Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: fote - 05.09.15 - klo:09:58

Otsikko: New Holland 8040
Kirjoitti: fote - 05.09.15 - klo:09:58
New Holland 8040  liikkeelle lähtiessä nytkähti.  Ei liiku nyt eteen eikä taakse   vaihteet menee päälle normaalisti. Mistähän rupeis purkaan.
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: +200 - 05.09.15 - klo:10:33
Vetari poikki :-\
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: 2388 - 05.09.15 - klo:10:53
Kyseisen sarjan koneissa se on sulake... katkee kaikista ennemmin tai myöhemmin
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: fote - 05.09.15 - klo:10:55
Vetari poikki :-\
voiskohan  tuota todeta purkamatta  ::)
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: jariman - 05.09.15 - klo:11:34
Teetä vetari sorvaamo karpiola, vilppula,
Sielä niitä ovat teettäneet, kestää taas oman aikansa
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: SAS - 05.09.15 - klo:17:08
Olen useasti tuosta viasta täällä varoitellut ,mutta olen saanut likasangon päälleni. Tm malleissa ei vetoakselin laippa ei kestä paripyörää.
Valtrassa sama vika mutta asiakas palaute tehosi ja nyt kestää kaksi pyörää emärenkaan lisäksi aika hyvin.
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: JarJar - 05.09.15 - klo:17:20
Olen useasti tuosta viasta täällä varoitellut ,mutta olen saanut likasangon päälleni. Tm malleissa ei vetoakselin laippa ei kestä paripyörää.
Valtrassa sama vika mutta asiakas palaute tehosi ja nyt kestää kaksi pyörää emärenkaan lisäksi aika hyvin.
Miten traktorit nyt tähän liittyy?
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: SAS - 05.09.15 - klo:18:19
Olen useasti tuosta viasta täällä varoitellut ,mutta olen saanut likasangon päälleni. Tm malleissa ei vetoakselin laippa ei kestä paripyörää.
Valtrassa sama vika mutta asiakas palaute tehosi ja nyt kestää kaksi pyörää emärenkaan lisäksi aika hyvin.
Miten traktorit nyt tähän liittyy?
Samoja räpsyjähän ne on ja samalta tehtaalta tulee vetarit. :o
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: Jussi Ahonen - 05.09.15 - klo:18:31
Kokeile jarrulla, vaihde päälle ja jarrua painamalla selviää kumpi vetari on poikki. Jos painaa vasemman puolen jarrua ja kone liikkuu, niin vasemman puolen akseli on poikki.
Pöytä ja kolakuljetin pois ja vaihteistoon pääsee käsiksi. Kansi auki ja akselimutteri irti akselin päästä. Navan ulkopuolella olevan pulttikehän pultit irti ja kansi pois, jolloin vetoakselin saa vetäistyä pois. Jos akselin loppupätkä on tuikassa vetorattaan spooreissa, hanki lyhyt tunkki, joka mahtuu vaihteiston sisään vetorattaiden väliin ja tunkkaa akselin pätkä irti. Purkamiseen menee 2 tuntia ja kasaamiseen tunti. Nimimerkki: Akseli katkennut ja kaksi vara-akselia varastossa.
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: kyntaja - 05.09.15 - klo:19:13
Kaikki kyl tietää mut sehän katkee just sieltä sisältä ohennuksesta. Joku tarkotuskai sillä on mut,,, en ihan käsitä..
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: +200 - 05.09.15 - klo:19:19
Sopikos johonki noista scanian vetari lievästi modattuna :-\
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: SAS - 05.09.15 - klo:19:58
Kaikki kyl tietää mut sehän katkee just sieltä sisältä ohennuksesta. Joku tarkotuskai sillä on mut,,, en ihan käsitä..
Saman moinen ohennus (terävä kulma tehty sorvilla)oli leukun kaivurin vetoakselissa ,mutta Vilppulan paja alkoi siihen tehdä omaa versiota se kesti paljon paremmin eli kotimaassakin osataan jotakin.
Siinä ei ollut terävää härnäys reunaa. ;)
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: SKN - 05.09.15 - klo:20:55
Kaikki kyl tietää mut sehän katkee just sieltä sisältä ohennuksesta. Joku tarkotuskai sillä on mut,,, en ihan käsitä..
Saman moinen ohennus (terävä kulma tehty sorvilla)oli leukun kaivurin vetoakselissa ,mutta Vilppulan paja alkoi siihen tehdä omaa versiota se kesti paljon paremmin eli kotimaassakin osataan jotakin.
Siinä ei ollut terävää härnäys reunaa. ;)

Olikko vyrtillä taas ostamassa jotain...  ;D
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: SAS - 05.09.15 - klo:20:57
Kaikki kyl tietää mut sehän katkee just sieltä sisältä ohennuksesta. Joku tarkotuskai sillä on mut,,, en ihan käsitä..
Saman moinen ohennus (terävä kulma tehty sorvilla)oli leukun kaivurin vetoakselissa ,mutta Vilppulan paja alkoi siihen tehdä omaa versiota se kesti paljon paremmin eli kotimaassakin osataan jotakin.
Siinä ei ollut terävää härnäys reunaa. ;)

Olikko vyrtillä taas ostamassa jotain...  ;D
Tollo kuule launtaina wyrtti on suljettu. 8)
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: SKN - 05.09.15 - klo:21:06
Kaikki kyl tietää mut sehän katkee just sieltä sisältä ohennuksesta. Joku tarkotuskai sillä on mut,,, en ihan käsitä..
Saman moinen ohennus (terävä kulma tehty sorvilla)oli leukun kaivurin vetoakselissa ,mutta Vilppulan paja alkoi siihen tehdä omaa versiota se kesti paljon paremmin eli kotimaassakin osataan jotakin.
Siinä ei ollut terävää härnäys reunaa. ;)

Olikko vyrtillä taas ostamassa jotain...  ;D
Tollo kuule launtaina wyrtti on suljettu. 8)
Sori, kyseinen ketju on aika tuntematon mulle... :-[
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: Juubi - 05.09.15 - klo:23:06
Teetä vetari sorvaamo karpiola, vilppula,
Sielä niitä ovat teettäneet, kestää taas oman aikansa

Kurikan purkaamolla niitä pitäisi olla (uusia) hyllyssä valmiina kun vaan vetarin pituus tiedossa. "Kulutustavaraa" kuulemma. Omasta 8030:sta käytin vetarit irti juuri pari viikkoa sitten, olivat suorat, eikä tosiaan ole kummoinen jumppa mikäli ei tarvitse laakeroida laatikkoa samalla (kuten itse jouduin).
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: jariman - 06.09.15 - klo:08:22
Teetä vetari sorvaamo karpiola, vilppula,
Sielä niitä ovat teettäneet, kestää taas oman aikansa

Kurikan purkaamolla niitä pitäisi olla (uusia) hyllyssä valmiina kun vaan vetarin pituus tiedossa. "Kulutustavaraa" kuulemma. Omasta 8030:sta käytin vetarit irti juuri pari viikkoa sitten, olivat suorat, eikä tosiaan ole kummoinen jumppa mikäli ei tarvitse laakeroida laatikkoa samalla (kuten itse jouduin).
Purkupörssissä viron poikien tarvikeakselia,
Mitta, ja kestävyysongelmaa, pahin on ns :valtakseli:, eli
Vauhtipyörän päässä oleva tumppi, kestää pahimmillaan vaan
Kymmenkunta tuntia, kun taas poikki.  Pitäis olla
Tehty ns. Mogista, eli yhdestä aihiosta, tarvike taasen
Suorasta akselista, ja laipasta hitsaamalla kasattu, sekä
Toleranssia 0,30 (alikoko), eipä kauaa kestä kun koko
Siivapyörät taas lentää alas, sivusta seuranneena.
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: Mopomies - 06.09.15 - klo:09:26
Opimme tästä, että navat ja portaalit kunniaan. Jossa se final drive on se sulake, jos voimansiirto sen sitten tarvitsee.
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: fote - 06.09.15 - klo:16:43
Kokeile jarrulla, vaihde päälle ja jarrua painamalla selviää kumpi vetari on poikki. Jos painaa vasemman puolen jarrua ja kone liikkuu, niin vasemman puolen akseli on poikki.
Pöytä ja kolakuljetin pois ja vaihteistoon pääsee käsiksi. Kansi auki ja akselimutteri irti akselin päästä. Navan ulkopuolella olevan pulttikehän pultit irti ja kansi pois, jolloin vetoakselin saa vetäistyä pois. Jos akselin loppupätkä on tuikassa vetorattaan spooreissa, hanki lyhyt tunkki, joka mahtuu vaihteiston sisään vetorattaiden väliin ja tunkkaa akselin pätkä irti. Purkamiseen menee 2 tuntia ja kasaamiseen tunti. Nimimerkki: Akseli katkennut ja kaksi vara-akselia varastossa.

Kiitos Jussi Ahoselle hyvistä neuvoista ! Vetari oli juu poikki.
Otsikko: Vs: New Holland 8040
Kirjoitti: -SS- - 06.09.15 - klo:17:55
Aikanaan oli rahtipuimurinpitäjä täällä, kolmella Clayssonilla. Eniten ajetulla oli ajettu yli 3000 h . Se kuulosti paljolta, mutta kävin Salon Valtralla katselemassa, siellä on Sampo Rosenlew 680, tunteja 2800 ! Nätisti pidetty eikä ruttua missään.

Takapyörät kuluneet, etupyörät uudet.

-SS-