytteli, että tällaista sattuu ja takuu hoitaa. Eihän näissä Suomessa ole mitään hätää, kun homma toimii, mutta voi siinä olla Ranskan maalla vähän katsomista, että missä se lähin huolto on ja kuinka hommat pelaa. Onko työtahti liian kova vai yleinen asenne välinpitämätön tehtaalla, kuka tietää, mutta näyttää siltä, että ei näistä päästä eroon.
-
Kokoonpanovirheitä näyttää tulevan. Olin tänään kahveella Valtran takahuoneessa kollegan kanssa. Melko uusi N134 talossa ja reklamaation aihetta monestakin asiasta. Päällimmäisenä kismitti öljyvuodot ihmeellisissä paikoissa. Ei muuta kuin takuuhuoltoon ja isot purkamiset edessä. Myyjäkin vaan nyökytteli, että tällaista sattuu ja takuu hoitaa. Eihän näissä Suomessa ole mitään hätää, kun homma toimii, mutta voi siinä olla Ranskan maalla vähän katsomista, että missä se lähin huolto on ja kuinka hommat pelaa. Onko työtahti liian kova vai yleinen asenne välinpitämätön tehtaalla, kuka tietää, mutta näyttää siltä, että ei näistä päästä eroon.
Sama uudessa nyykkärissä vuotoja siellä täällä ja nykii ,sama fentissä öljyä tiputtaa joka yö hallin lattialle sillä lähdetään liikeelle joka vähiten tiputtaa. Liian tiukka kokoonpano aikataulu
siitä nämä osaltaan johtuu ja työmoraali.Autoissa aika vähän näitä juttuja mutta toki yksinkertasempi kuin traktori.Toivottavasti ei kylmiksen kirjoitus ollut puutaheinää mitä ne ihmeelliset paikat on se vaatisi hieman selvitystä.Ranskassa on Accolla huoltoverkko ja koko maailmassa että sen puoleen voi kylmis olla levollisin mielin.
-
Kokoonpanovirheitä näyttää tulevan. Olin tänään kahveella Valtran takahuoneessa kollegan kanssa. Melko uusi N134 talossa ja reklamaation aihetta monestakin asiasta. Päällimmäisenä kismitti öljyvuodot ihmeellisissä paikoissa. Ei muuta kuin takuuhuoltoon ja isot purkamiset edessä. Myyjäkin vaan nyökytteli, että tällaista sattuu ja takuu hoitaa. Eihän näissä Suomessa ole mitään hätää, kun homma toimii, mutta voi siinä olla Ranskan maalla vähän katsomista, että missä se lähin huolto on ja kuinka hommat pelaa. Onko työtahti liian kova vai yleinen asenne välinpitämätön tehtaalla, kuka tietää, mutta näyttää siltä, että ei näistä päästä eroon.
Sama uudessa nyykkärissä vuotoja siellä täällä ja nykii ,sama fentissä öljyä tiputtaa joka yö hallin lattialle sillä lähdetään liikeelle joka vähiten tiputtaa. Liian tiukka kokoonpano aikataulu
siitä nämä osaltaan johtuu ja työmoraali.Autoissa aika vähän näitä juttuja mutta toki yksinkertasempi kuin traktori.Toivottavasti ei kylmiksen kirjoitus ollut puutaheinää mitä ne ihmeelliset paikat on se vaatisi hieman selvitystä.
Ei minua kiinnostanut se asia yhtään, kun väännettiin kauppaa myyjän kanssa, niin tämä kaveri tuli siihen väliin selvittämään sitä omaa tarinaansa. Ongelmia oli ja sen uskon, sillä vain mielikuvitus on vikojen rajana, mitä Valmetissa voi olla, mutta minkäs teet.
-
Kokoonpanovirheitä näyttää tulevan. Olin tänään kahveella Valtran takahuoneessa kollegan kanssa. Melko uusi N134 talossa ja reklamaation aihetta monestakin asiasta. Päällimmäisenä kismitti öljyvuodot ihmeellisissä paikoissa. Ei muuta kuin takuuhuoltoon ja isot purkamiset edessä. Myyjäkin vaan nyökytteli, että tällaista sattuu ja takuu hoitaa. Eihän näissä Suomessa ole mitään hätää, kun homma toimii, mutta voi siinä olla Ranskan maalla vähän katsomista, että missä se lähin huolto on ja kuinka hommat pelaa. Onko työtahti liian kova vai yleinen asenne välinpitämätön tehtaalla, kuka tietää, mutta näyttää siltä, että ei näistä päästä eroon.
Sama uudessa nyykkärissä vuotoja siellä täällä ja nykii ,sama fentissä öljyä tiputtaa joka yö hallin lattialle sillä lähdetään liikeelle joka vähiten tiputtaa. Liian tiukka kokoonpano aikataulu
siitä nämä osaltaan johtuu ja työmoraali.Autoissa aika vähän näitä juttuja mutta toki yksinkertasempi kuin traktori.Toivottavasti ei kylmiksen kirjoitus ollut puutaheinää mitä ne ihmeelliset paikat on se vaatisi hieman selvitystä.
Ei minua kiinnostanut se asia yhtään, kun väännettiin kauppaa myyjän kanssa, niin tämä kaveri tuli siihen väliin selvittämään sitä omaa tarinaansa. Ongelmia oli ja sen uskon, sillä vain mielikuvitus on vikojen rajana, mitä Valmetissa voi olla, mutta minkäs teet.
No älä nyt sitten missään tapauksessa Valtraa osta kun olet aina sitä kaunaa Valtrasta levittämässä. Ostetaan kaikki ulkolaista ruokaa myös niin päästään kahdesta elinkeinosta eroon loppusko sitten kylmiksen teinimäinen marina tuskin .
-
Kyllähän sas siinä on oikeassa, että vaikea kehottaa ihmistä ostaan kotimaista ruokaa jos itse kaiken rahan syytää ulkomaille. Tällä hetkellä valtra on vielä kaikin puolin kilpailukykyinen, eli itsellä jos olis koneen osto edessä olisi aika suuri halu kääntyä valtraan. Harmi kun ei löydy kotimaista noukinvaunun valmistajaa.
-
Kokoonpanovirheitä näyttää tulevan. Olin tänään kahveella Valtran takahuoneessa kollegan kanssa. Melko uusi N134 talossa ja reklamaation aihetta monestakin asiasta. Päällimmäisenä kismitti öljyvuodot ihmeellisissä paikoissa. Ei muuta kuin takuuhuoltoon ja isot purkamiset edessä. Myyjäkin vaan nyökytteli, että tällaista sattuu ja takuu hoitaa. Eihän näissä Suomessa ole mitään hätää, kun homma toimii, mutta voi siinä olla Ranskan maalla vähän katsomista, että missä se lähin huolto on ja kuinka hommat pelaa. Onko työtahti liian kova vai yleinen asenne välinpitämätön tehtaalla, kuka tietää, mutta näyttää siltä, että ei näistä päästä eroon.
Sama uudessa nyykkärissä vuotoja siellä täällä ja nykii ,sama fentissä öljyä tiputtaa joka yö hallin lattialle sillä lähdetään liikeelle joka vähiten tiputtaa. Liian tiukka kokoonpano aikataulu
siitä nämä osaltaan johtuu ja työmoraali.Autoissa aika vähän näitä juttuja mutta toki yksinkertasempi kuin traktori.Toivottavasti ei kylmiksen kirjoitus ollut puutaheinää mitä ne ihmeelliset paikat on se vaatisi hieman selvitystä.
Ei minua kiinnostanut se asia yhtään, kun väännettiin kauppaa myyjän kanssa, niin tämä kaveri tuli siihen väliin selvittämään sitä omaa tarinaansa. Ongelmia oli ja sen uskon, sillä vain mielikuvitus on vikojen rajana, mitä Valmetissa voi olla, mutta minkäs teet.
No älä nyt sitten missään tapauksessa Valtraa osta kun olet aina sitä kaunaa Valtrasta levittämässä. Ostetaan kaikki ulkolaista ruokaa myös niin päästään kahdesta elinkeinosta eroon loppusko sitten kylmiksen teinimäinen marina tuskin .
Joo, kyllä tarkoitus on näissä jutuissa jatkaa edelleen. Valtraa ei kannata tällä hetkellä ostaa, myynti vetää niin hyvin, että kovin erikoista tarjousta ei saa. Puimuripuolella ihan sama juttu, Sampon vienti vetää hyvin, kotimaan myynnillä ei niin ratkaisevaa merkitystä tällä hetkellä.
-
Joo, kyllä tarkoitus on näissä jutuissa jatkaa edelleen. Valtraa ei kannata tällä hetkellä ostaa, myynti vetää niin hyvin, että kovin erikoista tarjousta ei saa. Puimuripuolella ihan sama juttu, Sampon vienti vetää hyvin, kotimaan myynnillä ei niin ratkaisevaa merkitystä tällä hetkellä.
Juu näin se valitettavasti menee, eli kun ulkomaille on menekkiä, niin silloin ei hinnoilla kampanjoida. Edes samanmerkkisestä vaihdokista ei saa järkevää tarjousta. Mut jos traktorilla on ajettu alle kymmenentuhatta tuntia niin mikäs hätä sitä on vaihtaa...
Itse en noista lapsentaudeista tiedä, kun omat traktorit on tullut ostettua kaikki sisäänajettuina. Nykyistä edellellinen 1850h ja nykyinen 6800h.
-
Kyllähän sas siinä on oikeassa, että vaikea kehottaa ihmistä ostaan kotimaista ruokaa jos itse kaiken rahan syytää ulkomaille. Tällä hetkellä valtra on vielä kaikin puolin kilpailukykyinen, eli itsellä jos olis koneen osto edessä olisi aika suuri halu kääntyä valtraan. Harmi kun ei löydy kotimaista noukinvaunun valmistajaa.
Tai sitten myyjä on niin surkea ettei ala kunnon tarjousta tekemään jos vaihdokin kyljessä ei lue Valtra. Ei paljoa himota maksaa listahintaa ja vaihdokista taas saa "haista paska" hyvityksen. No, ei tuolta Fendtiäkään saa ostettua, rahat menee siis jatkossakin Hankkijalle.
-
Kyllähän sas siinä on oikeassa, että vaikea kehottaa ihmistä ostaan kotimaista ruokaa jos itse kaiken rahan syytää ulkomaille. Tällä hetkellä valtra on vielä kaikin puolin kilpailukykyinen, eli itsellä jos olis koneen osto edessä olisi aika suuri halu kääntyä valtraan. Harmi kun ei löydy kotimaista noukinvaunun valmistajaa.
Tai sitten myyjä on niin surkea ettei ala kunnon tarjousta tekemään jos vaihdokin kyljessä ei lue Valtra. Ei paljoa himota maksaa listahintaa ja vaihdokista taas saa "haista paska" hyvityksen. No, ei tuolta Fendtiäkään saa ostettua, rahat menee siis jatkossakin Hankkijalle.
On kyllä surullista, suorastaan traagista jos tuommoisten seikkojen takia joutuu jontikalla ajamaan :o
-
Kyllähän sas siinä on oikeassa, että vaikea kehottaa ihmistä ostaan kotimaista ruokaa jos itse kaiken rahan syytää ulkomaille. Tällä hetkellä valtra on vielä kaikin puolin kilpailukykyinen, eli itsellä jos olis koneen osto edessä olisi aika suuri halu kääntyä valtraan. Harmi kun ei löydy kotimaista noukinvaunun valmistajaa.
Tai sitten myyjä on niin surkea ettei ala kunnon tarjousta tekemään jos vaihdokin kyljessä ei lue Valtra. Ei paljoa himota maksaa listahintaa ja vaihdokista taas saa "haista paska" hyvityksen. No, ei tuolta Fendtiäkään saa ostettua, rahat menee siis jatkossakin Hankkijalle.
On kyllä surullista, suorastaan traagista jos tuommoisten seikkojen takia joutuu jontikalla ajamaan :o
Onhan noita merkkejä, Cnh tuotteilla on hyvä palvelu ja innokkaat kauppiaat, Jcb:llä vaihtui vasta joten ei ole tietoa, Keskolla ihan jepa, Claas vaan on tautisen kallis. Että kyllä tässä valinnanvaraa on, vapaaehtoisesti tässä ainakin vielä toistaiseksi jontikalla ja massikalla ajellaan.
-
ite ihmettelin aikoinani että en saanu alle vuoden päästä nyyn ostettuani ollenkaan valtun vaihtotarjousta... kun kaikki muut sai sellaisen jopa alle puolen vuoden... eräät vaihtoi ja sitten parin vuoden jälkeen takas nyyhyn... ite en vaan halua olla joku koekani joka testaa ja parantaa sen koneen joka töihin on ostettu... lähellä pari esimerkkiä löytynä...
-
Cnh tuotteilla on hyvä palvelu ja innokkaat kauppiaat,
On joo, ikinä en ole ostanut niiltä mitään, makkarat käynyt syömässä ja kahveet ryystämässä.
Se sitten näkyy siinä, että kun jutellaan, niin tosi CNH- miehen saapuessa paikalle, rintamasuunta kääntyy 180 astetta ja kylmiksen juttuja ei sen jälkeen noteerata. Saa hipsiä vaivihkaa tiehensä.... ::)
-
Kait noita nyyskyjäkii joutuu testailee iha tahtomattaaki niiku joka merkkiä.. Sitte vaa levitellää lapasia ku kone pajalla :( Käyttööhä nää romut on hommattu ja jos leviää ni levitköö. Takuuvehkeistä voi rutista ja joutuuki aina valittaa kun aina jotain pieniä juttuja on ja joskus jopa isompaakin rempattavaa. Toiset tykkää ajella uudella ja toiset 30v vanhoilla koneilla ja loput siltä väliltä :D
-
Sampolla ei kyllä vienti vedä. Väärää tietoa. Lomautuslappuja siellä tehtaalla jaellaan.
-
eikös suomeen tuoda kaikkea nyt paljon enemmän kuin täältä viedään.... siinä tietty sepen hankinnatkin mukana... saakeli... kyllä vientiä pitäs saaha enemmän... wigrenkin laittaa 80% koneista ulos...
-
Tänään julkaistiin taas karu tilasto Suomen vienti sakkasi alkuvuonna ,koko ajan köydytään ulkolaista ostetaan konkka tulee.
-
Mitä sinä höpiset, Valtran markkinaosuus melkein 60% Muilla pelkkiä murusia... ;D
-
En oikein usko, että nuo öljyvuodot johtuvat pelkästään huonosta asennustyöstä. Yksi kaveri kertoili, että Valtran hydrauliletkuilla ei olisi muuta tilauskriteeriä kuin mahdollisimman halpa hinta, joten voi laatukin olla sen mukaista. Ei auta, vaikka kuinka huolella asentaa, jos paskaa joutuu asentamaan.
Mä edelleen perään mun reilu 15 vuotta sitten esittämän idean perään, että sais ruksata sen laadun siitä lisävarusteluettelosta lisähintaan. Nyt keskitytään kaikenmaailman unlimited- varusteluun ja unohdetaan perusasiat. Vai saisikohan sen laadun ostettua sieltä unlimited-studiosta. Taisi olla nykyinen unlimited-tyyppi mun edellisen elämän aikoihin siellä laatuosastolla töissä, ellen ihan väärin muista.
-
En oikein usko, että nuo öljyvuodot johtuvat pelkästään huonosta asennustyöstä. Yksi kaveri kertoili, että Valtran hydrauliletkuilla ei olisi muuta tilauskriteeriä kuin mahdollisimman halpa hinta, joten voi laatukin olla sen mukaista. Ei auta, vaikka kuinka huolella asentaa, jos paskaa joutuu asentamaan.
Mä edelleen perään mun reilu 15 vuotta sitten esittämän idean perään, että sais ruksata sen laadun siitä lisävarusteluettelosta lisähintaan. Nyt keskitytään kaikenmaailman unlimited- varusteluun ja unohdetaan perusasiat. Vai saisikohan sen laadun ostettua sieltä unlimited-studiosta. Taisi olla nykyinen unlimited-tyyppi mun edellisen elämän aikoihin siellä laatuosastolla töissä, ellen ihan väärin muista.
Unlimitedillahan asennetaan mitä asiakas haluaa, vaikka Dunlopin hydeletkut. Tuo jos joku on Valtran vahvuus, kun ei varustelista lopukaan turhan nopeasti kesken.