Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: cowboy_ - 06.07.15 - klo:20:12

Otsikko: MF 3090 ongelma
Kirjoitti: cowboy_ - 06.07.15 - klo:20:12
Fergu 3090 on nykyään "All wheel drive", neliveto päällä koko ajan. Nelivetokytkin toimii ja jopa merkkivalo sammuu mutta veto on kuitenkin päällä.. mistä mä löydän solenoidin, pitäks hyttiä poistaa?  ::)
Otsikko: Vs: MF 3090 ongelma
Kirjoitti: BACKSPACE - 06.07.15 - klo:20:16
"Otsikossa kaikki"

Normaaleissa traktoreissa tuo solenoidi on vasemmalla ja alhaalla  :-X
Otsikko: Vs: MF 3090 ongelma
Kirjoitti: cowboy_ - 06.07.15 - klo:20:24
Jees, ja tiedetään että koko 3000-sarja on paskaa, jne jne. On ongelmia, aika turhaa jankuttaa niistä.
Otsikko: Vs: MF 3090 ongelma
Kirjoitti: Vekkuli - 06.07.15 - klo:21:22
Takaa katsoen oikealla puolen akselin etupuolella.Samaa paskaa on mullakin pari. ;)
Otsikko: Vs: MF 3090 ongelma
Kirjoitti: lynx700500 - 07.07.15 - klo:05:27
300 sarjassa neliveto on päällä aina jos nelivedonsulake palaa.
Otsikko: Vs: MF 3090 ongelma
Kirjoitti: 7930 - 07.07.15 - klo:10:16
Kun ei vaan jarrupolkimen anturi jumissa ja neliveto kokoajan päällä
Otsikko: Vs: MF 3090 ongelma
Kirjoitti: Dr.Who - 07.07.15 - klo:10:35
Kun ei vaan jarrupolkimen anturi jumissa ja neliveto kokoajan päällä
Tuo nyt ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa,nimittäin jos ominaisuus on että neliveto kytkeytyy päälle jarruttaessa.Itse kyllä poistin tuon etuvedon jarrutuksen koska sehän kytkeytyy jatkuvasti päälle ja pois.Ja ne solenoidit ovat takaa katsoen oikealla puolella takaakselin etupuolella.Koppia ei tarvitse pois nostella,jos työskentelytilaa haluaa voi takapyöran ottaa pois mutta ei välttämättä.
Otsikko: Vs: MF 3090 ongelma
Kirjoitti: metsajussi - 07.07.15 - klo:12:22
Se 4-WD mg-venttiili on sitten muistaakseni niistä viidestä toiseksi alimmainen.

Ja systeemihän on sellainen että nelikko on päällä jousen painamana ellei sitä pakkaa aktiivisesti öljynpaineella pidetä auki.

Omassa muistilapussani on ylhäältä lukien

- voa jarru
- voa
- tp lukko
- neliveto
- vaihteiston aluevaihto

Noiden venttilien 'sielu' saattaa myös juuttua. Omassani etuveto ei mennyt päälle ellei sähkönappulan lisäksi avaimella hellästi kilauttanut siihen kelan kiinnitysmutterin keskelle. Lopulta kyllästyin ja vaihdoin tuon ja voa-jarrun karat keskenään. Ja jätin siitä jarrusta piuhan irti, tietty, en tee sillä ikinä mitään.
Se kara on sellainen paketti että sitä ei taida saada ehjänä purettua? Lienee ollut roska tai naarmu tms, se juuttui aina siihen asentoon mihin magneetti sen veti, jousi ei jaksanut sitä palauttaa ilman pientä tärähdystä..

Mutta ensin kannattaa tosiaan varmista että sähköpuoli toimii... jos kelalle ei tule sähköä niin neliveto kuuluukin olla päällä.
Otsikko: Vs: MF 3090 ongelma
Kirjoitti: cowboy_ - 07.07.15 - klo:13:22
Suuret kiitos asiallisista vastauksista, täytyy tutkia illalla kun olen kotona.
Otsikko: Vs: MF 3090 ongelma
Kirjoitti: cowboy_ - 08.07.15 - klo:22:39
Ei tullut sähköä, kaapelivika, nyt toimii taas. Kiitoksia avusta, opin taas jotain uutta.
Otsikko: Vs: MF 3090 ongelma
Kirjoitti: SKN - 08.07.15 - klo:22:54
Ei tullut sähköä, kaapelivika, nyt toimii taas. Kiitoksia avusta, opin taas jotain uutta.

Opitko?

Jos opit niin kone löytyy kohta Agritekin vaihtokonelistalta... ;D
Otsikko: Vs: MF 3090 ongelma
Kirjoitti: SKM - 09.07.15 - klo:06:09
Ei tullut sähköä, kaapelivika, nyt toimii taas. Kiitoksia avusta, opin taas jotain uutta.

Opitko?

Jos opit niin kone löytyy kohta Agritekin vaihtokonelistalta... ;D

Älä sinä, pikku-Sami Kalle puutu tähän keskusteluun. ;D

 Nää 3000-sarjan Maasiat on aivan liian nuorta kalustoa sun kokemuksiiisi. 100-sarjainen on sun kokemuspiiriistäsi. ;D