Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jep jep - 30.01.16 - klo:10:46
-
Tarkoitus olisi ohjelmoituttaa t6040.
Mitä hyötyä/haittaa ohjelmoinnista olisi?
Ala vääntö koneessa tällä hetkellä aika onneton, sen luulisi parantuvan?
-
No ei siitä ainakaan mitää haittaa ole, onhan se vakiona tosi hengetön.
Porin tehotuonti ohjelmoi mulle. 155 heppaa tapista.Aikalailla luonne muuttui ;). Pari tuhatta tuntia sillä ajeltiin meillä ilman ongelmia, sitte vaihtui isompaan
-
Koneteho kävi tänään laittamassa ohjelman sisälle 153hp ja 688nm. Huomenna näkee jaksaako pyörittää linkoa paremmin. Vielä saa kuulemma lisää jos tarvetta/ uskallusta :)
Vakiotehot oli126/134hp ja 573/557nm jälkimmäiset lukemat lisäteholla jännä että vääntö on huonompi lisäteholla.
-
Johan se paremmin jakso pyörittää tuota alatalkkaria ats250 540e ulosotolla. Eikä hyydy mäkilöihin ihan samalla tavalla kuin vakiona.
Nälkä vaan kasvaa syödessä, että oisko kuitenkin pitänyt laittaa vielä himppu lisää ::)
-
Naapurin nyykkäristä levis pakat ohjelmoinnin myötä..
-
ota vaan niin paljoko saapi,kyllä se kestää...aikasa. ;D
saishan nuista varsoistaki +400 kaakkia,mutta ku ei poloisissa kestä pakat etes vakiona... :-*
-
Naapurin nyykkäristä levis pakat ohjelmoinnin myötä..
Olko 4 vai kuuspyttynen? Kuuspyttysistä pitäs kuulemma askin paineita nostaa ohjelmoinnin myötä.
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Ei oo ollut ohjelmoimisen jälkeen ongelmia yhdessäkään koneessa. Tuo nyykkärin loota vaan pitää kalibroida kuukauden välein.
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Ei oo ollut ohjelmoimisen jälkeen ongelmia yhdessäkään koneessa. Tuo nyykkärin loota vaan pitää kalibroida kuukauden välein.
Deutsissa pitää kansipahvi laittaa vähän väliä ,on täällä kokemusta monesta koneesta.
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Ei oo ollut ohjelmoimisen jälkeen ongelmia yhdessäkään koneessa. Tuo nyykkärin loota vaan pitää kalibroida kuukauden välein.
Deutsissa pitää kansipahvi laittaa vähän väliä ,on täällä kokemusta monesta koneesta.
Ei ole tullut sitä ongelmaa vielä vastaan. Tiedän kyllä usean valtraa joihin on pitänyt kansipahvi vaihtaa..
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Sopivan kokoinen on yleensä alitehoinen. Varsinkin malliston pienimmät..
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Totta, tosin optimoinnissa (lue: tehonnostossa) on hyvä tietää mitä konetta rassataan ja sen mukaan sitten tehoja. Oikeasti lujaa konetta voi sitten kutitella enemmän. Tähän on varmaan esim. hakettajilla enempi kokemusta.
Tietyt koneet kun ei tahdo kestää vakionakaan niin siitä on huono lähteä nostamaankaan?
-
Naapurin nyykkäristä levis pakat ohjelmoinnin myötä..
Olko 4 vai kuuspyttynen? Kuuspyttysistä pitäs kuulemma askin paineita nostaa ohjelmoinnin myötä.
Kutonen
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Sopivan kokoinen on yleensä alitehoinen. Varsinkin malliston pienimmät..
Etenkin nykyisin kun monet mallit on isoja painavia möhköjä, siitä kun ottaa sen "sopivan kokoisen" niin saa kuutosen painon nelosen tehoilla. Ja siis commonrail-egr-saastemallin tehoilla, ei oo riuskoja hevosia...
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Taitaa sieltä vetolevy olla tosiaan poikimassa :-\ ikävä homma kyl...
Itellä 5500h ajettu 7030 pc joka lykkää tapilta 260 kaakkia reilun 900nm väännöillä. Koputetaan puuta, mutta on toiminut hienosti eikä askiakaan ole tarvinnut kalibroida kuin ihan pari kertaa
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Sopivan kokoinen on yleensä alitehoinen. Varsinkin malliston pienimmät..
Etenkin nykyisin kun monet mallit on isoja painavia möhköjä, siitä kun ottaa sen "sopivan kokoisen" niin saa kuutosen painon nelosen tehoilla. Ja siis commonrail-egr-saastemallin tehoilla, ei oo riuskoja hevosia...
Tää on juuri näin. Olis muuten mielenkiintoista verrata vaikka reilu 200 heppasex suutinrempattua(maksaa tonnin) T-170 valtraa ja vaikka Fent 924 mallia esimerkiksi niittohommissa..
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Nii juu ja sillain ::)
Mutta juu niitä trimmejä on osattava tehdä ja oikeisiin kone malleihin joissa on sopivia resursseja ::) Tietysti vakio luultavasti kestää aina paremmin. Mutta toisissa masiinoissa on viritysvaraa paremmin kuin toisissa.
-
Miksi ostella nyykkärin henkilaukkuja kun saatavilla matalakierrosmalleja jossa vääntö alhaalta ylös
lähes sama on kuin ennen vanhaan volvo bm 350 boxer. ;)
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Sopivan kokoinen on yleensä alitehoinen. Varsinkin malliston pienimmät..
Etenkin nykyisin kun monet mallit on isoja painavia möhköjä, siitä kun ottaa sen "sopivan kokoisen" niin saa kuutosen painon nelosen tehoilla. Ja siis commonrail-egr-saastemallin tehoilla, ei oo riuskoja hevosia...
Tää on juuri näin. Olis muuten mielenkiintoista verrata vaikka reilu 200 heppasex suutinrempattua(maksaa tonnin) T-170 valtraa ja vaikka Fent 924 mallia esimerkiksi niittohommissa..
Pelkillä suuttimien vaihdoilla ponkaisee tapista väkisinkin 250 pollea T170-poloisesta... :-X
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Sopivan kokoinen on yleensä alitehoinen. Varsinkin malliston pienimmät..
Etenkin nykyisin kun monet mallit on isoja painavia möhköjä, siitä kun ottaa sen "sopivan kokoisen" niin saa kuutosen painon nelosen tehoilla. Ja siis commonrail-egr-saastemallin tehoilla, ei oo riuskoja hevosia...
Tää on juuri näin. Olis muuten mielenkiintoista verrata vaikka reilu 200 heppasex suutinrempattua(maksaa tonnin) T-170 valtraa ja vaikka Fent 924 mallia esimerkiksi niittohommissa..
Pelkillä suuttimien vaihdoilla ponkaisee tapista väkisinkin 250 pollea T170-poloisesta... :-X
Juu ja siltikin painaa sen kolme tonnia tota venttiiliä vähemmän..
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Sopivan kokoinen on yleensä alitehoinen. Varsinkin malliston pienimmät..
Etenkin nykyisin kun monet mallit on isoja painavia möhköjä, siitä kun ottaa sen "sopivan kokoisen" niin saa kuutosen painon nelosen tehoilla. Ja siis commonrail-egr-saastemallin tehoilla, ei oo riuskoja hevosia...
Tää on juuri näin. Olis muuten mielenkiintoista verrata vaikka reilu 200 heppasex suutinrempattua(maksaa tonnin) T-170 valtraa ja vaikka Fent 924 mallia esimerkiksi niittohommissa..
Pelkillä suuttimien vaihdoilla ponkaisee tapista väkisinkin 250 pollea T170-poloisesta... :-X
Juu ja siltikin painaa sen kolme tonnia tota venttiiliä vähemmän..
Mihin se teho pannaan jos ei massa pidä renkaita pellossa? Saahan sitä tehoa olla jos sitä ei saa hyötykäyttöön. ::)
-
Ottaako niittokone käyttövoimansa maapyörästä ???
Meilläkin on sellanen. Vaati 2 hevosvoimaa toimiakseen.
On nää nyky niittokoneet kuitenkin aika paljon leveämpiä.
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Nii juu ja sillain ::)
Mutta juu niitä trimmejä on osattava tehdä ja oikeisiin kone malleihin joissa on sopivia resursseja ::) Tietysti vakio luultavasti kestää aina paremmin. Mutta toisissa masiinoissa on viritysvaraa paremmin kuin toisissa.
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?
Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Nii juu ja sillain ::)
Mutta juu niitä trimmejä on osattava tehdä ja oikeisiin kone malleihin joissa on sopivia resursseja ::) Tietysti vakio luultavasti kestää aina paremmin. Mutta toisissa masiinoissa on viritysvaraa paremmin kuin toisissa.
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?
Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa
Porin tehotuonnin vanaken boksi on 6400 Valtran pellin alla vieläkin, mutta piuhat on ollut irti kohta 2v. Toisaalta hyvä jotta se oli Boksi, sai edes vähäiset ponit käyttöön. Mitäänhän tuolla ei vakiona tee, mutta eipä ole vielä tullut ohjelmoitettua uudelleen. Vanakenilla ei enää lähde käyntiin, ainakaan jos pitää hehkuttaa, muuten konstailemalla - ehkä. Täytynee kysellä tässä auringon noustessa kuka sen virittelis. Olikos joku LCR-racing ottanut tuollaisesta "sopivasti". Vieläköhän viritellyt pelit on kasas ?
-
Ostettin syksyllä käytetty 6850 valtra. Myyjä myönti että on ollu tehoboksi kiinni, mutta sano että edellinen omistaja ottanu pois ennnen vaihtoa. Sitten sano myös että on dieselhuollossa ollu katottavana että vilkutteli vikakoodeeja, käyttivät kuulemma pumpun penkissä ja nyt on kunnossa. Koe ajettiin kone ja pelas eikä tehny vikakoodeja. Saatiin kotia ni johan viikon päästä vikakoodit taulussa. Ei muuta kun soitto valtra huoltoon että mitäs nää tälläset vikakoodit meinaa? No ne meinas että ECU ja pumppu ei saa yhteyttä, huoltomies kysy heti että onko tehoboksi kiinni. Ni oli sitte sulattanu ECUsta jotain juotoksia se boksi, etttei ainakaan niitä kannata laittaa. Mieluummin sitte uus ohjelma. Nii juu ja ku ruettiin tutkimaan ni olihan siellä se teho-boksi paikallaan johot vaan irti... Visssii koitettu tehä halpiskorjaus..
-
Ostettin syksyllä käytetty 6850 valtra. Myyjä myönti että on ollu tehoboksi kiinni, mutta sano että edellinen omistaja ottanu pois ennnen vaihtoa. Sitten sano myös että on dieselhuollossa ollu katottavana että vilkutteli vikakoodeeja, käyttivät kuulemma pumpun penkissä ja nyt on kunnossa. Koe ajettiin kone ja pelas eikä tehny vikakoodeja. Saatiin kotia ni johan viikon päästä vikakoodit taulussa. Ei muuta kun soitto valtra huoltoon että mitäs nää tälläset vikakoodit meinaa? No ne meinas että ECU ja pumppu ei saa yhteyttä, huoltomies kysy heti että onko tehoboksi kiinni. Ni oli sitte sulattanu ECUsta jotain juotoksia se boksi, etttei ainakaan niitä kannata laittaa. Mieluummin sitte uus ohjelma. Nii juu ja ku ruettiin tutkimaan ni olihan siellä se teho-boksi paikallaan johot vaan irti... Visssii koitettu tehä halpiskorjaus..
No perhana ... tuota mäkin vähän pelkään, mutta 6400 ei taida vika koodeja näkyä koskaan? Toisaalta en tiedä onko sen kunnossa mitään epänormaalia alkuaikojen vakioaikoihin verrattunakaan. Samanlainen tehoton se oli silloinkin. Diesel huolto jo silloin pari vuotta sitten meinas, että "aivovaurio" siellä on, mutta ota nyt ensin noi johdot eres irti 8) Ja kas, vika poistui, lähti käyntiin normaalisti. Tosin tuli ne laitettua sitten vielä takasinkin, mutta huomattua, että ongelmat uusiutui :(
-
Joo en tunne niin tota 6400. Tonni+alv makso tuohon uus ecu.
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Taitaa sieltä vetolevy olla tosiaan poikimassa :-\ ikävä homma kyl...
Itellä 5500h ajettu 7030 pc joka lykkää tapilta 260 kaakkia reilun 900nm väännöillä. Koputetaan puuta, mutta on toiminut hienosti eikä askiakaan ole tarvinnut kalibroida kuin ihan pari kertaa
Enemmän viittais kyllä vetolevyyn nuo oireet, jos ei sitten kardaanin kannatin laakeri pidä ääntä.
Ja eihän se vetolevyn vaihto ole kuin päivän homma.
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Nii juu ja sillain ::)
Mutta juu niitä trimmejä on osattava tehdä ja oikeisiin kone malleihin joissa on sopivia resursseja ::) Tietysti vakio luultavasti kestää aina paremmin. Mutta toisissa masiinoissa on viritysvaraa paremmin kuin toisissa.
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?
Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa
Viriboxit jatkaa vain ruiskutusaikaa huijaamalla antureita.. Oikeassa ohjelmoinnissa muutellaan syöttömääriä, ennakoita ja ahtopaineita yms niinkuin kuuluukin riippuen tietenkin tehotoiveesta ja moottorista..
-
Suolla urakoiva ukko viritteli nyykkäriä mutta sitten tuli nuo vetolevy ja pakkaongelmat.
Kysyin siltä miksi ei toiminut se sanoi että nyykkärin pakoissa on liian suuri viive vaihtamisen välillä eli moottori karjahtaa kun täysillä vedätetään jokaisen vaihdon välillä ja se kuluttaa pakkaa nopeaan ja käy vetolevyn päälle.Pari kesää se niiden kanssa taisteli sitten pisti vaihtoon.
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Nii juu ja sillain ::)
Mutta juu niitä trimmejä on osattava tehdä ja oikeisiin kone malleihin joissa on sopivia resursseja ::) Tietysti vakio luultavasti kestää aina paremmin. Mutta toisissa masiinoissa on viritysvaraa paremmin kuin toisissa.
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?
Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa
Viriboxit jatkaa vain ruiskutusaikaa huijaamalla antureita.. Oikeassa ohjelmoinnissa muutellaan syöttömääriä, ennakoita ja ahtopaineita yms niinkuin kuuluukin riippuen tietenkin tehotoiveesta ja moottorista..
Etenkin nämä saastemallin koneet ovat pielessä aika monen parametrin osalta, ovatpahan pienipäästöisiä mutta muut ominaisuudet kateissa. Eräs Suomalainen viripaja laittoi R-sarjan jontikan ohjelman kuntoon, ei tarvinnut korjata kuin 32000 bittiä kun normaali optimointi/tehonnosto on sellainen 1000-3000 bittiä ;D
-
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?
Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa
Viriboxit jatkaa vain ruiskutusaikaa huijaamalla antureita.. Oikeassa ohjelmoinnissa muutellaan syöttömääriä, ennakoita ja ahtopaineita yms niinkuin kuuluukin riippuen tietenkin tehotoiveesta ja moottorista..
Etenkin nämä saastemallin koneet ovat pielessä aika monen parametrin osalta, ovatpahan pienipäästöisiä mutta muut ominaisuudet kateissa. Eräs Suomalainen viripaja laittoi R-sarjan jontikan ohjelman kuntoon, ei tarvinnut korjata kuin 32000 bittiä kun normaali optimointi/tehonnosto on sellainen 1000-3000 bittiä ;D
ohjelmoinnissa huolestuttaa se, että sitä tehdään vähän harrastus/rahastus-periaatteilla. Takuuta sille, että kone kestää tai edes sille, että ohjelma sisältää juuri ne luvatut ominaisuudet ei saa. Erittäin yksinkertaisilla tempuilla saa sen tehonlisän sinne tappiin, ennen se tehtiin ruuvimeisselillä, niin että voidaan näyttää ohjelman toimivan. Ihmeellistä olisi se, jos nämä ohjelmat ei sisältäisi virheitä, joita muut ohjelmat on ihan täynnä :)
-
Suolla urakoiva ukko viritteli nyykkäriä mutta sitten tuli nuo vetolevy ja pakkaongelmat.
Kysyin siltä miksi ei toiminut se sanoi että nyykkärin pakoissa on liian suuri viive vaihtamisen välillä eli moottori karjahtaa kun täysillä vedätetään jokaisen vaihdon välillä ja se kuluttaa pakkaa nopeaan ja käy vetolevyn päälle.Pari kesää se niiden kanssa taisteli sitten pisti vaihtoon.
Et sää kyllä mitää tierä. Tuu kokeileen kuinka nyykkärin pakat toimii,ja ota se nevapelleki joukkoon niin opetellaan traktorilla ajamista ;)
-
Suolla urakoiva ukko viritteli nyykkäriä mutta sitten tuli nuo vetolevy ja pakkaongelmat.
Kysyin siltä miksi ei toiminut se sanoi että nyykkärin pakoissa on liian suuri viive vaihtamisen välillä eli moottori karjahtaa kun täysillä vedätetään jokaisen vaihdon välillä ja se kuluttaa pakkaa nopeaan ja käy vetolevyn päälle.Pari kesää se niiden kanssa taisteli sitten pisti vaihtoon.
Et sää kyllä mitää tierä. Tuu kokeileen kuinka nyykkärin pakat toimii,ja ota se nevapelleki joukkoon niin opetellaan traktorilla ajamista ;)
120 tm oli tuossa nevalla valtavan paukauksen piti aina kun pykälti pikavaihteella mutta se ei ollut tuon ukon.Sillä ukolla on yli 40 vuoden kokemus ja koneita taitaa olla kolmatta kymmentä että kokemusta on varmaan aika paljon ehkä enemmän kuin jumilla. 8)
-
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?
Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa
Viriboxit jatkaa vain ruiskutusaikaa huijaamalla antureita.. Oikeassa ohjelmoinnissa muutellaan syöttömääriä, ennakoita ja ahtopaineita yms niinkuin kuuluukin riippuen tietenkin tehotoiveesta ja moottorista..
Etenkin nämä saastemallin koneet ovat pielessä aika monen parametrin osalta, ovatpahan pienipäästöisiä mutta muut ominaisuudet kateissa. Eräs Suomalainen viripaja laittoi R-sarjan jontikan ohjelman kuntoon, ei tarvinnut korjata kuin 32000 bittiä kun normaali optimointi/tehonnosto on sellainen 1000-3000 bittiä ;D
ohjelmoinnissa huolestuttaa se, että sitä tehdään vähän harrastus/rahastus-periaatteilla. Takuuta sille, että kone kestää tai edes sille, että ohjelma sisältää juuri ne luvatut ominaisuudet ei saa. Erittäin yksinkertaisilla tempuilla saa sen tehonlisän sinne tappiin, ennen se tehtiin ruuvimeisselillä, niin että voidaan näyttää ohjelman toimivan. Ihmeellistä olisi se, jos nämä ohjelmat ei sisältäisi virheitä, joita muut ohjelmat on ihan täynnä :)
Ltr-racing ainakin on palvellut hyvin kun aikanaan teki mun autoon ohjelman että sai isomman turbon ja suuttimet toimimaan kunnolla. Ja teki vielä uudestaankin kun vaihdoin suuttimet parempi laatuisiin. Sen jälkeen saanut työpaikan koneisiin saanut tehdä ohjelmat ja ei oo kyllä ollut ongelmia ja penkillä vielä jälkeenpäin testattiin niin oli kyllä tilatut tehot.
-
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Nii juu ja sillain ::)
Mutta juu niitä trimmejä on osattava tehdä ja oikeisiin kone malleihin joissa on sopivia resursseja ::) Tietysti vakio luultavasti kestää aina paremmin. Mutta toisissa masiinoissa on viritysvaraa paremmin kuin toisissa.
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?
Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa
Viriboxit jatkaa vain ruiskutusaikaa huijaamalla antureita.. Oikeassa ohjelmoinnissa muutellaan syöttömääriä, ennakoita ja ahtopaineita yms niinkuin kuuluukin riippuen tietenkin tehotoiveesta ja moottorista..
Etenkin nämä saastemallin koneet ovat pielessä aika monen parametrin osalta, ovatpahan pienipäästöisiä mutta muut ominaisuudet kateissa. Eräs Suomalainen viripaja laittoi R-sarjan jontikan ohjelman kuntoon, ei tarvinnut korjata kuin 32000 bittiä kun normaali optimointi/tehonnosto on sellainen 1000-3000 bittiä ;D
Niin vaatiihan se ohjelmamuutoksia kun päästölaitteita poistelee varsinkin kun jonnikassa on jo ihan täysverinen tietokone hoitamassa toimintoja..
-
Ostettin syksyllä käytetty 6850 valtra. Myyjä myönti että on ollu tehoboksi kiinni, mutta sano että edellinen omistaja ottanu pois ennnen vaihtoa. Sitten sano myös että on dieselhuollossa ollu katottavana että vilkutteli vikakoodeeja, käyttivät kuulemma pumpun penkissä ja nyt on kunnossa. Koe ajettiin kone ja pelas eikä tehny vikakoodeja. Saatiin kotia ni johan viikon päästä vikakoodit taulussa. Ei muuta kun soitto valtra huoltoon että mitäs nää tälläset vikakoodit meinaa? No ne meinas että ECU ja pumppu ei saa yhteyttä, huoltomies kysy heti että onko tehoboksi kiinni. Ni oli sitte sulattanu ECUsta jotain juotoksia se boksi, etttei ainakaan niitä kannata laittaa. Mieluummin sitte uus ohjelma. Nii juu ja ku ruettiin tutkimaan ni olihan siellä se teho-boksi paikallaan johot vaan irti... Visssii koitettu tehä halpiskorjaus..
No perhana ... tuota mäkin vähän pelkään, mutta 6400 ei taida vika koodeja näkyä koskaan? Toisaalta en tiedä onko sen kunnossa mitään epänormaalia alkuaikojen vakioaikoihin verrattunakaan. Samanlainen tehoton se oli silloinkin. Diesel huolto jo silloin pari vuotta sitten meinas, että "aivovaurio" siellä on, mutta ota nyt ensin noi johdot eres irti 8) Ja kas, vika poistui, lähti käyntiin normaalisti. Tosin tuli ne laitettua sitten vielä takasinkin, mutta huomattua, että ongelmat uusiutui :(
Onneks omassa valtussa on boschin rivipumputin. 8) Nuhanenhan se tuokin on vakiona, mutta kun 5 metrin joustopiikkiäes tulee mukavasti perässä samoin kuin paalilavetti kera 15 säilörehupaalin kanssa niin mitäpä tuota ruuvailemaan..
-
Ostettin syksyllä käytetty 6850 valtra. Myyjä myönti että on ollu tehoboksi kiinni, mutta sano että edellinen omistaja ottanu pois ennnen vaihtoa. Sitten sano myös että on dieselhuollossa ollu katottavana että vilkutteli vikakoodeeja, käyttivät kuulemma pumpun penkissä ja nyt on kunnossa. Koe ajettiin kone ja pelas eikä tehny vikakoodeja. Saatiin kotia ni johan viikon päästä vikakoodit taulussa. Ei muuta kun soitto valtra huoltoon että mitäs nää tälläset vikakoodit meinaa? No ne meinas että ECU ja pumppu ei saa yhteyttä, huoltomies kysy heti että onko tehoboksi kiinni. Ni oli sitte sulattanu ECUsta jotain juotoksia se boksi, etttei ainakaan niitä kannata laittaa. Mieluummin sitte uus ohjelma. Nii juu ja ku ruettiin tutkimaan ni olihan siellä se teho-boksi paikallaan johot vaan irti... Visssii koitettu tehä halpiskorjaus..
No perhana ... tuota mäkin vähän pelkään, mutta 6400 ei taida vika koodeja näkyä koskaan? Toisaalta en tiedä onko sen kunnossa mitään epänormaalia alkuaikojen vakioaikoihin verrattunakaan. Samanlainen tehoton se oli silloinkin. Diesel huolto jo silloin pari vuotta sitten meinas, että "aivovaurio" siellä on, mutta ota nyt ensin noi johdot eres irti 8) Ja kas, vika poistui, lähti käyntiin normaalisti. Tosin tuli ne laitettua sitten vielä takasinkin, mutta huomattua, että ongelmat uusiutui :(
Onneks omassa valtussa on boschin rivipumputin. 8) Nuhanenhan se tuokin on vakiona, mutta kun 5 metrin joustopiikkiäes tulee mukavasti perässä samoin kuin paalilavetti kera 15 säilörehupaalin kanssa niin mitäpä tuota ruuvailemaan..
"Hyvä" tuokin oli mielestäni sillä +30% vaanaakkenilla. Toki tumman savun hälvettyä oli vasta kierrokset kaakossa ;D Tonnihan siihen verottomana taisi mennä ja vajaa kymmenen vuotta kesti. Nyt on vaan muovirasiallinen elektroniikka romua. Kyllä tuo täytyy vielä uudelleen kouluttaa, nyt teettää tuskaa se lavetin veto tyhjänäkin, aivan kuin "uutena". Täytynee ottaa asenne "EVG" ja ettiä kokemuksia noiden ohjelmoinnista, juuri tuo Zetorin mainitsema Ltr-racing joskus muistaakseni kirjoitteli tuollaisen ohjelmoinnista.
-
Ostettin syksyllä käytetty 6850 valtra. Myyjä myönti että on ollu tehoboksi kiinni, mutta sano että edellinen omistaja ottanu pois ennnen vaihtoa. Sitten sano myös että on dieselhuollossa ollu katottavana että vilkutteli vikakoodeeja, käyttivät kuulemma pumpun penkissä ja nyt on kunnossa. Koe ajettiin kone ja pelas eikä tehny vikakoodeja. Saatiin kotia ni johan viikon päästä vikakoodit taulussa. Ei muuta kun soitto valtra huoltoon että mitäs nää tälläset vikakoodit meinaa? No ne meinas että ECU ja pumppu ei saa yhteyttä, huoltomies kysy heti että onko tehoboksi kiinni. Ni oli sitte sulattanu ECUsta jotain juotoksia se boksi, etttei ainakaan niitä kannata laittaa. Mieluummin sitte uus ohjelma. Nii juu ja ku ruettiin tutkimaan ni olihan siellä se teho-boksi paikallaan johot vaan irti... Visssii koitettu tehä halpiskorjaus..
No perhana ... tuota mäkin vähän pelkään, mutta 6400 ei taida vika koodeja näkyä koskaan? Toisaalta en tiedä onko sen kunnossa mitään epänormaalia alkuaikojen vakioaikoihin verrattunakaan. Samanlainen tehoton se oli silloinkin. Diesel huolto jo silloin pari vuotta sitten meinas, että "aivovaurio" siellä on, mutta ota nyt ensin noi johdot eres irti 8) Ja kas, vika poistui, lähti käyntiin normaalisti. Tosin tuli ne laitettua sitten vielä takasinkin, mutta huomattua, että ongelmat uusiutui :(
Onneks omassa valtussa on boschin rivipumputin. 8) Nuhanenhan se tuokin on vakiona, mutta kun 5 metrin joustopiikkiäes tulee mukavasti perässä samoin kuin paalilavetti kera 15 säilörehupaalin kanssa niin mitäpä tuota ruuvailemaan..
"Hyvä" tuokin oli mielestäni sillä +30% vaanaakkenilla. Toki tumman savun hälvettyä oli vasta kierrokset kaakossa ;D Tonnihan siihen verottomana taisi mennä ja vajaa kymmenen vuotta kesti. Nyt on vaan muovirasiallinen elektroniikka romua. Kyllä tuo täytyy vielä uudelleen kouluttaa, nyt teettää tuskaa se lavetin veto tyhjänäkin, aivan kuin "uutena". Täytynee ottaa asenne "EVG" ja ettiä kokemuksia noiden ohjelmoinnista, juuri tuo Zetorin mainitsema Ltr-racing joskus muistaakseni kirjoitteli tuollaisen ohjelmoinnista.
Täytyy sitten ruuvata se +140 hevosta, kun ensimmäinen 15000 tuntia pyörähtää tauluun ja tohtii ottaa vähän isompia urakoita. 8)
-
Ostettin syksyllä käytetty 6850 valtra. Myyjä myönti että on ollu tehoboksi kiinni, mutta sano että edellinen omistaja ottanu pois ennnen vaihtoa. Sitten sano myös että on dieselhuollossa ollu katottavana että vilkutteli vikakoodeeja, käyttivät kuulemma pumpun penkissä ja nyt on kunnossa. Koe ajettiin kone ja pelas eikä tehny vikakoodeja. Saatiin kotia ni johan viikon päästä vikakoodit taulussa. Ei muuta kun soitto valtra huoltoon että mitäs nää tälläset vikakoodit meinaa? No ne meinas että ECU ja pumppu ei saa yhteyttä, huoltomies kysy heti että onko tehoboksi kiinni. Ni oli sitte sulattanu ECUsta jotain juotoksia se boksi, etttei ainakaan niitä kannata laittaa. Mieluummin sitte uus ohjelma. Nii juu ja ku ruettiin tutkimaan ni olihan siellä se teho-boksi paikallaan johot vaan irti... Visssii koitettu tehä halpiskorjaus..
No perhana ... tuota mäkin vähän pelkään, mutta 6400 ei taida vika koodeja näkyä koskaan? Toisaalta en tiedä onko sen kunnossa mitään epänormaalia alkuaikojen vakioaikoihin verrattunakaan. Samanlainen tehoton se oli silloinkin. Diesel huolto jo silloin pari vuotta sitten meinas, että "aivovaurio" siellä on, mutta ota nyt ensin noi johdot eres irti 8) Ja kas, vika poistui, lähti käyntiin normaalisti. Tosin tuli ne laitettua sitten vielä takasinkin, mutta huomattua, että ongelmat uusiutui :(
Onneks omassa valtussa on boschin rivipumputin. 8) Nuhanenhan se tuokin on vakiona, mutta kun 5 metrin joustopiikkiäes tulee mukavasti perässä samoin kuin paalilavetti kera 15 säilörehupaalin kanssa niin mitäpä tuota ruuvailemaan..
"Hyvä" tuokin oli mielestäni sillä +30% vaanaakkenilla. Toki tumman savun hälvettyä oli vasta kierrokset kaakossa ;D Tonnihan siihen verottomana taisi mennä ja vajaa kymmenen vuotta kesti. Nyt on vaan muovirasiallinen elektroniikka romua. Kyllä tuo täytyy vielä uudelleen kouluttaa, nyt teettää tuskaa se lavetin veto tyhjänäkin, aivan kuin "uutena". Täytynee ottaa asenne "EVG" ja ettiä kokemuksia noiden ohjelmoinnista, juuri tuo Zetorin mainitsema Ltr-racing joskus muistaakseni kirjoitteli tuollaisen ohjelmoinnista.
Täytyy sitten ruuvata se +140 hevosta, kun ensimmäinen 15000 tuntia pyörähtää tauluun ja tohtii ottaa vähän isompia urakoita. 8)
Mulla taitaa olla reilu 3500 h , lähinnä käyty sateettomina pyhinä kirkos. Ei vaiskaan vähällä käytöllä ja huonolla hoirolla ::)
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
Nuissa päästönpidätyksissä taitaa olla 8000 käyttötuntia toiminta-aika vaatimus, volvon kaivimista taidetaan muutamia komponentteja poistella ennen beduiiniaan käytettynä vientiä.
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
Nuissa päästönpidätyksissä taitaa olla 8000 käyttötuntia toiminta-aika vaatimus, volvon kaivimista taidetaan muutamia komponentteja poistella ennen beduiiniaan käytettynä vientiä.
Jännä laittaa laitteistolle toiminta-aikavaatimus jos sen toimivuutta ei kukaan seuraa? Onhan niitä ihan tuliteriä vehkeitä mistä on riisuttu kaikki pöntöt pois eikä vaikuta kenenkään toimintaan mitenkään...
Jos palataan tuohon optimoinnin " harrastus/rahastus"-juttuun: hyvä kello kuuluu kauas... Eli jos joku paja ryssii monta konetta niin sana kiertää ja asiakkaat kaikkovat. Esim. nostaa vain tehoa mistään muusta piittaamasta(=rahat pois), saattaa olla koneella lyhyt elinikä. Kun tarpeeksi monta konetta porsii, ei tehonnostoja varmaan enää tarvi tehdä. Nyt on hyvä muistaa kanssa mitä koneelta halutaan, jotkut haluvat tuplatehon ihan tietoisesti ottaen riskin että kestääkö tunnin vai tuhat. Sitten taas joku haluaa esim, pienen tehonnoston, vääntöä alempaa, egr:n kiinni tai muuta vastaavaa. Osaava optimoija neuvoo varmasti asiakasta riskeistä ja hyödyistä sekä mittaa koneen eri parametrejä (lämmöt, paineet, teho, vääntö, kulutus ym ym.) ja tekee säädöt sen mukaan. Tässä riski on pienempi mutta silti se on otettu riski. Tätä voi verrata sopparuuvin kääntämiseen, vaikka ruuvaisit vain tosi vähän, niin syyllinen löytyy sitten aina meisselin kahvapäästä, itse olet valinnut ruuvata.
-
Pakko avautua sen verran,että olkoon sitten olevenaan sitä optimointia (lue ohjelmointia). Tänään kävi ohjelman sisään laittanut asentaja toteamassa, että vetolevyhän sieltä on menossa( syksymmällä sanoi että vetolevyn vaihto olisi tuossa 5000h kantturassa, silloin ei vielä ollut tietoa tulevasta virittämisestä tai jonkun väittämästä( optimoinnista).
Kone ollut uudesta asti pelkästään pihojen auraus hommissa, kysynkin missä muussa kuin lumi hommissa tulee kokoajan edestakaisin ajoa päivässä (9-14h ja 300-500h talvessa) Ja tarkoitan edestakaisin ajolla "2 metriä eteen päin ja saman verran taakse" ei kaikissa pihoissa voi ajaa rinkiä pelkästään eteen päin :o Minä en tästä vetolevyn aikaisemmasta hajoamisesta voi syyttää kuin itseäni ja koneen aikaisempaa omistajaa :-X Ei ole ikävä sitä aikaisempaa vakio nyykkäriä ;D Ainiin suunnanvaihtajan vipu alkaa kanssa vedellä viimeisiään se on kyllä jo valmistajan vika 8)
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Totta, tosin optimoinnissa (lue: tehonnostossa) on hyvä tietää mitä konetta rassataan ja sen mukaan sitten tehoja. Oikeasti lujaa konetta voi sitten kutitella enemmän. Tähän on varmaan esim. hakettajilla enempi kokemusta.
Tietyt koneet kun ei tahdo kestää vakionakaan niin siitä on huono lähteä nostamaankaan?
-
Pakko avautua sen verran,että olkoon sitten olevenaan sitä optimointia (lue ohjelmointia). Tänään kävi ohjelman sisään laittanut asentaja toteamassa, että vetolevyhän sieltä on menossa( syksymmällä sanoi että vetolevyn vaihto olisi tuossa 5000h kantturassa, silloin ei vielä ollut tietoa tulevasta virittämisestä tai jonkun väittämästä( optimoinnista).
Kone ollut uudesta asti pelkästään pihojen auraus hommissa, kysynkin missä muussa kuin lumi hommissa tulee kokoajan edestakaisin ajoa päivässä (9-14h ja 300-500h talvessa) Ja tarkoitan edestakaisin ajolla "2 metriä eteen päin ja saman verran taakse" ei kaikissa pihoissa voi ajaa rinkiä pelkästään eteen päin :o Minä en tästä vetolevyn aikaisemmasta hajoamisesta voi syyttää kuin itseäni ja koneen aikaisempaa omistajaa :-X Ei ole ikävä sitä aikaisempaa vakio nyykkäriä ;D Ainiin suunnanvaihtajan vipu alkaa kanssa vedellä viimeisiään se on kyllä jo valmistajan vika 8)
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o
Kerrankin samaa mieltä Sassin kanssa.
Totta, tosin optimoinnissa (lue: tehonnostossa) on hyvä tietää mitä konetta rassataan ja sen mukaan sitten tehoja. Oikeasti lujaa konetta voi sitten kutitella enemmän. Tähän on varmaan esim. hakettajilla enempi kokemusta.
Tietyt koneet kun ei tahdo kestää vakionakaan niin siitä on huono lähteä nostamaankaan?
Nojoo, tässä tapauksessa sinulla oli tiedossa että vetolevy menee vaihtoon jossain vaiheessa ja virittämällä ehkä vähän aikaisemmin. Huonoa säkää taas jos se meni niin paljon arveltua aikaisemmin.
Sanoit ettei tule ikävää vakiokonetta, ei varmastikaan tule, sen verran pirteämmän olemuksen saa ohjelmoimalla.
Tahtoo vain olla kaikissa traktoreissa joku heikompi osa tai muuten vaan koko traktori kompromissinä kasattu. Mielestäni alkaa vaan traktoreissa olla hinta/kesto-suhde olla hieman hukassa. Hinta karkaa mutta kestävyys kärsii. Sähkö- ja anturivikoja, alimitoitettuja vaihteistoja ja akseleita ja mitä vielä. Traktori on kuitenkin monipuolinen työkalu joka kohtaa monen näköistä rääkkiä ja olosuhdetta. Saahan esim. metsäkoneet ja kauhakuormaajat kestämään, tosin hinta, paino ja valmistusmäärät onkin sitten ihan eri lukemissa... vaikea yhtälö traktorin kohdalla?
Juuri tuo edestaikainen ajo on varmasti myrkkyä traktorin voimansiirrolle ja esim. kauhakuormaaja on suunniteltu kestämään tuollainen kymmeniä tuhansia tunteja. Ehkä traktoreista portaattomat tai turbiinikoneet kestää tuota parhaiten?
-
On traktorimalleja joissa on ylimitoitettu voimansiirto ja on malleja joissa on toisin eli järki päässä niin douppaamisessa kuin käytössäkin. Valmistaja on joutunut erisyistä tekemään kompromisseja koneensa suhteen, ja käyttäjä voi omista tarpeistaan johtuen haluta ominaisuuksiin optimointia.
-
Kuinka tuo nyykkärin pakkojen paineiden nosto käytännössä tehdään? Olisi vastaava punainen maxxum, johon pieni piritys (~150hp) olisi paikallaan.
-
Enemmän viittais kyllä vetolevyyn nuo oireet, jos ei sitten kardaanin kannatin laakeri pidä ääntä.
Ja eihän se vetolevyn vaihto ole kuin päivän homma.
Mitä se käytännössä tarkoittaa, kun vetolevy hajoaa pikavaihteistossa? Automaattivaihteistoissa vetolevy on kiinni momentinmuuntimessa mutta missä se sijaitsee traktorissa ja miten hajoaminen tapahtuu?
-
Enemmän viittais kyllä vetolevyyn nuo oireet, jos ei sitten kardaanin kannatin laakeri pidä ääntä.
Ja eihän se vetolevyn vaihto ole kuin päivän homma.
Mitä se käytännössä tarkoittaa, kun vetolevy hajoaa pikavaihteistossa? Automaattivaihteistoissa vetolevy on kiinni momentinmuuntimessa mutta missä se sijaitsee traktorissa ja miten hajoaminen tapahtuu?
Vetolevyhän on siinä keskellä traktoria, moottorin ja perän välissä, verrattavissa kytkin remppaan sen vaihto. Traktori poikki vanha vetolevy pois ja uus tilalle. En oo tarkemmin perehtyny sen toimintaan ja hajoamiseen. Huoltomies vaihtanu sen aina. Toisinaan sieltä ne jouset ainakin menee kappaleiks ja jotkin sorkat mitä vaihteistoautomatiikkan anturi haistelee.
Toisella koneella ajettiin 8000 tunttia ennen ku vetolevy vaihettiin ja pienemmästä se meni ensimmäisen kerran just jossain 3-4 tuhannen tunnin kohilla. Eikä ollu edes tehoja lisätty.
-
Enemmän viittais kyllä vetolevyyn nuo oireet, jos ei sitten kardaanin kannatin laakeri pidä ääntä.
Ja eihän se vetolevyn vaihto ole kuin päivän homma.
Mitä se käytännössä tarkoittaa, kun vetolevy hajoaa pikavaihteistossa? Automaattivaihteistoissa vetolevy on kiinni momentinmuuntimessa mutta missä se sijaitsee traktorissa ja miten hajoaminen tapahtuu?
Vetolevyhän on siinä keskellä traktoria, moottorin ja perän välissä, verrattavissa kytkin remppaan sen vaihto. Traktori poikki vanha vetolevy pois ja uus tilalle. En oo tarkemmin perehtyny sen toimintaan ja hajoamiseen. Huoltomies vaihtanu sen aina. Toisinaan sieltä ne jouset ainakin menee kappaleiks ja jotkin sorkat mitä vaihteistoautomatiikkan anturi haistelee.
Toisella koneella ajettiin 8000 tunttia ennen ku vetolevy vaihettiin ja pienemmästä se meni ensimmäisen kerran just jossain 3-4 tuhannen tunnin kohilla. Eikä ollu edes tehoja lisätty.
Vetolevy on vauhtipyörässä kytkiasetelman tilalla.
-
Enemmän viittais kyllä vetolevyyn nuo oireet, jos ei sitten kardaanin kannatin laakeri pidä ääntä.
Ja eihän se vetolevyn vaihto ole kuin päivän homma.
Mitä se käytännössä tarkoittaa, kun vetolevy hajoaa pikavaihteistossa? Automaattivaihteistoissa vetolevy on kiinni momentinmuuntimessa mutta missä se sijaitsee traktorissa ja miten hajoaminen tapahtuu?
Vetolevyhän on siinä keskellä traktoria, moottorin ja perän välissä, verrattavissa kytkin remppaan sen vaihto. Traktori poikki vanha vetolevy pois ja uus tilalle. En oo tarkemmin perehtyny sen toimintaan ja hajoamiseen. Huoltomies vaihtanu sen aina. Toisinaan sieltä ne jouset ainakin menee kappaleiks ja jotkin sorkat mitä vaihteistoautomatiikkan anturi haistelee.
Toisella koneella ajettiin 8000 tunttia ennen ku vetolevy vaihettiin ja pienemmästä se meni ensimmäisen kerran just jossain 3-4 tuhannen tunnin kohilla. Eikä ollu edes tehoja lisätty.
Jep, vetolevy siirtää voiman vautipyörältä vaihteistolle levyssä olevien jousien kautta jotka vaimentaa teräviä iskuja. Joissain malleissa hiukka huono/alimitoitettu tuo vetolevy, ei tahdo kestää edes vakiona, tai no, kestää se remontin välit. Vetolevy on mitoitettu tehojen mukaan, se on yksi osa mikä voi olla eri jossain traktorisarjassa missä pienin ja suurin näyttää muuten samanlaiselta. Tehokkaammassa mallissa on pidemmät ja jäykemmät jouset.
Tuossa pikahaun tuloksena kuva TM:n vetolevystä, missä muuten näkyy nuo sinun mainitsemat sorkat:
http://www.mjrobinsontractors.co.uk/viewProduct.php?id=24133
Vetolevystä on olemassa myös kehittyneempi versio jossa levyyn on lisätty jäykkä öljy auttamaan iskujen ja värinöiden vaimentamisessa, Voith Hydrodamp.:
https://www.youtube.com/watch?v=-6KnVhVvuB0
-
Jaa, niin yksinkertainen. Periaatteessa kuten kytkinlevy mutta kehästään pultattu vauhtipyörään. Eli voisi olettaa että liian raskaat vedot liian matalilla kierroksilla lyhentää sen toimintaikää. Tai liian ärhäkkäät/raskaat suunnanvaihdokset. ???
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
Meinaat että ne käytettäis kaikki VTT vakolassa testissä? Aika kallista lystiä.
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
Meinaat että ne käytettäis kaikki VTT vakolassa testissä? Aika kallista lystiä.
Ei mene kauaa kun sinetit pitää löytyä tehtaan jäliltä ,eli viritetyt on sitten laittomia sulatto traktoreita ja hyvä niin.
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
Meinaat että ne käytettäis kaikki VTT vakolassa testissä? Aika kallista lystiä.
Ei mene kauaa kun sinetit pitää löytyä tehtaan jäliltä ,eli viritetyt on sitten laittomia sulatto traktoreita ja hyvä niin.
Olipas taas vilkas mielikuvitus ;D
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
Meinaat että ne käytettäis kaikki VTT vakolassa testissä? Aika kallista lystiä.
Ei mene kauaa kun sinetit pitää löytyä tehtaan jäliltä ,eli viritetyt on sitten laittomia sulatto traktoreita ja hyvä niin.
Mihis se sinetti laitetaan nykykoneissa??
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
Meinaat että ne käytettäis kaikki VTT vakolassa testissä? Aika kallista lystiä.
Ei mene kauaa kun sinetit pitää löytyä tehtaan jäliltä ,eli viritetyt on sitten laittomia sulatto traktoreita ja hyvä niin.
Mihis se sinetti laitetaan nykykoneissa??
Ohjelmaan? ??? Taitaa ohjelmasta näkyä koska on viime muutokset tehty. Veikkaan että jos esim. takuunalaista konetta tuodaan korjattavaksi niin tarkistetaan onko ohjelmaa roplattu. Taitaa menna kissa-ja-hiiri-leikiksi valmistajien ja ohjelmoijien välille, koitetaan viilata ohjelmaa niin ettei näy korjaamossa.
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
Meinaat että ne käytettäis kaikki VTT vakolassa testissä? Aika kallista lystiä.
Ei mene kauaa kun sinetit pitää löytyä tehtaan jäliltä ,eli viritetyt on sitten laittomia sulatto traktoreita ja hyvä niin.
Mihis se sinetti laitetaan nykykoneissa??
Ohjelmaan? ??? Taitaa ohjelmasta näkyä koska on viime muutokset tehty. Veikkaan että jos esim. takuunalaista konetta tuodaan korjattavaksi niin tarkistetaan onko ohjelmaa roplattu. Taitaa menna kissa-ja-hiiri-leikiksi valmistajien ja ohjelmoijien välille, koitetaan viilata ohjelmaa niin ettei näy korjaamossa.
Mitenkäs sitten nää aikoinaan agrimarketin toimesta piristetyt Jonnit. niitähän myitiin joskus vuonna 2005 ja sen jälkeenkin myyjä kehotti piristämään takuuajan jälkeen. Toki ei näissä koneissa enää koske takuuta, mutta tuota SAS:n sulattoon vientiä. Saa kait sen moponkin virittää jos ei jää kiinni ja palauttaa vakioksi jos alkaa kylmäämään ;D Mun Valtralle kävi vähän noin , ehkä tilapäisesti ;D
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
Meinaat että ne käytettäis kaikki VTT vakolassa testissä? Aika kallista lystiä.
Ei mene kauaa kun sinetit pitää löytyä tehtaan jäliltä ,eli viritetyt on sitten laittomia sulatto traktoreita ja hyvä niin.
Mihis se sinetti laitetaan nykykoneissa??
Valtran moottorin ohjausjärjestelmän ohjelmasta näkyy kaikki vilunki mitä koneelle on tehty tai sattunut jopa tahaton ylikierrosten ryntäys näkyy heti historiassa.
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
Meinaat että ne käytettäis kaikki VTT vakolassa testissä? Aika kallista lystiä.
Ei mene kauaa kun sinetit pitää löytyä tehtaan jäliltä ,eli viritetyt on sitten laittomia sulatto traktoreita ja hyvä niin.
Mihis se sinetti laitetaan nykykoneissa??
Valtran moottorin ohjausjärjestelmän ohjelmasta näkyy kaikki vilunki mitä koneelle on tehty tai sattunut jopa tahaton ylikierrosten ryntäys näkyy heti historiassa.
Ja mitä sitten ?
Se on kuule ihan sama, mitä se artisti itte sinne koneeseen laittaa takuuajan jälkeen.
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
Meinaat että ne käytettäis kaikki VTT vakolassa testissä? Aika kallista lystiä.
Ei mene kauaa kun sinetit pitää löytyä tehtaan jäliltä ,eli viritetyt on sitten laittomia sulatto traktoreita ja hyvä niin.
Mihis se sinetti laitetaan nykykoneissa??
Valtran moottorin ohjausjärjestelmän ohjelmasta näkyy kaikki vilunki mitä koneelle on tehty tai sattunut jopa tahaton ylikierrosten ryntäys näkyy heti historiassa.
Ja mitä sitten ?
Se on kuule ihan sama, mitä se artisti itte sinne koneeseen laittaa takuuajan jälkeen.
Näin on ja artisti maksaa. ;)
-
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)
Meinaat että ne käytettäis kaikki VTT vakolassa testissä? Aika kallista lystiä.
Ei mene kauaa kun sinetit pitää löytyä tehtaan jäliltä ,eli viritetyt on sitten laittomia sulatto traktoreita ja hyvä niin.
Mihis se sinetti laitetaan nykykoneissa??
Valtran moottorin ohjausjärjestelmän ohjelmasta näkyy kaikki vilunki mitä koneelle on tehty tai sattunut jopa tahaton ylikierrosten ryntäys näkyy heti historiassa.
No suoraan ohjelmoitsijalta tätä kysyin niin joo näkyyhän sieltä muutokset mutta normaali huoltomieskään ei kovin helpolla löydä siis jos on tehty oikein. Ja jos kone toimii paremmin kuin vakiona niin tuskin se seuraavaa omistajaakaan häiritsee.