Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Niitti - 18.02.16 - klo:16:31

Otsikko: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: Niitti - 18.02.16 - klo:16:31
Onko joku vaihtanut Fancomin puhaltimien laakereita?
Muutama n. 15 v. käytössä ollut on alkanut ääntelemään, ja vielä olisi aikaa puhdetöihin.
Tyyppiä en muista, mutta ovat näitä joissa erilliset puhallin- ja säätö/mittausyksiköt napsautellaan päällekkäin toisiinsa mustilla lukitustapeilla.
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: Joukahainen - 18.02.16 - klo:16:36
siitä vain uutta laakeria.Savun hälvettyä tarkistetaan kytkennät.
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 18.02.16 - klo:16:50
Vaihdatin laakerit ja maksoi kai 100 plus alv moottorihuollossa.
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: SAS - 18.02.16 - klo:19:12
Onko joku vaihtanut Fancomin puhaltimien laakereita?
Muutama n. 15 v. käytössä ollut on alkanut ääntelemään, ja vielä olisi aikaa puhdetöihin.
Tyyppiä en muista, mutta ovat näitä joissa erilliset puhallin- ja säätö/mittausyksiköt napsautellaan päällekkäin toisiinsa mustilla lukitustapeilla.
Uudessa laakerissa pitää olla joka kirjain tai luku sama kuin alkuperäisessä meinaan tiukkuus muuten on lyhyt ikäinen juttu.Vakio laakereista puuttuu tiukkuus merkintä sellasta ei kannatta laittaa jos omaan käyttöön.
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: Dr.Who - 18.02.16 - klo:20:10
Ei oo väljän voittanutta sanoopi SAS
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: Pete-Puuha - 18.02.16 - klo:20:15
siitä vain uutta laakeria.Savun hälvettyä tarkistetaan kytkennät.

Mikä vastaus tämäkin oli?????

Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: Last Man Standing - 18.02.16 - klo:20:20
>joka kirjain tai luku sama kuin alkuperäisessä meinaan tiukkuus muuten on lyhyt ikäinen juttu

Varmaan joo niin,mutta kyllä se on siitä vasaramiehestä joka laakeria asentelee hyvinpitkälti tuo laakerin kestävyys kiinni.Ei siinä numerot ja kirjaimet auta eikä se onko maksanut satasen tai kaksikin, jos järki puuttuu asennustilanteessa.

 8)

Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: Toivo Tonta - 18.02.16 - klo:20:41
>joka kirjain tai luku sama kuin alkuperäisessä meinaan tiukkuus muuten on lyhyt ikäinen juttu

Varmaan joo niin,mutta kyllä se on siitä vasaramiehestä joka laakeria asentelee hyvinpitkälti tuo laakerin kestävyys kiinni.Ei siinä numerot ja kirjaimet auta eikä se onko maksanut satasen tai kaksikin, jos järki puuttuu asennustilanteessa.

 8)
Väkivalta ja lyöminen ei ole koskaan hyvästä ;D Ei noissa nopeuksissa tarvita vielä mitään normaalia väljempää laakeria.
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: bdr-529 - 18.02.16 - klo:21:07
>joka kirjain tai luku sama kuin alkuperäisessä meinaan tiukkuus muuten on lyhyt ikäinen juttu

Varmaan joo niin,mutta kyllä se on siitä vasaramiehestä joka laakeria asentelee hyvinpitkälti tuo laakerin kestävyys kiinni.Ei siinä numerot ja kirjaimet auta eikä se onko maksanut satasen tai kaksikin, jos järki puuttuu asennustilanteessa.

 8)
Väkivalta ja lyöminen ei ole koskaan hyvästä ;D Ei noissa nopeuksissa tarvita vielä mitään normaalia väljempää laakeria.
Kokemuksen mukaan tarvitaan. Alkuun vaihdoin kerran vuoteen, mutta kun älysivät myydä Vuorenmaalla tarpeeksi väljät laakerit ei oo tarvinnu kymmeneen vuoteen vaihtaa.
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: Make - 18.02.16 - klo:21:26
Eiköhän siellä senverran kierroksia ole, että C-luokan laakeri pitäis olla.
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: Makkis - 18.02.16 - klo:21:51
Elikkäs sulla on Exaventit. Alempi ropelli on mittausropelli. Fancomile laakeriremontti on helppo. Otat sen hormin alemman osan pois ja moottori on siinä jo käsillä. C-luokan laakeri varaosakaupasta. Viimeksi taisin maksaa 6€ laakerista. Moottorin runko purkaantuu kun ruuvaat ne pitkät lituskapäiset tangot irti. Jonkinmoisen ulosvetäjän ja seegeripihdit tarvitset.
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: SAS - 18.02.16 - klo:21:55
>joka kirjain tai luku sama kuin alkuperäisessä meinaan tiukkuus muuten on lyhyt ikäinen juttu

Varmaan joo niin,mutta kyllä se on siitä vasaramiehestä joka laakeria asentelee hyvinpitkälti tuo laakerin kestävyys kiinni.Ei siinä numerot ja kirjaimet auta eikä se onko maksanut satasen tai kaksikin, jos järki puuttuu asennustilanteessa.

 8)
Väkivalta ja lyöminen ei ole koskaan hyvästä ;D Ei noissa nopeuksissa tarvita vielä mitään normaalia väljempää laakeria.
Kokemuksen mukaan tarvitaan. Alkuun vaihdoin kerran vuoteen, mutta kun älysivät myydä Vuorenmaalla tarpeeksi väljät laakerit ei oo tarvinnu kymmeneen vuoteen vaihtaa.
Just näin bdr hallitsee homman. ;)
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: ilkka - 18.02.16 - klo:22:59
Mikä olis sopiva väljyys tollaseen puhaltimen laakeriin; c1, c2, c3 vai c4 ?????

Vai käyks siihen mikä c-luokan laakeri vaan ?????
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: Tiimo - 19.02.16 - klo:04:34
C3 laitetaan yleisesti sähkömoottoreihin.
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: bdr-529 - 19.02.16 - klo:07:39
Mikä olis sopiva väljyys tollaseen puhaltimen laakeriin; c1, c2, c3 vai c4 ?????

Vai käyks siihen mikä c-luokan laakeri vaan ?????

 Lukitsen c3:sen.
Otsikko: Vs: Puhaltimen laakerit
Kirjoitti: Oksa - 19.02.16 - klo:08:11
hyvä, aina täältä jotain oppia sentäs saa..   nuo laakerit onkin hyvä jemmata mitä entisestä jäi kun muuten kosahti,   eri merkkinen kylläkin.