Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorjone - 13.09.15 - klo:20:02
-
Vuokraisäntä pysäytti tosa aamusta, kourassa 500:n raidetangon päät ja sylinterin päänivel. Sanoi ettei mistään saa saa moisia osia. Onko kellään tietoa mistä noita sais. Toi raidetangon pään nivel näyttää samalta kun vanhemman 2000 sarjan sambon teränkäytön nivel mutta hinta jotain 120´+euroa. Isäntä tarviis vallua polttopuun ajoon joten kai sillä kova kiire on, en uskaltanu ehdottaa että vaihtais johonkin laatumerkkiin.
-
onkohan sillä hydro-ohjaus?
Minulla on pari kappaletta noita viissatasen raidetangon päitä mekaaniseen ohjaukseen. Sama kuin joissain sampoissa on teränkäyttöön. 500 sampossa on taas se kaksoisnivel.
-
onkohan sillä hydro-ohjaus?
Minulla on pari kappaletta noita viissatasen raidetangon päitä mekaaniseen ohjaukseen. Sama kuin joissain sampoissa on teränkäyttöön. 500 sampossa on taas se kaksoisnivel.
Kyllä se puhui jostain sylinteristä, se oli sellanen tuplaten isompi nivel. Katson huomenna onko sampon nivel sama kuin se pienempi, niitä onkin melkonen kasa tuolla romulaatikossa. Jos sen isomman jostain osoitteesta löytäis, veikkaan että tourula ei niitä ole itse tehny.
-
Lokomolla tai Tampellassa tekivät,mutta alkuperäisesti 500 vallussa ei ollut hydraulista ohjausta ellei sitten ole jälkiasennustehostin.502 vallussa sitten aivan oikeasti hydraulinen ohjaus ja siinä sylinteri on etuakselin etupuolella,silloin tällöin siitäkin pullahti tiivisteet ulos ja öljyt mäkeen.
Mutta tuossa taass nähdään, että tuonkaa ikäiseen valluun ei enää osaa löydy siis -70 vuosimalliahan nuo 500 ovat likipitäin.Parannettu 565 malli junkkarin ohjaamolla ja keltaiseksi maalattu.Kuitenkin ehkä aikasekseen lujimpia valmetteja.Tuon sarjan jälkeen ei enää noihin pikkumalleihin ja laatuun tourulassa kiinnitetty huomiota.
-
Lokomolla tai Tampellassa tekivät,mutta alkuperäisesti 500 vallussa ei ollut hydraulista ohjausta ellei sitten ole jälkiasennustehostin.502 vallussa sitten aivan oikeasti hydraulinen ohjaus ja siinä sylinteri on etuakselin etupuolella,silloin tällöin siitäkin pullahti tiivisteet ulos ja öljyt mäkeen.
Mutta tuossa taass nähdään, että tuonkaa ikäiseen valluun ei enää osaa löydy siis -70 vuosimalliahan nuo 500 ovat likipitäin.Parannettu 565 malli junkkarin ohjaamolla ja keltaiseksi maalattu.Kuitenkin ehkä aikasekseen lujimpia valmetteja.Tuon sarjan jälkeen ei enää noihin pikkumalleihin ja laatuun tourulassa kiinnitetty huomiota.
ei oo valmetin mallistoon kuuluva osa mutta pitääs löytyä :-\ :-\ :-\ :-\
-
Lokomolla tai Tampellassa tekivät,mutta alkuperäisesti 500 vallussa ei ollut hydraulista ohjausta ellei sitten ole jälkiasennustehostin.502 vallussa sitten aivan oikeasti hydraulinen ohjaus ja siinä sylinteri on etuakselin etupuolella,silloin tällöin siitäkin pullahti tiivisteet ulos ja öljyt mäkeen.
Mutta tuossa taass nähdään, että tuonkaa ikäiseen valluun ei enää osaa löydy siis -70 vuosimalliahan nuo 500 ovat likipitäin.Parannettu 565 malli junkkarin ohjaamolla ja keltaiseksi maalattu.Kuitenkin ehkä aikasekseen lujimpia valmetteja.Tuon sarjan jälkeen ei enää noihin pikkumalleihin ja laatuun tourulassa kiinnitetty huomiota.
ei oo valmetin mallistoon kuuluva osa mutta pitääs löytyä :-\ :-\ :-\ :-\
Kyl ne näytti ihan kuin ois alkuperäisessä maalissa ollu. Käyn huomenna kattoon minkälainen systeemi se on. Täytyy kattoo oisko volvon osia käytetty hyväksi. Kuulema olivat merkkivaraosissa vaan levitelleet käsiään, voishan tota tietoa edes hieman jakaa minkä osa tohon kävis mutta tarkoitus lienee saada kaikki nuo vanhemmat sulattoon.
-
Nettikoneessa joku olikohan porista purkaa juuri noita ja osia löytyy ulkolainen nimi oli firmalla.No tässä se on http://www.nettikone.com/valmet/500-osia/1150964
-
http://www.nettikone.com/yritys/bigriver Kiitos tiedosta.
-
Iikoohoolla on monenmoista päätä kolme sivullista, myös Vallunkin raidetangonpäitä. Tuolta löytyy myös mitat, jos joku muun merkin pää sattuisi sopimaan ;)
http://www.ikh.fi/tuotehaku/raidetangon
-
Iikoohoolla on monenmoista päätä kolme sivullista, myös Vallunkin raidetangonpäitä. Tuolta löytyy myös mitat, jos joku muun merkin pää sattuisi sopimaan ;)
http://www.ikh.fi/tuotehaku/raidetangon
ja mitatkin oli ilmoitettu, iso apu.
-
On viisisataseen saanut orbitrolin tehtaalla asennettuna. Samoin kuin kaksoiskytkimen ja ryömintälaatikon. Kaikki samassa traktorissa on erittäin harvinaista. Nurmeksen maatal.oppilaitoksen entisessä viissatasessa oli kaikki nuo kolme lisävarustetta.
Originelleja 500 valmetin keulapainoja en ole nähnyt missään koskaan varaosakirjan kuvia lukuunottamatta.
-
Kävin siellä talossa tänään. Vallu 500 teollisusmalli vm-71 ja siinä on aurakiinnike keulassa, aurannu kai kävelyteitä pääkaupunkiseudulla uutena. Koneessa on orbitrooli ohjaus ja ihan varaosakirjakin antaa kuvat ja numerot. Osia ei saa ei niille mitoille eikä löytynyt tuosta IKH:n luettelosta. Pyörän puoliset päät on kartioltaan 20-22,5 ja sylinterin pää 28-32.
-
Itse haeskelin tuohon 1103 valluun raidepäitä keväällä. Mikään traktorivaraosa kauppa ei moisia tuntenut.Valtralla vain naureskeltiin... Apu löytyi (saako mainostaa) Tampereen autovaraosasta. Marssin malli kourassa liikkeeseen ja pojat hetken mittailivat ja kirjoja tutkivat....uudet löytyi hyllysta, 25€ kappale. Liike myy siis pääasiassa kuorma-auton osia. Tuossa vallussahan on siis NAF etuakseli...
-
Illalla haeskelin netistä niin traktorimies.fi sivuilta löytyi raidetangonpäät, malli valmet 500 tvh. Kun pistää hakuun sinne sanan tvh niin antaa osat. Mutta kuitenkin puuttuu se isoin nivel, jätin kyselyn sinne ja jos ei löydy niin kävi myös mielessä että autoliikkeistä pitää alkaa kysellä.
-
Köyhällä on se hyvä puoli, että se tekee kaiken itse. :-\