Agronet
Keskusteluaiheet => Metsätalous => Aiheen aloitti: SAS - 04.07.16 - klo:20:32
-
https://www.youtube.com/watch?v=HQWCFbNer5A
Onko tässä järkee?
-
Jos on riittävästi massia, ei tartte jokaisesta käkkärämännystä välittää. :D
-
Ja akka: http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2016070121825842_iq.shtml
-
No miten tuo sitten ois pitäny tehdä?
Tuossa videon julkaisijakin antaa mielestäni hyvät perustelut tyylilleen.
-
kun tuolla ei kerran kiviä niin mikä ettei ja saahan nuo männyt pois sitten keväämmällä... helppoa tuo tien teko kuin heinää olis tehny... paitti kapiaa teki!
-
Jos on riittävästi massia, ei tartte jokaisesta käkkärämännystä välittää. :D
Teki uraa toisen metsään...
-
kun tuolla ei kerran kiviä niin mikä ettei ja saahan nuo männyt pois sitten keväämmällä... helppoa tuo tien teko kuin heinää olis tehny... paitti kapiaa teki!
Tuossa videon infossa sanotaan näin: "Moto pätkii nurin pusketut puut leimikolle mennessään ja ajetaan ne sitten naapurin pinoon."
-
se moton katkiman kannon nosto tolla vauhtilla ei ihan onnaa casellakaan... moni raivannu pellonreunoja tuolla lailla jo aikoja...
-
Olisko tuossa kyseessä laiskuus ei kuskista ole tarttumaan moottorisahan kahvoihin tai jotakin muuta ei ole saatu niitä hakkaamaan sahalla.
-
Olisko tuossa kyseessä laiskuus ei kuskista ole tarttumaan moottorisahan kahvoihin tai jotakin muuta ei ole saatu niitä hakkaamaan sahalla.
Mikäs tuossa on se suurin ongelma?
-
Saako tuolla tavalla puut kaadettua nätisti sivuun josta moto voi ottaa katkottavaksi? Hieman haisee ns. roskahommalta, mutta voi toimiakin. Kyllähän ne kannot olis varmaan saanut pökättyä pois ihan normaalillakin menetelmällä. Eipä niistä kannoista kovin paljon ole kyllä riesaa tähänkään asti. Varsinkin kun tuo maasto oli noin helpon näköistä niin olis varaa valita mistä ja miten tien tekee... Mutta konemies on konemies eikä sahaan tartu ;)
-
Saako tuolla tavalla puut kaadettua nätisti sivuun josta moto voi ottaa katkottavaksi? Hieman haisee ns. roskahommalta, mutta voi toimiakin. Kyllähän ne kannot olis varmaan saanut pökättyä pois ihan normaalillakin menetelmällä. Eipä niistä kannoista kovin paljon ole kyllä riesaa tähänkään asti. Varsinkin kun tuo maasto oli noin helpon näköistä niin olis varaa valita mistä ja miten tien tekee... Mutta konemies on konemies eikä sahaan tartu ;)
Motomies ei mullalla sotketuista tyvistä tykkää.Viime syksynä sahailin myrskypuiden rungot irti kannoista oli todella tyytyväinen motomies.
-
Motomies ei mullalla sotketuista tyvistä tykkää.Viime syksynä sahailin myrskypuiden rungot irti kannoista oli todella tyytyväinen motomies.
Mihin motoa tuon jälkeen tarvii kun vaarallisin homma tehty?
-
Olisko tuossa kyseessä laiskuus ei kuskista ole tarttumaan moottorisahan kahvoihin tai jotakin muuta ei ole saatu niitä hakkaamaan sahalla.
"Ei jää kantoja tielle tukkirekan, lumen linkoamisen ja tien teon haitaksi, kun ei etukäteen erehdy motolla tai moottorisahalla puita kaatamaan :)"
Opetelkaa nyt ***** lukemaan.
Ois tosi paljon kivempaa tietenkin sahan kanssa tuolla pelleillä, saisi ainakin vilvoittavan lumikylvyn joka puulla.
-
Olisko tuossa kyseessä laiskuus ei kuskista ole tarttumaan moottorisahan kahvoihin tai jotakin muuta ei ole saatu niitä hakkaamaan sahalla.
"Ei jää kantoja tielle tukkirekan, lumen linkoamisen ja tien teon haitaksi, kun ei etukäteen erehdy motolla tai moottorisahalla puita kaatamaan :)"
Opetelkaa nyt ***** lukemaan.
Ois tosi paljon kivempaa tietenkin sahan kanssa tuolla pelleillä, saisi ainakin vilvoittavan lumikylvyn joka puulla.
Oishan moto voinut ne tehdä samalla kun lohkolle menee...
-
mutta edelleen olis net kannot siinä uralla ja niiden poistoon tartteis jonkun muun kuin tollasen casen...
-
No sehän se on normaali tapa... Kannot olis paljon helpompi lykätäkin pois sitten kun ei ole runko tiellä.
-
Motomies ei mullalla sotketuista tyvistä tykkää.Viime syksynä sahailin myrskypuiden rungot irti kannoista oli todella tyytyväinen motomies.
Mihin motoa tuon jälkeen tarvii kun vaarallisin homma tehty?
No isäntä halus noin ,mutta oli ne suuria puita motollakin oli vaikeuksia niiden kanssa
osa oli 2,5 kuution runkoja.
Kannosta irottaminen on vasta hyvin pieni osa jos olet niitä joskus tehnyt.
-
Motomies ei mullalla sotketuista tyvistä tykkää.Viime syksynä sahailin myrskypuiden rungot irti kannoista oli todella tyytyväinen motomies.
Mihin motoa tuon jälkeen tarvii kun vaarallisin homma tehty?
No isäntä halus noin ,mutta oli ne suuria puita motollakin oli vaikeuksia niiden kanssa
osa oli 2,5 kuution runkoja.
Kannosta irottaminen on vasta hyvin pieni osa jos olet niitä joskus tehnyt.
Joka myskyn jälkeen puolijoukkueellinen sun kaltaisia kääpiä potkaisee tyhjää, kun yrittää sahailla jännittyneitä tuulenkaatoja.
-
Motomies ei mullalla sotketuista tyvistä tykkää.Viime syksynä sahailin myrskypuiden rungot irti kannoista oli todella tyytyväinen motomies.
Mihin motoa tuon jälkeen tarvii kun vaarallisin homma tehty?
No isäntä halus noin ,mutta oli ne suuria puita motollakin oli vaikeuksia niiden kanssa
osa oli 2,5 kuution runkoja.
Kannosta irottaminen on vasta hyvin pieni osa jos olet niitä joskus tehnyt.
Joka myskyn jälkeen puolijoukkueellinen sun kaltaisia kääpiä potkaisee tyhjää, kun yrittää sahailla jännittyneitä tuulenkaatoja.
50 vuoden kokemuksella toimitaan.
-
Motomies ei mullalla sotketuista tyvistä tykkää.Viime syksynä sahailin myrskypuiden rungot irti kannoista oli todella tyytyväinen motomies.
Mihin motoa tuon jälkeen tarvii kun vaarallisin homma tehty?
No isäntä halus noin ,mutta oli ne suuria puita motollakin oli vaikeuksia niiden kanssa
osa oli 2,5 kuution runkoja.
Kannosta irottaminen on vasta hyvin pieni osa jos olet niitä joskus tehnyt.
Joka myskyn jälkeen puolijoukkueellinen sun kaltaisia kääpiä potkaisee tyhjää, kun yrittää sahailla jännittyneitä tuulenkaatoja.
50 vuoden kokemuksella toimitaan.
Aina sattuu, 50 v. kalustolla: http://www.nettikone.com/muu-merkki/druzhba/1531400
-
Motomies ei mullalla sotketuista tyvistä tykkää.Viime syksynä sahailin myrskypuiden rungot irti kannoista oli todella tyytyväinen motomies.
Mihin motoa tuon jälkeen tarvii kun vaarallisin homma tehty?
No isäntä halus noin ,mutta oli ne suuria puita motollakin oli vaikeuksia niiden kanssa
osa oli 2,5 kuution runkoja.
Kannosta irottaminen on vasta hyvin pieni osa jos olet niitä joskus tehnyt.
Joskus niistä voi kaiketi saada sahaamalla hyvänkin korvauksen, jos siististi menneet nurin ja runko ehjä. Jos taas jäisiä maassa ja kannossa kiinni olevia yrittää motolla, niin taitaa mennä tyvet aina haaskuun. Eikä tuo nyt niin vaarallistakaan ole, kun malttaa pysyä kaukana riskipuista :)
-
ja kun riskipuita käsittelee jären kanssa hoppuilematta..... melkein joka syksy tulee noita peuhattua.... ja joskus on kyllä sellasta että...
-
Hyvältähän tuo tuossa videolla näytti. Vaatii vaan kylmiä pakkasia tuommoset tiet että jäätyy. Ite olisin vielä motolla otattanu toiselta puolelta puita pois ja siihen kaivattanu kesällä ojan ja ojamaat levittäny tien pohjaksi.