Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Jätkä - 22.10.15 - klo:20:54

Otsikko: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Jätkä - 22.10.15 - klo:20:54
Onko nuo autokoulut oikeasti valtiovallan erityissuojelussa?
http://www.iltalehti.fi/autot/2015102220547757_au.shtml (http://www.iltalehti.fi/autot/2015102220547757_au.shtml)
Käsitinkö väärin, että mönkijä ja puutarhatraktoreita saa ajaa B-korteilla ja yli 3500kg vaaditaan vähintään C1 kortti ja kärrylle vielä E?

Nämä uudet C- kortit ovat sitten voimassa vain 5 vuotta.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Niitti - 22.10.15 - klo:20:59
Koskiko tämä ainoastaan yli 40km/h traktoreita?
Saattaa liikennetraktoreiden suosio vähentyä.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Muujussi - 22.10.15 - klo:21:04
Tämähän kuuluu osana hallituksen norminpurkutalkoisiin...

Kevennetään ja vähennetään sääntelyä... 
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Muujussi - 22.10.15 - klo:21:05
Mutta juu. Noi E-vaatimukset koskevat vain traktoreita jotka kulkevat yli 60 km/h.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Muujussi - 22.10.15 - klo:21:09
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: +200 - 22.10.15 - klo:21:54
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Tottahan 15 vuotiaski tuollaista saa ajaa.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Naturalis - 22.10.15 - klo:22:00
Mutta juu. Noi E-vaatimukset koskevat vain traktoreita jotka kulkevat yli 60 km/h.
Jep ja ne tulee vasta v.2020 luvallisiksi...
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Hämeen hitain - 22.10.15 - klo:22:29
Itsellä on ABe. Eli siis jos haluan ajaa maatalousajoa 50kmh traktorilla, pitää hommata LT-kortti. Kirjalliset ja käsittely ilmeisesti?? Ei mitään autokoulujuttuja? Häh?
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Jätkä - 22.10.15 - klo:23:11
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Onko sillä massalla niin väliä? Jos on, niin varmaan ne pojankossit olisivat onnettomuus ja kuolematilastojen kärjessä
Kun kerran suuret massat ovat vaarallisia.
 Asenne on se tekijä, joka vaikuttaa eniten liikenteessä ja sitä ei voi muutaman autokoulutunnin aikana muuttaa.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Ala-Pertti - 23.10.15 - klo:06:55
jos se ajo on löpöllä tapahtuvaa, niin ratkolikortilla edelleen. jos se taas on verotettavalla ajettavaa, niin pitkä kortti, hygieniapassi, tieturva, todistus lontoonmurteen ymmärtämisestä, suositus paikallisen marttakerhon *****htavimmalta vosulta ja leimoja niinko venäjän transiittoliikenteessä.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: navettapiika - 23.10.15 - klo:07:02
jos se ajo on löpöllä tapahtuvaa, niin ratkolikortilla edelleen. jos se taas on verotettavalla ajettavaa, niin pitkä kortti, hygieniapassi, tieturva, todistus lontoonmurteen ymmärtämisestä, suositus paikallisen marttakerhon *****htavimmalta vosulta ja leimoja niinko venäjän transiittoliikenteessä.
Tuo pitäisi laittaa Trafille..menisi kerralla perille, mitä vaatia.. ;D
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: supersammakko - 23.10.15 - klo:07:11
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Onko sillä massalla niin väliä? Jos on, niin varmaan ne pojankossit olisivat onnettomuus ja kuolematilastojen kärjessä
Kun kerran suuret massat ovat vaarallisia.
 Asenne on se tekijä, joka vaikuttaa eniten liikenteessä ja sitä ei voi muutaman autokoulutunnin aikana muuttaa.
Kevyen asenteellinen postaus josta paista ajatus, että maatalojen junnut on parempia kuskeja kuin muut? Kyse on pitkälti myös tasapuolisuudesta.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Varjo79 - 23.10.15 - klo:08:22
No nih siinäsitä sitte taas ollaan. Jo pelkästään tuo uusien korttien voimassaolo aika on melko työllistävä taas >:( >:( Toisekseen jos tämmönen oikeasti tulee voimaan niin meikäläinen saakin sitte palkata kuskin noille trakvaattoreille >:(
Eli käytännössä lopettaa yritystoiminnan kokonaan. Tietysti jos laittas emännän ajaan niitä aina maantiellä ja itte ajelis sitte muuten. Hankalammaksi taas menee kaikki yrittäminen, no eläkkeelle sitte vaan alle 40kymppisenä :)
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Oksa - 23.10.15 - klo:08:31
ja eikös trafi ulkoistannu nuo lupa ja korttiasiat jollekin ulkoiselle ( ulkolaiselle)  firmalle joten hinnat pikkasen taas pompsahtaa... kyllä meillä on hyvä kansa!

               mutta sitten kun kattelee noita nuoria niin miettii että mitä siellä autokoulussa nykyisin mahdetaan opettaa?????
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Jätkä - 23.10.15 - klo:08:35
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Onko sillä massalla niin väliä? Jos on, niin varmaan ne pojankossit olisivat onnettomuus ja kuolematilastojen kärjessä
Kun kerran suuret massat ovat vaarallisia.
 Asenne on se tekijä, joka vaikuttaa eniten liikenteessä ja sitä ei voi muutaman autokoulutunnin aikana muuttaa.
Kevyen asenteellinen postaus josta paista ajatus, että maatalojen junnut on parempia kuskeja kuin muut? Kyse on pitkälti myös tasapuolisuudesta.
Kyllä ne maatilan kossit kolaroivat niillä amis corollalla tai teini bemarilla, aivan samoin kuin muutkin. Mutta se oikea asenne tulee esille silloin kun tehdään työtä. Harvemmin kaverit ovat katsomassa ja yllyttämässä, kun toinen ajaa lietepaskaa pariviikkoa säiliön ja pellon väliä.

Tasapuolisuudesta senverran. Miksi Suomalaisia rahastetaan erilaisilla korteilla että saisivat tehdä rehellistä työtä? Suurin osa ihmisistä saa tehdä kyseiset työt ilman mitään tonnin korttia, jos vaan sattuvat asumaan muualla kuin Suomessa.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: junttieinari - 23.10.15 - klo:08:45
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Onko sillä massalla niin väliä? Jos on, niin varmaan ne pojankossit olisivat onnettomuus ja kuolematilastojen kärjessä
Kun kerran suuret massat ovat vaarallisia.
 Asenne on se tekijä, joka vaikuttaa eniten liikenteessä ja sitä ei voi muutaman autokoulutunnin aikana muuttaa.
Kevyen asenteellinen postaus josta paista ajatus, että maatalojen junnut on parempia kuskeja kuin muut? Kyse on pitkälti myös tasapuolisuudesta.
Kyllä ne maatilan kossit kolaroivat niillä amis corollalla tai teini bemarilla, aivan samoin kuin muutkin. Mutta se oikea asenne tulee esille silloin kun tehdään työtä. Harvemmin kaverit ovat katsomassa ja yllyttämässä, kun toinen ajaa lietepaskaa pariviikkoa säiliön ja pellon väliä.

Tasapuolisuudesta senverran. Miksi Suomalaisia rahastetaan erilaisilla korteilla että saisivat tehdä rehellistä työtä? Suurin osa ihmisistä saa tehdä kyseiset työt ilman mitään tonnin korttia, jos vaan sattuvat asumaan muualla kuin Suomessa.

Jos ihan perusfysiikkaa muistellaan, niin se on nopeus joka tekee painavasta ajoneuvosta tappavan (E=1/2mv2).
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Oksa - 23.10.15 - klo:08:53
tai ainankin vaikeesti hallittavan, kuten eräs kossi totes kun leitekärri oli penkalla.    täysvauhti ja kunnon kurvi!
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Varjo79 - 23.10.15 - klo:08:58
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Onko sillä massalla niin väliä? Jos on, niin varmaan ne pojankossit olisivat onnettomuus ja kuolematilastojen kärjessä
Kun kerran suuret massat ovat vaarallisia.
 Asenne on se tekijä, joka vaikuttaa eniten liikenteessä ja sitä ei voi muutaman autokoulutunnin aikana muuttaa.
Kevyen asenteellinen postaus josta paista ajatus, että maatalojen junnut on parempia kuskeja kuin muut? Kyse on pitkälti myös tasapuolisuudesta.
Kyllä ne maatilan kossit kolaroivat niillä amis corollalla tai teini bemarilla, aivan samoin kuin muutkin. Mutta se oikea asenne tulee esille silloin kun tehdään työtä. Harvemmin kaverit ovat katsomassa ja yllyttämässä, kun toinen ajaa lietepaskaa pariviikkoa säiliön ja pellon väliä.

Tasapuolisuudesta senverran. Miksi Suomalaisia rahastetaan erilaisilla korteilla että saisivat tehdä rehellistä työtä? Suurin osa ihmisistä saa tehdä kyseiset työt ilman mitään tonnin korttia, jos vaan sattuvat asumaan muualla kuin Suomessa.

Niin juu ja se korttihan maksanee sitte ainaki 7000e jos ihan kylmiltään joutuu moisen hommaan.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Terminator II - 23.10.15 - klo:08:59
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Onko sillä massalla niin väliä? Jos on, niin varmaan ne pojankossit olisivat onnettomuus ja kuolematilastojen kärjessä
Kun kerran suuret massat ovat vaarallisia.
 Asenne on se tekijä, joka vaikuttaa eniten liikenteessä ja sitä ei voi muutaman autokoulutunnin aikana muuttaa.
Kevyen asenteellinen postaus josta paista ajatus, että maatalojen junnut on parempia kuskeja kuin muut? Kyse on pitkälti myös tasapuolisuudesta.
Kyllä ne maatilan kossit kolaroivat niillä amis corollalla tai teini bemarilla, aivan samoin kuin muutkin. Mutta se oikea asenne tulee esille silloin kun tehdään työtä. Harvemmin kaverit ovat katsomassa ja yllyttämässä, kun toinen ajaa lietepaskaa pariviikkoa säiliön ja pellon väliä.

Tasapuolisuudesta senverran. Miksi Suomalaisia rahastetaan erilaisilla korteilla että saisivat tehdä rehellistä työtä? Suurin osa ihmisistä saa tehdä kyseiset työt ilman mitään tonnin korttia, jos vaan sattuvat asumaan muualla kuin Suomessa.

Jos ihan perusfysiikkaa muistellaan, niin se on nopeus joka tekee painavasta ajoneuvosta tappavan (E=1/2mv2).

amis corolla ja teini bemari ei ole millään nopeudella turvallinen.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Jätkä - 23.10.15 - klo:09:04
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Onko sillä massalla niin väliä? Jos on, niin varmaan ne pojankossit olisivat onnettomuus ja kuolematilastojen kärjessä
Kun kerran suuret massat ovat vaarallisia.
 Asenne on se tekijä, joka vaikuttaa eniten liikenteessä ja sitä ei voi muutaman autokoulutunnin aikana muuttaa.
Kevyen asenteellinen postaus josta paista ajatus, että maatalojen junnut on parempia kuskeja kuin muut? Kyse on pitkälti myös tasapuolisuudesta.
Kyllä ne maatilan kossit kolaroivat niillä amis corollalla tai teini bemarilla, aivan samoin kuin muutkin. Mutta se oikea asenne tulee esille silloin kun tehdään työtä. Harvemmin kaverit ovat katsomassa ja yllyttämässä, kun toinen ajaa lietepaskaa pariviikkoa säiliön ja pellon väliä.

Tasapuolisuudesta senverran. Miksi Suomalaisia rahastetaan erilaisilla korteilla että saisivat tehdä rehellistä työtä? Suurin osa ihmisistä saa tehdä kyseiset työt ilman mitään tonnin korttia, jos vaan sattuvat asumaan muualla kuin Suomessa.

Jos ihan perusfysiikkaa muistellaan, niin se on nopeus joka tekee painavasta ajoneuvosta tappavan (E=1/2mv2).
Tappavuuteen riittää fillari ja sen vauhti. Ihminen on vain niin heikko ettei kestä oikein mitään törmäyksiä. Oli törmääjä painava tai kevyt.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: junttieinari - 23.10.15 - klo:09:09
Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.

Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Onko sillä massalla niin väliä? Jos on, niin varmaan ne pojankossit olisivat onnettomuus ja kuolematilastojen kärjessä
Kun kerran suuret massat ovat vaarallisia.
 Asenne on se tekijä, joka vaikuttaa eniten liikenteessä ja sitä ei voi muutaman autokoulutunnin aikana muuttaa.
Kevyen asenteellinen postaus josta paista ajatus, että maatalojen junnut on parempia kuskeja kuin muut? Kyse on pitkälti myös tasapuolisuudesta.
Kyllä ne maatilan kossit kolaroivat niillä amis corollalla tai teini bemarilla, aivan samoin kuin muutkin. Mutta se oikea asenne tulee esille silloin kun tehdään työtä. Harvemmin kaverit ovat katsomassa ja yllyttämässä, kun toinen ajaa lietepaskaa pariviikkoa säiliön ja pellon väliä.

Tasapuolisuudesta senverran. Miksi Suomalaisia rahastetaan erilaisilla korteilla että saisivat tehdä rehellistä työtä? Suurin osa ihmisistä saa tehdä kyseiset työt ilman mitään tonnin korttia, jos vaan sattuvat asumaan muualla kuin Suomessa.

Jos ihan perusfysiikkaa muistellaan, niin se on nopeus joka tekee painavasta ajoneuvosta tappavan (E=1/2mv2).
Tappavuuteen riittää fillari ja sen vauhti. Ihminen on vain niin heikko ettei kestä oikein mitään törmäyksiä. Oli törmääjä painava tai kevyt.

Tottakai. Mutta jos sen pyöräilijän nopeus tuplataan, sillä on puuhuun törmätessään nelinkertainen liike-energia. Vaikuttaa merkittävästi siihen lähteekö henki vai ei.
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: JösseJänis - 23.10.15 - klo:11:25
jos se ajo on löpöllä tapahtuvaa, niin ratkolikortilla edelleen. jos se taas on verotettavalla ajettavaa, niin pitkä kortti, hygieniapassi, tieturva, todistus lontoonmurteen ymmärtämisestä, suositus paikallisen marttakerhon *****htavimmalta vosulta ja leimoja niinko venäjän transiittoliikenteessä.

Mihin unohtui läänikohtainen viehekalastuslupa ja terveystarkastajan hymynaama traktorin tuulilasista?
Otsikko: Vs: Lisätienestejä autokouluille
Kirjoitti: Antidesantti - 23.10.15 - klo:16:38
Onko nuo autokoulut oikeasti valtiovallan erityissuojelussa?
http://www.iltalehti.fi/autot/2015102220547757_au.shtml (http://www.iltalehti.fi/autot/2015102220547757_au.shtml)
Käsitinkö väärin, että mönkijä ja puutarhatraktoreita saa ajaa B-korteilla ja yli 3500kg vaaditaan vähintään C1 kortti ja kärrylle vielä E?

Nämä uudet C- kortit ovat sitten voimassa vain 5 vuotta.

Sekavalta vaikuttaa, ainaki lehtijutun perusteela. Taitaapi olla naisvoimistelijatoimittajan väärää tulkintaa...     ::)