Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Movado - 14.01.09 - klo:08:02
-
Tulevaisuus on polttokenno / sähkö portaatonta voimansiirtoa
New Holland esittelee sähkökäyttöisen traktorin prototyypin
http://www.sahkoautot.fi/forum/t-119340
(http://envirofuel.files.wordpress.com/2008/12/new_holland_nh2.jpg)
-
Vaatii pitkän jatkojohdon.
-
Öljysheikit rättipäät kyykkyyn!!
-
Tulevaisuus on polttokenno / sähkö portaatonta voimansiirtoa
New Holland esittelee sähkökäyttöisen traktorin prototyypin
http://www.sahkoautot.fi/forum/t-119340
(http://envirofuel.files.wordpress.com/2008/12/new_holland_nh2.jpg)
Luitko tuota asian tiimoilta virinnyttä keskustelua? Ei kovin lupaavalta vaikuta.
Sähköisen/osin sähköisen portaattoman ensiesittely traktoripuolella seuraavan 5 vuoden aikana, mutta polttomoottorilla mennään edelleen ja vielä pitkälle tulevaisuuteen.
-
Proto esitellään vain 50 vuotta muiden valmistajien jälkeen:
http://historywired.si.edu/object.cfm?ID=223
-
Luitko tuota asian tiimoilta virinnyttä keskustelua? Ei kovin lupaavalta vaikuta.
Sähköisen/osin sähköisen portaattoman ensiesittely traktoripuolella seuraavan 5 vuoden aikana, mutta polttomoottorilla mennään edelleen ja vielä pitkälle tulevaisuuteen.
[/quote]
Ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen.
Menneisyyden ennustaminen tuntuu olevan jotenkin helpompaa.
-
Joitain vuosia sitten sähköinen voimansiirto esiteltiin istutettuna Caseen ja riisselimoottoriin. Vissiin sama kampe on nyt laitettu polttokennosydeemin perään. Tulevaisuutta....
-
Öljysheikit rättipäät kyykkyyn!!
Ei ainaka Forttumin toimmituus varmmuurella ja hinnaalla!
-
Mitäs jos tuossa on huono hyötysuhdet,huolestuttaa nyt jo.
-
Mitäs jos tuossa on huono hyötysuhdet,huolestuttaa nyt jo.
Älä Mike huolehdi turhia.
Hyötysuhde on niiiiiin tärkiä asia että K-maatallous mainostaa Weckmannin teräsrunkohallin olevan hyvällä hyötysuhteella.
Kas kun ei MF:n kohdalla puhu hyötysuhteesta mitään? ;)
-
:D
-
Joitain vuosia sitten sähköinen voimansiirto esiteltiin istutettuna Caseen ja riisselimoottoriin. Vissiin sama kampe on nyt laitettu polttokennosydeemin perään. Tulevaisuutta....
Sähkömoottoritraktorissa on portaaton voimansiirto
koska sähkömoottorin kierroksia pystyy säätämään
portaattomasti.
Esimerkiksi Tesla Roadster sähköautossa on
vain kaksi nopeusaluetta.
Teslan sähkömoottorin vääntömomentti on vakio 0-6000 rpm välillä ja
sähkömoottorin kierroslukualue on 0-14000.
Tesla Roadster on 100% sähköauto.
Hondan FCX Clarity (Fuel Cell) on myös sähköauto
mutta sähkövirran akuille ja moottoreille (3) tuottaa
polttokenno.
BMW 7-sarjan vetyautossa on polttomoottori, joka
käy vedyn lisäksi bensiinillä.
Eli kyllä Valtran kymmen vuotta kehitelty portaaton
voimansiirto on jo vanhanaikainen ennen kuin ehtii
edes tuotantoon.
Vedyn valmistukseen ja ennen kaikkea jakeluun
liittyy vielä paljon ongelmia.
Biokaasujen tuotantoa maatilaolosuhteissa aletaan
tutkia parhaillaan Maaningalla.
Polttokennoon kun soveltuu pierukaasukin.
-
Ruotsalaisessa El-Forest kuormatraktorissa
sähköä akuille ja vetomoottoreille tuottaa
pienitehoinen vakiokierroksilla toimiva
dieselmoottori.
Vaikka kyllä tuossa yotube videolla pikku diesel
huokaa melko raskaasti.
http://www.youtube.com/watch?v=SPeT0k1CXzs