Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SikaJussi - 03.02.16 - klo:13:15

Otsikko: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: SikaJussi - 03.02.16 - klo:13:15
Uusi T-sarja, onko kokemuksia?Vaikuttaa nykyaikaiselta ja sopii silmään,ja uuden valtran hinnoittelu tällä hetkellä hyvin kilpailukykyinen vrt muut. Versu vaihteisto ainakin koelenkillä pelasi hienosti
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: rantsi - 03.02.16 - klo:18:24
7kk ja 1300h takana. Pelaa hienosti. T214 Direct
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Oksa - 03.02.16 - klo:19:18
irtonaista rahaa edelleen liikkellä...
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: antti-x - 03.02.16 - klo:19:24
7kk ja 1300h takana. Pelaa hienosti. T214 Direct

Mitä tuollainen oikeasti maksaa?
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: JD6630 - 03.02.16 - klo:20:23
Lähin valtramyyjä varmaan tietää, jos suostuu kertomaan.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: antti-x - 03.02.16 - klo:20:26
Lähin valtramyyjä varmaan tietää, jos suostuu kertomaan.

Täällä päin on kuulemma sen suostumisen kanssa aika heikkoa  :-\
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: SAS - 04.02.16 - klo:18:55
Lähin valtramyyjä varmaan tietää, jos suostuu kertomaan.

Täällä päin on kuulemma sen suostumisen kanssa aika heikkoa  :-\
No aika tahvo on jos ei netistä osaa hintaa katsoa. 8)
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: antti-x - 04.02.16 - klo:19:55
Lähin valtramyyjä varmaan tietää, jos suostuu kertomaan.

Täällä päin on kuulemma sen suostumisen kanssa aika heikkoa  :-\
No aika tahvo on jos ei netistä osaa hintaa katsoa. 8)

Ai Valtralla on nykyään apteekin hinnat? :)
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: SAS - 04.02.16 - klo:20:12
Lähin valtramyyjä varmaan tietää, jos suostuu kertomaan.

Täällä päin on kuulemma sen suostumisen kanssa aika heikkoa  :-\
No aika tahvo on jos ei netistä osaa hintaa katsoa. 8)
Alustavan hinnan voit katsoa sieltä ,muilla ei ole samaa palvelua vai onko ? 8)

Ai Valtralla on nykyään apteekin hinnat? :)
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: maidontuottaja - 04.02.16 - klo:20:53
olisko esim t144 karvalakkina jotain 90-95€. sitten pakolliset varustee ja esim 174 niin menee varmaan 135-140 verolla. noin muistelen, kun vuos sitten kyselin. noihin hintoihin olis 8350 saanu aika maagisen hyvityksen, jääköön se sanomatta, suoraa en kysynyt.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: JayZ - 04.02.16 - klo:21:07
Valtran sivuilta hinnat alkaen:

T144 active 78145 € ALV 0
                   96900 € ALV 24%

T144 Hitec  75726 € ALV 0
                   93900 € ALV 24%


T174 Eco Active 89355 € ALV 0
                         110800 € ALV 24%

T174 Eco Hitec  86935 € ALV 0
                        107799 € ALV 24%
                       
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Eskoh - 07.02.16 - klo:10:17
T174 versu, 100h tuli just mittariin, vielä ainakin pelaa..
On kyllä ollut ihan mieluisa, tosin käyttökokemukset vielä vähäisiä.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: John Ferguson - 07.02.16 - klo:11:57
Joko Directiivi kestää? Ei ole ainakaan huuteluita kuulunut ettei kestäisi. Tuommosenhan vois laittaa jos lootalle sais 5v takuun ja vaihtaa sitten takuun lopussa traktori uuteen.  ???
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: kylmis - 07.02.16 - klo:18:38
Toi konemyyjä sanoi, että directi on nyt koko lailla turha, koska versu on käytännössä liki samantyyppinen vehje. Mää en sinänsä tiedä asiasta mitään. Istuskelin tossa perjantaina 124:n kyydissä, liekö active ::) Tuli sellainen fiilis, että taidanpa kysyä paljonko on väliraha tähän vanhaan protoon ;D Sitä ihmettelen, miksi 14x jäi välistä pois ja nyt on 134 ja 154, jossa on joku matalakiekkahässäkkä. Kuitenkin toi 143 oli kolmanneksi myydyin Valmetin malli.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: JD6630 - 07.02.16 - klo:19:59
Toi konemyyjä sanoi, että directi on nyt koko lailla turha, koska versu on käytännössä liki samantyyppinen vehje. Mää en sinänsä tiedä asiasta mitään. Istuskelin tossa perjantaina 124:n kyydissä, liekö active ::) Tuli sellainen fiilis, että taidanpa kysyä paljonko on väliraha tähän vanhaan protoon ;D Sitä ihmettelen, miksi 14x jäi välistä pois ja nyt on 134 ja 154, jossa on joku matalakiekkahässäkkä. Kuitenkin toi 143 oli kolmanneksi myydyin Valmetin malli.
Pystyyks versulla muka säätään ajonopeutta portaattomasti ulosottokäytössä?

En oo koskaa versulla joutunut ajamaan.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: JayZ - 07.02.16 - klo:20:00
Hitec se on ollu, 134 on pienin malli mihin saa active lootan ;)

Direkti on ehkä pto hommiin omiaan kun ulosoton kierrokset pysyy vakiona ajo nopeudesta riippumatta.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: kylmis - 07.02.16 - klo:20:19
Siinä oli se oranssi keppi, olen luullut, että se on pelkästään activessa. ???
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: JayZ - 07.02.16 - klo:21:25
Se oranssi keppi on kaikissa malleissa  ;)

Active / versussa vaihdekeppinä

Direktissä ajotikkuna

Hitekissä vaihdekeppinä mikäli kone on varustettu etu hydrauliikalla, jolloin koko käsinoja on sama kuin activessa.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: maidontuottaja - 07.02.16 - klo:21:35
En tiiä, mut on tuo jontikan autopoweri kyllä ihan ykkönen. Ei tartte muistas muuta kun ettei vedä täydellä kuormalla täydestä laukasta tikkua taakse. Voi laittaa vaikka lapsen ajaa ja ne pystyy sillä ajaa. Mut kaikki nää uudet on vailla mitä nappia ja potikkaa. Ne tekee niistä liian hienoja.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Juti - 07.02.16 - klo:22:14
En tiiä, mutta mun mielestä Valtran mallisto on tehty vähä järjettömäs, yhtä vaihteistoa myydään kolmella eri nimellä: Versuna, Activena ja Hitechinä. ??? Mitäs näillä on erona?
-Versussa ls-hydrauliikka, sähkölohkot ja kyynärnojan näyttö.
-Activessa ls-hydrauliikka, mekaaniset lohkot ja (lisävarusteena?) karvalakkikyynärnoja.
-Hitechissä hammaspyöräpumppu, mekaaniset lohkot, ja lisävarusteena karvalakkikyynärnoja.
Kaiken kukkuraksi nuo mekaaniset lohkot on vaijerivälitteiset, joihin omien kokemuksien perusteella tulee muutaman tuhannen tunnin jälkeen v***umaisia välyksiä. :o Melko negatiivinen yllätys mulle tuo "uusi" Hitech, kun sanovat, että vanha Hitech palaa takaisin. Odotin, että ois tullu joku uudistuneempi keppivaihde, joka kyllä kiinnostaisi, vaan paskanmarjat. :-[
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: SamiT - 08.02.16 - klo:07:09
En tiiä, mutta mun mielestä Valtran mallisto on tehty vähä järjettömäs, yhtä vaihteistoa myydään kolmella eri nimellä: Versuna, Activena ja Hitechinä. ??? Mitäs näillä on erona?
-Versussa ls-hydrauliikka, sähkölohkot ja kyynärnojan näyttö.
-Activessa ls-hydrauliikka, mekaaniset lohkot ja (lisävarusteena?) karvalakkikyynärnoja.
-Hitechissä hammaspyöräpumppu, mekaaniset lohkot, ja lisävarusteena karvalakkikyynärnoja.
Kaiken kukkuraksi nuo mekaaniset lohkot on vaijerivälitteiset, joihin omien kokemuksien perusteella tulee muutaman tuhannen tunnin jälkeen v***umaisia välyksiä. :o Melko negatiivinen yllätys mulle tuo "uusi" Hitech, kun sanovat, että vanha Hitech palaa takaisin. Odotin, että ois tullu joku uudistuneempi keppivaihde, joka kyllä kiinnostaisi, vaan paskanmarjat. :-[

Se olisikin ollut jo liian hyvää ollakseen totta että olisi tullut keppivaihde viidellä pikavaihteella. Olisi saattanut siinä kohtaa jo traktorikuume iskeä pahemman kerran, on tuo uusi T sen verran oivallinen kone muuten.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: kylmis - 08.02.16 - klo:07:51
Hitekissä vaihdekeppinä mikäli kone on varustettu etu hydrauliikalla, jolloin koko käsinoja on sama kuin activessa.
Toi selittää asian.

Tekeekö niillä mekaanisilla lohkoilla mitään, JOS sähkölohkot nyt pelais ilman remontteja.

Ei taida mekaanisia keppejä enää näkyä N- ja T-sarjassa ???
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: JayZ - 08.02.16 - klo:15:58
Sähkölohkot on samoja mitä ainakin Jontikka käyttää. Saksalaista "laatua" suoraan bucherilta.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Oksa - 08.02.16 - klo:16:43
ja taattua kotimaqista laatuako???   ettei vaan olisi niistä osista koottu joita sattu lattilla lojumaan kun kohalla?
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: JayZ - 08.02.16 - klo:17:04
Ja heti meni tunteisiin  ;D
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: SAS - 08.02.16 - klo:19:40
Heikoin lenkki uudessa T4  ja N4 sarjassa on saksalaiset osat kuten edellisissäkin sarjoissa valitettavasti.Saksalainen laatu on sitä mitä sattuu olemaan. :o
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: -SS- - 08.02.16 - klo:19:45
Heikoin lenkki uudessa T4  ja N4 sarjassa on saksalaiset osat kuten edellisissäkin sarjoissa valitettavasti.Saksalainen laatu on sitä mitä sattuu olemaan. :o

SAS sekä suomalainen onnistuu pilaamaan saksalaisen laadun. Näinhän se on.
Onneksi aikanaan Sassia paremmille suomalaisille miehille kelpasi Stukat ja Panzerschreckit,
että nyt sitten on mahdollista leikkiä traktorivalmistajaa, belaruksia olisi sassinkin pihalla
kovasti.

-SS-
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: SAS - 08.02.16 - klo:20:15
Heikoin lenkki uudessa T4  ja N4 sarjassa on saksalaiset osat kuten edellisissäkin sarjoissa valitettavasti.Saksalainen laatu on sitä mitä sattuu olemaan. :o

SAS sekä suomalainen onnistuu pilaamaan saksalaisen laadun. Näinhän se on.
Onneksi aikanaan Sassia paremmille suomalaisille miehille kelpasi Stukat ja Panzerschreckit,
että nyt sitten on mahdollista leikkiä traktorivalmistajaa, belaruksia olisi sassinkin pihalla
kovasti.

-SS-
ss on taas täysin ulalla,toisessa maailmansodassa saksalainen tekniikka joutui antautumaan venäjän lakeuksilla ,kun taas ryssän koneet toimivat oli keli mikä tahansa.
Luulisi ss sen verran perehtyvän näihin juttuihin ennen kuin tulee tänne nolaamaan ittensä. ;D
Oliko edes ss isä rintamalla tuskin ,minun oli 4,5 vuotta Suomen raskaan kirjoissa,ja kirosi kun Suomesta tuli Rooman liiton alusmaa "turhaan p....... tapeltiin "  :o
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Terminator II - 08.02.16 - klo:20:54
Heikoin lenkki uudessa T4  ja N4 sarjassa on saksalaiset osat kuten edellisissäkin sarjoissa valitettavasti.Saksalainen laatu on sitä mitä sattuu olemaan. :o

SAS sekä suomalainen onnistuu pilaamaan saksalaisen laadun. Näinhän se on.
Onneksi aikanaan Sassia paremmille suomalaisille miehille kelpasi Stukat ja Panzerschreckit,
että nyt sitten on mahdollista leikkiä traktorivalmistajaa, belaruksia olisi sassinkin pihalla
kovasti.

-SS-
ss on taas täysin ulalla,toisessa maailmansodassa saksalainen tekniikka joutui antautumaan venäjän lakeuksilla ,kun taas ryssän koneet toimivat oli keli mikä tahansa.
Luulisi ss sen verran perehtyvän näihin juttuihin ennen kuin tulee tänne nolaamaan ittensä. ;D
Oliko edes ss isä rintamalla tuskin ,minun oli 4,5 vuotta Suomen raskaan kirjoissa,ja kirosi kun Suomesta tuli Rooman liiton alusmaa "turhaan p....... tapeltiin "  :o

Älä jauha paskaa! Tiger ykkönen kun näki t-34, niin ryssä ei kerinnyt edes ampumaetäisyydelle kun toverin viritys oli seulana. Sama oli Panterinkin kanssa. Pz4 paraneltujen mallien kanssa t-34 oli tasaveronen ja vanhempien pz 1-4 kanssa pärjäs mutta lopuille ei. Osalle pz 3 pärjäs nippa nappa.

Ryssä pärjäs sen takia että SETÄ SAMULI vei hillitöman määrän kamaa sinne. Esim. Shermaneja Venäläiset käytti vielä todistettavasti rintamalla 1944 jugoslaviassa.  Lueppa  SAS:sisi siitä avustusohjelmasta huviksesi.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.02.16 - klo:21:18
Onhan taas typyrää verrata maataistelukoneita militaria vehkeisiin, harkintaa kirjoitteluun SAS!
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: kylmis - 08.02.16 - klo:21:40
Eikö se polttoainepula ollut kuitenkin sakujen suurin ongelma...
Tekniikka oli kai hyvinkin toimivaa, mutta suuritöistä valmistaa. Neukut sai nopeammin tavaraa rintamalle yksinkertaisella tekniikalla...
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: SAS - 08.02.16 - klo:21:44
Heikoin lenkki uudessa T4  ja N4 sarjassa on saksalaiset osat kuten edellisissäkin sarjoissa valitettavasti.Saksalainen laatu on sitä mitä sattuu olemaan. :o

SAS sekä suomalainen onnistuu pilaamaan saksalaisen laadun. Näinhän se on.
Onneksi aikanaan Sassia paremmille suomalaisille miehille kelpasi Stukat ja Panzerschreckit,
että nyt sitten on mahdollista leikkiä traktorivalmistajaa, belaruksia olisi sassinkin pihalla
kovasti.

-SS-
ss on taas täysin ulalla,toisessa maailmansodassa saksalainen tekniikka joutui antautumaan venäjän lakeuksilla ,kun taas ryssän koneet toimivat oli keli mikä tahansa.
Luulisi ss sen verran perehtyvän näihin juttuihin ennen kuin tulee tänne nolaamaan ittensä. ;D
Oliko edes ss isä rintamalla tuskin ,minun oli 4,5 vuotta Suomen raskaan kirjoissa,ja kirosi kun Suomesta tuli Rooman liiton alusmaa "turhaan p....... tapeltiin "  :o

Älä jauha paskaa! Tiger ykkönen kun näki t-34, niin ryssä ei kerinnyt edes ampumaetäisyydelle kun toverin viritys oli seulana. Sama oli Panterinkin kanssa. Pz4 paraneltujen mallien kanssa t-34 oli tasaveronen ja vanhempien pz 1-4 kanssa pärjäs mutta lopuille ei. Osalle pz 3 pärjäs nippa nappa.

Ryssä pärjäs sen takia että SETÄ SAMULI vei hillitöman määrän kamaa sinne. Esim. Shermaneja Venäläiset käytti vielä todistettavasti rintamalla 1944 jugoslaviassa.  Lueppa  SAS:sisi siitä avustusohjelmasta huviksesi.
Siinä toinen tohelo,aroille ne hyyty kun ensimmäiset pakkaset tuli ei siinä silloin auttanut ampuma ominaisuudet jos ymmärrät ,mutta tuskimpa.Saksalaisten kalusto oli etelän maille tehty ei talvioloihin.Yllättävän huonosti tunnette 2 maailman sodan historian ,no nuoria kloppeja olette ei ihme.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Terminator II - 09.02.16 - klo:06:18
Heikoin lenkki uudessa T4  ja N4 sarjassa on saksalaiset osat kuten edellisissäkin sarjoissa valitettavasti.Saksalainen laatu on sitä mitä sattuu olemaan. :o

SAS sekä suomalainen onnistuu pilaamaan saksalaisen laadun. Näinhän se on.
Onneksi aikanaan Sassia paremmille suomalaisille miehille kelpasi Stukat ja Panzerschreckit,
että nyt sitten on mahdollista leikkiä traktorivalmistajaa, belaruksia olisi sassinkin pihalla
kovasti.

-SS-
ss on taas täysin ulalla,toisessa maailmansodassa saksalainen tekniikka joutui antautumaan venäjän lakeuksilla ,kun taas ryssän koneet toimivat oli keli mikä tahansa.
Luulisi ss sen verran perehtyvän näihin juttuihin ennen kuin tulee tänne nolaamaan ittensä. ;D
Oliko edes ss isä rintamalla tuskin ,minun oli 4,5 vuotta Suomen raskaan kirjoissa,ja kirosi kun Suomesta tuli Rooman liiton alusmaa "turhaan p....... tapeltiin "  :o

Älä jauha paskaa! Tiger ykkönen kun näki t-34, niin ryssä ei kerinnyt edes ampumaetäisyydelle kun toverin viritys oli seulana. Sama oli Panterinkin kanssa. Pz4 paraneltujen mallien kanssa t-34 oli tasaveronen ja vanhempien pz 1-4 kanssa pärjäs mutta lopuille ei. Osalle pz 3 pärjäs nippa nappa.

Ryssä pärjäs sen takia että SETÄ SAMULI vei hillitöman määrän kamaa sinne. Esim. Shermaneja Venäläiset käytti vielä todistettavasti rintamalla 1944 jugoslaviassa.  Lueppa  SAS:sisi siitä avustusohjelmasta huviksesi.
Siinä toinen tohelo,aroille ne hyyty kun ensimmäiset pakkaset tuli ei siinä silloin auttanut ampuma ominaisuudet jos ymmärrät ,mutta tuskimpa.Saksalaisten kalusto oli etelän maille tehty ei talvioloihin.Yllättävän huonosti tunnette 2 maailman sodan historian ,no nuoria kloppeja olette ei ihme.

Jos ne ois aroille jäätyny, niin sota ois loppunu jo 1942.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Johannes Kostaja - 09.02.16 - klo:07:49
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Terminator II - 09.02.16 - klo:07:58
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)

Varsinkin kun toisella puolen vinkkelissä oli lyhempi iskun pituus.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: John Ferguson - 09.02.16 - klo:10:58
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)
Sakuilla homma kaatui täydellisyyden tavoitteluun. Kun sakut sai valmistettua yhden laatuvaunun oli toverit pukanneet omia vaunujaan samassa ajassa kymmenen kappaletta ulos "linjalta". Siitä kun aletaan laskemaan niin voidaan aika nopeaan päätellä miksei saksalainen pärjännyt laatuvaunuilla. Vinkkinä sassille: tuossa tapauksessa määrä>laatu.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Tuleva Tuottaja - 09.02.16 - klo:11:19
Vielä jos haluaa saostaa soppaa lisää niin, todennäköisesti venäläisten vaunut hajosivat/toimivat epäluotettavemmin kuin sakujen. Jos muutamakin vaunu hajosi venäläisiltä niin voimasuhteet tasaantuivat aika nopeasti.
Mutta emmä ota kantaa siihen että kummat o parempia. Sovitaan niin että paskoja molemmat.
Ja jos kerran venäläisten määrä korvasi laadun niin miksei ne saanut suomea valloitettua vaikka vaunua ja miestä oli monta kertaa enemmän?
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: junttieinari - 09.02.16 - klo:11:23
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)
Sakuilla homma kaatui täydellisyyden tavoitteluun. Kun sakut sai valmistettua yhden laatuvaunun oli toverit pukanneet omia vaunujaan samassa ajassa kymmenen kappaletta ulos "linjalta". Siitä kun aletaan laskemaan niin voidaan aika nopeaan päätellä miksei saksalainen pärjännyt laatuvaunuilla. Vinkkinä sassille: tuossa tapauksessa määrä>laatu.

Saksalaisilla oli myös (liian) paljon erilaisia malleja/muunnoksia sotakoneistaaan, sen sijaan että olisi keskitytty muutamaan hyvään malliin.  Ja sitten oli se apilaksen idoli, joka sekaantui liikaa käytännön sotimiseen.  ::)
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: icefarmer - 09.02.16 - klo:11:44
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)

Varsinkin kun toisella puolen vinkkelissä oli lyhempi iskun pituus.
terminaattorin kannattaa joskus tutustua johonkin miesten ajettavaks tehtyyn venäläiseen sotakoneeseen, kyllä siellä on otettu ihan ne siperianki olosuhteet huomioon, yleensä löytyy taulukot miten moottoriöljyä ohennetaan bensiinillä käyntiinlähdön helpottamiseksi, on taulukot missä suhteessa bensaa tai petroolia lisätään naftan sekaan, syylärien edessä kaihtimet, valmiit ilmakanavat puhalluslampulla tai nestekaasutoholla lämmittämisiin  jne jne...

kyllä neoli sakut vaan pakkasessa 40 luvulla kädet ylhäällä ihan niinku terminaattori vehon ovella nykyään ;) :D ;D 8)
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Terminator II - 09.02.16 - klo:13:13
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)

Varsinkin kun toisella puolen vinkkelissä oli lyhempi iskun pituus.
terminaattorin kannattaa joskus tutustua johonkin miesten ajettavaks tehtyyn venäläiseen sotakoneeseen, kyllä siellä on otettu ihan ne siperianki olosuhteet huomioon, yleensä löytyy taulukot miten moottoriöljyä ohennetaan bensiinillä käyntiinlähdön helpottamiseksi, on taulukot missä suhteessa bensaa tai petroolia lisätään naftan sekaan, syylärien edessä kaihtimet, valmiit ilmakanavat puhalluslampulla tai nestekaasutoholla lämmittämisiin  jne jne...

kyllä neoli sakut vaan pakkasessa 40 luvulla kädet ylhäällä ihan niinku terminaattori vehon ovella nykyään ;) :D ;D 8)

Uaziin tutustuin ja heti sanoin vaunun torni ampujalle että "käännä se p......edelleen kk lavetti tuohon suuntaan ja ammu uazi p.....askaksi!"
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: icefarmer - 09.02.16 - klo:13:19
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)

Varsinkin kun toisella puolen vinkkelissä oli lyhempi iskun pituus.
terminaattorin kannattaa joskus tutustua johonkin miesten ajettavaks tehtyyn venäläiseen sotakoneeseen, kyllä siellä on otettu ihan ne siperianki olosuhteet huomioon, yleensä löytyy taulukot miten moottoriöljyä ohennetaan bensiinillä käyntiinlähdön helpottamiseksi, on taulukot missä suhteessa bensaa tai petroolia lisätään naftan sekaan, syylärien edessä kaihtimet, valmiit ilmakanavat puhalluslampulla tai nestekaasutoholla lämmittämisiin  jne jne...

kyllä neoli sakut vaan pakkasessa 40 luvulla kädet ylhäällä ihan niinku terminaattori vehon ovella nykyään ;) :D ;D 8)

Uaziin tutustuin ja heti sanoin vaunun torni ampujalle että "käännä se p......edelleen kk lavetti tuohon suuntaan ja ammu uazi p.....askaksi!"
kyllähän uatsi oli aivan toista luokkaa metässä kuin lantikat ja ne puuolen miljoonan maasturimersut 8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Terminator II - 09.02.16 - klo:13:44
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)

Varsinkin kun toisella puolen vinkkelissä oli lyhempi iskun pituus.
terminaattorin kannattaa joskus tutustua johonkin miesten ajettavaks tehtyyn venäläiseen sotakoneeseen, kyllä siellä on otettu ihan ne siperianki olosuhteet huomioon, yleensä löytyy taulukot miten moottoriöljyä ohennetaan bensiinillä käyntiinlähdön helpottamiseksi, on taulukot missä suhteessa bensaa tai petroolia lisätään naftan sekaan, syylärien edessä kaihtimet, valmiit ilmakanavat puhalluslampulla tai nestekaasutoholla lämmittämisiin  jne jne...

kyllä neoli sakut vaan pakkasessa 40 luvulla kädet ylhäällä ihan niinku terminaattori vehon ovella nykyään ;) :D ;D 8)

Uaziin tutustuin ja heti sanoin vaunun torni ampujalle että "käännä se p......edelleen kk lavetti tuohon suuntaan ja ammu uazi p.....askaksi!"
kyllähän uatsi oli aivan toista luokkaa metässä kuin lantikat ja ne puuolen miljoonan maasturimersut 8) 8) 8) 8)

Eihän ne kelpaa kuin ay-kommareille! Talipäilekkin ynm. Hihulellekin pitää olla joku muu kuin uazi.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Toivo Tonta - 09.02.16 - klo:15:05
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)

Varsinkin kun toisella puolen vinkkelissä oli lyhempi iskun pituus.
Eipäs vaan toisessa oli pidempi :P Eikös siinä ollu punainen alue keskellä kierroslukualuetta, en muista millä välillä, kun en ATSää päässy koskaan kenkäseen, olivat kyllä vielä hallissa parkissa.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Terminator II - 09.02.16 - klo:20:13
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)

Varsinkin kun toisella puolen vinkkelissä oli lyhempi iskun pituus.
Eipäs vaan toisessa oli pidempi :P Eikös siinä ollu punainen alue keskellä kierroslukualuetta, en muista millä välillä, kun en ATSää päässy koskaan kenkäseen, olivat kyllä vielä hallissa parkissa.

Tää ratkaisu johtui varmaan siitä että ROMU laarista oli etsitty sopivia osia ja niistä kasattu tämä kaksitahtine V12 diesel. Teho oli ihan kunioitettava 300-600 konia käytötarkoituksesta riipuen. Saksalaiset repi bensalla Tigerin motista 700 kaakia irti.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: SAS - 09.02.16 - klo:20:18
Venäläisen raskas kaluston käynnistyminen oli huippu luokkaa,kun natsit luottivat akkuun ja startti
moottoriin ,venäläinen apumoottoriin joka oli bensakäyttöinen se ensin käyntiin oli samassa jäähdytyspiirissä kuin iso moottori ja niin kun aikansa apumoottori päkätti se myös lämmitti ison moottorin.Sillä saattoi lienennytellä isoa konetta mielin määrin ja samalla lämpöä tuli sivutuotteena eikä akku tyhjennyt koskaan. ;)
Samaa tekniikkaa oli Vapolle tuoduissa pillareissa 55 ,75 ja 100.kaivinkoneissa jne.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: kylmis - 09.02.16 - klo:20:21
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)
Sakuilla homma kaatui täydellisyyden tavoitteluun. Kun sakut sai valmistettua yhden laatuvaunun oli toverit pukanneet omia vaunujaan samassa ajassa kymmenen kappaletta ulos "linjalta". Siitä kun aletaan laskemaan niin voidaan aika nopeaan päätellä miksei saksalainen pärjännyt laatuvaunuilla. Vinkkinä sassille: tuossa tapauksessa määrä>laatu.
Oli siellä lievää tuotekehittelyn tarvetta matkan varrella...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Panther
Olisi varmaan ollut huippuvehje, mutta sota loppui kesken... ???
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Terminator II - 09.02.16 - klo:20:24
Venäläisen raskas kaluston käynnistyminen oli huippu luokkaa,kun natsit luottivat akkuun ja startti
moottoriin ,venäläinen apumoottoriin joka oli bensakäyttöinen se ensin käyntiin oli samassa jäähdytyspiirissä kuin iso moottori ja niin kun aikansa apumoottori päkätti se myös lämmitti ison moottorin.Sillä saattoi lienennytellä isoa konetta mielin määrin ja samalla lämpöä tuli sivutuotteena eikä akku tyhjennyt koskaan. ;)
Samaa tekniikkaa oli Vapolle tuoduissa pillareissa 55 ,75 ja 100.kaivinkoneissa jne.

Pst. Ne ryssien vehkeet  laitettin tarvittaessa paineilmalla käyntiin! Niissä oli viritys kompurasta säiliöön mikä täyttyi ajonaikana jos t-34 motti ei käinistynytkään, niin laitettiin sitten säiliöstä paineilmalla käyntiin.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Toivo Tonta - 09.02.16 - klo:20:28
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)

Varsinkin kun toisella puolen vinkkelissä oli lyhempi iskun pituus.
Eipäs vaan toisessa oli pidempi :P Eikös siinä ollu punainen alue keskellä kierroslukualuetta, en muista millä välillä, kun en ATSää päässy koskaan kenkäseen, olivat kyllä vielä hallissa parkissa.

Tää ratkaisu johtui varmaan siitä että ROMU laarista oli etsitty sopivia osia ja niistä kasattu tämä kaksitahtine V12 diesel. Teho oli ihan kunioitettava 300-600 konia käytötarkoituksesta riipuen. Saksalaiset repi bensalla Tigerin motista 700 kaakia irti.
Ei ole kakstahti.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Toivo Tonta - 09.02.16 - klo:20:30
Siinä wikipediasta tietoa, ei mikään kovin pitkä ikäinen kones.

V-2 ja V2/34 olivat 12-sylinterisiä V-moottoreita, tyypiltään vapaasti hengittäviä nestejäähdytteisiä suorasuihkutusdieseleitä. Sylinterilohkot olivat 60 asteen kulmassa. Kyseessä on sivukiertokankimoottori, jossa pääkiertokanki oli laakeroitu kampiakselille ja toisen sylinterilohkon mäntien kiertokanget pääkiertokankien alapäähän. Rakenteesta johtuen iskun pituus ja puristussuhde olivat suuremmat oikeassa sylinterilohkossa kuin vasemmassa. Kiertokankien rakenteesta johtuen moottorissa oli noin 1 200–1 300 kierrosluvulla värinäalue, jota ei saanut käyttää pitkäaikaisesti. Sylinterin halkaisija oli 120 mm. Iskunpituus oli vasemmassa lohkossa 180 mm ja oikeassa lohkossa 186,7 mm. Puristussuhde oli vasemmassa lohkossa 15 ja oikeassa 15,08. Iskutilavuus oli 38,88 litraa. V-2 oli keskinopea dieselmoottori, teholtaan 500 hv / 368 kW 1 800 K/min, huippuvääntömomentti 2 200 Nm saatiin n. 1 400–1 550 k/min. Käyttökierroslukualue on 1 600–1 700 ja teho 1 700 kierroksella minuutissa 400 hv / 294 kW. Vain hetkellisesti voitiin käyttää suurinta tehoa 1 800 kierroksella minuutissa. Suurin vääntömomentti saavutettiin kierrosluvulla 1 100–1 200. Moottorin suurin kierrosluku oli 2 050.lähde?

V-2-moottoria käytettiin T-34- ja KV (Kliment Vorosilov) -vaunuissa, V-2/34-moottoria puolestaan erikoisajoneuvoissa kuten telavetäjissä. Moottori painoi 750 kg. V-2-moottorin kampikammio, sylinterilohko ja sylinterinkannet olivat alumiinia. Kummassakin kannessa oli 2 nokka-akselia, joiden nokat painoivat suoraan venttiileitä. Joka sylinterissä 2 imu- ja 2 pakoventtiiliä. Moottorin kaikki apulaitteet olivat hammaspyöräkäyttöisiä. Polttoaineen siirtopumppu oli hammaspyöräpumppu ja ruiskutuspumppu 12-mäntäinen rivipumppu, joka sijaitsi sylinterilohkojen välissä. Moottorin käynnistys tapahtui T-34-vaunuissa sähköllä ja varajärjestelmänä oli paineilmakäynnistys. Moottorin käyttöikä on suomalaisten kokemusten perusteella noin 4 000 käyttötuntia.

Moottori oli niin edistyksellinen, että sen perusrakenne on yhä käytössä venäläisissä (neuvostoliittolaisissa) panssarivaunuissa, vain apulaitteita on paranneltu ja sijoiteltu eri tavalla. Lisäksi suurimpaan osaan moottoreista on nykyjään laitettu turboahdin. Kyseinen moottori on edelleen myös siviilikäytössä muun muassa laivoissa ja generaattoreiden pyörittäjänä, se on myös saanut suosiota tractor pulling -harrastajien keskuudessa.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: metsajussi - 09.02.16 - klo:22:20

Siinä wikipediasta tietoa, ei mikään kovin pitkä ikäinen kones.


4000 h taitaa olla kymmeniä kertoja enemmän kuin mitä koko panssarivaunun elinikä on tositoimissa.

Lieneekö parannellut versiot pitkäikäisempiä, jos niitä on laivohinkin soviteltu ? Siinä käytössä luulisi tulevan muuten tunnit täyteen turhan nopeasti 4000 h ei ole kuin reilut puoli vuotta jos kone käytössä 24 h vuorokaudessa. Siis teoriassa...

Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: icefarmer - 10.02.16 - klo:03:18

Siinä wikipediasta tietoa, ei mikään kovin pitkä ikäinen kones.


4000 h taitaa olla kymmeniä kertoja enemmän kuin mitä koko panssarivaunun elinikä on tositoimissa.

Lieneekö parannellut versiot pitkäikäisempiä, jos niitä on laivohinkin soviteltu ? Siinä käytössä luulisi tulevan muuten tunnit täyteen turhan nopeasti 4000 h ei ole kuin reilut puoli vuotta jos kone käytössä 24 h vuorokaudessa. Siis teoriassa...
laivoissa moottorit kestänee pitempään kun kuormitus on hyvinkin tasaista johonkin työkonekäyttöön verrattuna ja kylmäkäynnistyksiä ei tule, kun katsoo noita volvon, catin ja skaanian merimoottoreita niin ainakin kovemmilla tehoilla pelataan vedessä kuin maalla :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Terminator II - 10.02.16 - klo:05:55

Siinä wikipediasta tietoa, ei mikään kovin pitkä ikäinen kones.


4000 h taitaa olla kymmeniä kertoja enemmän kuin mitä koko panssarivaunun elinikä on tositoimissa.

Lieneekö parannellut versiot pitkäikäisempiä, jos niitä on laivohinkin soviteltu ? Siinä käytössä luulisi tulevan muuten tunnit täyteen turhan nopeasti 4000 h ei ole kuin reilut puoli vuotta jos kone käytössä 24 h vuorokaudessa. Siis teoriassa...
laivoissa moottorit kestänee pitempään kun kuormitus on hyvinkin tasaista johonkin työkonekäyttöön verrattuna ja kylmäkäynnistyksiä ei tule, kun katsoo noita volvon, catin ja skaanian merimoottoreita niin ainakin kovemmilla tehoilla pelataan vedessä kuin maalla :-\ :-\ :-\ :-\

jäähytysvesi ei ihan heti lopu!
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Terminator II - 10.02.16 - klo:05:57

Siinä wikipediasta tietoa, ei mikään kovin pitkä ikäinen kones.


4000 h taitaa olla kymmeniä kertoja enemmän kuin mitä koko panssarivaunun elinikä on tositoimissa.

Lieneekö parannellut versiot pitkäikäisempiä, jos niitä on laivohinkin soviteltu ? Siinä käytössä luulisi tulevan muuten tunnit täyteen turhan nopeasti 4000 h ei ole kuin reilut puoli vuotta jos kone käytössä 24 h vuorokaudessa. Siis teoriassa...

Ne on sat amassa aina pultannu tarvittaessa uuden moottorin kannen alle! Vaihtoväli ollut tietysti 4000 tuntia tai 5 vuotta!
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Täpinäreiska - 10.02.16 - klo:07:06
Venäläisen raskas kaluston käynnistyminen oli huippu luokkaa,kun natsit luottivat akkuun ja startti
moottoriin

Eivät luottaneet aivan täysin kun veivikin löytyi. https://www.youtube.com/watch?v=ROnb5ouBjNc (ftp://www.youtube.com/watch?v=ROnb5ouBjNc)
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Oksa - 10.02.16 - klo:08:18
aika hienoa että valtun uutta sarjaa verrataan ryssien pantsaareihin.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: kylmis - 10.02.16 - klo:08:24
Venäläisen raskas kaluston käynnistyminen oli huippu luokkaa,kun natsit luottivat akkuun ja startti
moottoriin

Eivät luottaneet aivan täysin kun veivikin löytyi. https://www.youtube.com/watch?v=ROnb5ouBjNc (ftp://www.youtube.com/watch?v=ROnb5ouBjNc)
The hand crank starter, is the recommended way of starting a Tiger in cold weather conditions, it also has an electric starter.
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: Farmari3883 - 10.01.18 - klo:15:04
Kysyisin tämän uusimman Valtran tämän päivän lähtöhintoja per eri malli. Onko porukoilla täällä tietoa asiasta? Onko mitään nettilinkkiä ks. hinnastoon, joka on ajantasalla ja tulee olemaan jatkossakin tulevaisuudessa ajantasalla?
Otsikko: Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kirjoitti: John Ferguson - 10.01.18 - klo:15:08
Kysyisin tämän uusimman Valtran tämän päivän lähtöhintoja per eri malli. Onko porukoilla täällä tietoa asiasta? Onko mitään nettilinkkiä ks. hinnastoon, joka on ajantasalla ja tulee olemaan jatkossakin tulevaisuudessa ajantasalla?
Valtran sivuilla on (ainakin ollut) konfiguraattori, jossa voit rakentaa itsellesi sopivan koneen ja näyttääpä myös sen lähtöhinnan (ja varustelemasi koneen hinnan).